Hei
Nykyinen putkisto on vähän huono kun hidaste töyssyt tuo vaikeuksia sekä virtaavuus on toispuoleista.
Ajatuksena oli vähän modata paremmaksi ja lisätä X-pipe ja ottaa nykyinen H kohta pois.
Nyt tarvisi vähän perus tietoa alkuun kun en ole aiemmin ajatuksella tätä tehnyt.
Nyt putkisto on kauttaaltaan alkuperäisen kokoa n. 50mm putkea. Alkuperäinen H -pipe jota ennen on tehty liitos toiselle puolen.
Autossa siis sivu putket omilla vaimentajilla(1x puoli, läpi näkyvät) ulostulo ennen taka rengasta.
Pitäisikö kokoa muuttaa?
X-pipen kohta, onko haittaa jos siirtää taaemmaksi kuin nykyinen H liitos -> vaihteiston taakse?
Vaimentajat ennen vai jälkeen X liitosta, vai onko merkitystä?
X-pipe putkiston rakennus SLC M119 4.2
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
X-pipe putkiston rakennus SLC M119 4.2
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: X-pipe putkiston rakennus SLC M119 4.2
Saisiko enemmän tietoa jenkkien sivuilta ihan v8 tai heidän viri-viri osioiltaan.Voisi ihan hakuna googleen tolla nimikkeellä löytyä.
Näin aikoinaan kuvia ja käyriä tuon tuottamasta paremmuudesta mutta eikös sen ongelma ollut kun v8:mainen murina hävisi tai vaimentui??
Näin aikoinaan kuvia ja käyriä tuon tuottamasta paremmuudesta mutta eikös sen ongelma ollut kun v8:mainen murina hävisi tai vaimentui??
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: X-pipe putkiston rakennus SLC M119 4.2
Joku musceli sivu kirjoitti näin, mutta tiä sitte...
X-pipe: Mid-pipes built with a crossover, or "X" shaped design, purposely cross exhaust streams to even out flow and streamline exhaust gasses through the rest of the system. X-pipes are generally raspier and louder than H or Y-pipes and have been shown to provide slightly more power than their counterparts. You are likely to see most of the power gains higher in the rpm band with an X-pipe.
H-Pipe: An H-pipe is better at balancing sound and produces a more consistent, classic muscle car growl. It does less than an X-pipe in the way of balancing exhaust gasses but still flows quite well. H-pipes maintain the back-pressure necessary for torque gains earlier in the rpm band, as opposed to the top-end power seen from an X-pipe.
Y-Pipe: A Y-pipe came standard on many late model V6 Mustangs and are sufficient for a mildly modded car. However, for those looking to install a power adder or make maximum horsepower, converting to a dual setup is ideal. The increased airflow from upgrading to an X or H setup gives you much more room to accommodate increases in horsepower and torque, relieving excessive back-pressure.
X-pipe: Mid-pipes built with a crossover, or "X" shaped design, purposely cross exhaust streams to even out flow and streamline exhaust gasses through the rest of the system. X-pipes are generally raspier and louder than H or Y-pipes and have been shown to provide slightly more power than their counterparts. You are likely to see most of the power gains higher in the rpm band with an X-pipe.
H-Pipe: An H-pipe is better at balancing sound and produces a more consistent, classic muscle car growl. It does less than an X-pipe in the way of balancing exhaust gasses but still flows quite well. H-pipes maintain the back-pressure necessary for torque gains earlier in the rpm band, as opposed to the top-end power seen from an X-pipe.
Y-Pipe: A Y-pipe came standard on many late model V6 Mustangs and are sufficient for a mildly modded car. However, for those looking to install a power adder or make maximum horsepower, converting to a dual setup is ideal. The increased airflow from upgrading to an X or H setup gives you much more room to accommodate increases in horsepower and torque, relieving excessive back-pressure.
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: X-pipe putkiston rakennus SLC M119 4.2
Moro
itse rakensin X-putken tuonne laatikon taakse omassa SL500, sijoittui suunilleen samaan kohtaan missä tässä mallissa oli nuot kattipöntöt joka samalla poistin. X-putkeen hitsasin kiinni rosterilätkän johon stanssasin samat tekstit kuin kattipöntöissä
X-putkena käytin mallinimeltään tru x-pipe, joka toimi todella hyvin ja on malliltaan juuri sellainen mitä sen tuleekin olla.
itse rakensin X-putken tuonne laatikon taakse omassa SL500, sijoittui suunilleen samaan kohtaan missä tässä mallissa oli nuot kattipöntöt joka samalla poistin. X-putkeen hitsasin kiinni rosterilätkän johon stanssasin samat tekstit kuin kattipöntöissä

X-putkena käytin mallinimeltään tru x-pipe, joka toimi todella hyvin ja on malliltaan juuri sellainen mitä sen tuleekin olla.
W221 320 CDI
Re: X-pipe putkiston rakennus SLC M119 4.2
Tästä X-over putkesta on pikkasen kokemusta, kun omistan tollasen 928 Possun ja siihen on tullut värkkäiltyä putkistoa..
Ohessa kaverin versio joka teki aikanaan paljonkin tutkimusta aiheesta. Tuolla putkella ja sen versioilla saatiin 20-30hp lisää, kun laitettiin H-pipen tilalle
http://www.performance928.com/cgi-bin/p ... arent=1128" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohessa sitten myyntiin tullut versio, jota on paljon asennettu:
http://www.928motorsports.com/parts/xpipe.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksi oma tekele asennettuna, samanlainen omassa lintassa.
http://928.jorj7.com/wk-xpipe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Periaatteessa X:n pitäisi olla mahdollisimman lähellä konetta, koska tällöin kaasun nopeus on vielä riittävän suuri aikaansaamaan imuvaikutuksen(scavenging)
toiselle puolelle putkistoa tietyllä pakoventtiilin asennolla. Jos taas haluaa vain hieman alentaa/muuttaa äänimaailmaa, niin silloin ei X:n paikalla ole niin väliä.
Martelius on vääntänyt tollasen jonkun CLK 63 AMG:hen ja ihan oikean mallisen:
http://martelius.com/raatalointi/raatalointigalleria/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohessa kaverin versio joka teki aikanaan paljonkin tutkimusta aiheesta. Tuolla putkella ja sen versioilla saatiin 20-30hp lisää, kun laitettiin H-pipen tilalle
http://www.performance928.com/cgi-bin/p ... arent=1128" onclick="window.open(this.href);return false;
Ohessa sitten myyntiin tullut versio, jota on paljon asennettu:
http://www.928motorsports.com/parts/xpipe.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksi oma tekele asennettuna, samanlainen omassa lintassa.
http://928.jorj7.com/wk-xpipe/" onclick="window.open(this.href);return false;
Periaatteessa X:n pitäisi olla mahdollisimman lähellä konetta, koska tällöin kaasun nopeus on vielä riittävän suuri aikaansaamaan imuvaikutuksen(scavenging)
toiselle puolelle putkistoa tietyllä pakoventtiilin asennolla. Jos taas haluaa vain hieman alentaa/muuttaa äänimaailmaa, niin silloin ei X:n paikalla ole niin väliä.
Martelius on vääntänyt tollasen jonkun CLK 63 AMG:hen ja ihan oikean mallisen:
http://martelius.com/raatalointi/raatalointigalleria/" onclick="window.open(this.href);return false;
C220 CDI STW Avantgarde 2011 W204