Tuo tuli mieleen lähinnä siitä, kun monesti pelkkä öljynvaihto on muuttanut laatikon toimintaa merkittävästi (joskus huonompaan suuntaakin), eikä tuon auton kohdalla ollut tietoa oliko vaihdettu kertaakaan koko 300tkm. aikanaW210CDi kirjoitti:Tuskin yhtään mitään..JVa79 kirjoitti:Tiedä sitten mitä olisi vaikuttanut, jos olisi vain lisännyt laatikkoon pari desiä uutta öljyä, jos vaikka oli sen verran vajaa...
RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Tuolta Xado:n ebay sivulta nappasin kertoman eri lisäaineiden sisällöstä: http://www.ebay.com/itm/XADO-Highway-Oi ... 33885574bd" onclick="window.open(this.href);return false;. Näyttäisi olevan Ukrainalainen yritys joka käyttää myös mainoslauseena että Venäjän armeijan löytämä yhdiste.
Yritin sitten huonolla englannin tekniikasanastolla tehdä nopeasti käännöstä aineista, viisaammat korjattakoon: Treatments or additives such as Extralube ZX1, Kalimex K-Tek are extreme pressure treatments(1). STP and Duralube contain zinc and phosphorous(2), Molyslip and Liquid Moly contain Molybdenum (3). Motor Silk contains boron which is in some Wynns products(4). Slick 50, Tufoil, Cyclo, Nulon and Greased Lightning all contain PTFE(5). Activ8 uses Chlorinated Hydrocarbon(6). Lambda and Forté are cleaning products so contain solvents and detergents (7). RVS. Nanoprotec, Suprotec, Ceremizer, Retol, Practex, RiMet, and Rewitec use serpentinite or asbestos(8).
These engine treatment or fuel treatment change the composition of the oil.
Eli ekat aineet (1). ovat kovien paineiden tuotteita, onko kitkaan liittyviä? Seuraavat sinkkiä ja fosforia sisältävät(2). Sitten molybdeeniä sisältävät (3), Sitten seuraavaat aineet (4) sisältävät: Boori, sanakirjan mukaan metalloidi? Sitten tulee aineet jotka sisältävät teflonia (Ptfe)(5). Seuraava ei oikein auennut: klooritettuja hiilikarbonaatteja(6)? http://www.wisegeek.com/what-are-chlori ... youknowout" onclick="window.open(this.href);return false;. Sitten tulee aineet jotka sisältävät puhdistus ja huuhteluaineita(7). Viimeiset joissa myös Rvs sisältävät Serpentiniittiä? tai abestia(8). Eikös nuo käyty läpi jo foorumilla, pronssin johdannainen? Asbestihan on kielletty?
Tuossa vielä youtube:n linkki Puskurin testiin jossa Rvs oli: http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0" onclick="window.open(this.href);return false; missä aineen sisältöä avataan hiukan.
Ajattelin kokeilla Resurs Mineralia 340 tkm ajettuun koneeseen mutta mitäköhän tuo Xado tekee? En kerennyt googlaamaan saisikos tuota Resurs mineralin kamaa jollain muulla nimellä edullisemmin.
Tässä vielä Microlon aineen lisätietoja ja selitystä muista ainesosista: Most Oil Additives Have Shortcomings, oil additives usually come under the classifications of:
chlorides
sulfur compounds
phopsphorus compounds
nitrogen compounds
They have the following disadvantages:
Chlorine compounds: Oils blend with chlorine compounds show an increase in film strength. It is common for those selling chlorine based oil additives to demonstrate the high film strength on the Timken or similar bearing machine. However, the most stable of chlorine compounds, when burned on the cylinder surface or piston tops, form hydrochloric acid which is corrosive. It is also known that chlorides add to oil drag.
Sulfur compounds: Sulfur compounds also add to film strength. However, in high temperatures and the presence of moisture they are apt to break down. They thus produce corrosion and high resistance to motion.
Phosphorous compounds: Phosphorous compounds likewise breakdown with the result being corrosive phosphorous acid.
Nitrogen compounds: At elevated temperatures the oil film will break down and the bearings seize. Invariably, the presence of the above materials which increase the extreme pressure (E.P.) qualities of lubricants cause it to have high drag and produce early bearing fatigue. Therefore some additives which are in common use could produce relatively rapid engine deterioration.
Metal treatment: Metal treatments are supposed to treat the metal only and not change the characteristics of oils. Some oil additives claim to be metal treatments, but by using bearing test machines to demonstrate the immediate increase in film strength of oil and when having to be used regularly, it's apparent to see they are more of an oil additive than an actual metal treatment and probably fall into one of the above classifications.
MICROLON
Microlon is a one time metal treatment using oil and fuel only as a carrier for the Microlon resin. Results from using a bearing test machine to demonstrate Microlon usually turn out negative because Microlon is a true and proven metal treatment only.
Tuolla Lentokonepuolen foorumilla: http://www.vansairforce.com/community/p ... 3643&pp=40" onclick="window.open(this.href);return false; Oli aika paljon negatiivista kertomaa Ptfe yhdisteistä moottorissa. Esille tulleet ongelmat koskivat koneen kanavien ja suodattimen tukkeutumista. Se johtuu kirjoitusten mukaan siitä että Ptfe yhdisteet lämmössä laajenee radikaalisti. Myös yliopiston, Nasan ja Teflonin Kehittäjän Du Pontin lainauksissa oli negatiivinen painotus.
Pahoittelut jaottelu, pilkku ja pistevirheistä..
Yritin sitten huonolla englannin tekniikasanastolla tehdä nopeasti käännöstä aineista, viisaammat korjattakoon: Treatments or additives such as Extralube ZX1, Kalimex K-Tek are extreme pressure treatments(1). STP and Duralube contain zinc and phosphorous(2), Molyslip and Liquid Moly contain Molybdenum (3). Motor Silk contains boron which is in some Wynns products(4). Slick 50, Tufoil, Cyclo, Nulon and Greased Lightning all contain PTFE(5). Activ8 uses Chlorinated Hydrocarbon(6). Lambda and Forté are cleaning products so contain solvents and detergents (7). RVS. Nanoprotec, Suprotec, Ceremizer, Retol, Practex, RiMet, and Rewitec use serpentinite or asbestos(8).
These engine treatment or fuel treatment change the composition of the oil.
Eli ekat aineet (1). ovat kovien paineiden tuotteita, onko kitkaan liittyviä? Seuraavat sinkkiä ja fosforia sisältävät(2). Sitten molybdeeniä sisältävät (3), Sitten seuraavaat aineet (4) sisältävät: Boori, sanakirjan mukaan metalloidi? Sitten tulee aineet jotka sisältävät teflonia (Ptfe)(5). Seuraava ei oikein auennut: klooritettuja hiilikarbonaatteja(6)? http://www.wisegeek.com/what-are-chlori ... youknowout" onclick="window.open(this.href);return false;. Sitten tulee aineet jotka sisältävät puhdistus ja huuhteluaineita(7). Viimeiset joissa myös Rvs sisältävät Serpentiniittiä? tai abestia(8). Eikös nuo käyty läpi jo foorumilla, pronssin johdannainen? Asbestihan on kielletty?
Tuossa vielä youtube:n linkki Puskurin testiin jossa Rvs oli: http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0" onclick="window.open(this.href);return false; missä aineen sisältöä avataan hiukan.
Ajattelin kokeilla Resurs Mineralia 340 tkm ajettuun koneeseen mutta mitäköhän tuo Xado tekee? En kerennyt googlaamaan saisikos tuota Resurs mineralin kamaa jollain muulla nimellä edullisemmin.
Tässä vielä Microlon aineen lisätietoja ja selitystä muista ainesosista: Most Oil Additives Have Shortcomings, oil additives usually come under the classifications of:
chlorides
sulfur compounds
phopsphorus compounds
nitrogen compounds
They have the following disadvantages:
Chlorine compounds: Oils blend with chlorine compounds show an increase in film strength. It is common for those selling chlorine based oil additives to demonstrate the high film strength on the Timken or similar bearing machine. However, the most stable of chlorine compounds, when burned on the cylinder surface or piston tops, form hydrochloric acid which is corrosive. It is also known that chlorides add to oil drag.
Sulfur compounds: Sulfur compounds also add to film strength. However, in high temperatures and the presence of moisture they are apt to break down. They thus produce corrosion and high resistance to motion.
Phosphorous compounds: Phosphorous compounds likewise breakdown with the result being corrosive phosphorous acid.
Nitrogen compounds: At elevated temperatures the oil film will break down and the bearings seize. Invariably, the presence of the above materials which increase the extreme pressure (E.P.) qualities of lubricants cause it to have high drag and produce early bearing fatigue. Therefore some additives which are in common use could produce relatively rapid engine deterioration.
Metal treatment: Metal treatments are supposed to treat the metal only and not change the characteristics of oils. Some oil additives claim to be metal treatments, but by using bearing test machines to demonstrate the immediate increase in film strength of oil and when having to be used regularly, it's apparent to see they are more of an oil additive than an actual metal treatment and probably fall into one of the above classifications.
MICROLON
Microlon is a one time metal treatment using oil and fuel only as a carrier for the Microlon resin. Results from using a bearing test machine to demonstrate Microlon usually turn out negative because Microlon is a true and proven metal treatment only.
Tuolla Lentokonepuolen foorumilla: http://www.vansairforce.com/community/p ... 3643&pp=40" onclick="window.open(this.href);return false; Oli aika paljon negatiivista kertomaa Ptfe yhdisteistä moottorissa. Esille tulleet ongelmat koskivat koneen kanavien ja suodattimen tukkeutumista. Se johtuu kirjoitusten mukaan siitä että Ptfe yhdisteet lämmössä laajenee radikaalisti. Myös yliopiston, Nasan ja Teflonin Kehittäjän Du Pontin lainauksissa oli negatiivinen painotus.
Pahoittelut jaottelu, pilkku ja pistevirheistä..
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Eikö DuPont jossain vaiheessa ilmaissut, ettei Teflon ole mikään erityisen hyvä voiteluaine? Nykyään myyvät kuitenkin itse jotain monitoimiöljyjä sillä markkinoiden.. Resursin normaalit tuotteet ovat ilmeisesti molybdeenisulfidia, sitä saa Motonetistäkin Liqui Molyn purkissa aika edullisesti. Ihan asiakamaa se on, vähensi kivasti väljäksi kuluneen vanhan ruohonleikkurin sinistä savua..
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
En ainakaan tätä Resurssia suosittele 722.6 laatikkoon työnnettäväksi. Oma loota rupes käyttäytyy miten sattuu, ajoin jokusen sata kilometriä ja nyt mennään pienellä nykimisellä eteenpäin. Vaihdoin suodattimen ja öljyt huuhtelemalla, ei vaikutusta. Kiekkamittarista näkee hyvin humppaamisen. Olikos tähän oireeseen muuta kuin KYB-venttiilin vaihto? Vasta senkin vaihdoin uuteen ja nytkö se sitten meni noilla liemillä vai voiko tuon humppaamisen joku muu aiheuttaa?
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Onko joku kokeillut tuota rvs powersteering ainetta, tai tietääkö joku millä periaatteella pitäisi toimia? Onko siinäkin kitkapintojen liukastus/paikkaus metodi kyseessä vai onko vain ns, öljynlisäaine tai tiivisteiden palauttajaa ym.. Mietin vain voikohan tuo toimia esim vanhoissa tehostetuissa simpukka ohjauksissa jossa simpukassa on selvästi väljää ja jos ja kun sitä kiristää siihen pisteeseen että alkaa jäykistyä ja ohjauksen palautus alkaa kärsimään niin voisiko tämä aine vielä ns. liukastaa kosketuspintoja niin että palautus vähän helpottuu ilman että simpukkaa joutuu löystyttää vähän takaspäin. Vähän taas vaikeasti selitetty.. 
Mistäs tuota ainetta saa tänäpäivänä edullisimmin?

Mistäs tuota ainetta saa tänäpäivänä edullisimmin?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Ebay ja joku virolainen pulju siellä taisi halvimmalla kaupata.dansku kirjoitti:Onko joku kokeillut tuota rvs powersteering ainetta, tai tietääkö joku millä periaatteella pitäisi toimia? Onko siinäkin kitkapintojen liukastus/paikkaus metodi kyseessä vai onko vain ns, öljynlisäaine tai tiivisteiden palauttajaa ym.. Mietin vain voikohan tuo toimia esim vanhoissa tehostetuissa simpukka ohjauksissa jossa simpukassa on selvästi väljää ja jos ja kun sitä kiristää siihen pisteeseen että alkaa jäykistyä ja ohjauksen palautus alkaa kärsimään niin voisiko tämä aine vielä ns. liukastaa kosketuspintoja niin että palautus vähän helpottuu ilman että simpukkaa joutuu löystyttää vähän takaspäin. Vähän taas vaikeasti selitetty..
Mistäs tuota ainetta saa tänäpäivänä edullisimmin?
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Onko resursilla automaattilootaan sopivaa ainetta? Itse olen käyttänyt vaan Fortea joka siis elvyttää elastomeeriosia.Pansu kirjoitti:En ainakaan tätä Resurssia suosittele 722.6 laatikkoon työnnettäväksi. Oma loota rupes käyttäytyy miten sattuu, ajoin jokusen sata kilometriä ja nyt mennään pienellä nykimisellä eteenpäin. Vaihdoin suodattimen ja öljyt huuhtelemalla, ei vaikutusta.
En laittais automaattilaatikkoon mitään lisäainetta jossa kiintoainesta mukana, kuiten Resursseissa on. Pagodan manuaalilootaan laitoin Resurs T ainetta, mekaanisille vaihteistolle tarkoitettua.
Kävin edellisviikonlopuna ostaas Viipurista pari purkkia Resurssia mottoriiin, ihan vaan hyllyyn... kun yks jenkkiautokaveri sitä aina minulta kyselee. Oli jo kympin purkki sielläkin perhana...
En taida laittaa uuteen projektiin mitään apuaineita koska vaikuttaa pelaavan ihan hyvin kone, loota ja perä. Tarttee vaan irroittaa öljypohjan tilalla oleva peltilevy niin saa moskat kaavittua ulos, ja jos sen kuivasumpun saisi sitten drainattua, en ole vielä ehtinyt tutustua.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
No jos yhtään viitsit topikkia lukea, niin kyllähän sitä on ja jotkut jopa kehuvatkarra kirjoitti:Onko resursilla automaattilootaan sopivaa ainetta? Itse olen käyttänyt vaan Fortea joka siis elvyttää elastomeeriosia.Pansu kirjoitti:En ainakaan tätä Resurssia suosittele 722.6 laatikkoon työnnettäväksi. Oma loota rupes käyttäytyy miten sattuu, ajoin jokusen sata kilometriä ja nyt mennään pienellä nykimisellä eteenpäin. Vaihdoin suodattimen ja öljyt huuhtelemalla, ei vaikutusta.
En laittais automaattilaatikkoon mitään lisäainetta jossa kiintoainesta mukana, kuiten Resursseissa on. Pagodan manuaalilootaan laitoin Resurs T ainetta, mekaanisille vaihteistolle tarkoitettua.
Kävin edellisviikonlopuna ostaas Viipurista pari purkkia Resurssia mottoriiin, ihan vaan hyllyyn... kun yks jenkkiautokaveri sitä aina minulta kyselee. Oli jo kympin purkki sielläkin perhana...
En taida laittaa uuteen projektiin mitään apuaineita koska vaikuttaa pelaavan ihan hyvin kone, loota ja perä. Tarttee vaan irroittaa öljypohjan tilalla oleva peltilevy niin saa moskat kaavittua ulos, ja jos sen kuivasumpun saisi sitten drainattua, en ole vielä ehtinyt tutustua.

Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Kyllä olin viitsinyt mutta Resurs AT oli viimeiksi esillä tässä topikissa puoltoista - kaksi vuotta sitten niin ei vaan pieni pää muistanutPansu kirjoitti:No jos yhtään viitsit topikkia lukea, niin kyllähän sitä on ja jotkut jopa kehuvatkarra kirjoitti:Onko resursilla automaattilootaan sopivaa ainetta?Pansu kirjoitti:En ainakaan tätä Resurssia suosittele 722.6 laatikkoon työnnettäväksi. Oma loota rupes käyttäytyy miten sattuu, ajoin jokusen sata kilometriä ja nyt mennään pienellä nykimisellä eteenpäin. Vaihdoin suodattimen ja öljyt huuhtelemalla, ei vaikutusta.
Kävin edellisviikonlopuna ostaas Viipurista pari purkkia Resurssia mottoriiin, ihan vaan hyllyyn... kun yks jenkkiautokaveri sitä aina minulta kyselee. Oli jo kympin purkki sielläkin perhana...

Forteahan kollega haki suoraan tehtaalta minulle, mitäs niitä välikäsiä käyttämään

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Tietääkö joku miten tuo vaihteisto RSV litku pitäisi toimia manuaali laatikossa. RSV:n sivuilla ei kerrota juurikaan mitään, ja linkki joka johdattaisi "laatikon vikaoireisiin" ei toimi. Mietin vaan että mitenköhän mahtaa käydä jos yrittää lähtee syncron takertelua parantaa, niin meneekö vain huonommaksi? Meinaa jos tuo aina tekee uutta sileää pintaa ja liukastaa metallikontaktien pinnat niin luulisi silloin syncrorenkaan pyörivän liikaa ja vaihteen menevän vielä huonommin päälle. Se syncronrenkaan toimintahan perustuu juurikin siihen että siellä on tarpeeksi suuri kitkapinta renkaan sisällä (rihlat) joka tasaa romujen pyörimiseron jolloin vaihteen saa rutisematta päälle. Jos näitä rihloja ruvetaan RVS:llä täyttämään/siloittelemaan niin taitaa olla renkaitten vaihto edessä.
Mietin vain näitä kun w203 6-vaihteisen kuuluisa 1-2 takertelu vaivaa omassakin autossa ja mietin kaataisko kuppia vai eikö?
Mietin vain näitä kun w203 6-vaihteisen kuuluisa 1-2 takertelu vaivaa omassakin autossa ja mietin kaataisko kuppia vai eikö?

S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Kokeile red line mtl öljyllä. Voi toimia paremmin.
W213 220d +W242 electric drive
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
Tota oon myös kovasti miettinyt, mutta en tiedä kuinka ohutta tuo on? tuo mersun oma 235.10 on niin vettä että sen ei pitäisi takerella kylmässä. jotain perus gl-4:sta kun laittaa niin rupee jo 0 asteessa kakkonen pykimään. Onko jollain kokemusta RL MTL öljystä 6-vaiht.manuaalissa? Toimiiko?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
- Tukala
- Mersumies
- Viestit: 600
- Liittynyt: Pe 20.04.2012 16:34
- Paikkakunta: Satakunnassa, meri "lähellä" + Varsinais-Suomi Eteläpohjanmaata lähempänä :-)
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa
W906 Sprinteriin kokeilin Redlinea, tulos: ykkös ja kakkosvaihteen kangertelua.
"MB:n omalla" öljyllä kaikki ok
"MB:n omalla" öljyllä kaikki ok
Nol5 sataa - ysiysiysi 13O
----------------------
----------------------
Re: RVS moottorilisäaineesta testi telkkarissa


Mites muilla on ollut purkkien sisällössä eroja?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR