Tuntuu kovin epätodennäköiseltä, en ainakaan tunne ketään Suomessa ammatikseen työskentelevää pumppupajaa, joka laittaisi kyseiseen pumppuun 7 mm elementit.vesbooster kirjoitti: Kaveri jolta ostin auton meinas että 7mm elementit pumpussa, mutta se ite käyny pienentään syöttöjä jossaki pajalla että ei niin hirveästi söis naftaa
om606 evry mod
Re: om606 evry mod
+358 18B8FE99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 22.08.2014 18:04
Re: om606 evry mod
Se nyt ei ihan varma ollu tuosta 7mm, joku ollu tekemässä st:tä tästä mutta oli vissiin mielenkiinto/rahat loppunu kesken. Tiiä sitte onko todellisuuessa tehty mithän koko pumpulle.J.Kulmala kirjoitti:Tuntuu kovin epätodennäköiseltä, en ainakaan tunne ketään Suomessa ammatikseen työskentelevää pumppupajaa, joka laittaisi kyseiseen pumppuun 7 mm elementit.vesbooster kirjoitti: Kaveri jolta ostin auton meinas että 7mm elementit pumpussa, mutta se ite käyny pienentään syöttöjä jossaki pajalla että ei niin hirveästi söis naftaa
Re: om606 evry mod
En nyt muutoin osaa sinua opastaa johtojen kanssa mutta semmonen vinkki, että linkin kuvan osa Y23/1 on ruiskutuspumpun sisällä takaosassa. Siitä lähtevää johtoa kun seuraa pitäisi löytyä pyöreä liitin, jossa on metallinen lukitusklipsi. Vastuksen pitäisi vähentää tuon toisen mötikän antamaa signaalia, jolloin tietokone luulee ettei syöttötanko olekkaan niin pitkällä kuin on ja painaa sitä syvemmälle.
Mikäli ECU on softattu, kuten pitäisi tehdä, 7mm elementtien yhteydessä niin silloin se syöttötangon paikka on voitu kalibroida ties minne. Vakiosoftalla se antaisi 7mm tapeilla ihan liikaa syöttöä ilman evryäkin, niin paljon, että vakioahdiin lentäisi kuuta kiertävälle radalle. Sikäli vaikea uskoa siellä semmosia olevan, jos se muutoin toimii ns. normaalisti.
Pinnissä 1 näkyy referenssitaso, ja sen takia siellä on hyvä olla se kytkin, kun jos pinni 1 ja pinni 7 antaa ihan eri signaalia tyhjäkäynnillä niin tietokone antaa vikatilan.
Mikäli ECU on softattu, kuten pitäisi tehdä, 7mm elementtien yhteydessä niin silloin se syöttötangon paikka on voitu kalibroida ties minne. Vakiosoftalla se antaisi 7mm tapeilla ihan liikaa syöttöä ilman evryäkin, niin paljon, että vakioahdiin lentäisi kuuta kiertävälle radalle. Sikäli vaikea uskoa siellä semmosia olevan, jos se muutoin toimii ns. normaalisti.
Pinnissä 1 näkyy referenssitaso, ja sen takia siellä on hyvä olla se kytkin, kun jos pinni 1 ja pinni 7 antaa ihan eri signaalia tyhjäkäynnillä niin tietokone antaa vikatilan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Pe 22.08.2014 18:04
Re: om606 evry mod
Pitääpäs tutkiskella.
Re: om606 evry mod
Pitääkös tuo bleed laittaa ennen ahtopainemittarin letkun lähtöä vai jälkeen? Eli lähemmäs imusarjaa vai map-anturia? Kyseessä Om605, om606 turbo, 3"putkisto ja evry. Tällä hetkellä ahdot käy n.1,5bar ja tasaantuu 1,3bar, tarkotus ois nostaa 1,6-1,7bar.
Re: om606 evry mod
Rakentelin tuossa C250 TurboDeehen evryn ja nyt puskee mustaa. Teho tuntuu kuitenkin tulevan jotenkin aaltoilevasti. Eli kun täydellä kaasulla kiihdyttää pitkää vetoa, tuntuu nykimistä ja savukin tulee putkesta epämääräisinä tussauksina. Kontaktien pitäisi olla kunnossa(juotin kaikki kunnolla kiinni), enkä keksi että mistä muusta voisi nykiminen johtua.
Vakio turbohan on hurjan alimitoitettu tuolle koneelle ja toisella foorumilla manattiin että syöttöjä nostaessa turbo "tukkeutuu". Onko muilla esiintynyt nykimistä vai tuleeko teho tasaisesti ja savua yhtenä lakuna ?
Vakio turbohan on hurjan alimitoitettu tuolle koneelle ja toisella foorumilla manattiin että syöttöjä nostaessa turbo "tukkeutuu". Onko muilla esiintynyt nykimistä vai tuleeko teho tasaisesti ja savua yhtenä lakuna ?
C 200 CDI -06
GLK 250 Bluetec 4-matic -12
C 200T Kompressor -99
C 250 TDT -97
GLK 250 Bluetec 4-matic -12
C 200T Kompressor -99
C 250 TDT -97