Juuri katsoinkin että kyb oli kl-varaosassa 60,40€, mutta tuota tosta johdinlevystä, se tulee vaihtaa kanssa vai? Löytyykö se kl-varaosista jollakin eri nimellä? Ja öljyäkin siellä oli kahta erilaista toinen oli yli puolet kalliimpaa kuin toinen.
Olis kiva saada tähän jotenkin ratkasu, mutta en kehtaa vaan taas soittaa sille Starin omistajalle.
Kaverilla olis sellanen snap-on solus pro testeri, sillä pystys ainakin katsomaan tuota live dataa säätimestä.
Jos sieltä laatikosta jotain rikki niin tuleeko laatikosta jokin vikakoodi?
Ei aina vielä noilla oireilla(sen takia arvoja pitää tutkiskella)
Joihdin levyn nimestä KL osissa ei hajuakan
(tietävät kyllä kun soittat ja tilaat,
Sinne laatikon sisään muovilevyn missä on nopeus anturit)
Öljyksi käy MB236:10 tai MB236:14 (moneskohan kerta on kun nämä tänne kirjoitelee... )
Toi arvojen tutkiskelu onkin sitten varmaan hienoa, kun tuntuu ettei se starin omistaja tiedä mitkä arvot pitäisi olla jos ne on kunnossa jne. Eihän se tiennyt edes että säädin tutkitaan auto käynnissä
Auto oli tänään vähän helojen vaihdossa ja kyselin siinä sitten, että pystyykö sillä heidän testerillä katsomaan laatikkoa ja hän kysyi syytä ja koitin siinä selittää, että voi olla se kyb venttiili mennyt ja hän totesi, ettei siihen usko, koska sen ei pitäisi vaikuttaa käyntiin tyhjäkäynnillä ?!?!
NRajis kirjoitti:Auto oli tänään vähän helojen vaihdossa ja kyselin siinä sitten, että pystyykö sillä heidän testerillä katsomaan laatikkoa ja hän kysyi syytä ja koitin siinä selittää, että voi olla se kyb venttiili mennyt ja hän totesi, ettei siihen usko, koska sen ei pitäisi vaikuttaa käyntiin tyhjäkäynnillä ?!?!
Onkos vaihde pällä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Jos seisot liikennevaloissa D päällä niin miten nopeasti auto lähtee liikkeelle kun vapautat jarrun? Siis tuntuuko että laatikossa olisi koko ajan veto päällä?
NRajis kirjoitti:Auto oli tänään vähän helojen vaihdossa ja kyselin siinä sitten, että pystyykö sillä heidän testerillä katsomaan laatikkoa ja hän kysyi syytä ja koitin siinä selittää, että voi olla se kyb venttiili mennyt ja hän totesi, ettei siihen usko, koska sen ei pitäisi vaikuttaa käyntiin tyhjäkäynnillä ?!?!
Onkos vaihde pällä
Tekee sekä P että D päällä samaa humputusta! Ja jolle, kyllä lähtee heti kun jarrua irrottaa eli on veto päällä.
NRajis kirjoitti:No nyt kun on laturit ja muut noi "halvat" vaihdettu niin jos sitten viimosetkin laittas tohon eli paineensäädintä ostamassa, muttamutta osaako joku sanoa, että kumpi http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28985/868" onclick="window.open(this.href);return false; tuo, jossa 6mm tappi vai tuo http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /44942/868" onclick="window.open(this.href);return false; missä 8mm tappi??
Mikä ylipäätään on tuo tappi josta puhe?
Saatais olla se "tappi" minkä sisällä on se kuristin neula ja mikä menee sinne railitukin reikään
osa numerosta/pulttien koosta näkee mikä käy tai otta vanhan irti ja mittaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
NRajis kirjoitti:No nyt kun on laturit ja muut noi "halvat" vaihdettu niin jos sitten viimosetkin laittas tohon eli paineensäädintä ostamassa, muttamutta osaako joku sanoa, että kumpi http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /28985/868" onclick="window.open(this.href);return false; tuo, jossa 6mm tappi vai tuo http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /44942/868" onclick="window.open(this.href);return false; missä 8mm tappi??
Mikä ylipäätään on tuo tappi josta puhe?
Saatais olla se "tappi" minkä sisällä on se kuristin neula ja mikä menee sinne railitukin reikään
osa numerosta/pulttien koosta näkee mikä käy tai otta vanhan irti ja mittaa
No täytyypäs koittaa jos sais varaosanumerosta kuvaa..
Mahtaako jostain löytyä listaa millä varaosanumerolla olevat on 6mm ja millä 8mm??
Mistäs voin tietää, että kumpi paineensäädin omassa autossani (-00 E270CDI) oikeasti pitäisi olla? Meinaan siis 6 vai 8 millinen? Ja mitä tapahtuu, jos on väärä? Meinaan, kun epäilen omassa autossa, että ko. säätimessä on vikaa ja kun tähän kyseiseen kulkineeseen oli joku valopää laittanut aivan väärän kiertovesipumpun (liekö olleenkaa edes (mistään) mersusta), niin en yhtään ihmettelis, jos toi säädinkin olis väärä...
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
jylppy kirjoitti:Mistäs voin tietää, että kumpi paineensäädin omassa autossani (-00 E270CDI) oikeasti pitäisi olla? Meinaan siis 6 vai 8 millinen? Ja mitä tapahtuu, jos on väärä? Meinaan, kun epäilen omassa autossa, että ko. säätimessä on vikaa ja kun tähän kyseiseen kulkineeseen oli joku valopää laittanut aivan väärän kiertovesipumpun (liekö olleenkaa edes (mistään) mersusta), niin en yhtään ihmettelis, jos toi säädinkin olis väärä...
osanumerosta Vin numeron perusteella, pulttien koosta, reijjän koosta
E vanhemissa taisi olla pienempi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Itsellä 200 CDI prefacelift ja manuaali. Pakkasilla tyhjäkäynti humputtaa ja heti startin jälkeen nostaa itsekseen kierroksia noin 1200 rpm kunnes kaasua polkaisemalla laskee normaaliksi. Nyt kesän tultua ei tyhjäkäynti humppaile. Ilmeisesti olisi hyvä Starilla katella nuo railpaineet ennen ku säädintä lähtee ostamaan. Miettinyt voisiko syynä olla tuo sähkölämmitin, koska kesällä ei humppaile kiekat. Tosin vaikka kytken sen keskikonsolin napista pois päältä, ei vaikuta talvella humppaamiseen. Jotku sanoo heti kärkeen, että railpaineen säädin paskana.
Aloin tuossa miettimään, että jos joskus vaihdan ne o-renkaat sinne mitkä tuli ostettua, niin kannattaako niitä vanhoja edes koittaa ehjänä pois? Ja uusi menee varmaan kiltisti "pyöräyttämällä" paikoilleen? Tuli siinä tilattua se tukirengaskin ja se tuntu olevan kovempaa materiaalia, onko siinä joku juju miten sen saa paikoilleen? Se tuskin antaa periksi yhtään vai onko ketään sitä edes koskaan vaihtanut?
Noniin. Alkoi taas varottelematta tyhjäkäynti humppaileen nopealla taajuudella ja tuntuu, että auto kuin unessa kun paikaltaan kiihdyttää. Sitten kun saa vähän kierroksia, alkaa mennä. Railpaineensäädin vaihtuu keskiviikkona. Raportoinpa tänne oliko sillä mitään vaikutusta.
Elieli, lähdin juuri salille ja parkkipaikalta auto lähti melko normaalisti käyntiin ja siitä sitten vajaa 2km tuonne salin taakse kuselle ja aloin kuuntelemaan kun tyhjäkäynti ailahteli melkoisesti ja avasin vähän peltiä, mutta eihän siitä mitään nää kun on kaikki suojamuovit paikoillaan. Pelti kiinni ja autoon, painoin vähän kaasua ja kierrosten ailahtelu loppui, sitten vaan D päälle ja matkaan, joka kesti kaikki puolitoista metriä ja auto sammui eikä lähtenyt enää käymään.
Onko jollakin ollut vastaava? Tai varmasti on, mutta tässä on suuttimet hetki sitten laitettu ja polttoaine letkut sekä hehkut ja rele. Jos tua paine ei nouse, jos sattus vaikka paineensäädin olemaan rikki niin oliko se niin, että jos ottaa keulan puolelta sen liittimen irti niin silloin tulee täydet paineet?
NRajis kirjoitti:
En tie onko mulla luulotauti, mutta koitin tuota, että ilmastointi pois päältä ja "nykähtelyä" pysähdytäessä ei tapahtunut??
Tuli testattua tuota hieman lisää.. Automatiikka päälle ja namikat 22 asteen kohdalle. Homma toimii auto ei nyi eikä pätki ja suulakkeistakin tulee vilpoista.
Sitten heitin namikat kaakkoon 18 asteeseen niin johan alkoi humppailu. Napit takaisin 22 asteen kohdalle ja taas toimii. Mikä helkkari tossa voi olla. Ja se nykähtely/ kierrosten nostelu ei ole mitään hauskaa. Kova sauhu ja auto pyrkii ryömimään eteenpäin. Vika esiintyy sykleissä noin 20 sekunnin välein.
Vanha ketju, mutta mulla on tuo vika ollut W202 C200CDI:ssä (1999) päällä nyt pari kuukautta. Ilmastointi näyttää tosiaan liittyvän kierrosten hörskähtelyyn, sillä painamalla napista ilmastoinnin pois, kirmailu ja savutus loppuu lähes kokonaan.
Ilmastointi taitaa kuitenkin liittyä vain oireeseen, eli kun syötössä on jotain sekaisin, ilmastoinnin ottama moottoriteho pahentaa hirnahtelua. Näyttäisi tuo rail-puoli olevan yleisin veikkaus syyksi.
NRajis kirjoitti:
En tie onko mulla luulotauti, mutta koitin tuota, että ilmastointi pois päältä ja "nykähtelyä" pysähdytäessä ei tapahtunut??
Tuli testattua tuota hieman lisää.. Automatiikka päälle ja namikat 22 asteen kohdalle. Homma toimii auto ei nyi eikä pätki ja suulakkeistakin tulee vilpoista.
Sitten heitin namikat kaakkoon 18 asteeseen niin johan alkoi humppailu. Napit takaisin 22 asteen kohdalle ja taas toimii. Mikä helkkari tossa voi olla. Ja se nykähtely/ kierrosten nostelu ei ole mitään hauskaa. Kova sauhu ja auto pyrkii ryömimään eteenpäin. Vika esiintyy sykleissä noin 20 sekunnin välein.
Vanha ketju, mutta mulla on tuo vika ollut W202 C200CDI:ssä (1999) päällä nyt pari kuukautta. Ilmastointi näyttää tosiaan liittyvän kierrosten hörskähtelyyn, sillä painamalla napista ilmastoinnin pois, kirmailu ja savutus loppuu lähes kokonaan.
Ilmastointi taitaa kuitenkin liittyä vain oireeseen, eli kun syötössä on jotain sekaisin, ilmastoinnin ottama moottoriteho pahentaa hirnahtelua. Näyttäisi tuo rail-puoli olevan yleisin veikkaus syyksi.
Oire, yleensä polttoaine puolen onkelmista
Harvemmin on ilmastoinnin kompresori rikki niin että muita oireita ei olisi
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Kävin näyttämässä 1999 200CDI:täni Järvisen pajalla. Arvio oli heti, että turbiinissa vika, eli pyrkii tarraamaan liian innokkaasti. Hörskähtelee kovasti D päällä paikallaan ollessa, ja savu sen mukainen, kun syöttö ei pysy turbiinin temppuilun perässä. 60-80 vauhdissa myös jurisee, kun ilmeisesti lukitsee vaihdetta liian aikaisin, ja vastaavasti nopeuden laskiessa ei heti löysää kytkentää, vaan jää vähäksi aikaa "kiinteäksi päälle". Ei taida alle tonnin tästä huolesta selvitä.
Täytynee myydä auto halvalla jollekin, joka haluaa vielä korjata tuon.
Kiitoksia tarjouksesta, ensi viikon alussa vaihdellaan vielä laatikkoon öljyt ja katsotaan, miten sitten käyttäytyy. Mutta myynnissä on joka tapauksessa.
Dieselesbenz kirjoitti:Kävin näyttämässä 1999 200CDI:täni Järvisen pajalla. Arvio oli heti, että turbiinissa vika, eli pyrkii tarraamaan liian innokkaasti. Hörskähtelee kovasti D päällä paikallaan ollessa, ja savu sen mukainen, kun syöttö ei pysy turbiinin temppuilun perässä. 60-80 vauhdissa myös jurisee, kun ilmeisesti lukitsee vaihdetta liian aikaisin, ja vastaavasti nopeuden laskiessa ei heti löysää kytkentää, vaan jää vähäksi aikaa "kiinteäksi päälle". Ei taida alle tonnin tästä huolesta selvitä.
Täytynee myydä auto halvalla jollekin, joka haluaa vielä korjata tuon.
On tainnut Järvisen paja tehdä väärän diagnoosin. Starilla tuollaiset viat helpoiten selviää, koska kannattaa priodisoida mitä korjaa/vaihtaa osia/vaihtaa öljyjä yms.
Dieselesbenz kirjoitti:Kävin näyttämässä 1999 200CDI:täni Järvisen pajalla. Arvio oli heti, että turbiinissa vika, eli pyrkii tarraamaan liian innokkaasti. Hörskähtelee kovasti D päällä paikallaan ollessa, ja savu sen mukainen, kun syöttö ei pysy turbiinin temppuilun perässä. 60-80 vauhdissa myös jurisee, kun ilmeisesti lukitsee vaihdetta liian aikaisin, ja vastaavasti nopeuden laskiessa ei heti löysää kytkentää, vaan jää vähäksi aikaa "kiinteäksi päälle". Ei taida alle tonnin tästä huolesta selvitä.
Täytynee myydä auto halvalla jollekin, joka haluaa vielä korjata tuon.
Mulla oli vastaavia oireita, turbiiniin tuli uudet hilppeet sisään ja laatikko tuli sillä kuntoon. Eikä maksanut edes puolta tuosta.
Joo. Tonni oli kuitenkin Järvisen arvio projektin hinnaksi. Kun koko auton arvo on korkeintaan pari tonnia, eikä kyse ole erikoisyksilöstä, joutuu miettimään, kannattaako enää tehdä mitään.