Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
Tälläinen tuli bongattua Youtubesta, aika tuore video. Mielenkiinnolla odotamme, tuleeko 1000 nm ylitystä kenties lähitulevaisuudessa. Tästähän kannattaisi pistää maaottelu pystyyn...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A-8KFbnG ... detailpage[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=A-8KFbnG ... detailpage[/youtube]
E 400 CDI
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
huhhuuu tuommonen v8 diisseli tuo kyllä ajatuksena tipan mulkun päähän 

W210 E320cdi
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
Perinteitä pitää kunnioittaa.
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
.
Tämä kleemannin "viritys" on boxi, joka toimintaperiaatteeltaan kuuluu valitettavasti aivan juurikin tarkalleen samaan kategoriaan niiden maagisten perälukkopalojen kanssa...
Tämä kleemannin "viritys" on boxi, joka toimintaperiaatteeltaan kuuluu valitettavasti aivan juurikin tarkalleen samaan kategoriaan niiden maagisten perälukkopalojen kanssa...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
Laitetaanpa kysymystä suoraan kaverille, niin asia selviää parhaiten. Itseäni kiinnostaa se, mihin asti pääsee ilman suutinten ja turbojen vaihtoa.
--------päivitys-------
No niin, kaveri vastasikin ja tuli sitten tarkempaa tietoa, tiivistettynä näin:
- Aikaisemmin pelkällä Kleemann KD -boksilla lukemat 371bhp and 866nm
- Nyt laitettu video on tilanteesta, jossa KD boksi ja Kleemann ECU -muutokset yhdessä 393bhp and 925nm (softa oli ilmeisesti jo valmiiksi olemassa)
- Seuraavaksi DPF (hiukkaspönttö) pois ja uusi yritys, tarkoituksena ylittää juurikin nuo maagiset lukemat 400bhp/1000nm(!)
- Kleemann on tehnyt ilmeisesti jonkin 420 heppaisen 420 cdi:n aikaisemmin ja tämän kaverin kuulopuheiden mukaan Saksassa olisi joku 440 bhp olemassa
- Ei tietoa, vaatiiko hardware -muutoksia kuin tuon hiukkaspöntön poistamisen, se ilmeisesti ahdistaa(?)
Parin viikon sisään tulee siis päivitystä, kun saavat korvattua hiukkaspöntön suoralla putkella.
Näitä 420 cdi virityksiä ei taida olla Suomessa juurikaan tehty? Noita "teho"boksejahan ei siis tietenkään lasketa.
--------päivitys-------
No niin, kaveri vastasikin ja tuli sitten tarkempaa tietoa, tiivistettynä näin:
- Aikaisemmin pelkällä Kleemann KD -boksilla lukemat 371bhp and 866nm
- Nyt laitettu video on tilanteesta, jossa KD boksi ja Kleemann ECU -muutokset yhdessä 393bhp and 925nm (softa oli ilmeisesti jo valmiiksi olemassa)
- Seuraavaksi DPF (hiukkaspönttö) pois ja uusi yritys, tarkoituksena ylittää juurikin nuo maagiset lukemat 400bhp/1000nm(!)
- Kleemann on tehnyt ilmeisesti jonkin 420 heppaisen 420 cdi:n aikaisemmin ja tämän kaverin kuulopuheiden mukaan Saksassa olisi joku 440 bhp olemassa
- Ei tietoa, vaatiiko hardware -muutoksia kuin tuon hiukkaspöntön poistamisen, se ilmeisesti ahdistaa(?)
Parin viikon sisään tulee siis päivitystä, kun saavat korvattua hiukkaspöntön suoralla putkella.
Näitä 420 cdi virityksiä ei taida olla Suomessa juurikaan tehty? Noita "teho"boksejahan ei siis tietenkään lasketa.
E 400 CDI
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
.
Ensin on boxilla huijattu syöttöä ~20%, sitten ohjelmasta huijattu ~10% lisää ....
Kyllä alkaa tuo kleemannin touhu vaikuttamaan aikamoiselta.
Voi herranjestas, etten paremmin sano.
Kleemannin poijjilla ei kyllä ole minkään valtakunnan tietoa syöttömääristä.
Tuossa mallissa on oikeastaan yksinkertainen ohjelma, ei edes mitään oikeita rajoittimia, "täysi" sata milliä syöttöjä tulee helposti.
Ja se riittää helposti yli sen neljänsadan.
Vääntöjä tulee vähän päälle kahdeksansadan, sillä sadalla millillä tässä mallissa siis.
Vakiona tuossa on max väännön kohdalla 86-88milliä syöttöä ja max tehon kohdalla 68milliä.
Toistaiseksi kaikissa minun tuunaamissani autoissa valmistaja on osannut mitoittaa sen hiukkaspöntön siten, ettei se vakiolla tekniikalla rajoita mitään.
Siinä on vaan sellainen pointti, ettei moottoria saa päästää sauhuttelemaan ja tukkimaan sitä pönttöä...
Minun mielestäni sellainen pöntön poistovaatimus kertoo jo jotain sekin ...
Ensin on boxilla huijattu syöttöä ~20%, sitten ohjelmasta huijattu ~10% lisää ....
Kyllä alkaa tuo kleemannin touhu vaikuttamaan aikamoiselta.
Voi herranjestas, etten paremmin sano.
Kleemannin poijjilla ei kyllä ole minkään valtakunnan tietoa syöttömääristä.
Tuossa mallissa on oikeastaan yksinkertainen ohjelma, ei edes mitään oikeita rajoittimia, "täysi" sata milliä syöttöjä tulee helposti.
Ja se riittää helposti yli sen neljänsadan.
Vääntöjä tulee vähän päälle kahdeksansadan, sillä sadalla millillä tässä mallissa siis.
Vakiona tuossa on max väännön kohdalla 86-88milliä syöttöä ja max tehon kohdalla 68milliä.
Toistaiseksi kaikissa minun tuunaamissani autoissa valmistaja on osannut mitoittaa sen hiukkaspöntön siten, ettei se vakiolla tekniikalla rajoita mitään.
Siinä on vaan sellainen pointti, ettei moottoria saa päästää sauhuttelemaan ja tukkimaan sitä pönttöä...
Minun mielestäni sellainen pöntön poistovaatimus kertoo jo jotain sekin ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
Ilmottaudun Suomen edustajaksiharripuu kirjoitti:Tästähän kannattaisi pistää maaottelu pystyyn...

Pitäkää peukkuja

Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
Tsemppiä. Kumipää ei taida käyttää tuhobokseja... Millä eväillä maaotteluun?
W213 220d +W242 electric drive
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
Juu ei boxeja, koitetaan saada bitit ojennukseen.
Avarempi putkisto, kaikki saastelaitteet pois, ilmanottoon avarrusta ja
vakioista kairatut ahtimet isommalla billettikompuralla ja isommalla pakosella.
Juhannus ajeltu sisään autoa, aikalailla kone tehty uusiksi, niin olen ottanut varovaisesti.
Viimeyönä kevyttä testiä, niin ainakin ahtolämmöt pysyy kivasti kurissa ja vetojakin tuntuis olevan.
pikku juttuja vielä on, antureita pitää vähän vaihdella ja polttoainepuoli tsekkailla läpi.
Joutuu laittamaan näköjään erillisen ahtomittarin kun staarista loppuu lukualue.
Entinen ohjelma oli syöttöjen mukaan noin 400hv:n kantturoissa.
Avarempi putkisto, kaikki saastelaitteet pois, ilmanottoon avarrusta ja
vakioista kairatut ahtimet isommalla billettikompuralla ja isommalla pakosella.
Juhannus ajeltu sisään autoa, aikalailla kone tehty uusiksi, niin olen ottanut varovaisesti.
Viimeyönä kevyttä testiä, niin ainakin ahtolämmöt pysyy kivasti kurissa ja vetojakin tuntuis olevan.
pikku juttuja vielä on, antureita pitää vähän vaihdella ja polttoainepuoli tsekkailla läpi.
Joutuu laittamaan näköjään erillisen ahtomittarin kun staarista loppuu lukualue.
Entinen ohjelma oli syöttöjen mukaan noin 400hv:n kantturoissa.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
No hyvinhän se kulki, penkkiin en kerinnyt, kun auto ostettiin alta pois:)
Jospa uusi omistaja kertoopi joskus lisää.
Eli minun osalta mersuilut loppu.
Jospa uusi omistaja kertoopi joskus lisää.
Eli minun osalta mersuilut loppu.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
ai kokonaan ja ainiaaksi
?

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
kannattaa siirtyä vag leiriin saa samalla sen voiman joka pyörästä myös tiehen
https://www.youtube.com/watch?v=Hdd7Tq3w2r0" onclick="window.open(this.href);return false;
pariin v10 tehnyt bittimuutoksen voin sanoa että saa olla tarkkana ettei tuu liikaa voimoo
https://www.youtube.com/watch?v=Hdd7Tq3w2r0" onclick="window.open(this.href);return false;
pariin v10 tehnyt bittimuutoksen voin sanoa että saa olla tarkkana ettei tuu liikaa voimoo
Re: Kleemann E420 CDI viritys Ruotsista
Niin jos pelkkä voima kriteerinä niin miksi tyytyä volkkariin ? Enemmänkin on tarjolla sitä voimaa..
Tässä alla nyt vain yksi esimerkki siitä isommasta voimasta ...
https://www.youtube.com/watch?v=h-YkLD6QX4w
Tässä alla nyt vain yksi esimerkki siitä isommasta voimasta ...
https://www.youtube.com/watch?v=h-YkLD6QX4w