Etwas Anders kirjoitti:Onkohan tämä nyt jarrutehostin juttuja vai mitä,mutta kun Mersullani lähtee tauon jälkeen kylmänä liikkeelle,niin ekat pari jarrutusta jarrupoljin on jäykkä ja saa polkea ihan voimalla,että jotain hidastuttavaa tapahtuu...esiintyy vain ihan ajon alussa.
Jos jotain pitäisi arvata, niin kyllä nimenomaan jarrutehostinjuttu se on. Uskoisinpa, että sieltä alipaineet karkaavat auton seistessä, ja jostain syystä niitä ei tule sinne riittävän nopeasti takaisin, kun moottorin käynnistää.
Sillä tuon tietty voisi kokeilla, että auton sammuttamisen jälkeen pumppaa jarrupoljinta muutaman kerran niin, että poljin muuttuu kovaksi, eli toisin sanoen jäljelle jääneet alipaineet on käytetty tehostamiseen. Sitten jarrua painaen moottori käyntiin - aika lailla saman tien (siis ihan sekunnissa tai parissa käyntiin lähtemisen jälkeen) polkimen pitäisi painua ihan tuntuvasti alas, kun sitä painaa koko ajan samalla voimalla. Jos näin ei tapahdu, niin jossain on ongelmaa. Joko tehostin tai muu systeemiin kuuluva letku, venttiili tai liitos vuotaa ihan kunnolla, ja kestää tosi pitkään ennen kuin pumppu saa sinne riittävästi alipainetta aikaiseksi tai sitten vaihtoehtoisesti alipainepumpussa ei riitä potkua tarpeeksi.
Mitesmuuten, jos yrität sammuttaa auton heti käynnistyksen jälkeen, niin sammuuko se? Jos systeemistä puuttuu alipainetta, niin ei sammu. Samainen pumppu kuitenkin tekee sitä alipainetta yhtä lailla jarruille kuin sammuttimellekin.