W220 etujarrut
- NAVYRANGER
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03
- NAVYRANGER
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03
Re: W220 etujarrut
Vastaan itse itselleni. Toivottavasti joku saa vastauksen suoraan, miten huoltaa W220 S320 CDI jarrut.
Omasta vaihdoin eteen palat ja levyt. Vasen jarru jäi selvästi laahaamaan. otin palat pois ja huomasin, että yksi mäntä neljästä liikkuu.
Veholla muun muassa sanoivat että etujarrusatuloita ei pysty purkamaan.
Uusi Brembon satula Veholla 500 euroa. KL - varaosilla n. 470 €. Tarvike osa n. 270 €.
Päätin purkaa satulaan, koska siinä on kyljissä selkeästi 4 kuusiokolo pulttia per puoli.
1. Rengas pois.
2. Jarrupalojen anturi pois. Muista katsoa, että metallinen klipsi lähtee mukana.
3. Helinäraudan tapit pois kartiotuurnalla, taisi olla 4 millinen. Ekalla kerralla olivat todella tiukassa, joten vasaraa vaan. Uusi asennussarja missä on raudat ja tapit molemmille puolille maksaa 15€.
4. Purista jarrumännät sisään paloista sopivilla pihdeillä. Ota palat pois.
5. Irrota jarrupalojen anturin runko.
6. Irrota jarruletku, auton puoleisesta päästä ensin. Tulppaa putki ettei valu nesteet ulos.
7. Irrota satulan takaa kaksi pulttia ja nosta satula pois.
Tässä välissä voi vaikka vaihtaa levyn kun on kaikki auki.
8. Satulan molemmilta puolilta kuusiokoloruuvit auki ja satula hajoaa neljään osaan.
Satulan sisällä on neljä holkkia molemmilla puolilla.
9. Männän tapin saa ulos kampeamalla kahdella meisselillä Männän tapin pään alta. Samalla nousee mukana tiivisterengas, jonka jarrusatulan reunassa on metallirengas. Uusi tiivistesarja maksaa 39 euroa / puoli.
10. Vanhat tiivisterenkaat roskiin ja kaikkien osien perusteellinen putsaus.
Minulla ainakin oli mäntien yläreunassa hapettumaa ja kaikkea muuta törkyä. Tähän tonninen vesihiomapaperi oli hyvä. Sitten satulan puolelta tivisteen urasta kaikki liat ja hapettumat pois.
11. Uudet tiivisterenkaat paikalleen Katso että menee koloonsa hyvin paikalleen. Itse laitoin hiukan silikonia, meni mukavammin.
12. Tapit mentiin paikalleen. Meni puhdistettuna ihan painamalla. Katso tiiviste painuu uraansa kunnolla satulan päässä.
13. Puoliskot takaisin kasaan, pulttien kierteisiin jotain lämmönkestävää rasvaa ja paikalleen päinvastaisessa järjestyksessä. Palojen ja mäntien väliin laitoin hiukan kuparitahnaa.
14. Jarrujen ilmausruuvi voi olla paskamainen avattava.
15. Jarrujen ilmaus ja rengas takaisin paikalleen.
Toivotaan että selostuksestani kävi ilmi edes oleellisimmat asiat.
Omasta vaihdoin eteen palat ja levyt. Vasen jarru jäi selvästi laahaamaan. otin palat pois ja huomasin, että yksi mäntä neljästä liikkuu.
Veholla muun muassa sanoivat että etujarrusatuloita ei pysty purkamaan.
Uusi Brembon satula Veholla 500 euroa. KL - varaosilla n. 470 €. Tarvike osa n. 270 €.
Päätin purkaa satulaan, koska siinä on kyljissä selkeästi 4 kuusiokolo pulttia per puoli.
1. Rengas pois.
2. Jarrupalojen anturi pois. Muista katsoa, että metallinen klipsi lähtee mukana.
3. Helinäraudan tapit pois kartiotuurnalla, taisi olla 4 millinen. Ekalla kerralla olivat todella tiukassa, joten vasaraa vaan. Uusi asennussarja missä on raudat ja tapit molemmille puolille maksaa 15€.
4. Purista jarrumännät sisään paloista sopivilla pihdeillä. Ota palat pois.
5. Irrota jarrupalojen anturin runko.
6. Irrota jarruletku, auton puoleisesta päästä ensin. Tulppaa putki ettei valu nesteet ulos.
7. Irrota satulan takaa kaksi pulttia ja nosta satula pois.
Tässä välissä voi vaikka vaihtaa levyn kun on kaikki auki.
8. Satulan molemmilta puolilta kuusiokoloruuvit auki ja satula hajoaa neljään osaan.
Satulan sisällä on neljä holkkia molemmilla puolilla.
9. Männän tapin saa ulos kampeamalla kahdella meisselillä Männän tapin pään alta. Samalla nousee mukana tiivisterengas, jonka jarrusatulan reunassa on metallirengas. Uusi tiivistesarja maksaa 39 euroa / puoli.
10. Vanhat tiivisterenkaat roskiin ja kaikkien osien perusteellinen putsaus.
Minulla ainakin oli mäntien yläreunassa hapettumaa ja kaikkea muuta törkyä. Tähän tonninen vesihiomapaperi oli hyvä. Sitten satulan puolelta tivisteen urasta kaikki liat ja hapettumat pois.
11. Uudet tiivisterenkaat paikalleen Katso että menee koloonsa hyvin paikalleen. Itse laitoin hiukan silikonia, meni mukavammin.
12. Tapit mentiin paikalleen. Meni puhdistettuna ihan painamalla. Katso tiiviste painuu uraansa kunnolla satulan päässä.
13. Puoliskot takaisin kasaan, pulttien kierteisiin jotain lämmönkestävää rasvaa ja paikalleen päinvastaisessa järjestyksessä. Palojen ja mäntien väliin laitoin hiukan kuparitahnaa.
14. Jarrujen ilmausruuvi voi olla paskamainen avattava.
15. Jarrujen ilmaus ja rengas takaisin paikalleen.
Toivotaan että selostuksestani kävi ilmi edes oleellisimmat asiat.
Mercedes-Benz S 320 CDI
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 195
- Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
- Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa
Re: W220 etujarrut
Moro. On selevät ohojeet
. Mistä ostit tiivistesarijan?

- NAVYRANGER
- Sisäänajossa
- Viestit: 30
- Liittynyt: Pe 03.10.2014 20:03
Re: W220 etujarrut
Kl varaosat. Halvempia osia monissa kohdin kun motonetissa
Mercedes-Benz S 320 CDI