Autoni on w163 270cdi automaatti brabuksen D4 softalla.
Onko kuinka suurta vaikutusta jos coolerin vaihtais isompaan? Kattelin noita motonetin coolereita niin ei olis pahan hintaisia jos olis jotain vaikutusta jäähdytykseen.
270cdi:n pientä viritystä?
Re: 270cdi:n pientä viritystä?
ML:ssä taisi olla vakionakin jo aika iso cooleri verrattuna esim. C tai E sarjalaiseen vastaavaan. Hommaa obd mokkula tai star jolla voit seurata ahtoilman lämpötilaa ja jos lämmöt nousee pidemmässä kiihdytyksessä +60 asteeseen niin kannattaa miettiä cooleripäivitystä. Näillä nolla keleillä tuskin hirveästi lämpeää mutta kesähelteillä menee helposti tuonkin ylitse.
Vaihdoin omaan E sarjalaiseen (Tuikun softa) isomman välijäähdyttimen kun vakiolla lämmöt meni helposti tuonne + 60-80 asteeseen. Halvin kiinacooleri biltemasta ja 80-200kmh kiihdytyksessä +20 asteessa kesälläkään ei lämmöt nousseet yli 55 asteen.
Vaihdoin omaan E sarjalaiseen (Tuikun softa) isomman välijäähdyttimen kun vakiolla lämmöt meni helposti tuonne + 60-80 asteeseen. Halvin kiinacooleri biltemasta ja 80-200kmh kiihdytyksessä +20 asteessa kesälläkään ei lämmöt nousseet yli 55 asteen.
Miten laitoit sen biltema coolerin kiinni, siis letkut? Eikös orkkis liitokset ole 2,5 tuumaa ja biltema/motonet kuulerissa 2,25? Mahtaakohan tommonen "kuristus" vaikuttaa mitenkään?
Vinkit tervetulleita koska pitäis omaankin talven aikana varmaan vaihtaa.
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
.
Raapuksen "softat" on lisäpurkkeja dieseleihin.
Paras viritys olisi ottaa se poikkeen.
Noihin vanhempiin ohjainlaitteisiin täällä osaa tuota paremman ohjelman varmaan tehdä ainakin tusinan tyyppiä.
Kymmenkunta karttaa ja muutama yksittäinen arvo.
Maastureissa ja pakettiautoissa on vakiona hiukan parempi cooleri.
Noihin vanhempiin ohjainlaitteisiin täällä osaa tuota paremman ohjelman varmaan tehdä ainakin tusinan tyyppiä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Toi mun auton viritys oli jo ostaessa ja en ole tarkemmin asiaan tutustunut. Rekisteri otteeseen on laitettu maininta kyseisestä virityksestä. Ja kyllä toi tuntuu pirteämmältä kuin vakiot.tuikku kirjoitti:.
Mistäs suunnalta toi viritys motikka löytyy niin tarkastas tilanteen?
Paljon noin kustantaa parempi viritys ohjelma tätä kautta?
.
Seuraamalla suuttimelta lähteviä johtoja.
Raapuksen boxi on silläkeinon parempi näissä vanhoissa, ettei se nosta railpainetta, vaan huijaa ruiskutusaikaa.
Se ei ole niin haitallista, kierrätys tieten nyt on tehokkaammin tukkimassa imusarjaa, kun seoksen säätö ei toimikkaan oikein enää.
Hintatasonsa saa minun puolestani jokainen itse määrittää, mutta luulisin että viiden sadan ympärillä pyöritään.
Seuraamalla suuttimelta lähteviä johtoja.
Raapuksen boxi on silläkeinon parempi näissä vanhoissa, ettei se nosta railpainetta, vaan huijaa ruiskutusaikaa.
Se ei ole niin haitallista, kierrätys tieten nyt on tehokkaammin tukkimassa imusarjaa, kun seoksen säätö ei toimikkaan oikein enää.
Hintatasonsa saa minun puolestani jokainen itse määrittää, mutta luulisin että viiden sadan ympärillä pyöritään.
.
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mä ostin samalla alumiinikäyrät mukaan jotka hitsari sitten hitsas paikoilleen lyhennettynä. Sitten vaan parit "letkukiristimet" myös ja sit käyrän putket työnnetään ahtoletkujen sisään. Ja noilla lisoilla letkunkiristimillä kiristetäön paikoilleen. Nuo mun letkunkiristimet oli semmoset joissa on kaks kuusiokolopulttia kiristykseen. Samoin coolerile pitää tehdä kiinnitys tavalla tai toisella etupalkkiinLixu kirjoitti:Miten laitoit sen biltema coolerin kiinni, siis letkut? Eikös orkkis liitokset ole 2,5 tuumaa ja biltema/motonet kuulerissa 2,25? Mahtaakohan tommonen "kuristus" vaikuttaa mitenkään?
Ja myös mulla on obd2-lukija jolla voi katsoa ahtoilman lämpötilan. Samoin pakkasella kiva katsella ennen starttia moottorin lämpötila.
http://www.ebay.com/itm/171329361620?redirect=mobile tuommoinen obd2 bluetooth laite
"Mini ELM327 V2.1 OBD2 II Bluetooth Diagnostic Car "
Näillä mennään mitä on.
MB s203 C270 CDI -03 (4/13 254tkm -> 4/16 315tkm)
VW Transporter T5 BiTDI DSG 4Motion Long Version -12 (5/15 101tkm -> 4/16 121tkm)
Ostin 2,25" -> 2,5" 90 asteen silikonimutkat jotka coolerin päätyy kiinni. Niiden sisälle alumiiniputket ja isoilla klemmareilla kiinni. Orkkis ahtoputkista vetäsee metallipäät pois niin sopivuus on 99% hyvä.Lixu kirjoitti:Miten laitoit sen biltema coolerin kiinni, siis letkut? Eikös orkkis liitokset ole 2,5 tuumaa ja biltema/motonet kuulerissa 2,25? Mahtaakohan tommonen "kuristus" vaikuttaa mitenkään?