Jestas mutta onhan tiukat
-
harriveikko
- Vakiokalustoa

Jestas mutta onhan tiukat
Talvipyöriä koittanu vaihtaa,mutta on sitten saatanan tiukat keskireiät noissa etupyörissä.Kaikki konstit on jo käytetty,siinä ne vaan nököttää.Sitten kun saan ne pois,tarvii hioa rajusti reikää isommaksi.Tarvii varmaan vetää toisella autolla,tosiaan kaikki keinot on nyt jo käytetty.
Re: Jestas mutta onhan tiukat
Ei kait nyt sentään kaikkia konsteja / keinoja ole voitu käyttää, jos vanteet on edelleenkin paikalla.harriveikko kirjoitti:Talvipyöriä koittanu vaihtaa,mutta on sitten saatanan tiukat keskireiät noissa etupyörissä.Kaikki konstit on jo käytetty,siinä ne vaan nököttää.Sitten kun saan ne pois,tarvii hioa rajusti reikää isommaksi.Tarvii varmaan vetää toisella autolla,tosiaan kaikki keinot on nyt jo käytetty.
Olisiko lämmöstä tai tietynlaisesta uluosvetäjästä apua. Korinoikaiustunkeissakin on työkalu mukana, jolla tuollaiset tapaukset onnistuu vaivatta.
+358 18B8FE99
-
harriveikko
- Vakiokalustoa

No ei nyt aivan kaikkia sentään ole käytetty.Mulla olis porttosarja ja ne aukeavat leuat vois nipinnapin mahtua vanteen reiästä,mutta lämpöö oon antanu ja moskaa.
En usko tuota, mutta jos laittaisi pultit löysälle ja varovasti ajamalla koittas?harriveikko kirjoitti:No ei nyt aivan kaikkia sentään ole käytetty.Mulla olis porttosarja ja ne aukeavat leuat vois nipinnapin mahtua vanteen reiästä,mutta lämpöö oon antanu ja moskaa.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Pultit reilusti löysälle, sisäpuolelle lankku pehmentämään ja siihen iskuja isolla ... no, moskalla 
wiimax.fi
Itse sain erittäin tiukassa olleet edellisen w123:n (taka)talvipyörät irti löysäämällä pultit sormitiukkuuteen, irroitusöljyä väliin ja antamalla kytkintällin. Mitään ei hajonnut ja pyörä lähti irti. Oli muuten aika tiukassa kun ei moskalla ja lämppäämälläkään lähtenyt. Sitten kesäpyörät alle vasta huolellisen putsauksen jälkeen.
S202 M111.921 -97
K10 Micra 1,2LX -92
ex. S203 OM612.962 -01
ex. W201 M103.942 -89
ex. W201 M102.962 -90
ex. W201 M102.962 -90
ex. W123 OM617.912 -85
K10 Micra 1,2LX -92
ex. S203 OM612.962 -01
ex. W201 M103.942 -89
ex. W201 M102.962 -90
ex. W201 M102.962 -90
ex. W123 OM617.912 -85
Ja paa ennemmi vaseliinia yms rasvaa napaan ko hiot ne reiät "ylikokoon"
S124 & W124
Joskus jossain porollassa oli etuvanteet todella kiinni. No pultit löysälle sit läxin maantiele kun ei lekominen eikä mikään auttanu. Vauhtia ja jarrutus --> vanne pyörähti pulttia vasten sit toiseen suuntaan ja jarrua --> sama homma pulttiavasten mutta ei irti ei sit millään. Mutkittelukaan ei auttanu.
No lopulta tein silleen että otin noin 40 vauhtia käänsin etuset linkuun ja potkaisin jarrun pohjaan Jo vain irtosi ulkokurvin puoleinen Sama sit toiseen suuntaan ja niin irtosi toinenkin.
Mazdan vanteitten pulttijako oli sopiva ja sai 13" rattaat ale. Keskiö olli vain hivenen tiukka. No niille vanteitten keskiöille annettiin hoitoa et ei tarttunu toista kertaa.
No lopulta tein silleen että otin noin 40 vauhtia käänsin etuset linkuun ja potkaisin jarrun pohjaan Jo vain irtosi ulkokurvin puoleinen Sama sit toiseen suuntaan ja niin irtosi toinenkin.
Mazdan vanteitten pulttijako oli sopiva ja sai 13" rattaat ale. Keskiö olli vain hivenen tiukka. No niille vanteitten keskiöille annettiin hoitoa et ei tarttunu toista kertaa.
- Nastamuumio
- Mersumies

Itse olen kyynelehtinyt isänpäivänä vastaavan asian kanssa.
Kun avauduin asiasta, oli kahveepöydässä ukkoja, joiden mielestä noin ei voi käydä.
Auto kun keikkuu alkuperäistunkin nokassa vetelällä soralla, pultit jumissa ja vanne navassa yhtäpuuta, pimeetä . . . . .=> Siinä ollaan perimmäisten kysymysten äärellä.
Itse hakkasin rautakangella ja lekalla vantteet paskaksi mutta lähtihän ne
Ihminen voi elää ilman tätä kokemusta hyvän elämän.
Auto kun keikkuu alkuperäistunkin nokassa vetelällä soralla, pultit jumissa ja vanne navassa yhtäpuuta, pimeetä . . . . .=> Siinä ollaan perimmäisten kysymysten äärellä.
Itse hakkasin rautakangella ja lekalla vantteet paskaksi mutta lähtihän ne
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
W211 320 4MATIC be -04
W211 320 4MATIC be -04
Mun on onneks tarvinnu kuunnella vaan työkavereiden kauhujuttuja näistä (mulemmilla muuten on bemarit
)... toinen oli saanut irti eturenkaan ajamalla renkaan korkeeta rotvallia vasten ja kääntelemällä rattia siinä pultit löysällä, toinen tais viritellä taakse jonkin kakkosnelopullotunkkisydeemin renkaiden välille...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Petri.Kemppainen
- Mersumies

Muistan kyllä joskus 80-90 luvulla moisia tilanteita . Pimeys , märkää , kylmää ja hakkaamassa kaikella painavilla tai isoilla vannetta/rengasta että se irtoaisi.
Ja tietenkin hiekkaisella pihalla ja auton omalla tunkilla tai joku saksitunkin tapainen .
Aina ne kuitenkin irtos ja onneksi ei sattunut pahempaa kun rystyset verillä kun näpit niin jäässä ettei huomaa mihin kolhii.
Ja tietenkin hiekkaisella pihalla ja auton omalla tunkilla tai joku saksitunkin tapainen .
Aina ne kuitenkin irtos ja onneksi ei sattunut pahempaa kun rystyset verillä kun näpit niin jäässä ettei huomaa mihin kolhii.
Kerra oon opelin kohalla samaan törmänny, en vaihtanu renkaita ko kahta koitin jokka ei lähteny ja antoin olla ko ei ollu oma. 
S124 & W124
samanlaisia kokemuksi ollu ku nöösi poikana opelista renkaita irti hakannu kolmen kilon lekalla. Siperia opettaa. Oppii ne paikat putsaileen ruosteesta ja rasvaileen ennen ku lyö toiset vanteet paikallle. Todennäköisesti monet tärinät jumputukset vältettäisiin kun käytettäis vähän aikaa ja kärsivällsyyttä renkaanvaihdosa ja putsattais ne pinnat ennenkuin lyödään toiset vanteet paikalle.