Vanteiden vaihtokelpoisuus w124/w202
Vanteiden vaihtokelpoisuus w124/w202
Morjens.
Ensi kesää ajatellen mietin mikä on kyseisten korimallien vanteiden yhteensopivuus?
Näkyy olevan tarjolla useampi aluvanne/ rengassarja W124:sta kohtuuhintaan esim. keltaisessa pörssissä jos ne vaan kävis tuohon 202:een.
T: Marko
Ensi kesää ajatellen mietin mikä on kyseisten korimallien vanteiden yhteensopivuus?
Näkyy olevan tarjolla useampi aluvanne/ rengassarja W124:sta kohtuuhintaan esim. keltaisessa pörssissä jos ne vaan kävis tuohon 202:een.
T: Marko
Keskenään käy ainakin nämä W124, W201, W202, W210, offsetin ( ET ) puolesta, kyllä muitakin malleja on samat ofsetit, mutta tässä muutama yleisin.
Pulttijako ja keskireikähän Mersussa on ollut vakio
Eli offsetilla 35 - 38 voisi olla aika passeli, offset 35 tuo eturenkaan aika kaarentasalle, ja on vielä hyvä, jos haluaa hieman sisäänpäin, niin silloin valitset vanteen jossa on hieman suurempi offset esim 38.
Suurimmillaan noita offset lukuja ei yleisesti ottaen ole kuin n. 40 saakka noissa aluvanteissa.
Pulttijako ja keskireikähän Mersussa on ollut vakio
Eli offsetilla 35 - 38 voisi olla aika passeli, offset 35 tuo eturenkaan aika kaarentasalle, ja on vielä hyvä, jos haluaa hieman sisäänpäin, niin silloin valitset vanteen jossa on hieman suurempi offset esim 38.
Suurimmillaan noita offset lukuja ei yleisesti ottaen ole kuin n. 40 saakka noissa aluvanteissa.
Elä puhu puutaheinää... 42 on varsin yleinen offset vielä ja onpa vastaan tullut semmonenkin vakio-offset kuin 55Benzo kirjoitti:Suurimmillaan noita offset lukuja ei yleisesti ottaen ole kuin n. 40 saakka noissa aluvanteissa.

Ex-kehonsiirtovälineessä (Accord) oli 45 vakio offset.
Mersuissa taitaa olla toi 38 aika hyvä.
Lukuunottamatta 16V-malleja, joissa levitetyt kaaret... Itselläkin spacerit tällä hetkellä...

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
FosgateT kirjoitti:Elä puhu puutaheinää... 42 on varsin yleinen offset vielä ja onpa vastaan tullut semmonenkin vakio-offset kuin 55Benzo kirjoitti:Suurimmillaan noita offset lukuja ei yleisesti ottaen ole kuin n. 40 saakka noissa aluvanteissa.Näin ainakin Hondissa.
Ex-kehonsiirtovälineessä (Accord) oli 45 vakio offset.
Mersuissa taitaa olla toi 38 aika hyvä.
Lukuunottamatta 16V-malleja, joissa levitetyt kaaret... Itselläkin spacerit tällä hetkellä...
Nyt oli puhe Mersun aluvanteista !! Ja kun sanoin että noin,, niin se tarkoittaa että esim. joihinkin Mersuihin löytyy 48 0ffsetilla, pakettiautojen puolella esim, Vitoon saa eeteellä 48. Ja Sprinteriin eeteellä 60.
Et 49 kyllä käy ja sitä on saatavana näihin ----> 190, C-luokka, Clk<-`01, E-luokka <-`01, SLK, Vaneo Nämä ovat niitä poikkeuksia, jotka ylittävät tuon minun mainitsemani Yleisesti ottaen n. 40 saakka. Harvemmin kukaan haluaa noin sissänpäin meneviä vanteita

Ja HUOM...Kommenteissani otin huomioon että kyseessä ovat aluvanteet.
Okei okei, hernepussi piiloon...
En tajunnut että puhut MB:n aluvanteista, vaan yleisesti ottaen alumiinivanteista... My bad.
Itse olen ymmärtänyt kuitenkin että Mersuissa on kaikissa sama pulttijako ja lähes samankaltaiset vakio-offsetit mallista riippumatta, ns. erikoismallit poislukien.
Antakkee rookielle armoa

En tajunnut että puhut MB:n aluvanteista, vaan yleisesti ottaen alumiinivanteista... My bad.
Itse olen ymmärtänyt kuitenkin että Mersuissa on kaikissa sama pulttijako ja lähes samankaltaiset vakio-offsetit mallista riippumatta, ns. erikoismallit poislukien.
Antakkee rookielle armoa

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Offset 25, eli ovat hiukan levittävät... Vannekoko kuitenkin suht pieni, joten tuskin kaareenkaan ottavat kiinni. Vaikea sanoa mihin hankaavat, mutta vanteet joissa offset lähempänä vakiota, voisi olla lääke tohon...Jpartan kirjoitti:Tällaiset vanteet W202 alla ja välillä kuuluu peruutaessa "rahinaa"...onko vanteet liian isot/vääränlaiset ja rengas taitaa ottaa kiinni kun pyörät linkussa...
Made in Belgium
AMIL
A291H
ET 25
7Jx15H2
Korjatkaa joku jos olen väärässä.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Jpartan kirjoitti:Tällaiset vanteet W202 alla ja välillä kuuluu peruutaessa "rahinaa"...onko vanteet liian isot/vääränlaiset ja rengas taitaa ottaa kiinni kun pyörät linkussa...
Made in Belgium
AMIL
A291H
ET 25
7Jx15H2
ET on pieni, joten levittävät aika tavalla, josta raapiminen varmaankin johtuu.
Mitkä renkaat ?
Liian pitkä pultti takavanteessa ja painaa hiukan käsijarruvermeitä...ihan arvaus vaan...Jpartan kirjoitti:Tällaiset vanteet W202 alla ja välillä kuuluu peruutaessa "rahinaa"...onko vanteet liian isot/vääränlaiset ja rengas taitaa ottaa kiinni kun pyörät linkussa...
Made in Belgium
AMIL
A291H
ET 25
7Jx15H2
Ei tarvi sitten olla kuin ihan millin liian pitkä...
W209 240CLK -04
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
S204 180CDI -12
Exät MB:t:
S211 220CDI -04.
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Saattaa olla vaikka viime vuonna Vianorin kaverit tarkkaan niitä sihtasivat..oli kuulemma aikaisemmin ollut sellainen tapaus että ne pultit olivat olleet ihan REILUSTI liian pitkät
Ja sitten taas tyhmä kysymys..tekeeköhän pahaa jälkeä kun muuten ei tunnu ihmeääniä kuin pakittaessa..tai eihän niitä kuulekaan kun huristelee vauhdilla...
Täytynee tarkastaa onko vaurioita kunhan taas kesäkumit heitetään alle...

Ja sitten taas tyhmä kysymys..tekeeköhän pahaa jälkeä kun muuten ei tunnu ihmeääniä kuin pakittaessa..tai eihän niitä kuulekaan kun huristelee vauhdilla...
Täytynee tarkastaa onko vaurioita kunhan taas kesäkumit heitetään alle...
MB C 180 vm. 1994