Auto on lämmennyt auringossa, kone käyntiin ilmastointi päällä, puhallin auto asentoon ja takaikkunat auki. Sitten liikkeelle, eka risteys ja puhallin pimenee, eikä millään herää. Koneen sammutus ja uudelleen käynnistys auttaa. Toistui kolme kertaa. Sekoittaakohan takaikkunoiden avaaminen systeemin.
Vika muistissa oli muistaakseni puhaltimen säätimen kytkin
Osa vaihdettiin takuuna. Kuitenkin vika taas uusi. Takuu vaan loppuu kohta
Toivottavasti löytävät vian takuun puitteissa.
No kyllähän tuo pitäisi takuuseen saada, vaikka takuu olisi vähän aikaa sitten umpeutunut, jos kerta vika on havaittu ja yritetty ilmeisen huonolla menestyksellä korjatakin takuuaikana.
Arno kirjoitti:No kyllähän tuo pitäisi takuuseen saada, vaikka takuu olisi vähän aikaa sitten umpeutunut, jos kerta vika on havaittu ja yritetty ilmeisen huonolla menestyksellä korjatakin takuuaikana.
Menee takuuseen, jos vikaa on yritetty korjata takuuajan puitteissa, eikä kuntoon ole tullut.
markoala kirjoitti:Auto on lämmennyt auringossa, kone käyntiin ilmastointi päällä, puhallin auto asentoon ja takaikkunat auki. Sitten liikkeelle, eka risteys ja puhallin pimenee, eikä millään herää. Koneen sammutus ja uudelleen käynnistys auttaa. Toistui kolme kertaa. Sekoittaakohan takaikkunoiden avaaminen systeemin.
Vika muistissa oli muistaakseni puhaltimen säätimen kytkin
Osa vaihdettiin takuuna. Kuitenkin vika taas uusi. Takuu vaan loppuu kohta
Toivottavasti löytävät vian takuun puitteissa.
Mites tässä hommassa kävi? Missä oli vika? Isäukon 33 tkm ajettu 2004 W203 temppuilee eli ei puhalla, ei missään asennoissa eikä edes huurteenpoistossa. Sitten kohta itsestään korjautuu joksikin aikaa. Merkkiliike sanoi että ottavat tutkittavaksi kun vika on päällä...odotellaan taas .
On näköjään jäänyt juttu päättämättä.
Syyllinen oli lämppärin moottori joka syystä tai toisesta aiheutti tuollaisen vian. Saattoi antaa esim. vähän kipinää kun moottori komennettiin suoraan täysille. Ja siitä sitten jännitepiikki tai jotain sellaista ja puhallin vikatilaan. Ja meni takuuna.
Onkohan kenellekään kertynyt kokemuksia menneen vuoden aikana tällisesta viasta:
markoala kirjoitti:On näköjään jäänyt juttu päättämättä.
Syyllinen oli lämppärin moottori joka syystä tai toisesta aiheutti tuollaisen vian. Saattoi antaa esim. vähän kipinää kun moottori komennettiin suoraan täysille. Ja siitä sitten jännitepiikki tai jotain sellaista ja puhallin vikatilaan. Ja meni takuuna.
Merkkiliike haluaisi kokeilla ensin piirikortin tms vaihtoa ja sitten vasta puhaltimen. Vissiin joutuis maksamaan sen piirikortinkin vaikka siinä ei vikaa ilmenisikään...ja työt päälle.
karra kirjoitti: Merkkiliike haluaisi kokeilla ensin piirikortin tms vaihtoa ja sitten vasta puhaltimen. Vissiin joutuis maksamaan sen piirikortinkin vaikka siinä ei vikaa ilmenisikään...ja työt päälle.
Piirikortti tai siis säädin vaidettu Auto-Sunilla (merkkiliike), tunnin kesti. Nyt koeajolla ja seurataan ilmeneekö vikaa...jos on korjaantunut niin hyvä. Jos ei niin vanha säädin takaisin ja uusitaan moottori. Säätimiä on mennut 4 kertaa enemmin mitä moottoreita liikkeen mukaan; näin vähän ajetussa pirssissä haetaan reklamaation avulla Daimler AG:lta hyvitystä ja sitten vähän goodwilliä... .
Vika ei korjautunut säätimen vaihdolla. Tämä säädin on kiinni moottoriyksikössä, ja itse moottori on tarkastettu (mitattu ? ) Auto-Sunilla.
Nyt vaihdettiin kojelautaan se paneeli jossa säätökytkimet.
Tähän asti ei ole maksanut mitään . Mutta jos paneli on sökö niin sen hinta on noin kaks ja puolsataa...työt menee osittain ainakin goodwilliin. Muukan Risto on reilu kaveri .
markoala kirjoitti:Etenee ihan samoin kuin minun kohdallani. Seuraavaksi voit ehdottaa sitä lämppärin moottoria jos vielä kiukuttelee.
Heh, ennustus kävi toteen...toimi parisen viikkoa uudella paneelilla ja sitten taas mykistyi .
Nyt vaihdettu puhaltimen moottori ja on toiminut ainakin kuukauden. Ei ole vielä mitään maksanut mutta kohta varmaan loppulasku tullee...yrittävät silti saada tehtaalta goodwilliä. Kerron miten kävi .
Jäänyt loppuraportti tekemättä. Eli isäukon auto pelannut kohta 6 vuotta lämppärin moottorin vaihdon jälkeen. Taisi joutua maksamaan vaan sen moottorin, olisikohan ollut joku 400 euroa, en enää muista... enkä tiedä missä tuo moottori on