Ei tuohon aiempaan 300 ce:n vaihteistovikaan tuntunut tietoa löytyvän niin nyt olisi tiedossa halpa elinten luovuttaja.
Kyseessä (varaosa autona) -89 w124 230 automaattivaihteistolla, vaihteisto ja perä hyvässä kunnossa.
Kysymys kuuluukin käykö tuo loota heittämällä -90 w124 300 CE automaattivaihteiston tilalle? ja kestääkö?
jos käy tarviiko kardaani ja perä vaihtaa myös vai sopiiko sellaisenaan 300ce alle, 300sessa on asd ja tuossa 230sessä ei.
Pikaista tietoa w124 230 aut.vaihteisto-> 300 käykö?
Re: Pikaista tietoa w124 230 aut.vaihteisto-> 300 käykö?
Eli sulla kaiketi 722.5 ja ton 230e aski on 722.4.....jos sama numero on sullakin niin käy..toki kestävyydessä on sisäisesti eroja.
Muutenkin sulla olisi 722.5 aski tehty 722.3 pohjalle joka kestää kun taas tää xxx.4 on pikku autojen aski ja luulen että pistokkeet ei käy ja perä välityskin on väärä koska xx.5 askissa on ylivaihde jota xx.4 ei ole.
Tossa tappelin yhden 300-24 koneisen auton kanssa jossa ylivaihde ei toiminut ja kierro luku ero oli 500rpm 4 ja 5 välillä ja näin se tulee sullakin muuttumaan jos ei ole sitä 5 vaihdetta.
Paras olisi etsiä samanlainen aski...mikäs vika siinä muuten olikaan nyt?
Ja orkkis kyssymykseen että kyllähän se sinne menee koneeseen mutta takapalkki ja kardaani menee vaihtoon ja se peräkin harvemmalla välityksellä joka ei välttämättä ole paras mahdollinen neloskoneisesta sulle.....se pistoke menee kaiketi myös vaihtoon.
Muutenkin sulla olisi 722.5 aski tehty 722.3 pohjalle joka kestää kun taas tää xxx.4 on pikku autojen aski ja luulen että pistokkeet ei käy ja perä välityskin on väärä koska xx.5 askissa on ylivaihde jota xx.4 ei ole.
Tossa tappelin yhden 300-24 koneisen auton kanssa jossa ylivaihde ei toiminut ja kierro luku ero oli 500rpm 4 ja 5 välillä ja näin se tulee sullakin muuttumaan jos ei ole sitä 5 vaihdetta.
Paras olisi etsiä samanlainen aski...mikäs vika siinä muuten olikaan nyt?
Ja orkkis kyssymykseen että kyllähän se sinne menee koneeseen mutta takapalkki ja kardaani menee vaihtoon ja se peräkin harvemmalla välityksellä joka ei välttämättä ole paras mahdollinen neloskoneisesta sulle.....se pistoke menee kaiketi myös vaihtoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Pikaista tietoa w124 230 aut.vaihteisto-> 300 käykö?
Vaihteisto vedättää eikä vaihda oikeastaan muuten kuin kaasun nostamalla. manuaalisesti pelaa mielestäni hyvin.
Huollossa tarkastivat kd-vaijerin toiminnan ja jonku muovisen nopeuspyörän lootasta.
Sopivasti kiihdyttäessä vaihtaa 2-3 ihan sopivan oloisesti siinä 3000rpm kohdilla, ja tuntuu kiihdytykseen luontevalta.
Hiljalleen kun nopeus kasvaa, laatikko ei vaan vaihda isommalle.
monesti risteyksissä kääntyessä tuntuu olevan liian iso vaihde päällä eikä tiputa pienempää.
kickdown toimii sillee että tiputtaa kyllä vaihteen tai kaksi mutta ei vaihda sitte isompaa kunnes kaasun nostaa.
sellasta onkelmaa....
Huollossa tarkastivat kd-vaijerin toiminnan ja jonku muovisen nopeuspyörän lootasta.
Sopivasti kiihdyttäessä vaihtaa 2-3 ihan sopivan oloisesti siinä 3000rpm kohdilla, ja tuntuu kiihdytykseen luontevalta.
Hiljalleen kun nopeus kasvaa, laatikko ei vaan vaihda isommalle.
monesti risteyksissä kääntyessä tuntuu olevan liian iso vaihde päällä eikä tiputa pienempää.
kickdown toimii sillee että tiputtaa kyllä vaihteen tai kaksi mutta ei vaihda sitte isompaa kunnes kaasun nostaa.
sellasta onkelmaa....
atlas kirjoitti:Eli sulla kaiketi 722.5 ja ton 230e aski on 722.4.....jos sama numero on sullakin niin käy..toki kestävyydessä on sisäisesti eroja.
Muutenkin sulla olisi 722.5 aski tehty 722.3 pohjalle joka kestää kun taas tää xxx.4 on pikku autojen aski ja luulen että pistokkeet ei käy ja perä välityskin on väärä koska xx.5 askissa on ylivaihde jota xx.4 ei ole.
Tossa tappelin yhden 300-24 koneisen auton kanssa jossa ylivaihde ei toiminut ja kierro luku ero oli 500rpm 4 ja 5 välillä ja näin se tulee sullakin muuttumaan jos ei ole sitä 5 vaihdetta.
Paras olisi etsiä samanlainen aski...mikäs vika siinä muuten olikaan nyt?
Ja orkkis kyssymykseen että kyllähän se sinne menee koneeseen mutta takapalkki ja kardaani menee vaihtoon ja se peräkin harvemmalla välityksellä joka ei välttämättä ole paras mahdollinen neloskoneisesta sulle.....se pistoke menee kaiketi myös vaihtoon.
Re: Pikaista tietoa w124 230 aut.vaihteisto-> 300 käykö?
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Koeta ehtiä hakusanoilla lisää ja mitenköhän niin ennen askin vaihtoa kannattaisi kokeilla nostaa askin paineita jos auttaisi jos jokin venttiili on jumittava.
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Koeta ehtiä hakusanoilla lisää ja mitenköhän niin ennen askin vaihtoa kannattaisi kokeilla nostaa askin paineita jos auttaisi jos jokin venttiili on jumittava.
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Pikaista tietoa w124 230 aut.vaihteisto-> 300 käykö?
Täytynee koittaa saada kaverin työpaikalle nosturille, jos tuo osais jotain siitä tutkia ja säätää.atlas kirjoitti:http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1
Koeta ehtiä hakusanoilla lisää ja mitenköhän niin ennen askin vaihtoa kannattaisi kokeilla nostaa askin paineita jos auttaisi jos jokin venttiili on jumittava.
http://www.google.fi/cse?cx=partner-pub ... gsc.page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Itelle nää automaatit on täyttä hepreaa

Re: Pikaista tietoa w124 230 aut.vaihteisto-> 300 käykö?
eli meinaat että 722.501 loota käypi tuohon? näkeekö sen lootan numeron ihan tunkkaamalla pihalla, ja missä päin sijaitsee?atlas kirjoitti:Eli sulla kaiketi 722.5 ja ton 230e aski on 722.4.....jos sama numero on sullakin niin käy..toki kestävyydessä on sisäisesti eroja.
Muutenkin sulla olisi 722.5 aski tehty 722.3 pohjalle joka kestää kun taas tää xxx.4 on pikku autojen aski ja luulen että pistokkeet ei käy ja perä välityskin on väärä koska xx.5 askissa on ylivaihde jota xx.4 ei ole.
Tossa tappelin yhden 300-24 koneisen auton kanssa jossa ylivaihde ei toiminut ja kierro luku ero oli 500rpm 4 ja 5 välillä ja näin se tulee sullakin muuttumaan jos ei ole sitä 5 vaihdetta.
Paras olisi etsiä samanlainen aski...mikäs vika siinä muuten olikaan nyt?
Ja orkkis kyssymykseen että kyllähän se sinne menee koneeseen mutta takapalkki ja kardaani menee vaihtoon ja se peräkin harvemmalla välityksellä joka ei välttämättä ole paras mahdollinen neloskoneisesta sulle.....se pistoke menee kaiketi myös vaihtoon.
Re: Pikaista tietoa w124 230 aut.vaihteisto-> 300 käykö?
Eli sijaitsee öljypohjan ylätason ja itse askin liitoskohdan yläpuolella apparin puolella tasaisella pinnalla ja pitkä numero sarja mutta seassa näkyy selvästixxxxx722.5xxxx.
Tunkilla ylös ja kurkkaus.
Tunkilla ylös ja kurkkaus.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Pikaista tietoa w124 230 aut.vaihteisto-> 300 käykö?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=157265" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-