Ostamassa w211, kaikki apu kelpaa.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ostamassa w211, kaikki apu kelpaa.

Viesti Kirjoittaja kahvaedellä »

moro
Olen hankkimassa käytettyä w211 220cdi vm 2004 ajettu 315tkm. kamuxin sivuilta löytyy ehdokas.
Entisenä audistina tahdon eroon vag konsernista lopullisesti. Onko siis tässä mallissa jotain mitä pitäisi autosta tietää, mitä katsoa ja kokeilla koeajossa?
Auto on oulussa ja itse olen tampereella ja koeajoin ennen auton tänne tuontia vuosimallin 2006 sama moottorisen.
Onko niissä muuta eroa kuin jarrut ja jotain ulkohimmeleitä?

Entä nuo jarrut tai sbc yksikkö, niitä on mennyt paljokin ajetuissa takuuseen.
Voiko sitä sbc tä todentaa mitenkään, kannattaako viedä veholle luetuttaan vikakoodit ennen ostoa?

Kiitos avusta, kaikki apu otetaan vastaan.

Jani
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: Ostamassa w211, kaikki apu kelpaa.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Pitäsihän se näkyä Vehon tiedoissa jos SBC yksikkö vaihdettu takuuseen (eri juttu antaako niitä), sitten hieman epävarma juttu on kattoo hydrauliblokin valmistuspäivä http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=128735" onclick="window.open(this.href);return false;

Osa menee takuuseen osa ei, ei voi tietää. Periaatteessahan kai niistä starin tiedoistakin jotain näkee, en kyllä muista huomanneeni mistä päivämäärän näkisi. Syklimääräkään ei oikeestaan mitään sano, se on voitu nolllata tai 'päivittää' triggaamaan suuremmasta arvosta kun alkupään autoissa. Yksikkö voi feilata monesta muustakin syystä, onneksi Bosch myy jo omaan piikkiinsä samaa mokkeloa.

Tuo kuulu glykolivammasiin eli varmaan jo syyläri vaihdettu, se kiinnostaa mitä laatikolle on jouduttu tekemään samassa rempassa (tarkkaile vaihtoja tarkasti, muutenkin laatikkoöljyt olis pitäny vaihdella n. 60tkmn välein).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Niin siitä välijäähdyttimestä.
Tarina kertoi näin: sijaisautona ollut menneellä viikolla, rusakko jäänyt alle. Etupuskiri alhaalta rikki ja välijäähdytin samassa rytäkässä. Sanoi et tottakai se korjataan ennenkö myydään. (kuinka totta ko tarina on, en tiedä)
Eli käytännössä nehän joutuu vaihtaan koko laatikon öljyt? + muut kilkkeet...
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Eiku toi oli 2004, bullia puhuin edellä glykoliongelmasta... mutta laatikkoölyjen vaihdot (historia) pätee. Tuliko ulos öljyt, ajoikohan tyhjäks (pessimisti ei pety)?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Ei mitään havaintoa. Auto kun on oulun kamuksilla. Mut ne myy tampereen kamuksissa sen ihan samanlailla. Se vaan tuodaan tänne.
Tarvii varmaan itse selvittää ko. asiaa oulusta.
Pitäs varmaan jotenkin mennä sinne ajaan se. Tulee vaan vähä ...tun pitkä koeajomatka.
Yritti tampereella et tehdään kaupat nyt jo. Mä en vaan pysty ajamatta ostaan mitään autoa. Sotii niin maalaisjärkeä vastaan.
noroljan
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Pisti nyt silmään toi jäähdytin asia. Jos "välijäähdytin" on mennyt rikki rusakon käsittelyssä, eihän se laatikon öljyihin mitään vaikuta. Vai mistäs jäähdytimestä tässä mahtaa oikeasti olla kyse?

No kuitenkin, jos laatikon öljyjen vaihdosta löytyy jotain historia tietoja, olisi se suositeltavaa.
kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

niin muuten joo.. taitaa olla turbon öjlyn lauhdutin se välijäähdytin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Pakko se on kai mennä ihan ajamaan, ei auta itku markkinoilla.
Tos olis kyllä lähellä 200cdi ajettu 60t vähemmän, mut kamuxista ostin aikanaan ton audin ja paras hyvitys vanhasta on siellä. Muutaman liikkeen oon käyny läpi ja hyvitykset liikkunut 2000-6000 Että aika julmettu haarukka.. huh.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

kahvaedellä kirjoitti:koeajoin ennen auton tänne tuontia vuosimallin 2006 sama moottorisen.
Onko niissä muuta eroa kuin jarrut ja jotain ulkohimmeleitä?
Jos vuosimalli on tosiaan 2006, ei niissä ole mitään eroa. Facelift, jossa SBC-jarrut poistuivat ja koriin tuli pieniä muutoksia, tapahtui 5-6/2006, mutta faceliftattujen ns. vuosimalli on 2007 (varustekoodi 807, kun 2006 mallivuoden autoissa on varustekoodi 806)

e: tuo sinun katsomasi on vuosimallia 2005: http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=pn9zlzsj" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut tj86430, La 18.10.2014 21:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Eli sama auto teknisesti siis?
ajoin 2006 mallin ( ajettu 137t), mut ostamassa 2004 (ajettu 315t)joka on viä oulussa pajalla korjattavana.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

kahvaedellä kirjoitti:Eli sama auto teknisesti siis?
ajoin 2006 mallin ( ajettu 137t), mut ostamassa 2004 (ajettu 315t)joka on viä oulussa pajalla korjattavana.
Jos se tosiaan oli 2006 mallia eikä vaan valmistettu 2006, niin sitten se on (ainakin hyvin pitkälti) sama auto. Tuo sinun halajamasi on valmistettu 11/2004 ja vuosimallia 2005 (varustekoodi 805, ks. linkki yllä).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja venit »

Itselläni on mittarissa 291 000 km (kts. alla oleva auto) 04. SBC jarrut ovat parhaimmat mitä on ollut. Ohjauksen luut todennäköisesti menee vaihtoon, ellei Kamux vaihda, tod.näk. ei. Mulla kesti alkuperäinen akku 10 v. 9,5 kk, viime viikolla vaihdoin. Omakin auto on myynnissä ja silti ajossa. Ensi kuussa vien Veholle vaihdattaan tuulilasin, alkaa olla elämisen jälkiä liikaa. Ihan ok auto. Noita kilometrejä ei kannata pelätä.
kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

En pelkääkään mersun kilsoja, niitä kun on myynnissä yli500t ajettuja. Riippuu tietty miten on huollettu.
Mutta ei sinne kolmeensataantuhanteenkaan huoltamatta mennä.
Oma audi a4 2.5 tdi q. on myös yli 300t ajettu muuten hyvä, mut pirun kallis ylläpitää. Huollot ja osat maksaa pirusti enemmän kun mesen. Varsinkin ne osat. Kulutuskin on suht korkea, johtuen vanhasta kiisseli tekniikasta.

Mutta nyt tähän tulee muutos. Emäntä on vaa meseä vastaan niin hanakasti.. Sano ettei meinaa ajaa metriäkään. Luulenpa, et mieli muuttuu kun hetken ollut kyydissä/ajanut edes kerran.
En tiä miks se on niin vastaan, totes mulle emmäkä sua nissanin rattiin käske... No en meniskää, mielummin kuljen bussilla sitte.
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

kahvaedellä kirjoitti:
Mutta nyt tähän tulee muutos. Emäntä on vaa meseä vastaan niin hanakasti.. Sano ettei meinaa ajaa metriäkään. Luulenpa, et mieli muuttuu kun hetken ollut kyydissä/ajanut edes kerran.
En tiä miks se on niin vastaan, totes mulle emmäkä sua nissanin rattiin käske... No en meniskää, mielummin kuljen bussilla sitte.
Se hiljaisesti pelkää automaattia (takaan että menee ohi, sen jälkeen ei manuaalia enää teidän talouteen tuu, nähty omassa ja parissa tuttavaperheessä), ja naapurikateutta, se kun nousee taas monellä pykälällä... :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

noroljan kirjoitti:Pisti nyt silmään toi jäähdytin asia. Jos "välijäähdytin" on mennyt rikki rusakon käsittelyssä, eihän se laatikon öljyihin mitään vaikuta. Vai mistäs jäähdytimestä tässä mahtaa oikeasti olla kyse?
Tuosta minäkin meinasin että kannattaako mennä "kahva edellä" tuohon autokauppaan (kaupalla voi käsittää sekä ostotapahtuman että itse liikkeen :) ).
kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

saattaa olla sekin. Edellisessä aidissa kun automaatti temppuili ja kulutus oli kaupungissa 12l/100km. Okei siinä oli jotain vikaa.. sama tdi kone kuitenkin ku nytkin.

Toinen mikä muijalla on siinä, iskostunut selkärankaan. Kaikki mersut on mustalaisten autoja.
Mikä ei käytännössä edes pidä paikkaansa, sanoi inhoavansa pyöreitä lamppuja. Eli ulkonäkö asia.

Meillä on vähän eri näkemys tuylikkäästä autosta, esim sivuprofiilissa pidän tyylikkäänä juurikin E meseä, audi A6 sedania A8 ja A5 sivuprofiileista. Emännän mielestä ne on jotain suihkusämpylöitä.
Itse taas tykkään sulavalinjaisuudesta ja hieman coupemaisesta profiilista. Kun taas E mesen samoin audien farmarit on omasta mielestä rumia, kun nokian saappaiden kopiot..

Se kauppa nut sattuu tarjoamaan parhaiten mun vag konsernin murheenkryynistä..
Bercedes Menz
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Bercedes Menz »

kahvaedellä kirjoitti:saattaa olla sekin. Edellisessä aidissa kun automaatti temppuili ja kulutus oli kaupungissa 12l/100km. Okei siinä oli jotain vikaa.. sama tdi kone kuitenkin ku nytkin.

Toinen mikä muijalla on siinä, iskostunut selkärankaan. Kaikki mersut on mustalaisten autoja.
Mikä ei käytännössä edes pidä paikkaansa, sanoi inhoavansa pyöreitä lamppuja. Eli ulkonäkö asia.

Meillä on vähän eri näkemys tuylikkäästä autosta, esim sivuprofiilissa pidän tyylikkäänä juurikin E meseä, audi A6 sedania A8 ja A5 sivuprofiileista. Emännän mielestä ne on jotain suihkusämpylöitä.
Itse taas tykkään sulavalinjaisuudesta ja hieman coupemaisesta profiilista. Kun taas E mesen samoin audien farmarit on omasta mielestä rumia, kun nokian saappaiden kopiot..

Se, joka sen auton maksaa ja joka vastaa auton huolloista & kuluista saanee varmaan määrittää mikä auto ostetaan? Itse en ainakaan ota vastaan omalta vaimolta minkäänlaisia ulkonäköön ja auton hyvyyteen/huonouteen liittyviä kommentteja (koska ne on vailla todellisuuspohjaa) kun olen hommaamassa autoa itselleni. Jos ei kelpaa niin menköön bussilla --> kyllä kelpaa :D Vaimon kanssa neuvottelemme ehkä auton maksimihinnan ja mitä vaatimuksia perheen puolesta on ts. kakarat pitää mahtua, pitää olla isofixit jne. Mutta väriin, merkkiin tai malliin ei vaimolla ole päätäntävaltaa, kommentoida toki saa. Olemme ratkaisseet asian myös niin, että vaimolla on oma auto tai oikeastaan perheessä on kaksi autoa, jotka on valittu molempien mieltymysten mukaan, mutta soveltuvat perheen tarpeisiin. Pysy kovana ja toteuta unelmasi, ole siis reilusti mustalainen ja osta Mersu!! :D
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Bercedes Menz kirjoitti:
kahvaedellä kirjoitti:saattaa olla sekin. Edellisessä aidissa kun automaatti temppuili ja kulutus oli kaupungissa 12l/100km. Okei siinä oli jotain vikaa.. sama tdi kone kuitenkin ku nytkin.

Se, joka sen auton maksaa ja joka vastaa auton huolloista & kuluista saanee varmaan määrittää mikä auto ostetaan? Itse en ainakaan ota vastaan omalta vaimolta minkäänlaisia ulkonäköön ja auton hyvyyteen/huonouteen liittyviä kommentteja (koska ne on vailla todellisuuspohjaa) kun olen hommaamassa autoa itselleni. Jos ei kelpaa niin menköön bussilla --> kyllä kelpaa :D Vaimon kanssa neuvottelemme ehkä auton maksimihinnan ja mitä vaatimuksia perheen puolesta on ts. kakarat pitää mahtua, pitää olla isofixit jne. Mutta väriin, merkkiin tai malliin ei vaimolla ole päätäntävaltaa, kommentoida toki saa. Olemme ratkaisseet asian myös niin, että vaimolla on oma auto tai oikeastaan perheessä on kaksi autoa, jotka on valittu molempien mieltymysten mukaan, mutta soveltuvat perheen tarpeisiin. Pysy kovana ja toteuta unelmasi, ole siis reilusti mustalainen ja osta Mersu!! :D

Eipä olisi tätäkään foorumia ja ongelmaisia kirjoittelijoita jos eukkomme hommaisivat perheiden autot...luultavasti ne olisivat toimivia autoja....

.
Opel, "weird lieben autos"....
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

LopenUupunut kirjoitti:
Eipä olisi tätäkään foorumia ja ongelmaisia kirjoittelijoita jos eukkomme hommaisivat perheiden autot...luultavasti ne olisivat toimivia autoja....

.
Juu, takuu hoitais http://www.kia.com/fi/-/media/fi/top-pa ... 00x267.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

A.M.
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja A.M. »

kahvaedellä kirjoitti:niin muuten joo.. taitaa olla turbon öjlyn lauhdutin se välijäähdytin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Pakko se on kai mennä ihan ajamaan, ei auta itku markkinoilla.
Tos olis kyllä lähellä 200cdi ajettu 60t vähemmän, mut kamuxista ostin aikanaan ton audin ja paras hyvitys vanhasta on siellä. Muutaman liikkeen oon käyny läpi ja hyvitykset liikkunut 2000-6000 Että aika julmettu haarukka.. huh.
Välijäähdytin (myös intercooler) on ahtimella varustetuissa polttomoottoreissa käytettävä apulaite moottorin tehon parantamiseksi. Välijäähdyttimen tehtävä on laskea ahtimen kuumentaman tuloilman lämpötilaa välijäähdyttimen läpi virtaavan ulkoilman avulla. Ahtaminen nostaa ilman lämpötilaa, mutta kuumempaa ilmaa mahtuu samaan tilaan samassa paineessa vähemmän. Välijäähdytin mahdollistaa suuremman ilmamäärän ja suuremman polttoainemäärän syöttämisen sylinteriin, mikä lisää moottorin tehoa. Alhaisempi lämpötila lisää myös moottorin kestävyyttä. Suurta tehoa haettaessa ahdetusta moottorista, on välijäähdytin välttämätön.
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti:
Bercedes Menz kirjoitti:

.
Juu. Meillläkin rouva käyttöautoilee tätä nykyä V8-farkkumersulla, eikä kialla, kun sellaisen olen käyttöönsä antanut. Ei ole pahemmin valittanut, että kyydissä, kulkupuolessa tai tiloissa olisi jotain puutetta...
Mutta kai se kiakin asiansa ajaisi... :mrgreen:
kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

mullekin kelpais se v8 mese. Mut ajomäärän takia koitan pysyä diisselissä ja aika pienikokoisessa.
Rupee toi ikä painaan sen verran ettei enää tarvi mennä kahtasataa joka mutkaan.
Bomber4
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

kahvaedellä kirjoitti:mullekin kelpais se v8 mese. Mut ajomäärän takia koitan pysyä diisselissä ja aika pienikokoisessa.
Rupee toi ikä painaan sen verran ettei enää tarvi mennä kahtasataa joka mutkaan.
Siinähän se sitten olis. Pienin jyvä taitaa olla 400cdi
:)
Star
sportsman
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sportsman »

kahvaedellä kirjoitti:Ei mitään havaintoa. Auto kun on oulun kamuksilla. Mut ne myy tampereen kamuksissa sen ihan samanlailla. Se vaan tuodaan tänne.
Tarvii varmaan itse selvittää ko. asiaa oulusta.
Pitäs varmaan jotenkin mennä sinne ajaan se. Tulee vaan vähä ...tun pitkä koeajomatka.
Yritti tampereella et tehdään kaupat nyt jo. Mä en vaan pysty ajamatta ostaan mitään autoa. Sotii niin maalaisjärkeä vastaan.
No ei todellakaan voi ostaa käytettyä autoa näkemättä ensin. Sinun turha vedota mihinkään niinhin vikoihin jotka olisit voinut havaita koeajolla jos ostat
auton tutustumatta siihen ensin .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

joo jos pysytään näis rivi4 sissa nyt viä, kun ei o lottovoittookaan tullut.

Mut näillä näkymin sen mesen ostan, kun ei mitään hirveen kauheen isoja vikoja tiedossa. Kaikissa merkeissä ja malleissa on omat juttunsa, mut ei ainakaan kommenttien perusteella mitään järisyttävää. Jotain takuuta tarvii pyytää jarruille, myös koeajolla vois ottaa renkaan irti ja tarkastaa palat ja levyt.
Saiko sitä sbc yksikköä jo tarvikeosana?
Miten onnistuu jarru palojen vaihto itse, kun luin et ne pitäs aina vaihdattaa liikkeessä, onko noin?
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Bosch myy 'tarvikeosaa' varmaan sama kuin alkuperäinen mutta ilman tähtilogoo?

Palat vaihdetaan SBC-yksikkö disabloituna, joko starin avustuksella tai foorumilla oli epävirallisempaa ohjetta jossain (tai sitten jenkkityyliin, ne kun on naveita poikia, nyppää vaan liittimen irti :? ). Ilmaus (jos tartee tehdä) on hankalampi homma, moni sanoo onnistuneensa ilman staria mutta myös todettu että usein star löytää ilmaa näennäisesti 'toimivasta' jäjestelmästä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Tuota, ei tuukkaan meseä talouteen nyt ainakaan vielä. Ei mennyt rahoitus läpi sillain kun piti. Ei viitsi käsirahaa ottaa toisesta ja loppulainaa toisesta pankista. Palataan keväällä vielä asian ytimeen.
Kiitos kaikille vastauksista ja ohjeista.

Ei voi nyt muuta todeta kuin HÖ!
Bomber4
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Pysyttele silti voorumilla ja kuulostele juttuja. Tiä vaikka saisit jotakin hyviä vinkkejä.
Star
kahvaedellä
Sisäänajossa
Sisäänajossa

juu ajattelinki. samoin ajattelin koeajot lukaista.
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Eikun käyt ajelemassa jokaista lähiliikeissä myynnissä olevia, saat tuntumaa millaselta 'pitää tuntua'.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Vastaa Viestiin