W124 kunnostusta

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
juhaeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ma 28.04.2014 19:28

W124 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

jai 004.jpg
Nyt kun on mersu hommattu niin voi sitten tännekkin kirjoitella. Se on jo aikoja sitten päätetty, että w124 korisen haluan ensiautoksi. Ny sitten tuli semmonen hommattua, kun isäni osti hieman uudemman c sarjalaisen ja minulle sitten jäi tuo vuoden 89 satalankku :D

Vielä olis yli vuos kortinsaantiin joten hyvin kerkeän kunnostaa kaikkia pikkujuttuja mitä tämänikäseen on kerennyt tulla. Mikään kedon kauneinhan tämä ei ole. Ruostelänttejä siellä täällä ja pari paikkaa on pitänyt hitsailla. Ei kuitenkaan toivottoman mätä vielä. Tekniikka on ihan hyvässä kunnossa eikä ole rääkätty.

Laittolistalla ois ainaki tällähetkellä

Kytkinremppa: ei vielä luista mutta kahisee. ja kuulema sen oloinen että on lopussa.
Vilkunviiksen vaihto: menee pitkät päälle kun laittaa vilkun oikealle
Etulokarien vaihto ruosteen takia
Oikea ajovaloumpio on rupinen
Tarkotus olisi ruostesuojata pohja uudelleen. en vielä tiedä millä.
Muutama mittarivalo on palanu. ainakin pissapojan valo
Mahdollisesti maalipinnan fiksailua jos ehtii jaksaa ja huvittaa.
Perä ja vaihteistoöljyjen vaihto
Huoltoa eli öljynvaihto tulppien vaihto ilmanputsarin vaihto

Mitään tuninkia ei ole tarkoitus laittaa vaan auto on tarkoitus pitää melko alkuperäisenä. No itämaisella kuviolla hommatut lattiamatot hommasin kun oli niin hauskat :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1390
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Onko kyljen vauhtiraita maalattu vai teipattu? Ei oikein näytä sopivan tyyliin. Kannattaa takakaaret ja ovien alareunat laittaa samalla kun etulokarit laitat.
Avatar
juhaeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ma 28.04.2014 19:28

Re: W124 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Toi vautiraita on tosiaan teipattu. en tiedä kuka ja milloin. Ei se itseäni haittaa. Joo takakaariinhan pitäisi hommata korjauspalat. Se kyllä parantaisi näköä kummasti. Oviinkin on käsittääkseni saatavilla korjauspaloja. tidä sitten kannattaako koko ovia vaihtaa. Kulmista ruoste mennyt läpi niin ei ainakaan hiomalla selviä. Näitä alan laittelemaan myöhemmässä vaiheessa ja kun saan paremman paikan. Kerrrostalon autotallissa kun ei voi tehdä mitä vaan.

Sen vilkunviiksen sainkin jo vaihdettua. Motonetistä ostin. Vaihtamisessa ei muta ongelmaa ollut kun että sen ratin alla olevan muovisuojan kanssa sai ihmetellä että kaikki ruuvit löyty. Vanhasta viiksestä piti ottaa ne töötin "katkaisijat" uuteen.
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
Avatar
juhaeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ma 28.04.2014 19:28

Re: W124 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Ompahan tääsäkin jotain edistystä pikkuhiljaa ollut vaikka laiska olenkin asian suhteen ollu. Empä tiä kiinostaako ketään kun muilla paljon hienompia projekteja ja kertomuksia niistä.

Pohjan sain ruostesuojattua loppukesällä. Helmaa joutui hitsaamaan tunkinpaikasta koska jonkun tekemä aikasempi hitsaus ei ollu kestäny. Raavin huonosti kiinni olevat vanhat massat paikkapaikoin pois ja hammeritea päälle. Pohja siis on pesty painepesurilla ja kuivatettu kunnolla lämpimässä tallissa ennen tätä. Siihen kokonaisuuden päälle vielä tectyl massaa. Helmat maalasin helmamaalilla mikä suojaa iskuilta yms. Samassa rytäkässä vaihdoin peräöljyt. Reilu litra meni.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
Avatar
juhaeino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 184
Liittynyt: Ma 28.04.2014 19:28

Re: W124 kunnostusta

Viesti Kirjoittaja juhaeino »

Ei tosiaan nättiä tullu ydintäytelangalla. Mutta ihan kelvollisen näköstä tuli kun sen helmamassan laittoi.


Kytkimen vaihdatin koulun autopuolella. Siellä on nyt paikallaan LUK:n paketti. Ihan hyvän tuntunen kytkytin. Samalla vaihtoivat vaihteistoöljyt ja vaihdelaatikon stefat kun kuulemma oli joku vuoto. Ja joku kardaanin kumi tai nivel. en ny muista mikä piti vaihtaa. Kyllä menee vaihteet huomattavasti kevyemmin päälle nytten. Oli varmaankin aika jäykät öljyt.

Nyt tänään laitoin oikealle puolelle uuden etukaaren paikalleen. Siinäkin piti jonkun verran tehdä pohjatöitä kun oli alkua ruosteella. ja samalla sinne lokarin allekkin suojausta. Huomattavasti siistimpi uudella lokarilla.
Hyvin tuntuu muuten pelaavan tuo rusteen päälle maalattava hammerite
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
Vastaa Viestiin