Mikä Mersua keinuttaa?
Mikä Mersua keinuttaa?
Kuinka sattuikin että juuri ennen korjaamolle menoa ilmestyi uusi vaiva autoon.Pitäisi kai olla mielissään,saapa senkin sitten samalla kertaa teetettyä kuntoon.
Ajotuntuma on muuttunut aikas kamalaksi.Poissa on mersumainen jämäkkyys ja tilalla epämääräinen hyllyvyys.
Kori ikään kuin kiemurtelee montuissa ja tuntuu kuin eläisi sivusuuntaisestikin.Mitenkä tuota nyt paremmin kuvailisi…
Tottakai ensimmäisenä tulee mieleen iskarit/jouset.Mikä muu noin tuntuvan venkoilun voisi aiheuttaa?
Iskaritesti kuitenkin antoi kelpo lukemat vuosi sitten enkä yhdenkään jousen havainnut menneen poikki,sen verran kun nyt pystyin tiirailemaan.Eipä kai iskaritestikään mitään todista,joskushan nekin tulee tiensä päähän yllättäen?
Auton kulmia painellessa käyttäytyy kokolailla normaalisti.
Livautetaanpa vielä lopuksi vinkki lukumiehille:Otin syysiltojen ratoksi työn alle forumilla aiemminkin mainitun (Timo Kiisken) kirjoittaman kirjan ”Kiertotähti – erään Mersun tarina.” Ihan viihdyttävä kirja,kehtaa suositella.
Ajotuntuma on muuttunut aikas kamalaksi.Poissa on mersumainen jämäkkyys ja tilalla epämääräinen hyllyvyys.
Kori ikään kuin kiemurtelee montuissa ja tuntuu kuin eläisi sivusuuntaisestikin.Mitenkä tuota nyt paremmin kuvailisi…
Tottakai ensimmäisenä tulee mieleen iskarit/jouset.Mikä muu noin tuntuvan venkoilun voisi aiheuttaa?
Iskaritesti kuitenkin antoi kelpo lukemat vuosi sitten enkä yhdenkään jousen havainnut menneen poikki,sen verran kun nyt pystyin tiirailemaan.Eipä kai iskaritestikään mitään todista,joskushan nekin tulee tiensä päähän yllättäen?
Auton kulmia painellessa käyttäytyy kokolailla normaalisti.
Livautetaanpa vielä lopuksi vinkki lukumiehille:Otin syysiltojen ratoksi työn alle forumilla aiemminkin mainitun (Timo Kiisken) kirjoittaman kirjan ”Kiertotähti – erään Mersun tarina.” Ihan viihdyttävä kirja,kehtaa suositella.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Itse olen vakuuttunut omiin kokemuksiin perustuen, että ongelma löytyy tukivarren puslista, raidetangoista, takapään tangoista tai alapalloista. Jostakin näistä.
Itse tappelin mainitsemasi ongelman kanssa, kunnes vaihdoin em. osia. En tosin kaikkia, mutta yhden jokaisesta. Nyt menee taas kuin kiskoilla. Vaihdot on suht' helppo tehdä itse.
Lopuksi tietysti nelipyöräsuuntaus.
Itse tappelin mainitsemasi ongelman kanssa, kunnes vaihdoin em. osia. En tosin kaikkia, mutta yhden jokaisesta. Nyt menee taas kuin kiskoilla. Vaihdot on suht' helppo tehdä itse.
Lopuksi tietysti nelipyöräsuuntaus.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Moi !
Tuntuis hassulta, että nuo puslat korkkais ihan yht´äkkiä varoittamatta....
olisi kai ne antaneet pientä merkkiä jo aikaisemmin...
Mites renkaat, mulla meni kerran eturengas suhkuksi, ilmat pysyi sisällä, mutta puolsi niin pe....eesti. Päälle päin ei näkynyt mitään vaurioita, mutta renkaanvaihdolla homma korjaantui.
Tietenkin tuo puslahomma on mersun perisynti, samoin jouset. Jousissa lienee sunnittelubugi kun päät lötköttävät kupissa joka on täynnä rapaa ja paskaa ja vettä.- Ruostuvat ja katkeavat sitten.....
t jone
[quote="spede10"]Itse olen vakuuttunut omiin kokemuksiin perustuen, että ongelma löytyy tukivarren puslista, raidetangoista, takapään tangoista tai alapalloista. Jostakin näistä.
Lopuksi tietysti nelipyöräsuuntaus.[/quote]
Tuntuis hassulta, että nuo puslat korkkais ihan yht´äkkiä varoittamatta....
olisi kai ne antaneet pientä merkkiä jo aikaisemmin...
Mites renkaat, mulla meni kerran eturengas suhkuksi, ilmat pysyi sisällä, mutta puolsi niin pe....eesti. Päälle päin ei näkynyt mitään vaurioita, mutta renkaanvaihdolla homma korjaantui.
Tietenkin tuo puslahomma on mersun perisynti, samoin jouset. Jousissa lienee sunnittelubugi kun päät lötköttävät kupissa joka on täynnä rapaa ja paskaa ja vettä.- Ruostuvat ja katkeavat sitten.....
t jone
[quote="spede10"]Itse olen vakuuttunut omiin kokemuksiin perustuen, että ongelma löytyy tukivarren puslista, raidetangoista, takapään tangoista tai alapalloista. Jostakin näistä.
Lopuksi tietysti nelipyöräsuuntaus.[/quote]
Luikertelee
Arvailua / myös omakohtaisesti joskus koettua.
Alemman takatukivarren ulompipusla aiheuttaa mitä todennäköisimmin tuon ongelman.
Kun tarkkaan katsot takaa noita pyöriä, huomaatko onko toisessa selvästi "repsotuksen" oireita, eli onko toinen pyörä selvästi eri kulmassa kun toinen?
Alemman takatukivarren ulompipusla aiheuttaa mitä todennäköisimmin tuon ongelman.
Kun tarkkaan katsot takaa noita pyöriä, huomaatko onko toisessa selvästi "repsotuksen" oireita, eli onko toinen pyörä selvästi eri kulmassa kun toinen?
- A.Viertola
- Vakiokalustoa

Itellä kans samaa vikaa vikaa.. Nelipyöräsuuntaus tehtiin n. kuukausi sitte ja samalla vaihdettiin oikeelle taakse ulompi hela, ja tämän toimeenpiteen jälkeen oli kuin uusi auto. Ei enää vedelly montuista tai vesikeleillä yrittäny lähtee rasasta.
MUTTA nyt taas noin vko sitte alko sama vika ilmenemään.. Takapää yrittää aina montuissa mennä sivusuuntaisesti ja muutenki on epävarman tuntunen.
Että mikä prkl taas tuli ku kaikki pelas hienosti muutaman viikon?
MUTTA nyt taas noin vko sitte alko sama vika ilmenemään.. Takapää yrittää aina montuissa mennä sivusuuntaisesti ja muutenki on epävarman tuntunen.
Että mikä prkl taas tuli ku kaikki pelas hienosti muutaman viikon?
MB W210 230E -96
MB 190E -85 Autom.

MB 190E -85 Autom.

[quote="spede10"][i]Ruostuvat ja katkeavat sitten..... [/i]
En ole tavannut ruostumisen takia katkennutta mersun jousta, on se niin paksu. Lämpökäsittelyvirhe, sanon minä!
Huono homma joka tapauksessa.[/quote]
Moi !
Joo eikö se karkaisu onnistu suolatököteilläkin, ei ne poikki ole ruostuneet......
Suunnitteluvika joka tapauksessa, kun ne siellä paskakupissa maata lötköttävät.
Mulla ainakin on kaikki neljä katkenneet alapäästä, miksiköhän ei yläpäästä?
t jone
En ole tavannut ruostumisen takia katkennutta mersun jousta, on se niin paksu. Lämpökäsittelyvirhe, sanon minä!
Huono homma joka tapauksessa.[/quote]
Moi !
Joo eikö se karkaisu onnistu suolatököteilläkin, ei ne poikki ole ruostuneet......
Suunnitteluvika joka tapauksessa, kun ne siellä paskakupissa maata lötköttävät.
Mulla ainakin on kaikki neljä katkenneet alapäästä, miksiköhän ei yläpäästä?
t jone
keinuu
Enpäs huomannut mainita että oikeassa takapyörässä ollut sivusuuntaista klappia jo kauan.Keinumiset alkoivat kuitenkin vasta tällä viikolla.Luulen että Spede10 oikeassa,vika tosiaan löytynee tukivarsien/puslien/pallonivelten viidakosta.
Raporttia seuraa kunhan auto korjattu.Aika varattu ensi tiistaiksi.
Raporttia seuraa kunhan auto korjattu.Aika varattu ensi tiistaiksi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
ei keinu enää...
Nyt kulkee taas kuin juna.Oikea alapallonivel oli kypsä.Oli kuulemma "Biltema-osa tai joku vastaava" eikä "Mersuun saisi koskaan laittaa sellaisia".
Näin siis korjaaja ja voinemme olla kaikki samaa mieltä!?
No eipä tartte ottaa häpeää niskoilleen,jonkun edellisen omistajan "säästö"toimia.
Myös yksi takapyörän tukitanko vaihdettiin.Ja tietty suuntaukset lopuksi.
Näin siis korjaaja ja voinemme olla kaikki samaa mieltä!?
No eipä tartte ottaa häpeää niskoilleen,jonkun edellisen omistajan "säästö"toimia.
Myös yksi takapyörän tukitanko vaihdettiin.Ja tietty suuntaukset lopuksi.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- Ari66
- Valvoja

- Viesti:
Vähän vastaavasta on minulla kokemusta.jone2 kirjoitti:Mites renkaat, mulla meni kerran eturengas suhkuksi, ilmat pysyi sisällä, mutta puolsi niin pe....eesti. Päälle päin ei näkynyt mitään vaurioita, mutta renkaanvaihdolla homma korjaantui.
Vaivaa erityisesti raskaita autoja, olettaisin.
Kävi nimittäin ajo vaikeaksi yhdessä autossa.
Syyksi paljastui patti eturenkaassa.
Ja syy siihen että patti oli tullut (kulutuspintaan siis), oli se että jarru vastakkaisella puolella samalla akselilla ei toiminut yhtä täsmällisesti kuin toisella.
Eli toinen renngas jarrutti osittain "nahkoineen" ja kuumeni siitä sen verran, että kudosvaurio syntyi.
Oli siinä hetken aikaa etsimistä, ennen kuin asia valkeni
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *