W140 automaatti soutaa 3-4 -väliä
W140 automaatti soutaa 3-4 -väliä
Huomasin tuossa joku aika sitten, että nopeassa KickDown-kiihdytyksessä automaatti toimii muuten hyvin, mutta 3:n ja 4:n vaihtokohdassa laatikko omituisesti soutaa muutaman kerran pehmeästi, kunnes saa nelosesta kunnolla kiinni ja lähtee uudestaan vetämään.
Olisiko ajatuksia, mistä moinen johtuu ja miten voisi korjata tai säätää.
Koeajot on vähän hankala suorittaa, kun tuo vaihtokohta on n. 195, eikä oikein viitsi kokeilla. Miten laatikon toiminnan voi testata ilman normaalia ajoa?
Olisiko ajatuksia, mistä moinen johtuu ja miten voisi korjata tai säätää.
Koeajot on vähän hankala suorittaa, kun tuo vaihtokohta on n. 195, eikä oikein viitsi kokeilla. Miten laatikon toiminnan voi testata ilman normaalia ajoa?
Mulla on tän talven aikana ilmaantunut samantapaisia oireita 124:sen 220TE:n kanssa sen muutaman kerran aikana, kun autolla on edes ajettu, mutta oire ilmenee 2 ja 3-vaihteen välissä (eikö tykkää Suomen talvesta tuo saksan tuonti...?). Eli Kickkari vaihtaa kyllä terävästi pienelle, mutta isommalle vaihtaminen on sellaista viipyvää soutamista. Enpä oikein tiedä, voiko tuon tulkita luistamiseksi? Jos noin, niin voi p**kele, tuleeko laatikkoremontti kohta vastaan.parazite kirjoitti:sama vika, jos nyt oikein ymmärsin, että tämä tapahtuu neloselta kolmoselle vaihtaessa kaasu pohjassa. (-91 400se)

Autolla ei kuitenkaan ole ajettu kuin reilut 200tkm., jonka pitäis pitää niin hyvin paikkansa kuin se nyt tuontiautossa yleensä on mahdollista.

Liukkaalla kun pyörät sutii ja kierrokset nousee -> loota vaihtaa isommalle ja kun rengas puree kiinni -> vaihtaa taas pienemmälle jne... tällä tavalla on pari kertaa käynyt tuon 220E:n kanssa. Vika ei ole silloin laatikossa vaan käyttäjässä
Ei varmaan tee hyvää lodjulle tollainen rynkyttäminen.

--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Re: W140 automaatti soutaa 3-4 -väliä
säädöillähän sitä voisi ensiksi kokeilla ja tarkistaa laatikon paineet, vaijerin säädöllä voi vaikuttaa vaihtamisalueeseen jonkin verran,sitä voisi kokeilla vähän nostaa jolloin kytkeytyminen isomalle tapahtuisi korkeamalla kierroslukualueeella ja mainitsemasi "soutaminen" ehkä katoaisi koska kytkeytymis"alueet(3-4 ja 4-3)eivät olisi niin lähellä toisiaanKauppias kirjoitti:Huomasin tuossa joku aika sitten, että nopeassa KickDown-kiihdytyksessä automaatti toimii muuten hyvin, mutta 3:n ja 4:n vaihtokohdassa laatikko omituisesti soutaa muutaman kerran pehmeästi, kunnes saa nelosesta kunnolla kiinni ja lähtee uudestaan vetämään.
Olisiko ajatuksia, mistä moinen johtuu ja miten voisi korjata tai säätää.
Koeajot on vähän hankala suorittaa, kun tuo vaihtokohta on n. 195, eikä oikein viitsi kokeilla. Miten laatikon toiminnan voi testata ilman normaalia ajoa?

S 420 SE Automatic W140 -95
MB vaihteistot W4A018
MB vaihteistot W4A040
MB 300 TD moottorit
CHERVOLET moottorit 6.2 ja 6.5
ZF vaihteistot
ROVER moottorit 3.5 ja 3.9
MB vaihteistot W4A018
MB vaihteistot W4A040
MB 300 TD moottorit
CHERVOLET moottorit 6.2 ja 6.5
ZF vaihteistot
ROVER moottorit 3.5 ja 3.9