W124 300CE outo oire?
Re: W124 300CE outo oire?
Ehallakin on iso vaikutus käyttäytymiseen ..jollakin oli johdot väärinpäin ja sen tietää kun ecu meinaa säätää ristiin lambdan kanssa.
Jos voisit vaan toisilla osilla kokeilla jostain autosta niin olisi helpoin...no tässä ne olisi ecu ja eha....ehkä koko määriskin.
Jos voisit vaan toisilla osilla kokeilla jostain autosta niin olisi helpoin...no tässä ne olisi ecu ja eha....ehkä koko määriskin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300CE outo oire?
Tervehdys kaikille topiikin seuraajille.
Palaan tässä juurilleni eli käynnistyvyysongelmien pariin. Välissä tuli paikattua tehostajaakin.
Tänään myös lämpöisen koneen käynnistäminen tuotti tuskaa, joten eikun asian syövereihin.
Olen tässä hiljan rekisteröitynyt myös saksalaiselle forumille, ja siellä on mielenkiintoinen aihe jetroniciin liittyen.
Kaveri on purkanut atomeiksi määränjakajan, ja putsannut palikat ultraäänikylvyssä. Ebaystä korjaussarjaosat, kasaan ja menoksi. Moottori käy kuin unelma.
Mikä mielenkiintoisinta, niin hän on liittänyt osoitteen, jossa on yksityiskohtaiset neuvot ja kuvat purkamiseen, kasaamiseen tarvittavine työkaluineen ja erikoistyökaluineen.
Muistaakseni Atlas oli kiinnostunut asiasta. Ohje on lontooksi.
Tässä osoite;[www.cis-jetronic.com]
T. Maunuko mit zwei linke hände
Palaan tässä juurilleni eli käynnistyvyysongelmien pariin. Välissä tuli paikattua tehostajaakin.
Tänään myös lämpöisen koneen käynnistäminen tuotti tuskaa, joten eikun asian syövereihin.
Olen tässä hiljan rekisteröitynyt myös saksalaiselle forumille, ja siellä on mielenkiintoinen aihe jetroniciin liittyen.
Kaveri on purkanut atomeiksi määränjakajan, ja putsannut palikat ultraäänikylvyssä. Ebaystä korjaussarjaosat, kasaan ja menoksi. Moottori käy kuin unelma.
Mikä mielenkiintoisinta, niin hän on liittänyt osoitteen, jossa on yksityiskohtaiset neuvot ja kuvat purkamiseen, kasaamiseen tarvittavine työkaluineen ja erikoistyökaluineen.
Muistaakseni Atlas oli kiinnostunut asiasta. Ohje on lontooksi.
Tässä osoite;[www.cis-jetronic.com]
T. Maunuko mit zwei linke hände
Re: W124 300CE outo oire?
PS
tämä osoite ebayssa liittyy myös em. asiaan olennaisesti eli tässä repair-kit osoite.
[www.ebay.com] , jos ei aukea niin myyjä on cis-jetronic eli ohjeen laatija.
T. Maunuko mit zwei...
tämä osoite ebayssa liittyy myös em. asiaan olennaisesti eli tässä repair-kit osoite.
[www.ebay.com] , jos ei aukea niin myyjä on cis-jetronic eli ohjeen laatija.
T. Maunuko mit zwei...
Re: W124 300CE outo oire?
Tervehdys kaikillle ....
Oireen korjaamiseen liittyen, onko kenelläkään kokemusta Kiinan kopio tiivisteistä?
Oireen korjaamiseen liittyen, onko kenelläkään kokemusta Kiinan kopio tiivisteistä?
Re: W124 300CE outo oire?
Tossa yhdessä topikissa oli sarjaa ebaustä ja hinta noin 70e...kannattaako siihen kiinalaista laittaa.
Muutenkin tuntuu avaruus tieteeltä toi purku ja kasaaminen eli luulen että monellakaan ei ole kokemusta mutta tosiaan tossa yhtä topikia seurataan miten se onnistuu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=155418" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutenkin tuntuu avaruus tieteeltä toi purku ja kasaaminen eli luulen että monellakaan ei ole kokemusta mutta tosiaan tossa yhtä topikia seurataan miten se onnistuu.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=155418" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Kaikille tiedoksi että vika oli sittenkin se kuuluisa YJ-rele. Ensimmäinen kolvaus ei auttanut joten vikaa ruvettiin etsimään muualta.
Yhtenä päivänä kun auto kävi taas +1000rpm tyhjäkäyntiä, niin kokeilin huvikseni auton käydessä käyttää nopeasti virrat pois kuitenkin niin että auto ei sammu.
Ja kas kummaa tyhjäkäynti palasi normaaliin, mutta nousi taas pikuhiljaa ylemmäs. Siitä tuli mieleen että sähkövika, ja YJ-rele uudelleen pöydälle.
Kuumensin tinat sulaksi ja imin tinaimurilla pois, (tämän ohjeen sain yhdeltä vanhemmalta mersun asentajalta) sitten uudet tinat jokaiseen nastaan ja kas kummaa auto toimii taas pitkästä aikaa.
Ainoa mikä jäi niin bensamittari ei nouse kun auton käynnistää tyhjäkäynnille, mutta herää heti kun polkaisee kaasua.
Tämä oire tuli uudelleen tinauksen jälkeen, eli nyt kun oireiden aiheuttaja on tiedossa niin tilataan vielä uusi rele.
Eli jos mersusi ei lähde kunnolla käyntiin vaan röpöttää aivan kuin saisi liikaa ainetta, ja tyhjäkäynti temppuilee 600-1500rpm välillä niin tinaa se rele tai osta uusi.
Yhtenä päivänä kun auto kävi taas +1000rpm tyhjäkäyntiä, niin kokeilin huvikseni auton käydessä käyttää nopeasti virrat pois kuitenkin niin että auto ei sammu.
Ja kas kummaa tyhjäkäynti palasi normaaliin, mutta nousi taas pikuhiljaa ylemmäs. Siitä tuli mieleen että sähkövika, ja YJ-rele uudelleen pöydälle.
Kuumensin tinat sulaksi ja imin tinaimurilla pois, (tämän ohjeen sain yhdeltä vanhemmalta mersun asentajalta) sitten uudet tinat jokaiseen nastaan ja kas kummaa auto toimii taas pitkästä aikaa.
Ainoa mikä jäi niin bensamittari ei nouse kun auton käynnistää tyhjäkäynnille, mutta herää heti kun polkaisee kaasua.
Tämä oire tuli uudelleen tinauksen jälkeen, eli nyt kun oireiden aiheuttaja on tiedossa niin tilataan vielä uusi rele.
Eli jos mersusi ei lähde kunnolla käyntiin vaan röpöttää aivan kuin saisi liikaa ainetta, ja tyhjäkäynti temppuilee 600-1500rpm välillä niin tinaa se rele tai osta uusi.
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Jiihaa. Kun vaihdoin uuden Yj-releen alkoivat taas ongelmat. Nyt lähtee hyvin käyntiin kuumana ja kylmänä, mutta tyhjäkäynti välillä 1200rpm välillä meinaa sammua, välillä ei vastaa kaasuun, välillä pelaa niinkuin ei vikaa olisi. Kyllä ovat mielenkiintoisia nämä K-jetin paskat !!!jupasierra kirjoitti:Kaikille tiedoksi että vika oli sittenkin se kuuluisa YJ-rele. Ensimmäinen kolvaus ei auttanut joten vikaa ruvettiin etsimään muualta.
Yhtenä päivänä kun auto kävi taas +1000rpm tyhjäkäyntiä, niin kokeilin huvikseni auton käydessä käyttää nopeasti virrat pois kuitenkin niin että auto ei sammu.
Ja kas kummaa tyhjäkäynti palasi normaaliin, mutta nousi taas pikuhiljaa ylemmäs. Siitä tuli mieleen että sähkövika, ja YJ-rele uudelleen pöydälle.
Kuumensin tinat sulaksi ja imin tinaimurilla pois, (tämän ohjeen sain yhdeltä vanhemmalta mersun asentajalta) sitten uudet tinat jokaiseen nastaan ja kas kummaa auto toimii taas pitkästä aikaa.
Ainoa mikä jäi niin bensamittari ei nouse kun auton käynnistää tyhjäkäynnille, mutta herää heti kun polkaisee kaasua.
Tämä oire tuli uudelleen tinauksen jälkeen, eli nyt kun oireiden aiheuttaja on tiedossa niin tilataan vielä uusi rele.
Eli jos mersusi ei lähde kunnolla käyntiin vaan röpöttää aivan kuin saisi liikaa ainetta, ja tyhjäkäynti temppuilee 600-1500rpm välillä niin tinaa se rele tai osta uusi.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Osaltano "projekti" tyssäsi siihen, että myin 300 Ce:n. Outo oire ei ollut tyyten poistunut, mutta into tutkia ja selvittää asia tuntui olevan myös ostajalla. Ei ollut kyyditsemässä pappia ensi kertaa, joten eiköhän se siitä.
Nyt yläpihalla jököttää luotettavaksi vuosien varrella havaittu 200 E.
Paljon kiitoksia myötä eläjille ja kannustajille....erityisesti Atlakselle.
V8 edelleen kaihertaa mieltä, joten eiköhän 140 sarja C tule hankittu....tulevaisuudessa.
Nyt yläpihalla jököttää luotettavaksi vuosien varrella havaittu 200 E.
Paljon kiitoksia myötä eläjille ja kannustajille....erityisesti Atlakselle.
V8 edelleen kaihertaa mieltä, joten eiköhän 140 sarja C tule hankittu....tulevaisuudessa.
Re: W124 300CE outo oire?
Sääli että myit auton....ois se jotenkin saatu lopulta forumin voimin kuntoon.....ei pidä luovuttaa vähällä...tai vähällä ja vähällä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Ja täällä vaan ongelmat jatkuu. Nyt on vaihdettu uudet suuttimet ja tiivisteet o-renkaineen, ja uusi lambda. Koeajon päätteeksi kävi niin että kone ei enää kierrä yli 3000rpm, ja käy epätasaisesti mutta oikeilla kierroksilla. Näitä k-jet ongelmia kun on ollut jokaisessa omistamassani w124 korisissa bensamersuissa, niin pitää todeta että paska auto !!atlas kirjoitti:Sääli että myit auton....ois se jotenkin saatu lopulta forumin voimin kuntoon.....ei pidä luovuttaa vähällä...tai vähällä ja vähällä.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
No eihän se ruisku siitä koko autosta paskaa tee.
Siinä ei kyllä ole paljoa enää jäljellä tutkittavaa tai vaihdettavaa...kettu jos olisi tollanen ruisku kokonaisena niin antaisin kokeiltavaksi jos ongelmat loppuisivat tai olisit lähempänä niin ajankanssa tutkisin ongelmaa.
Siinä ei kyllä ole paljoa enää jäljellä tutkittavaa tai vaihdettavaa...kettu jos olisi tollanen ruisku kokonaisena niin antaisin kokeiltavaksi jos ongelmat loppuisivat tai olisit lähempänä niin ajankanssa tutkisin ongelmaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
No ei sinäänsä, mutta kun painit saman ongelman kanssa viikkoja ja laitat siihen tuhottoman määrän euroja ei se hyvältäkään autolta tunnu. Kiva auto se on kun toimii, harvemmin kuitenkaan... Tänään kokeilin sitä ja hyvin lähti käyntiin, tyhjäkäynti jäi huutamaan 1200rpm. Kun lämpeni niin tyhjäkäynti tonnin pinnassa, ehkä vähän yli. Ajoin pienen pätkän ja toimi normaalisti, mitä nyt se korkea tyhjäkäynti. Yksi kunnon kiihdytys niin että perä niijasi niin ei ota enää kierroksia yli 1000rpm. Röpeltää vaan ja meinaa sammua, sain kuitenkin vaivoin talliin, valot pois ja ovi kiinni. Niin että hyvä auto se onatlas kirjoitti:No eihän se ruisku siitä koko autosta paskaa tee.
Siinä ei kyllä ole paljoa enää jäljellä tutkittavaa tai vaihdettavaa...kettu jos olisi tollanen ruisku kokonaisena niin antaisin kokeiltavaksi jos ongelmat loppuisivat tai olisit lähempänä niin ajankanssa tutkisin ongelmaa.

Kertokaas nyt missä se vika on, kun tänään käynnistin niin taas otti hyvin kierroksia mutta tyhjäkäynti jäi sinne 1200rpm. En ajanut lenkkiä koska pelkäsin että kiihdytyksen jälkeen taas alkaa temppuilemaan, mutta pakallaan kiersi hyvin kyllä.
Ei päivää ilman ongelmia :)
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Tänään vaihdettu virranjakajan kansi ja pyörijä (Bosch) ja oire edelleen sama. Tuossa videonpätkä käynnistä, ja sille kuka kertoo missä vika on tienaa 100€ !!
https://www.youtube.com/watch?v=ihOlxHS ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=ihOlxHS ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Se sun potikka ei toimi oikein. Otappa irti ja vertaa alkuperäiseen sivusuunnalta katsottuna, huomaat et se Kiina piirilevy on ihan vinossa siinä runko-osassa. Mutta kaikenkaikiaan toi vaikutas lisäksi imuvuodolta otappa käynnissä se potikan piuha irti miten käy?
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Oire oli täysin samanlainen alkuperäisen potikan kanssa. On se potikan liitin ollut irti käydessä, mutta en enää muista miten kävi kun vikaa on etsitty jo kesäkuusta asti... Kokeillaan taas kun keretään...Kipa71 kirjoitti:Se sun potikka ei toimi oikein. Otappa irti ja vertaa alkuperäiseen sivusuunnalta katsottuna, huomaat et se Kiina piirilevy on ihan vinossa siinä runko-osassa. Mutta kaikenkaikiaan toi vaikutas lisäksi imuvuodolta otappa käynnissä se potikan piuha irti miten käy?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Moi Jupasierra!
Tosta potikasta tuli mieleen että ostin ja noin vuoden ajelin kiinan potikalla ja nyt ruiskun vaihdon tai kokeilun yhteydessä käytin potikkaa irti niin perskules...oli taas lähtenyt liukupinta irti..eli paskaa on laatu...se 50e olisi voinut sijoittaa siihen orkkikseen niin toimii ja kestää..kettu.
Tosta potikasta tuli mieleen että ostin ja noin vuoden ajelin kiinan potikalla ja nyt ruiskun vaihdon tai kokeilun yhteydessä käytin potikkaa irti niin perskules...oli taas lähtenyt liukupinta irti..eli paskaa on laatu...se 50e olisi voinut sijoittaa siihen orkkikseen niin toimii ja kestää..kettu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300CE outo oire?
Tossa mutten ruiskun vaihdoin joka nyt ei ollut ihan saman numeroinen niin käyttäytyi välillä tuolleen..
Voi olla että nyt voisi tehdä vuoto testin suuttimille eli suuttimet joka putken päähän ja vaikka piltti purkit alle ja bensa rele pois ja rele pohjaan 87 suora piuha akulta ja virrat päälle...pitäisi kaiketi jotain minuutti laskea läpi kun painat lautasta että onko täytös tasainen...samallaa tutkit kun painat hieman lautasta että ei tiputa ja sumuttaa heti.
itse ostin noi 24e boschin suuttimet ja pistemäisenä työntää ainetta kun pitäisi kaiketi tupsuttaa sumuna heti..eli onko boschin laatu huonoa...muut merkit oli kalleempia ..liekö parempia.
Harva vaan katsoo sumua kun uudet laittaa mutta jos tosiaan on tuotto eroa niin suutin putkien lähdön alla on kuusio ruuvi joka rajoittaa määrän säätöä jolla tasataan syöttöä.
No jollakin oli määränjakajan keraaminen lätkä rikki kun ajatteli tutkia kun tyhjiksellä käy rikkalla eli ei ollut lineaarinen syöttö ja seos mitenkään.
Tota tiiviste sarjaa saa mutta siellä ei ole takaiskuventtiileitä mitä YouTubesta olen korjaus satseja nähnyt...auttaako pelkkä kalvon vaihto..onhan ne yleeensä venyneet mutta jos repeämä..toki tällöin tekee jotain sekoa.
Voi olla että nyt voisi tehdä vuoto testin suuttimille eli suuttimet joka putken päähän ja vaikka piltti purkit alle ja bensa rele pois ja rele pohjaan 87 suora piuha akulta ja virrat päälle...pitäisi kaiketi jotain minuutti laskea läpi kun painat lautasta että onko täytös tasainen...samallaa tutkit kun painat hieman lautasta että ei tiputa ja sumuttaa heti.
itse ostin noi 24e boschin suuttimet ja pistemäisenä työntää ainetta kun pitäisi kaiketi tupsuttaa sumuna heti..eli onko boschin laatu huonoa...muut merkit oli kalleempia ..liekö parempia.
Harva vaan katsoo sumua kun uudet laittaa mutta jos tosiaan on tuotto eroa niin suutin putkien lähdön alla on kuusio ruuvi joka rajoittaa määrän säätöä jolla tasataan syöttöä.
No jollakin oli määränjakajan keraaminen lätkä rikki kun ajatteli tutkia kun tyhjiksellä käy rikkalla eli ei ollut lineaarinen syöttö ja seos mitenkään.
Tota tiiviste sarjaa saa mutta siellä ei ole takaiskuventtiileitä mitä YouTubesta olen korjaus satseja nähnyt...auttaako pelkkä kalvon vaihto..onhan ne yleeensä venyneet mutta jos repeämä..toki tällöin tekee jotain sekoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Ihan mielenkiintoista mutta ei kaikki uudet osat mitä ostaa voi olla jo valmiiksi hajalla, eiköhän ne merkkiliikkeessäkin laita Boschin suuttimet. Kaikki osat lukuunottamatta sitä potikkaa on olleet alkuperäisosia, ja oire ei ole muuttunut mihinkään suuntaan. Ainoastaan huonompaan, eli uutena oireena kunnon kiihdytyksen jälkeen ei enää kierrä kuin 1000 rpm, kun jäähtyy niin taas pelaa jos ei kiihdytä. Ja tyhjäkäynti koko ajan 1200 rpm.atlas kirjoitti:Tossa mutten ruiskun vaihdoin joka nyt ei ollut ihan saman numeroinen niin käyttäytyi välillä tuolleen..
Voi olla että nyt voisi tehdä vuoto testin suuttimille eli suuttimet joka putken päähän ja vaikka piltti purkit alle ja bensa rele pois ja rele pohjaan 87 suora piuha akulta ja virrat päälle...pitäisi kaiketi jotain minuutti laskea läpi kun painat lautasta että onko täytös tasainen...samallaa tutkit kun painat hieman lautasta että ei tiputa ja sumuttaa heti.
itse ostin noi 24e boschin suuttimet ja pistemäisenä työntää ainetta kun pitäisi kaiketi tupsuttaa sumuna heti..eli onko boschin laatu huonoa...muut merkit oli kalleempia ..liekö parempia.
Harva vaan katsoo sumua kun uudet laittaa mutta jos tosiaan on tuotto eroa niin suutin putkien lähdön alla on kuusio ruuvi joka rajoittaa määrän säätöä jolla tasataan syöttöä.
No jollakin oli määränjakajan keraaminen lätkä rikki kun ajatteli tutkia kun tyhjiksellä käy rikkalla eli ei ollut lineaarinen syöttö ja seos mitenkään.
Tota tiiviste sarjaa saa mutta siellä ei ole takaiskuventtiileitä mitä YouTubesta olen korjaus satseja nähnyt...auttaako pelkkä kalvon vaihto..onhan ne yleeensä venyneet mutta jos repeämä..toki tällöin tekee jotain sekoa.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Voisiko maaränjakajan tappi vuotaa ulospäin eli sieltä tulisi bensaa kaukalon päälle ja se nostaisi kierroksia ylös.
Mutta kuitenkin toi viittaa suuresti silti potikan väärään säätöön....kun tossa oli itsellä just samaa...säätö ei auttanut ja koodi oli että potikan arvot eivät järkeviä ja jetti oli mekaanisella tai huusi kierroksia päälle tonnin.
Oletko kokeillut testi pistokkeen kosketus kulma tai sulla voi olla akun edessä toi suorakaide pistokekin mitä ne antaisi sieltä tietoa?
Mutta kuitenkin toi viittaa suuresti silti potikan väärään säätöön....kun tossa oli itsellä just samaa...säätö ei auttanut ja koodi oli että potikan arvot eivät järkeviä ja jetti oli mekaanisella tai huusi kierroksia päälle tonnin.
Oletko kokeillut testi pistokkeen kosketus kulma tai sulla voi olla akun edessä toi suorakaide pistokekin mitä ne antaisi sieltä tietoa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
En ole mittaillut. Auto käyttäytyi aivan samalla tavalla vanhalla ja uudella potikalla.atlas kirjoitti:Voisiko maaränjakajan tappi vuotaa ulospäin eli sieltä tulisi bensaa kaukalon päälle ja se nostaisi kierroksia ylös.
Mutta kuitenkin toi viittaa suuresti silti potikan väärään säätöön....kun tossa oli itsellä just samaa...säätö ei auttanut ja koodi oli että potikan arvot eivät järkeviä ja jetti oli mekaanisella tai huusi kierroksia päälle tonnin.
Oletko kokeillut testi pistokkeen kosketus kulma tai sulla voi olla akun edessä toi suorakaide pistokekin mitä ne antaisi sieltä tietoa?
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Voisiko olla mahdollista että molemmilla tekee samaa..viallinen poti tai säätö alue menee ihan mönkään.
Nyt en muista mutta oliko tämä vika alun perin vai tuli vain yks kaks?
Nyt en muista mutta oliko tämä vika alun perin vai tuli vain yks kaks?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Siis ihan alunperin mistä kaikki alkoi oli kun ei ottanut kierroksia, paukkui vaan ja lopuksi sammui eikä lähtenyt käyntiin. Syyksi silloin ilmaantui virranjakajan kanteen sisään juuttunut hiili. Uusi kansi ja pyörijä ja sen jälkeen alkoivat nämä ongelmat. Nyt siis toistamiseen vaihdettu jakajan kansi ja pyörijä, Bosch merkkisiä. Tänään otin sen potikan liittimen irti käydessä, joka näkyy videon lopussa. Auto käyttääntyi normaalisti ajossa, ei enää jäänyt röpeltämään kiihdytyksen jälkeen. Kun potikan sääti totaalisesti pois säätöalueelta sai tyhjäkäynnin jäämään n.900 rpm, alemmas sitä ei saanut tosin seoksia en säätänyt.atlas kirjoitti:Voisiko olla mahdollista että molemmilla tekee samaa..viallinen poti tai säätö alue menee ihan mönkään.
Nyt en muista mutta oliko tämä vika alun perin vai tuli vain yks kaks?
https://www.youtube.com/watch?v=77NScTP ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
keffetti kun virta pois nopeasti niin se viittaisi potikkaan...itsekin tolleen monesti säätäessä tehnyt.
Voisitko kokeilla orkkis potikkaa ja tutki kielien pinnat että puhtaat.
Eikun nyt muistan toisella ehalla teki tollasta kunnes pistin omansa ...tässä siis oli kysessä kun laitoin vanhemman mallin määriksen ja vihreän potikan ja mikään numero ei täsmännyt mutta oli toisesta 2.3 koneisesta ja kokeilin ehoja ja potikoita ristiin..toki samanlaista se teki tolla oranssilla potikallakin kunnes vaihdoin siihen määrikseen käyvän oman potikkansa...ecu oli tosta orkkis määriksestä.
Sitten tuli vielä mieleen että sytty ongelmia ja varmasti on lyönyt imusarjaan takaisin niin olisiko ilmaläppä ottanut itseensä..vääntynyt ja ottaa nyt kuristus kaulaan eli jumittaa??
Voisitko kokeilla orkkis potikkaa ja tutki kielien pinnat että puhtaat.
Eikun nyt muistan toisella ehalla teki tollasta kunnes pistin omansa ...tässä siis oli kysessä kun laitoin vanhemman mallin määriksen ja vihreän potikan ja mikään numero ei täsmännyt mutta oli toisesta 2.3 koneisesta ja kokeilin ehoja ja potikoita ristiin..toki samanlaista se teki tolla oranssilla potikallakin kunnes vaihdoin siihen määrikseen käyvän oman potikkansa...ecu oli tosta orkkis määriksestä.
Sitten tuli vielä mieleen että sytty ongelmia ja varmasti on lyönyt imusarjaan takaisin niin olisiko ilmaläppä ottanut itseensä..vääntynyt ja ottaa nyt kuristus kaulaan eli jumittaa??
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300CE outo oire?
Harmi kun nää välimatkat on tälläsiä...
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Olen pikkuhiljaa alkanut miettiä joko paalaamista tai sitten ajan sen vaikka 500km päähän sellaiselle joka ymmärtää noista jotain,,..,,Kipa71 kirjoitti:Harmi kun nää välimatkat on tälläsiä...
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Oletko kokeillut muuten pyöritellä siitä pienestä tornista seos ruuvia jollain 3mm kuusio kololla eli lautasen ja määränjakajan välistä.
Otapa sitä aukipäin vartti kierros niin pitäisi kierrokset laskea...toki toi vaikuttaa seokseen mutta kierroksiin kanssa.
Suuttimet on vaihdettu niin varmasti muutenkin joutuu seosta rukkaamaan jos on vanhat tiputtaneet.
Sen seoksenhan saisi sillä kosketuskulma mittauksellakin eli pyöreä liitin auki ja 2 ja 3 pinniin mittari ..tyhjikselle kuumana ja säätää tornista sen 40%...tai oikeastaan siinä lukkopellissä on yleensä toi %luku mikä siinä pitäisi olla.
Mutta kokeillaan sitä ehaakin tässä välissä kunhan saat sen...sitten seoksen säätö.
Otapa sitä aukipäin vartti kierros niin pitäisi kierrokset laskea...toki toi vaikuttaa seokseen mutta kierroksiin kanssa.
Suuttimet on vaihdettu niin varmasti muutenkin joutuu seosta rukkaamaan jos on vanhat tiputtaneet.
Sen seoksenhan saisi sillä kosketuskulma mittauksellakin eli pyöreä liitin auki ja 2 ja 3 pinniin mittari ..tyhjikselle kuumana ja säätää tornista sen 40%...tai oikeastaan siinä lukkopellissä on yleensä toi %luku mikä siinä pitäisi olla.
Mutta kokeillaan sitä ehaakin tässä välissä kunhan saat sen...sitten seoksen säätö.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Ai että kävisi liian laihalla vai... Joo tiedän että rikkaammalle säätäminen pudottaa tyhjäkäyntiä, mutta kuten itse totesit niin sitten sen ehan kokeilun jälkeen säädellään kohdalleen. Seokset on säädetty kohdalleen ennen viimeistä katsastusta, jonka jälkeen autolla ajettu varmaan 30km...atlas kirjoitti:Oletko kokeillut muuten pyöritellä siitä pienestä tornista seos ruuvia jollain 3mm kuusio kololla eli lautasen ja määränjakajan välistä.
Otapa sitä aukipäin vartti kierros niin pitäisi kierrokset laskea...toki toi vaikuttaa seokseen mutta kierroksiin kanssa.
Suuttimet on vaihdettu niin varmasti muutenkin joutuu seosta rukkaamaan jos on vanhat tiputtaneet.
Sen seoksenhan saisi sillä kosketuskulma mittauksellakin eli pyöreä liitin auki ja 2 ja 3 pinniin mittari ..tyhjikselle kuumana ja säätää tornista sen 40%...tai oikeastaan siinä lukkopellissä on yleensä toi %luku mikä siinä pitäisi olla.
Mutta kokeillaan sitä ehaakin tässä välissä kunhan saat sen...sitten seoksen säätö.
Ei päivää ilman ongelmia :)
Re: W124 300CE outo oire?
Hyvä kuntoiset suuttimet vaan muuttaa varmaan seosta mutta lambdahan korjaa osan mutta toi tyhjis alue yleensä niillä suuttimilla muuttuu...no myöhemmin tämä.
Hei luin muuten kanssa yhdellä ongelmana kun piti kierroksia tai kelasi ylös ja ylös niin lämpö anturin käänsi 180astetta jos nelinapainen liitos niin putosi kierrokset normaaliin.
Voihan sitä mitatakin ja taulukko löytyy täältä jostain.
Onko sulla musta pyöreä nelinapainen pistoke eculle kannen etuosassa vai kaksi napainen vihreä anturi?
Niin siksi vain että lämpö anturi rikki jos kone luulee sen olevan kylmä ja joissakin olen tavannut että on korotetulla tyhjäkäynnillä niin se olisi päällä kuumanakin???
Spekulaatiota tieten kaikki kun pitäisi vaan mitata....
Hei luin muuten kanssa yhdellä ongelmana kun piti kierroksia tai kelasi ylös ja ylös niin lämpö anturin käänsi 180astetta jos nelinapainen liitos niin putosi kierrokset normaaliin.
Voihan sitä mitatakin ja taulukko löytyy täältä jostain.
Onko sulla musta pyöreä nelinapainen pistoke eculle kannen etuosassa vai kaksi napainen vihreä anturi?
Niin siksi vain että lämpö anturi rikki jos kone luulee sen olevan kylmä ja joissakin olen tavannut että on korotetulla tyhjäkäynnillä niin se olisi päällä kuumanakin???
Spekulaatiota tieten kaikki kun pitäisi vaan mitata....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300CE outo oire?
Tämän tyyppisiä tyhjäkäyntiin liittyviä häiriöitä tuntuu ko. mallissa olevan toodella paljon. Ainakin itte aikanaan tuli etsittyä mm. näiltä foorumeilta kysymyksiä ja vastauksia miksi näin usein tapahtuu. Mukaan lukien tuo oma 300CE, joka tossa pihalla nyt seisoo odottamassa seuraavaa siirtoa. Ei käy lämpöisenä tyhjäkäyntiä -2000rpm kunnolla, meinaa sammua. Siihen tuli laitettua täältä katsotut vinkit. Sytkäpuoli uusiksi. yjreleet, ilmanottohommat syötönnostot yms. Meni hermot. Vuosi riitti.
Osan otot täältä suunnasta.

W208 CLK 320
W202 c180 sport
W124 300CE 24v
W124 300E 12v
- jupasierra
- Mersumies
- Viestit: 1065
- Liittynyt: Ke 01.04.2009 18:02
- Paikkakunta: Kotka
Re: W124 300CE outo oire?
Kyllä se v...uskäyrä on täälläkin korkealla, vaikka olen vikaa etsinyt "vasta" 7kk. Vaikeita autoja vaikka kehuvatkin niitä parhaiksi, yhdessäkään w124 korisissa mitä mullakin on vuosien varrella ollut ei ole käynti ollut täysin moitteetonta.Johnson kirjoitti:Tämän tyyppisiä tyhjäkäyntiin liittyviä häiriöitä tuntuu ko. mallissa olevan toodella paljon. Ainakin itte aikanaan tuli etsittyä mm. näiltä foorumeilta kysymyksiä ja vastauksia miksi näin usein tapahtuu. Mukaan lukien tuo oma 300CE, joka tossa pihalla nyt seisoo odottamassa seuraavaa siirtoa. Ei käy lämpöisenä tyhjäkäyntiä -2000rpm kunnolla, meinaa sammua. Siihen tuli laitettua täältä katsotut vinkit. Sytkäpuoli uusiksi. yjreleet, ilmanottohommat syötönnostot yms. Meni hermot. Vuosi riitti.Osan otot täältä suunnasta.
Onko se lämpötila-anturi siinä kannen takaosassa vai missä??
Ei päivää ilman ongelmia :)