Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Auton alta, perästä päin kuuluu naputus. Ääni alkaa kuulua n. 40 km/h ja vaimenee ehkä vähän 60km/h kohdalla...
Tähän mennessä olen vaihtanut takakelkan etukiinnikekumit, perän, vetarit ja kardaani kannatinlaakerin.. Sama ääni kuuluu edelleen, ehken vähän vaimentuneena. Rättinivelet ovat ehjät, ei toki uudet enään. Kardaanin etu- ja takaosa on oikeissa kohdistusmerkeissään. Mikään ei hankaa mihinkään. Auto on juuri katsastettu huomautuksitta..
Ehdoituksia, mitä vaihdan seuraavaksi? Pyöränlaakerit?
Tähän mennessä olen vaihtanut takakelkan etukiinnikekumit, perän, vetarit ja kardaani kannatinlaakerin.. Sama ääni kuuluu edelleen, ehken vähän vaimentuneena. Rättinivelet ovat ehjät, ei toki uudet enään. Kardaanin etu- ja takaosa on oikeissa kohdistusmerkeissään. Mikään ei hankaa mihinkään. Auto on juuri katsastettu huomautuksitta..
Ehdoituksia, mitä vaihdan seuraavaksi? Pyöränlaakerit?
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
jk25 kirjoitti:Auton alta, perästä päin kuuluu naputus. Ääni alkaa kuulua n. 40 km/h ja vaimenee ehkä vähän 60km/h kohdalla...
Tähän mennessä olen vaihtanut takakelkan etukiinnikekumit, perän, vetarit ja kardaani kannatinlaakerin.. Sama ääni kuuluu edelleen, ehken vähän vaimentuneena. Rättinivelet ovat ehjät, ei toki uudet enään. Kardaanin etu- ja takaosa on oikeissa kohdistusmerkeissään. Mikään ei hankaa mihinkään. Auto on juuri katsastettu huomautuksitta..
Ehdoituksia, mitä vaihdan seuraavaksi? Pyöränlaakerit?
Tuskin pyöränlaakeri pitää mainittua naputusta, tuskin vetoakselikaan.
Kannattaisi varmistaa käsijarrukenkien kiinnitys sekä pyöränpulttien mitta.
+358 18B8FE99
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Pultit on oikeanpituiset.. Pitänee nuo jarrukengät seuraavaks tarkistaa...
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Renkaassa on ruuvi,pohja joki osa irti ,yhdessä autossa joka ei tainnut olla mersu niin käsijärruvaijeri naputti vanteeseen ja iski koriin tietyllä nopeudella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Renkaitakin koitettu vaihtaa, mutta sama ääni kuuluu.. Ehkä naputus on liian lievä ilmaisu tuolle äänelle. Toisaalta ääni ei ole sellainen tasainen "hurina" mikä kuuluu laakerin ollessa loppu.. Kardaanin ristinivel myös tuntui tiiviiltä...
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
tunkkaa ilmaan ja pyörittele renkaita nii silläki seleviää aika palio
Star
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
On koitettu pyöritellä.. Ei mitään erikoista ääntä kuulu tällöin.
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Nämä on joskus hankalia selvittää. Mulla teki 250d tätä napsutusääntä. Kun nostin renkaan ylös ja pyörittelin niin ei mitään ääniä, vain kun paino päällä tuo ääni kuului. Vääntelin jarrukilpeä, vaihdoin käsijarrukengät, vaihdoin lyhyet pulti yms...ääni vaan tuli ja meni. Laakeria en vaihtanut, koska välystä ei tuntunut.
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Juurikin näin, ääni kuulu vain painon ollessa päällä. Seuraavaks tutkin/vaihdan jarruosia ja pyörän laakerit... Ellei kukaan mitään muuta osaa ehdoittaa.
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Tuliko ääni yhtäkkiä.Oletko tehnyt remppaa autolle, kardaani irti tmv?
Ääntä on vaikea paikallistaa tarkasti, mutta olet kai ilm.varma että auton takaosasta tulee?
* helpoin aloittaa : takajarrulevy pois ja katsoo onko käsijarrukilkkeet sisällä ehjät
* jarrusatulan männän vetristely samassa konkurssissa
* kardaanin kannatinlaakeri ehjä
* rättinivelet ehjät ja varmistaa että etummaisen pultinpäät ei hinkkaa vaihdelaatikkoon ( jos manuaali)
* kurkistus vetonivelien suojakumien alle, tosin menee poikki kyllä yleensä laakista
* vanteen tasapainoituspainot kyllä ottaa kiinni oli kuormaa tai ei
Ääntä on vaikea paikallistaa tarkasti, mutta olet kai ilm.varma että auton takaosasta tulee?
* helpoin aloittaa : takajarrulevy pois ja katsoo onko käsijarrukilkkeet sisällä ehjät
* jarrusatulan männän vetristely samassa konkurssissa
* kardaanin kannatinlaakeri ehjä
* rättinivelet ehjät ja varmistaa että etummaisen pultinpäät ei hinkkaa vaihdelaatikkoon ( jos manuaali)
* kurkistus vetonivelien suojakumien alle, tosin menee poikki kyllä yleensä laakista
* vanteen tasapainoituspainot kyllä ottaa kiinni oli kuormaa tai ei
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
* kardaanin kannatinlaakeri ehjä --> Juuri vaihdettu uusi.
* rättinivelet ehjät ja varmistaa että etummaisen pultinpäät ei hinkkaa vaihdelaatikkoon ( jos manuaali) -->Automaatti ja rätit ehjät, ei toki uudet enää.
* kurkistus vetonivelien suojakumien alle, tosin menee poikki kyllä yleensä laakista --> Vaihdettu toiset vetarit ja perämurikka, ei vaikutusta ääneen.
* vanteen tasapainoituspainot kyllä ottaa kiinni oli kuormaa tai ei
* rättinivelet ehjät ja varmistaa että etummaisen pultinpäät ei hinkkaa vaihdelaatikkoon ( jos manuaali) -->Automaatti ja rätit ehjät, ei toki uudet enää.
* kurkistus vetonivelien suojakumien alle, tosin menee poikki kyllä yleensä laakista --> Vaihdettu toiset vetarit ja perämurikka, ei vaikutusta ääneen.
* vanteen tasapainoituspainot kyllä ottaa kiinni oli kuormaa tai ei
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
kardaanin pitää pystyä liukumaan booreissaan, ISO mutteri ei saa olla liian kireällä.
Kaukaa haettu mutta kuitenkin.
Kaukaa haettu mutta kuitenkin.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Jarrut tarkistettu, ei mtn sanomista niissä.. Seuraavaksi takapyörän laakerit ja rättinivelet vaihtoon..
E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
Re: Ylimääräinen ääni w124:n alustasta
Takapyörän laakerihan se siellä oli rikki.. Taas on kyyti hiljaista 

E 300 D
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...
ex: E 250 DT, 300 TDT, C200D, 190 2,5 DTic, 300 DT...