Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kolkutin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: Ma 29.01.2007 23:49
Paikkakunta: pirkanmaa

Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Viesti Kirjoittaja kolkutin »

:mrgreen: Moro.
Vito 115 CDI -06 v, (automaatti ilmastointi) lämppärin moottori piti eilen pientä vikinää 2 :n nopeudella.
Tänään lähdin kauppa reissulle lämppäri oli hiljaa, selasin kaikki nopeudet, 5:n pelaa kaikki muut mykkänä.
Oliskohan vastus vikaa vai onko näisssä etuvastusta?
Mistähän päin ruvetaan purkaan koelautaa, että näkis moottorin saati etuvastuksen.
Stana talvikin tulossa olis rikkunu edes kesällä.
Jään orotteleen hyviä neuvoja. :thumbup:
Kiitoset etukäteen
kolkutin
kolkutin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: Ma 29.01.2007 23:49
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Viesti Kirjoittaja kolkutin »

:mrgreen: Moro.
Joo muutakautta tuli tietoo asiasta, eiku hommiin :lol:
kolkutin
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2764
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Viesti Kirjoittaja markoala »

Niin kirjoitat varmaan saamasi tiedot vielä tähän jatkoksi.
W213 220d +W242 electric drive
kolkutin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: Ma 29.01.2007 23:49
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Viesti Kirjoittaja kolkutin »

:mrgreen: Moro.
Voinhan kirjottaa, kolme torsia auki, ja etuvastus kädessä. Vaihtoon menee viisi minuuttia vaikka olis peukalokeskellä kämmentä.
Siis lämppärin säätöpanelin päällä oleva "hanska lokerikko pois kaks torksia piilotettu muovi lapuilla sen jälkeen näkyy etuvastus torksilla kii.
Paina liittimen puolelta lirpake auki (vastusen yläreuna) ja nosta torksin reunasta ylös ja liitin irti. (oli kiree)
KÄYTÄ PEILIÄ APUNA JOSSET OLE PIENIPÄINEN muuten hankala nähdä
Siis tällänen sijainti -06 vuotisessa Vitossa.
Etuvastus näkyy olevan samalla osanumerolla oli sitten automaatti tai manuaali ilmastointi..
kolkutin
kolkutin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: Ma 29.01.2007 23:49
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Viesti Kirjoittaja kolkutin »

:mrgreen: Moro.
Kattelin netin ihmeellistä maailmaa, löyty etuvastukseen sopiva Lämpösulake, 50 kpl n14 €+ lähetyskulut alkuperäsessä 167 astetta celssiusta.
Tolla määrällä korjailee lämppärin etuvastusta jo jonkin aikaa.
Sehän sieltä menee , onhan toinenkin vaihtoehto laittaa heittolangan ja toivoo että alkuperänen puhaltimen sulake toimii. Eikös se oo 30 A.
( Tää en suosittele ku ittelleni :lol:)
Tarttee tilata kasa lämpösulakkeita ja tehdä sellanen adapteri että saa vaihdettua helpolla.
Tietysti jos laittaa itsestään kuittaavan lämpösulakkeen niin se jäähdyttyään alkaa puhallin taas toimia.Eiku tina ja kolvi käteen...
Tässä lämpösulakkeen tiedot joa joku tarvii.
MICROTEMP
SZFANC
E4A01
T F 167 C( astetta)
kolkutin
kolkutin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: Ma 29.01.2007 23:49
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Viesti Kirjoittaja kolkutin »

:mrgreen: Moro.
On tää ny s..tana, maanantaina lämppärin puhallin pelas, tiistaina iltapäivällä lämppärin puhallin paskna.
Otin etuvastuksen irti ja mittailin ehjä on :thumbup: sulakekin.
Mutta puhallin täysin mykkänä mikään nopeus ei toimi.
138000 ajettu -06 v ei kauan toimi. Kyllä ennen sentään vähä kauemmin.
Onko joku puhallinta irrotellu :?: Mitäs pitäis huomioida vai tosta vaan.
Vai vastailenko taas itte ittelleni vaihdon jälkeen :!:
kolkutin
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Tästä vastauksesta nyt mitään hyötyä ole mutta kerron kuitenkin että n. 100 000 km:n välein noita moottoreita piti vaihdella entiseen W 638 Vitoon. Helppo hommahan se siihen oli varsinkin kolmannella kerralla mutta uudemmasta ei tietoa kun ei vielä ole hajonnut. Eivät ilmeisesti sen vahvempia kuitenkaan ole...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
kolkutin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: Ma 29.01.2007 23:49
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Viesti Kirjoittaja kolkutin »

:mrgreen: Moro.
Kiitos täähä autto paljon, tietää koska tai kuinka usein pääsee puhaltimen vaihtelee.
Kerran vaihtaa muut kerrat meneekin jo rutiinilla :lol:
kolkutin
kolkutin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: Ma 29.01.2007 23:49
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Viton lämppärin puhallin "mykkänä"

Viesti Kirjoittaja kolkutin »

:mrgreen: Moro.
Siellähän se puhallinmoottori ylimmän "hanskalokeron" alla,( kaks torksia)aikas simppeli vaihtaa.
Kolme torksia auki ( magneettipäinen torksiavain kannattaa hommata) niin ja etuvastus ensin, oli yks johto pahasti tiellä se tarvi ensin teippauksista irrotella että sai laitettua puhaltimen suojan ulkopuolelle oikeeseen reunaan.
Kuskin puolelle tulee hyvä nostoreikä etuvastuksen poiston jälkeen, mitään mahtavia tiloja ei löydy muovisuojan pois otossa ja vähä kovaotteista hommaa
Sitten ku sain suojamuovin ylös puhaltimen kera, onnistui sähköpistokkeen irrotus muuten ei onnistu painaan sivusta vapautus nippeleitä.
Peili kannattaa ottaa aikas iso, ja torksit pahasti syvissä kuopissa joten magneettipäinen avain tarvitaan.
Kymmenkunta minuuttia meni ajallisesti.
Taas pelittään.
Toivottavasti tästä jollekkin on apua.
Kuvathan olis kivoja vaan ei sitä kiireessä muista...
kolkutin
Vastaa Viestiin