Heippa vaan kaikille!
Niinkuin selailin tuossa, aiheesta on ollu keskustelua. Mutta kysyisin onko kellään kokemusta millasia lippu-lappuja tarvii katsastuskonttorille kun vaihtaa bensamoottorin(320) paikalle dieselmoottori(300TD). Itellä hyväkoppanen coupe, mutta moottorivikanen, öljyä veden seassa. Niimpä ajattelin vaihtaa talvella uuden diiseli kiukaan siihen. Vielä jos jollakulla kokemusta... Olen tuonut auton Ruotsinmaalta ja rekisteröinti katsastus vielä tekemättä. Kannattaako mun tuontikatsastaa se bensana ja sitten muutoskatsastaa dieseliks ( samalla laittaa isompaa turboo jne tehdä ST ) tai vaihtaa kone jo ennen maahantuontikatsastusta / autoverotusta? Mitenkä pääsis "helpommalla"?
KIITOS ETUKÄTEEN
Niin uusi laite että tuohon voi laittaa uudemman om603 turbokoneen tai om606 vaparin.
Vähäpäästöinen kun on tuo koppa niin st-virittäminen kannattaa unohtaa.
Tai 606/605 turbo, saahan senkin sinne katsastettua, kun uudemmasta vähäpäästöisestä on lähtöisin.. Ilman "näkyviä" virityksiä tietty.. On vaan hiljaa että sähköpumppu onkin korvattu mekaanisella.. Näin ainakin oma vähäpäästöinen kotteron muutoskatsastin 605- turbo kattilalle..
Kiitos Vinkeistä! Eli kannattaa viritellä ( pikkasen isomman turbon ja vaikka pumpun ) vasta rek.katsastuksen jälkeen ? Mietin vielä minkä koneen laittaisin, ja bensakoneen voin toki myydä. Mutta tuo koneen ajankohta on vielä auki, auto maalaamossa.
Timo N kirjoitti:124 kopassa vaan ei ole ikinä ollut 606 turbomoottoria, vaparia kyllä on ollut.
Eikait sillä ole väliä? Voihan sinne työntää vaikka toyotan koneen jos haluu. Kunhan kuuluu samaa tai parempaa päästöluokkaan ja täyttää painon/tehon/litratilavuuden
CDI, tulee varmaan kalliiks? Ajattelin ostaa toisen auton, vaikka W124 TDn ja vaihtaa siitä tekniikan. Eli kuulemani mukaan laatikkoa ei tarvi vaihtaa, vaan poistaa siitä jonku economy härvelin?
no kokonaisen cdi 202/210 mersun saat alle 500 eurol (ittel sellainen käyttöautona, oliko tuo 350e tjsp.). siitä siirrät koko teknikan sellaisenaan ja tadaa. sun 124 on päivitetty 20 vuotta uudempaan tekniikkaan.
Kuulostaa helpolta. Mutta millasen cdi koneen heittäisit tuohon Coupeen Se kiinostais kun kuluttaisi vähemmän löpöö.. Ja miten haastavampi sen tekniika asentaa siihen. Enemmän johtoja? Mitenkäs onko kukaan kuullut millaset diesel verot vuodessa
ne iskee jos siitä tulee vaikkapa coupe 300TD?