Vnt-ahtimen sähkömokkula

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Vitottaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: La 26.06.2004 11:18
Paikkakunta: Simpele

Vnt-ahtimen sähkömokkula

Viesti Kirjoittaja Vitottaja »

Olen joskus lukenut jostain tältä foorumilta, ettei eri autoista lähtöisin olevan vnt-siipien sähköiset ohjausmokkulat ole vaihtokelpoisia keskenään. Nyt olisi kyse 280cdi om648 ja om646 mokkuloista. En edes tiedä vielä onko noissa samanlaiset sähköliittimet mutta jos ne on, niin tarkoitus oli siis laittaa tuo 648 ahdin tuohon 646 myllyyn sellaisenaan.
Kysymys, voinko vaihtaa ahtimen ja ajaa sitten 80Km säätöpaikkaan, jossa sitten ohjelmasta muokataan mokkula sopivaksi??
Onko riskejä??

Vai pitääkö vaihtaa se alkuperäinen mokkula tähän uuteen ahtimeen??

Kiitos
Liikaa on sopivasti
APL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 129
Liittynyt: La 24.07.2010 23:54

Re: Vnt-ahtimen sähkömokkula

Viesti Kirjoittaja APL »

Vitottaja kirjoitti: Kysymys, voinko vaihtaa ahtimen ja ajaa sitten 80Km säätöpaikkaan, jossa sitten ohjelmasta muokataan mokkula sopivaksi??
Saattaa mennä vikatilaan heti startista. Tai ensimmäisessä kiihdytyksessä. Itse laittaisin sen alkuperäisen kiinni siirtymätaipaleelle ja tuunaisin / teettäsin perillä sen, mitä on tarpeen tehdä.
E320CDI
211.089
kamikaze12
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 24.12.2011 14:53
Paikkakunta: Mersujen valtaama rajakaupunki

Re: Vnt-ahtimen sähkömokkula

Viesti Kirjoittaja kamikaze12 »

Meillä on kans ongelmia vnt turbon säätimen kans koitettiin toimiiko sprintterin säädin muttei toimimut ahtaa erillälailla ja välistä alkaa säklättään moottori kyseessähän on ml 400 cdi w163. Ollaan tässä mietitty kun auto on bi turbo ja samat turbot tietenki kummallakin puolella että toimiiko jos ostais oikeanpuolen säätimen vasemmalle puolen. Katsasteltiin että turbot on saman kätisiä. Joistain löysin oikeanpuolen säätimen kohtuu hintaan mutta korjatutkin huitelee yli 500€
nykyinen w124 E 220 vm.1993

ex.w203 C 200kopura vm.2001
ex.w140 S 3.5td vm.1993
Avatar
lekssa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Pe 23.04.2010 15:09

Re: Vnt-ahtimen sähkömokkula

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Laitoin omaan 220cdi 646 koneeseen 320cdi 648 ahtimen ja sen säätimen. Näyttäs toimivan ja samanlaiset liittimet. Piti kyllä uus teline rakentaa säätimelle kun ei olis muuten sopinu kone huoneeseen.
Vitottaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: La 26.06.2004 11:18
Paikkakunta: Simpele

Re: Vnt-ahtimen sähkömokkula

Viesti Kirjoittaja Vitottaja »

Oho, jäänyt huomaamatta muutama kommentti :/

Mites lekssan auton kohdalla ohjelman teko, oliko ongelmia tuon "vääränlaisen" mokkulan takia?
Liikaa on sopivasti
Vastaa Viestiin