Hei!
Kaipaisin kokemuksia soodapuhalluksesta, minkälaista on jälki ollut, tuntiveloitukset, käytättekö mielummin hiekkapuhalluksessa vai sooda/lasikuulapuhalluksessa. Ja onko hiekkapuhallus halvempi kuin sooda?
Mielenkiinnoissani kyselen..
Soodapuhaltaminen
Re: Soodapuhaltaminen
Katso hakutoiminnolla, soodapuhalluksesta on ollut aiemmin juttua foorumilla.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Soodapuhaltaminen
Soodalla en pääasiassa puhaltais enään mitään, yhden auton korin olen puhaltanu sillä, jälki on siistiä, soda on hellävaraista, mutta jättää hirveän sotkun (kaikki kotelot jää täyteen soodaa yms.) käsittely toimii jokseenkin ok paikoissa joka voidaan painepesurilla pestä kunnolla jälkeenpäin, soda kuitenkin liukenee veteen..
Lasikuulalla olen puhaltanut paljolti osia jotka myös vaativat hellää puhidistusta, (hihnapyörät, pyyhkijän osat, moottorinosat[venakoppa öljypohja yms paskaset osat jossa ei liikkuvia juttuja] myös alustan&jarrujen osat hyvä puhaltaa lasikuulalla.)
Hiekalla olen puhaltanu osat jotka vaativat kovempaa käsittelyä jotta saadaan pinta puhtaaksi mutta lopputulos on myös karkea(vaatii jälki käsittelyä) eli tässä tapauksessa lähinnä vanteet. vaatii tosin puhalluksen jälkeen hionnan ja maalauksen.
Jos kori pitää saada puhtaaksi niin suosittelen korkeapaine vesipesua. jättää siistin jäljen olematta turhan jyrkkäkäsittely korille.
Ja kaikkihan maksaa rahaa..
Lasikuulalla olen puhaltanut paljolti osia jotka myös vaativat hellää puhidistusta, (hihnapyörät, pyyhkijän osat, moottorinosat[venakoppa öljypohja yms paskaset osat jossa ei liikkuvia juttuja] myös alustan&jarrujen osat hyvä puhaltaa lasikuulalla.)
Hiekalla olen puhaltanu osat jotka vaativat kovempaa käsittelyä jotta saadaan pinta puhtaaksi mutta lopputulos on myös karkea(vaatii jälki käsittelyä) eli tässä tapauksessa lähinnä vanteet. vaatii tosin puhalluksen jälkeen hionnan ja maalauksen.
Jos kori pitää saada puhtaaksi niin suosittelen korkeapaine vesipesua. jättää siistin jäljen olematta turhan jyrkkäkäsittely korille.
Ja kaikkihan maksaa rahaa..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: Soodapuhaltaminen
http://garage59.blogspot.fi/2012/11/per ... aassa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla jotakin aiheesta. -59 Cadillac kaikkine peltiosineen maksoi puhaltaa 700e. Kaverit kävi puhaltamassa irtokorin pihassa, jonka jälkeen pesinkin koko talon päältäpäin painepesurilla
Korin puhalluksessa meni aikaa n. 5 tuntia kahteen mieheen. Muiden osien ajankäytöstä en tiedä.
Loput osat tekivat omissa tiloissaan, ja hain ne myöhemmin takaisin. Vielä 5 vuotta puhaltamisen jälkeenkin saattaa löytyä jostain raosta tuota soodaa. Maalauksen kanssa pitää olla tarkka sillä jos soodaa jää pintaan, ei maali tartu. Parhaiten sooda lähti etikalla ja perään kuumaa vettä. Kokeilin myös liuottinpesuaineita, autoshampoita ja tinneriä.
+ Pinta ei vaurioitunut
+ Hiekka sooda sekoituksella myös ruosteet lähti
- Sotkuisuus
- Erittäin tärkeä hoitaa kunnollinen puhdistus ennen pintakäsittelyä
Tuolla jotakin aiheesta. -59 Cadillac kaikkine peltiosineen maksoi puhaltaa 700e. Kaverit kävi puhaltamassa irtokorin pihassa, jonka jälkeen pesinkin koko talon päältäpäin painepesurilla

Loput osat tekivat omissa tiloissaan, ja hain ne myöhemmin takaisin. Vielä 5 vuotta puhaltamisen jälkeenkin saattaa löytyä jostain raosta tuota soodaa. Maalauksen kanssa pitää olla tarkka sillä jos soodaa jää pintaan, ei maali tartu. Parhaiten sooda lähti etikalla ja perään kuumaa vettä. Kokeilin myös liuottinpesuaineita, autoshampoita ja tinneriä.
+ Pinta ei vaurioitunut
+ Hiekka sooda sekoituksella myös ruosteet lähti
- Sotkuisuus
- Erittäin tärkeä hoitaa kunnollinen puhdistus ennen pintakäsittelyä
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: Soodapuhaltaminen
Mites toi lasimurska? Se on teholtaan soodan ja hiekan puolesta välistä. Ja tuon lasimurskan jäljiltä ei varmaan tarvi mitenkään ihmeellisesti osia puhdeistella että maali tarttuu. Tai no puhdistaa pitää tietysti, mutta ei jätä mitään kalvoa pintaan joka pitäis jotenkin erikoisemmin poistaa. Mitä tuo lasikuula muuten mahtaa maksaa vähän isommassa erässä?
S124 300TE
W124 300D
W124 300D