Auto on C124 -91.
Eli keskimmäisistä tuuletusritilöistä ohjaamossa tulee kylmää ilmaa. Tuulilasille ja reunoilta tulee lämmintä niinkuin pitääkin. Keskiritilät eivät myöskää mene "nollille" eli kun siitä välissä olevasta rullasta pyörittää, niin sillä ei juurikaan ole vaikutusta ilmavirtaan saati lämpötilaan.
Auttakkee, kylymä tulloo
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995
C220 kirjoitti:Auto on C124 -91.
Eli keskimmäisistä tuuletusritilöistä ohjaamossa tulee kylmää ilmaa. Tuulilasille ja reunoilta tulee lämmintä niinkuin pitääkin. Keskiritilät eivät myöskää mene "nollille" eli kun siitä välissä olevasta rullasta pyörittää, niin sillä ei juurikaan ole vaikutusta ilmavirtaan saati lämpötilaan.
Auttakkee, kylymä tulloo
Ei kai sielt pitäs muuta tullakkaan kun kylmää, tai sit mulla on ollu kaikis mersuis tuon osalta vikaa
Tuohon rullavikaan joku viisaampi osannee vastata.
Niihä se tais olla että kakkossarjalaisessa tulee kylmää.
Katso sinne keskisuuttimen sisään, siellä on pieni kuusiokoloruuvi, oisko ollu 3 mm tai jopa 2 mm. Sitä voit ruuvata ja se vaikuttaa tuohon sulkemiseen eli kun vuotaa läpän välistä niin ruuvia tiukkaamalla voit kiristää sulkeutumista.
Jos suulakkeen säädöllä ei tule kuntoon niin ehjää suulaketta metsästämään....itsellä olikoko mekanismi revennyt kun pitäisi järkevästi viimaa käyttäen sulkea toi keskimmäinen...kulumalla tieten oma osansa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
- jos ei ole ilmastointia, niin keskisuuttimista ei tule lämmintä ilmaa. Paitsi kesäkuumalla. (Eli niistä tuuppaa vain ulkoilmaa ilman minkään sortin lämmitystä.)
- Keskisuuttimen säätömekanismi on sellainen, että siinä on kuusiokoloruuvilla kiinni se säädinpyörän mekanismi niissä läpissä, joten mahdollinen vika on:
* Rullamekanismi rikki
* Läppä irti / puttuu
* Läppä irti rullamekanismista (eli se ruuvi joko auki tai puuttuu)
Joten, katsele, liikkuuko siellä jotakin siellä suulakkeen takana, kun rullasta pyörittää. Jos liikkuu, niin voisi arvella, että ruuvi on irti. Se ruuvataan kiinni sen suulakkeen rimojen välistä. Asiaa helpottaa, jos lykkää rautalangan läpi siinä ruuvinreiän alla olevasta pikkureiästä. Sillä saa siis kohdistettua läpän ja rullamekanismin ruuvinreiät kohdakkain niin, että ne jollain kohtuullisella tavalla pysyvätkin kohdakkain, kun ruuvia koittaa saada paikalleen.
Jos sitten taas rullan pyörittäminen ei saa aikaan mitään liikettä siellä ritilän takana, niin ota koko suulake pois ja katso, mikä siinä mekanismissa on pielessä. Sen keskisuulakkeen oikeassa reunassa (hanskalokeron kannen tai matkustajan airbagin takana) on yksi ruuvi. Lisäksi sitten sellaiset kiinnikkeet on vissiin vasemmassa reunassa ylhäällä ja alhaalla. Ne voi kammeta auki vaikka pienellä ruuvarilla. Niitä pitää molempia samalla vääntää aukipäin kun vetää suulaketta poispäin. Yläreunan kiinnikettä väännetään alaspäin ja alareunan kiinnikettä ylöspäin. Ja sit lampun johto on sellaisessa urassa, josta se vedetään pois, kun suulake on irti. Ja itse lamppu sen johdon päässä on pikkuisen kannen takana.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Ei tullut mieleenkään kokeilla ilmastointi päällä sitä lämpöä, voi sitä hymyä kun samantien ec-napin painalluksen jälkeen levisi lämmin ilma ohjaamoon
Automaattisesti mielessäni yhdistin nämä kaksi vikaa ja ajattelin että jotain puuttuu sieltä sisältä kun ulkoilma tulee suoraan ohjaamoon.
Eli seuraavaksi suulake irti ja katsomaan ohjeiden mukaan onko rulla irti tms.
Mukavaa ja LÄMMINTÄ syksyä!
"Niin, että kummasta mersusta puhutaan? Jos passaa niin puhutaan molemmista. Ja jos puheenaiheet loppuu niin hommataan lisää" -Uuno Turhapuro, lottovoittaja-
W124 CE300-24 1991
Ex W202 220b 1995