Ongelma #1
Pienillä vaihteilla (1-3) kuulu naksaus jostain voimansiirtoon liittyvästä. Pieni naksaus kuuluu kun päästää vaihteen vaihdon jälkeen kaasun takaisin ylös. Kardaanin kannatinlaakeria itse epäilin, sen kumi oli riekaleina ja se tuli vaihdettua, mutta ko. Ääni kuuluu edelleen vaihdetta vaihdettaessa.
Ongelma #2
Auto ei mene suoraan (vieläkään ) vakiorenkaat, alustassa ei väljää, aurauskulmat säädetty..?
Kiitollinen olen vastauksista koska auto on muuten hyvä eikä tekisi mieli kiertoon pistää.
Auto on siis w202 c180 sport manuaali "97.
-j
W202 ongelmia, ideoita?
W202 ongelmia, ideoita?
W208 CLK 320
W202 c180 sport
W124 300CE 24v
W124 300E 12v
Re: W202 ongelmia, ideoita?
Tuohon suoraan menemiseen - onko sen alustan väljyyden tarkistanut joku sellainen, joka ihan oikeasti tietää, miten tällaisen Mersun alustan väljyydet tarkastetaan?
Ainakin ns. narinanivelet, eli takapään alatukivarren ulommat helat ovat sellaiset, ettei niiden väljyyttä löydä esim. läheskään kaikki katsastajat, koska eivät osaa sitä hommaa. Niiden väljyys aiheuttaa huonosti suoraan menemistä, eikä ole ollenkaan tavaton vika.
Toinen sitten ehkä voisi olla apusimpukan väljyys nyt ainakin. Se ei ole suoranaisesti alustan osa, mutta voisi kai jollain tapaa vaikuttaa mainittuun ongelmaan.
Ainakin ns. narinanivelet, eli takapään alatukivarren ulommat helat ovat sellaiset, ettei niiden väljyyttä löydä esim. läheskään kaikki katsastajat, koska eivät osaa sitä hommaa. Niiden väljyys aiheuttaa huonosti suoraan menemistä, eikä ole ollenkaan tavaton vika.
Toinen sitten ehkä voisi olla apusimpukan väljyys nyt ainakin. Se ei ole suoranaisesti alustan osa, mutta voisi kai jollain tapaa vaikuttaa mainittuun ongelmaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W202 ongelmia, ideoita?
Kiitos vastauksesta, Notzki.
Alustan väljyystarkastuksen pyysin mennessäni nelipyöräsuuntaukseen (V alkuinen firma) ja eivät löytäneet muuta väljää, kuin ohjausiskunvaimennin oli tyhjä. Se on vaihdettu. Tuohon ongelmaan kaksi lisäten auto siis puoltaa oikealle melko rankasti. Erilaisia rengaspaineita on mm. koitettu ja renkaat ovat perus läskikumit vissiin 7 tuumaa.
Tuo puoltaminen nyt menee vielä, enemmän huolestuttaa tuo naksaus, ei meinaan rahapussi kestä enään toista laatikko remonttia. (ollut 124 kanssa)
Alustan väljyystarkastuksen pyysin mennessäni nelipyöräsuuntaukseen (V alkuinen firma) ja eivät löytäneet muuta väljää, kuin ohjausiskunvaimennin oli tyhjä. Se on vaihdettu. Tuohon ongelmaan kaksi lisäten auto siis puoltaa oikealle melko rankasti. Erilaisia rengaspaineita on mm. koitettu ja renkaat ovat perus läskikumit vissiin 7 tuumaa.
Tuo puoltaminen nyt menee vielä, enemmän huolestuttaa tuo naksaus, ei meinaan rahapussi kestä enään toista laatikko remonttia. (ollut 124 kanssa)
W208 CLK 320
W202 c180 sport
W124 300CE 24v
W124 300E 12v
Re: W202 ongelmia, ideoita?
Etummainen kumilimppu on vähän sellainen räpellys ja siitä monesti tulee kolahtava ääni..itse laitoin takarätin eteen ja tuli napakka.
Voi olla jos kokeilet toisilla renkailla niin ajo korjaantuu.
Yksi sanoi että puoltaminen johtuu aina taka akselin säädöistä ja väljistä.
tuki takakelkan etu kumit ja narina nivelet...nekin hankala todeta auto ilmassa kun pitäisi pyörät maassa väännellä niitä.
Voi olla jos kokeilet toisilla renkailla niin ajo korjaantuu.
Yksi sanoi että puoltaminen johtuu aina taka akselin säädöistä ja väljistä.
tuki takakelkan etu kumit ja narina nivelet...nekin hankala todeta auto ilmassa kun pitäisi pyörät maassa väännellä niitä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W202 ongelmia, ideoita?
Allright, mullehan itselle kävi aikanaan W124:n kanssa niin, että ensin katsastutin sen, ja sen jälkeen vein myöskin V-alkuiseen firmaan sen pyöränsuuntaukseen. Vianorin kaverit totesivat heti, että apusimpukka pitää korjata ennen kuin he säätävät mitään. (Katsastuksessa oli jäänyt huomaamatta tuo, vaikkakin takapäästä bongasivat yhden väljän nivelen.) Vaihdoin sitten siihen korjaussarjan ja vein takaisin - sen jälkeen auto meni todella nätisti suoraan. Mutta he eivät säätäneet muistaakseni molempia puolia ihan samoihin lukemiin, ja se ymmärtääkseni auttaa siihen, että auto ei halua omin päin hakeutua oikealle, jonne useimmat tiet kallistavat. Veikkaisin, että jos kulmat on säädetty ilman tuon ominaisuuden kompensoimsta, niin se tosiaan hakee sinne oikealle. Tai ainakin olen vahvasti ymmärtänyt, että tämän ikäkauden Mersuilla sellainen taipumus on.Johnson kirjoitti:Kiitos vastauksesta, Notzki.
Alustan väljyystarkastuksen pyysin mennessäni nelipyöräsuuntaukseen (V alkuinen firma) ja eivät löytäneet muuta väljää, kuin ohjausiskunvaimennin oli tyhjä. Se on vaihdettu. Tuohon ongelmaan kaksi lisäten auto siis puoltaa oikealle melko rankasti. Erilaisia rengaspaineita on mm. koitettu ja renkaat ovat perus läskikumit vissiin 7 tuumaa.
Tuo puoltaminen nyt menee vielä, enemmän huolestuttaa tuo naksaus, ei meinaan rahapussi kestä enään toista laatikko remonttia. (ollut 124 kanssa)
Mainitusta äänestä on hankala sanoa, kun ei ole kuullut (vaikka tuskin itse siltikään juuri sen paremmin osaisin sanoa, vaikka kuulisinkin). Edellä mainitun lisäksi ääntä on monesti aiheuttanut takakelkan etummaisten kumityynyjen kuluminen. Mutta se on yleensä enemmän sellainen tumps- tai kolahdustyyppinen ääni; aika kumea yleensä. Kuluneet perän kannatinkumit voivat kanssa aiheuttaa kolinaa, kun perä pääsee heilumaan edestakaisin. Ja oikein väljä peräkin voi kolahdella, mutta kai sen olisi huomannut kannatinlaakeria vaihtaessa. Ja samoin huonosti kiinni oleva kardaaniliitoksen boori olisi varmasti korjaantunut laakerin vaihdon yhteydessä, jos siitä olisi kyse.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09