W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
urkki772
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.08.2014 23:50

W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja urkki772 »

W211 320Cdi OM648 R6 , Dday 10/2003 , vakio, egr löytyy , Cdi3 , ajettu 300 000km, säännöllisesti huollettu.

Auto toimii hyvin normaaliajossa, kunhan välttelee kovempia kiihdytyksiä. Ohitustilanteessa tai peräkärryperässä kiihdyttäessä kierrosten noustessa yli 3000rpm moottori menee suojatilaan ja pudottaa tehot. Kovassa kiihdytyksessä juuri ennen vikatilaa moottorista kuuluu ns."piikkaava" ääni , samalla pöläyttää autonkokoisen savupilven. Kun kuittaa vikatilan ajamista voi jatkaa taas normaalisti, kunhan välttelee moottorin kuormittamista.


-》Polttoainesuodatin vaihdettu
-》 Suuttimet tarkistettu
-》paineensäätöventtiili railputken etupäähän vaihdettu
-》määränsäätöventtiili railpumppuun vaihdettu


Vikatiloja on luettu useammassa paikassa.
Aluksi tuli diesel-vuoto imusarjan vieressä olevien kovien/pehmeiden po.putkien liitokseen ja samalla vikatila ja nippu vikakoodeja. Vikakoodeista: 1. herjasi paineensäätöventtiiliä railputken etupäähän ja paineanturia railputken takapäähän. -》 Vaihdettiin paineensäätöventtiili ja vikakoodeista jäi paineanturivikakoodi pois, mutta antoi " 2047-001 Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilinkautta, Rail putken paine on liian pieni". -》 vaihdettu määränsäätöventtiili. Sama vika jatkuu edelleen.

Autoa ajettiin tietokone siinä kiinni ja asiantuntija meinasi, ettei moottori saa riittävästi polttoainetta pyyntöihin verrattuna ja savupilvi muodostuisi sitten liiasta ilmasta isoilla kierroksilla , juuri ennen vikatilaa. Tässä todettiin myös ääni moottorista(ruisku?)

Auto katsastuksesta/päästöistä läpi moitteetta 10/2014

Osanvaihtoja tehty liikkeissä ja nyt tuntuu, etten osajumppaa jatka, ellei joku osaa nyt tyhjentävästi kertoa mistä vika johtuu? Merkkiliikkeen "laittakaa kuntoon palvelu" ei ole vaihtoehto tällähetkellä. Viikonloppuna itsellä aikaa kaivautua moottorin syövereihin ja foorumilta lueskelin kaasuläppien jumittumisesta, imusarjan putsaamisesta, turbon ahtopaineen säätimestä, ahtovuodoista jne.. pitää katella näitä läpi, mutta muuten toimivaa autoa ei haluttaisi purkaa osiin summassa. Tuikun Cdi palstaa luin läpi ja foorimia läpi hakusanoin hain, mutta ei valkene vika.

Voiko tuo dieselvuoto aiheuttaa railosien tai -pumpun rikkoontumista?
Oliko tässä mallissa pumppu tankissa ja vuotokohdasta tulisi dieselit pihalle? Ei haise diesel, eikä tippase mitään,, tankin p-pumppu vika/riittämätön tuotto? Olenkohan oikeilla jäljillä, kun arvelen , ettei rail-pumppu saa dieseliä tarpeeksi? Rail-pumppuvika? Oliko tässä vaihdettavia tiivisteitä rail- pumpussa?

Apuja otetaan kiitollisena vastaan!
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

urkki772 kirjoitti:W211 320Cdi OM648 R6 , Dday 10/2003 , vakio, egr löytyy , Cdi3 , ajettu 300 000km, säännöllisesti huollettu.

Auto toimii hyvin normaaliajossa, kunhan välttelee kovempia kiihdytyksiä. Ohitustilanteessa tai peräkärryperässä kiihdyttäessä kierrosten noustessa yli 3000rpm moottori menee suojatilaan ja pudottaa tehot. Kovassa kiihdytyksessä juuri ennen vikatilaa moottorista kuuluu ns."piikkaava" ääni , samalla pöläyttää autonkokoisen savupilven. Kun kuittaa vikatilan ajamista voi jatkaa taas normaalisti, kunhan välttelee moottorin kuormittamista.


-》Polttoainesuodatin vaihdettu
-》 Suuttimet tarkistettu
-》paineensäätöventtiili railputken etupäähän vaihdettu
-》määränsäätöventtiili railpumppuun vaihdettu


Vikatiloja on luettu useammassa paikassa.
Aluksi tuli diesel-vuoto imusarjan vieressä olevien kovien/pehmeiden po.putkien liitokseen ja samalla vikatila ja nippu vikakoodeja. Vikakoodeista: 1. herjasi paineensäätöventtiiliä railputken etupäähän ja paineanturia railputken takapäähän. -》 Vaihdettiin paineensäätöventtiili ja vikakoodeista jäi paineanturivikakoodi pois, mutta antoi " 2047-001 Rail-putken paineen valvonta määränsäädön venttiilinkautta, Rail putken paine on liian pieni". -》 vaihdettu määränsäätöventtiili. Sama vika jatkuu edelleen.

Autoa ajettiin tietokone siinä kiinni ja asiantuntija meinasi, ettei moottori saa riittävästi polttoainetta pyyntöihin verrattuna ja savupilvi muodostuisi sitten liiasta ilmasta isoilla kierroksilla , juuri ennen vikatilaa. Tässä todettiin myös ääni moottorista(ruisku?)

Auto katsastuksesta/päästöistä läpi moitteetta 10/2014

Osanvaihtoja tehty liikkeissä ja nyt tuntuu, etten osajumppaa jatka, ellei joku osaa nyt tyhjentävästi kertoa mistä vika johtuu? Merkkiliikkeen "laittakaa kuntoon palvelu" ei ole vaihtoehto tällähetkellä. Viikonloppuna itsellä aikaa kaivautua moottorin syövereihin ja foorumilta lueskelin kaasuläppien jumittumisesta, imusarjan putsaamisesta, turbon ahtopaineen säätimestä, ahtovuodoista jne.. pitää katella näitä läpi, mutta muuten toimivaa autoa ei haluttaisi purkaa osiin summassa. Tuikun Cdi palstaa luin läpi ja foorimia läpi hakusanoin hain, mutta ei valkene vika.

Voiko tuo dieselvuoto aiheuttaa railosien tai -pumpun rikkoontumista?
Oliko tässä mallissa pumppu tankissa ja vuotokohdasta tulisi dieselit pihalle? Ei haise diesel, eikä tippase mitään,, tankin p-pumppu vika/riittämätön tuotto? Olenkohan oikeilla jäljillä, kun arvelen , ettei rail-pumppu saa dieseliä tarpeeksi? Rail-pumppuvika? Oliko tässä vaihdettavia tiivisteitä rail- pumpussa?

Apuja otetaan kiitollisena vastaan!
Pelkästä ilmasta ei savua tule
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mitä jos ilmamassa mittarissa oli vikaa. Paljonko tuo rail paine oli, kun testattiin ajossa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18034
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja dealer »

...asiantuntija meinasi, ettei moottori saa riittävästi polttoainetta pyyntöihin verrattuna ja savupilvi muodostuisi sitten liiasta ilmasta isoilla kierroksilla
Sillälailla :D

Jos on suutinvikaa niin saattaa tulla ajan myötä mäntäpistiäinen käymään.
wiimax.fi
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Eipä ole muuta vaihtoehtoa kuin vaihtaa asiantuntijaa ja testata autoa Starilla.
Moottorin vikatilaan meno aiheutuu muutamista perusasioista, joita ei kannata tässä yhteydessä alkaa selvittämään ja arvailemaan.
Stari osaavan käyttäjän toimesta selvittää vian aiheuttajan.
+358 18B8FE99
urkki772
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.08.2014 23:50

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja urkki772 »

Merkkihuollossa tuli tuo viimeisin ohje vaihtaa määränsäätöventtiili ja sieltä koodit/vikalaput tallessa. Vaan ei auttanut.

Testiajosta ei ole paperilla dataa tallessa. Mäntäpistiäisiä en kyllä huoli kylään, pitää ajella sievästi.
urkki772
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.08.2014 23:50

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja urkki772 »

Löytyykö Oulun seudulta osaavaa star-ihmistä?
Eipä väliä, vaikka kauempaakin, kunhan aikataulut saa osumaan kohdilleen, ni voin ajella paikalle.

Yv.nä voi star ihmiset ehdotella aikaa ja hinta-arviota tutkimiselle. Parempi tehdä täsmä osavaihtoja, kuin arvalla.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Nimimerkki Tapio89 on erittäin pätevä starin käytössä ja asuu Oulussa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4762
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Savu tulee siitä, kun haluttuun railpaineeseen ei päästä.
Kun ohjelma kuitenkin pyrkii haluttuun suorituskykyyn sillä alhaiseksi jäävällä paineella, niin se joutuu jatkamaan ruiskutusaikaa, kun ei se haluttu paine siis toteudu.
Tällöin ruiskutusaika max syötöillä menee liian pitkäksi, verrattuna "hyvän palamisen ruiskutusikkunaan".
Savu ei johdu liian suuresta ruiskutusmäärästä, vaan liian pitkästä ruiskutusajasta.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että on korjattu antureita, jotka ilmoittaa vaivasta.
Itse vaivaa (alhaista railpainetta), korjaavia toimenpiteitä ei oikein ole tehtykkään.

Pitäisi selvittää, mistä alunperäinen vaiva, liian alhainen paine voisi johtua.
Suuttimet nyt voisi olla helpoin kohde aloittaa, letkutestiin.
Tankin siirtopumpun vaivoista tulisi vikakoodi.

Joku komponentti vuotaa, tai on mennyt rikki, eikä kykene tuottamaan haluttua painetta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
urkki772
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.08.2014 23:50

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja urkki772 »

Kiitoksia vastauksista! Otan yhteyksia osaaviin star ihmisiin ja rupejan heidän tiedoillaan selvittämään alhaisen paineen ja mahdollisen viallisen osan jne.

Kunhan asia etenee, niin laittelen tietoa tänne.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja veskola »

Paine jää vajaaksi jos siellä on ilmaa polttoaineessa, joten vielä kerran pitäisi koittaa löytää se vuoto polttoaineletkuista, jotta sellaista ei varmasti ole. Sitten voi jatkaa muiden tarkistusten parissa liittyen polttoaineen kulkuun tankista korkeapainepumpulle. Kaikki kumit mitä mersu on käyttänyt 90 lvun lopussa ja 200 luvun alussa (ja varmaan vielä nykyään) on siinä määrin luokatonta, että kovettuu alle 10 vuoden iässä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
urkki772
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.08.2014 23:50

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja urkki772 »

Yep , todellakin näyttäisi olevan kivettyneitä nämä letkut. Vaihdoin termarin ja samalla imusarjassa olevalta "y-haaralta" pumppuun menevät polttoaineletkut, sekä polttoainesuodattimen haaran. Pumpun kyljessä olevissa liittimissä letkut pyöri, vaikka alkuperäiset "lemmarit" oli kiinni, dieseliä ei kuitenkaan vuotaneet.
Aiemmin vuotaneet letkut rintapellin juuresta -》imusarjalle jäi vielä vaihtamatta, kun sinne ei kädet mahtuneet. Ilmeisesti pitää vaihtaa alakautta.

Kuinka paljon kumiletkuja on tankin lähellä? Onko näistä letkuista tai kovista putkista jokin paikka erityisesti mistä vuotokohtaa pitäisi etsiä?

Vikatila jatkuu, mutta hyvä on käydä polttoainelinja kokonaan läpi, niin vaihtuu kiviletkut notkeampiin. Lähitulevaisuudessa mitataan ohivuodot suuttimista.
jopi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 30.09.2009 10:53
Paikkakunta: keminmaa

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja jopi73 »

urkki772 kirjoitti:Yep , todellakin näyttäisi olevan kivettyneitä nämä letkut. Vaihdoin termarin ja samalla imusarjassa olevalta "y-haaralta" pumppuun menevät polttoaineletkut, sekä polttoainesuodattimen haaran. Pumpun kyljessä olevissa liittimissä letkut pyöri, vaikka alkuperäiset "lemmarit" oli kiinni, dieseliä ei kuitenkaan vuotaneet.
Aiemmin vuotaneet letkut rintapellin juuresta -》imusarjalle jäi vielä vaihtamatta, kun sinne ei kädet mahtuneet. Ilmeisesti pitää vaihtaa alakautta.

Kuinka paljon kumiletkuja on tankin lähellä? Onko näistä letkuista tai kovista putkista jokin paikka erityisesti mistä vuotokohtaa pitäisi etsiä?

Vikatila jatkuu, mutta hyvä on käydä polttoainelinja kokonaan läpi, niin vaihtuu kiviletkut notkeampiin. Lähitulevaisuudessa mitataan ohivuodot suuttimista.
Löytykö tähän vaivaan vika ja korjauskeino?
W221 320 CDI
apj670
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 01.03.2015 07:23

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja apj670 »

Vieläkö vikatila jatkuu... on samanlaisia ongelmia... :| :|
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Yksi tapaus oli semmonen että korkeapainepumppu oli sökö. Siinä tais tiivisteet vuotaa ja höri sieltä ilmaa.Pelas muuten mutta kun antoi kenkää ni sitten tilttas :roll:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
apj670
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 01.03.2015 07:23

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja apj670 »

Ok voiko vuodon havaita pumpun päälle päin vai pitääkö purkaa pumppu.?
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

apj670 kirjoitti:Ok voiko vuodon havaita pumpun päälle päin vai pitääkö purkaa pumppu.?
Yleensä 648mootorin pumppu ei vuoda ulos päin mitään jos vuotaa niin yleensä akselista
(lienee kuitenkin kyse otsikossa olevasta mallista kun ei muuta mainta :) )
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
jopi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 30.09.2009 10:53
Paikkakunta: keminmaa

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja jopi73 »

PepeKyy kirjoitti:Yksi tapaus oli semmonen että korkeapainepumppu oli sökö. Siinä tais tiivisteet vuotaa ja höri sieltä ilmaa.Pelas muuten mutta kun antoi kenkää ni sitten tilttas :roll:
Itsellä ei savuta mutta epc valo syttyy satunnaisesti kun kuormittaa moottoria.
Kuitenkin kun staarilla mittaillessa railin paine pysyy halutussa/saatuttaa pyydetyn mutta kun epc syttyy niin jää vajaaksi. Viimeksi pyysi 1540 saavutti 1250 ja samaine vika koodi kuin ketjun aloittajalla.
W221 320 CDI
urkki772
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.08.2014 23:50

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja urkki772 »

Otsikon autossa ollaan odotustilassa. Vika ei tule tällähetkellä päälle.

Autoon on vaihdettu nyt konehuoneen kumisetpolttoaineputket yhtä lukuunottamatta. Liitokset oli kosteita rintapellin ja imusarjan kovien putkien välillä, sekä pumpun liitoksissa. Termostaatin vaihdoin myös samalla.

Tapio teki ohivuotomittauksen suuttimille useamman kerran ja kaksi - kuudesta suuttimesta vuosi läpi noin 3.n kertaisen määrän. Eikä pieni lasikuppi tullut edes täyteen. Nämä kaksi tilattiin uudet, mutta niitä ei vaihdettu vielä, koska vika tila ei ole tullut päälle uudelleen. Autolla ajettu ohivuotomittauksien jälkeen noin 5000km. Tapio teki testiajot viimeksi tammikuussa. Auto on meillä päivittäin ajossa, vikatilaa odotellessa..

Kelit ovat olleet järkiään kylmempiä ohivuotomittausten jälkeen ja olisiko polttoaineen lämpötilalla ratkaiseva vaikutus suuttimien vikaherkkyyteen?

Kunhan kelit lämpenee ja kesäkumit voi laittaa alle, niin auto testiin. Sitten viat pois ja kirjoitellaan voimaa lisää.
urkki772
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.08.2014 23:50

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja urkki772 »

Vika löytyy edelleen.
Muutamia vetoja otettu, lämpötila +4.5C, 3500.rpm tietämillä savut ja tuttu " mäntänaku". Löysäsin heti, vikatilaa ei tullut. Sitä mäntäpistiäistä ei todellakaan halua kylään.

Pitääpä ruveta kyseleen suuttimien vaihtoa.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jos oli paljon ohivuotoa, niin kannattaa nuo suuttimet vaihtaa. Ettei tule sitä mäntä pistiäistä kylään :)
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
urkki772
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Pe 22.08.2014 23:50

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja urkki772 »

Specialisti otti auton syyniin ja teki taas loistavaa työtä. Nyt toimii, eikä vikatiloja tai nakutuksia kuulu. Toivottavasti tilanne säilyy näin.

Nyt vaihdettu 1.kpl suuttimia ja kaikkien suuttimien ruiskutusaikoja ja -määriä tarkisteltu.
Oletuksena oli vaihtaa 2.kpl suuttimia, mutta nyt toinen uusista jäi vielä varalle. Erikoista asiassa oli, ettei specialisti saanut autoa vikatilaan ennen ohivuotomittausta. Edellisen vikatilan löytymisen jälkeen olen tankissa pitänyt liuottavaa seosta , jonka mututuntumalla sekoittelin ja lisäilin säännöllisesti tankkiin.

Tiedä pitääkö paikkansa, mutta korvakuulolla moottorintyhjäkäyntiääni on tasaisempi.
luca parkko
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 10.04.2020 17:42

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja luca parkko »

Löytyikö vika? Itsellä samavika tällähetkellä
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5802
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

luca parkko kirjoitti:Löytyikö vika? Itsellä samavika tällähetkellä
Eikös se tuossa ylä puolella lue miten tullut kuntoon ja mitä vaihdettu
että jos juuri sam vika on
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4568
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 320Cdi om648 vikatilaan. Rail-vika? apua tarvitaan

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Suuttimien ohivuotoja katsomaan, suattaapi olla suutin tai pari mitkä vuotaa paluuseen ja paineet häviää.
Vastaa Viestiin