Menin sit tyhmänä ruikkaamaan prässillä vaseliinia perään, ja sehän meni ihan jumiin. Tuli niinku kemppiläinen lukko. No ilmaroppua auki ja mämmiä pihalle ja testi lenkkiä. Puri edelleen tiukassa käännöksessä kiinni. Lisää proppua auki ja huomasin siinä, et ku mäski valui ulos, ni vetari heilahti sisään päin. Proppu kiinni! Testiä, ei enään kanittanut mut hiekalla tuli kaks vanaa. Siitä sit kaverin kans käymään tampereella ja rauhallista ajoa koko matka, ni mutkissa alkoi paukkumaan, vaikka en vedättänyt enkä polkenut yhtään. No sitten takas tallille ja vaseliinia sisään ujosti, ja taas kemppiläinen perä. Taas aukomaan sitä ilmaproppua. Siinä sitten askarrellessa pyörittelin renkaita perän ollessa ilmassa, ni tuntui välystä perässä, mitä ei aiemmin tuntunut. Mitähän sieltä sitten hajos? Onkohan mitään enään tehtävissä? Jos on niin mitenhän tuon sais korjailtua? Vinkkejä olis tarve saada, ku ens maanantaina lähtee lentsikka kohti thaimaata, ja mersulla pitäis survoa helsinki-vantaalle...
Prässi kehittää kauheita paineita että meniköhän yli sen asd paineen..oliko se 110baria????Tällöin voi ollakin tuhoa syntynyt...ainakin kun kerroit että vetari liikkui sisäänpäin..kuinkahan paljon?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Jos prässillä painaa asd-sylkyn ihan ulkoasentoon ja jos kitkalevyt on tarpeeksi kuluneet, niin tasauspyörästön rattailla menee kosketus aivan hampaan
kärjelle. Todennäköisesti pala irronnut tasauspyörästöltä. En suosittele ajamista.
ota se rasvanippa pois kokonaan siitä putkenpäästä...siitä se paine ja rasva vähitellen tulee ulos...palautus jousiahna siinä ei taida olla eli se jää suht sinne mihin puristit...katso muuten öljyt onko siellä pintaa öljyn seassa vai metallia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Saahan sinne perään ostetua tasaupyörästön osiakin..eikä tainnut olla edes kovin kalleita..jos kitkalevyt oli ok niin kannattaa laittaa kuntoon...ainakin jos sulla on joku tosi harva perä kun ei ole oikein myynnissä niitä paljoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
superturbo 124 kirjoitti:2,65 välityksellä oleva murikka. Mut mitään putkiahan tuohon perään ei edes mee, pelkkä johto vain...
Mutta jostakinhan siihen sitä painetta asd:lle pistit prässillä...haaranipasta?
Yksi johto kaiketi abs anturille?
Kaks napainen johto, liitin keskuslukon mootorin kotelossa. Joo, menin sit ruikkimaan vaseliinia siitä perän vasemmalla puolella olevasta nipasta. Oikealla puolella on vain ilmausnippa...
Ainut putki perässä on se yhde putki murinpäällä. Ei oo kyl mittaristossakaan ASD-merkkivaloa...
Olisko jälkiasenteinen perä. Tasauspyörästön ison rattaan hampaan korkeus keskeltä on n.6mm, ei se kärsi paljoo liikkua kun kosketus menee jo hampaan kärjelle. Jos sulla on vielä se 5-lovinen manu, niin ei tarvi tuota 2.65 välsää, käy tiheämpikin.
Uudet tasauspyörästön rattaat on sitte avan älyttömissä hinnoissa. Jos kaikki neljä ostaa ni useampi sata euroa on hinta ja yhtä uutta ei kannata laittaa. Sumesta siis tuollaiset hinnat
Pitääkö perä muuta ääntä ajettaessa? Ujellusta tms?
Jari Ke kirjoitti:Uudet tasauspyörästön rattaat on sitte avan älyttömissä hinnoissa. Jos kaikki neljä ostaa ni useampi sata euroa on hinta ja yhtä uutta ei kannata laittaa. Sumesta siis tuollaiset hinnat
Pitääkö perä muuta ääntä ajettaessa? Ujellusta tms?
Ei mitään ujellusta eikä sivullisia ääniä, ainut ongelma on, et jurraa kiinni, ku kääntyy. Eli kemppikymppi tyylinen ajettavuus.
Tänään ei ees ehdi tuota tutkimaan, ku termareiden vaihto kotosalla aiheuttaa myös päänvaivaa. Ei nääs lähde kiertovesipumppu pyörimään...
Jari Ke kirjoitti:Uudet tasauspyörästön rattaat on sitte avan älyttömissä hinnoissa. Jos kaikki neljä ostaa ni useampi sata euroa on hinta ja yhtä uutta ei kannata laittaa. Sumesta siis tuollaiset hinnat
Pitääkö perä muuta ääntä ajettaessa? Ujellusta tms?