Mr300 kirjoitti:Tutkiskelin tuossa tota carsoftin muksi ja johtoja. Avasin ton 38 pinnisen liittimen.. Yllätyin kun näin sisälle.. On vain 3 kaapelia ??? voiko muka toi toimia, vai onko tämä joki kiina pask*a?
edit 2 tuolla sivulla näkyy tuossa muksissa tuo qc koodi. Mitä sillä tekee? Omassani ei ole?
Joskus aikoja sitten noita oli semoisia ei "multipleksereitä"
missä sitä yhtä johtoa piti aina vaihdella auton puolen töpselissä halutun yksikön liitimeen
(jos siinä on kytketty 1,3 ja 4 niin lienee moottorin tutkailuun tarkoitettu)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Mr300 kirjoitti:Tutkiskelin tuossa tota carsoftin muksi ja johtoja. Avasin ton 38 pinnisen liittimen.. Yllätyin kun näin sisälle.. On vain 3 kaapelia ??? voiko muka toi toimia, vai onko tämä joki kiina pask*a?
Mr300 kirjoitti:Tutkiskelin tuossa tota carsoftin muksi ja johtoja. Avasin ton 38 pinnisen liittimen.. Yllätyin kun näin sisälle.. On vain 3 kaapelia ??? voiko muka toi toimia, vai onko tämä joki kiina pask*a?
Tämä minullakin herätti epäilykset! Nyt on sitten myyjän kanssa neuvottelut palauttamisesta. Kumma että myyntiilmoituksessa luki että testattu ja toimiva. Kumminkin ei ole kokeillut laitetta.. No katotaan mihin tässä nyt mennään.
Itse asiassa tuon juuri tilasin aamulla Odottovan aika on pitkä
tuoltako tilasit tuon http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako" onclick="window.open(this.href);return false; ... sarja.html. Itse tilasin monta vuotta sitten tuolta saman laitteen. ongelma vaan oli siinä softassa ei meinannut saada millään toimimaan. Tuolta latasin toimivan ohjelman. En tiedä onko jo toimiva softa.
Tuossa linkki mistä latasin. http://thepiratebay.se/search/carsoft/0/99/300" onclick="window.open(this.href);return false;. tuossa toinen vaihto ehto jos ei onnistu tuolla mukana tuleella onjelmalla. http://smart.yourfiledownloader.com/j5G ... N+Q6OfMQ==" onclick="window.open(this.href);return false;
Toki voin poltaa sinulle cd:n jos ei onnistu noilla
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
arska10 kirjoitti:tuoltako tilasit tuon http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako" onclick="window.open(this.href);return false; ... sarja.html. Itse tilasin monta vuotta sitten tuolta saman laitteen. ongelma vaan oli siinä softassa ei meinannut saada millään toimimaan. Tuolta latasin toimivan ohjelman. En tiedä onko jo toimiva softa.
Tuossa linkki mistä latasin. http://thepiratebay.se/search/carsoft/0/99/300" onclick="window.open(this.href);return false;. tuossa toinen vaihto ehto jos ei onnistu tuolla mukana tuleella onjelmalla. http://smart.yourfiledownloader.com/j5G ... N+Q6OfMQ==" onclick="window.open(this.href);return false;
Toki voin poltaa sinulle cd:n jos ei onnistu noilla
Tuolta tilasin
Ymmärsin että tuossa sarjassa ei ole ohjelmaa mukana. Tosin minullahan on jo softa koneella mikä toimii (V7.4.08) . Tai siis ohjelma lähtee käyntiin. katsellaan että toimiiko softa nyt tuon boxin kanssa.
Tänään saapu carsoft kiinasta. pari päivää tilaus odotteli varaston päivitystä. Omasta mielestä nopeasti tuli. Paketissa tuli joku cd, mutta käytän nyt tota asentamaani ohjelmaa kun se kerran toimii. Vkl pääsee testaamaan Tässä laitteessa oli tuo QC koodikin tuossa muksissa. Mitähän sillä tekee?
Mr300 kirjoitti:Tänään saapu carsoft kiinasta. pari päivää tilaus odotteli varaston päivitystä. Omasta mielestä nopeasti tuli. Paketissa tuli joku cd, mutta käytän nyt tota asentamaani ohjelmaa kun se kerran toimii. Vkl pääsee testaamaan Tässä laitteessa oli tuo QC koodikin tuossa muksissa. Mitähän sillä tekee?
Olisikohan tuo qc laadun tarkistusen "qalitycontrol" koodi
Tai sitten sen mukana tullut ohjelam kyselä sitä jossain kohdin
myyjältä mitään selitystä mitä sillä tekkee
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Kiina carsoft toimii hyvin. Tuli luettua mutsilta viat ja nollattua ne. R170 2.3 m111 kompressor ja faijalta cl203 2.3 m111 kompressor sama homma +huoltoväli nollaus.
Oli 60e arvoinen laite
Tein kummallekin sen digital-test. -> complete Diagnosis
Muutama vika tuli mitkä oli tiedossaki.
Olin niin huumassa että en tajunnu enempää sillon tutkia tuli vaa kuitattua viat.
Miten sai ton vian luettua, nyt on vaan tuo status: error --> read the error memory!
Pitääkö se ottaa tuolta digital-test valikosta ja lukee pelkkä se laite mikä on ilmoittanut vikaa? Vai olenko hakoteillä.
Jatketaas tänne. Kun suoritan vikaluennan ja lopuksi tallennen tämän tapahtuman. Saanko kopioitua tuota ns. logia esim wordiin. Jonkilaisen printtauksen saan, mutta tämä näyttää vaan luetut laitteet ja että ei vikoja. Mutta haluaisin tuon koko tapahtuman kopioitua. Oliko tarpeeksi vaikeasti selitetty
Eli kun yritän avata tuon *.PDA tiedoston esim wordillä niin esille tulee vaan sekamelska.
Ensin pitää tehdä koko järjestelmän testi millä näkee onko vikakoodeja tallentunut. Sitten tehdä jokaiselle alijärjestelmälle missä on vikakoodi erikseen diaknoosi millä näkee varsinaiset vikakoodit. Lopuksi voit tulostaa raportin esim pdf:ksi jos olet asentanut pdf-tulostimen.
Lisäksi kymys: Olen yrittänyt lukea live-datalla vaihteiston lämpöjä mutta se ei jostain syystä onnistu. Jos selaan carsoft:n valikkoa kun se ei ole kytkettynä autoon niin sieltä löytyy kohta vaihteistoöljyn lämpötila. Mutta kun kytken sen autoon kiinni ja aloitan testin niin valikko muuttuu ja lämpötilaa ei enää löydy. Kaikkea muuta turbiinista ja pyörimisnopeutta jne kylläkin. Auto on vm. 2000 bensa väyrynen.
Ensin oon tehny koko järjestelmän testi, millä näkee onko vikakoodeja tallentunut. Sitten oon tehny jokaiselle järjestelmälle oman luennan missä on vikakoodi erikseen. Lopuksi voit tulostaa raportin esim pdf:ksi jos olet asentanut pdf-tulostimen.
Lisäksi kymys: Olen yrittänyt lukea live-datalla vaihteiston lämpöjä mutta se ei jostain syystä onnistu. Jos selaan carsoft:n valikkoa kun se ei ole kytkettynä autoon niin sieltä löytyy kohta vaihteistoöljyn lämpötila. Mutta kun kytken sen autoon kiinni ja aloitan testin niin valikko muuttuu ja lämpötilaa ei enää löydy. Kaikkea muuta turbiinista ja pyörimisnopeutta jne kylläkin. Auto on vm. 2000 bensa väyrynen.
Onko kukaan törmännyt samaan?
Siis mä oon ekaksi tehny koko järjestelmän testin, sitten yksitellen lukennu koodit ja erasennu. lopuksi olen tallentannut tämän PDA tiedoston. eli ton koko rapsan. Tosta print Report valikosta saa printattua jonkilaisen rapsan. mutta tähän tulee vaan näkyviin että kaikki on ok tai vikakoodit jos niitä on.
Mutta haluaisin ton koko höskän semmoiseen muotoon, minkä pystyn esim. pasteemaa tänne.
Ite oon ottannu livedataa tuolta
Special Functions Moottorista saa joko ME tai CDI En nyt muista mikä oli lootan livedata, olikoha EGS tjt...
Mulla olis yksi ylimääräinen casoftin purkki hilppeineen jos jotain kiinnostaa en oikein tykännyt se kun on enlannin kielinen mutta toimiva laite kaiken kaikkiaan
nyt se on myyty
Viimeksi muokannut tumppi968, Pe 09.01.2015 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa tarkistaa tosiaan tuo 38pinninen liitin, jos menee vain 3johtoa niin sillä ei lueta kuin cdi - livedata. Paskaa markkinoilla Tääläkin päädyttiin starin hommaamiseen
Turpek2 kirjoitti:Kannattaa tarkistaa tosiaan tuo 38pinninen liitin, jos menee vain 3johtoa niin sillä ei lueta kuin cdi - livedata. Paskaa markkinoilla Tääläkin päädyttiin starin hommaamiseen
Jos tuommoisen on kuitenkin mennyt hankkimaan niin tuohon on mahdollista rakentaa semmoinen banaaniliitin "vaihtoboxi" jolla saa kaikki moduulit luettua. Tosin se ei multiplexaa vaan banaaniliittimen paikkaa joutuu vaihtamaan sen mukaan mitä moduulia haluaa lukea. Sen mitkä pinnit pitää kytkeä näkee helposti auton päässä olevasta 38 pinnisestä liittimestä, vain käytössä olevat pinnit on kytketty ja niissä näkyy "kultausta". Vaimon 97 väyrysessä oli auton päässä kytketty 13 pinniä, joista 12 oli sellaista joista on Carsoftin kanssa hyötyä. Pinni 1 on maa ja pinni 3 on +12v. Tuossa vaimon mersussa näiden lisäksi oli kytkettynä pinnit 4,6,10,11,13,15,16,20,30,36. Netistähän sitten löytyy hyvin pinoutteja joista näkee mikä moduuli minkäkin pinnin takana on, pinnit 1 ja 3 ovat kokoajan kytkettynä ja signaalipiuhaa vaihdetaan banaanilaatikosta suoritettavan testin mukaan oikealle moduulille.
Turpek2 kirjoitti:Kannattaa tarkistaa tosiaan tuo 38pinninen liitin, jos menee vain 3johtoa niin sillä ei lueta kuin cdi - livedata. Paskaa markkinoilla Tääläkin päädyttiin starin hommaamiseen
Jos tuommoisen on kuitenkin mennyt hankkimaan niin tuohon on mahdollista rakentaa semmoinen banaaniliitin "vaihtoboxi" jolla saa kaikki moduulit luettua. Tosin se ei multiplexaa vaan banaaniliittimen paikkaa joutuu vaihtamaan sen mukaan mitä moduulia haluaa lukea. Sen mitkä pinnit pitää kytkeä näkee helposti auton päässä olevasta 38 pinnisestä liittimestä, vain käytössä olevat pinnit on kytketty ja niissä näkyy "kultausta". Vaimon 97 väyrysessä oli auton päässä kytketty 13 pinniä, joista 12 oli sellaista joista on Carsoftin kanssa hyötyä. Pinni 1 on maa ja pinni 3 on +12v. Tuossa vaimon mersussa näiden lisäksi oli kytkettynä pinnit 4,6,10,11,13,15,16,20,30,36. Netistähän sitten löytyy hyvin pinoutteja joista näkee mikä moduuli minkäkin pinnin takana on, pinnit 1 ja 3 ovat kokoajan kytkettynä ja signaalipiuhaa vaihdetaan banaanilaatikosta suoritettavan testin mukaan oikealle moduulille.
Mihinkäs sitä "banani" latikoa siinä tarvitaan voihan sitä johdon paikka vaihdela suoraan siellä 38 liitmessä
-97
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Turpek2 kirjoitti:Kannattaa tarkistaa tosiaan tuo 38pinninen liitin, jos menee vain 3johtoa niin sillä ei lueta kuin cdi - livedata. Paskaa markkinoilla Tääläkin päädyttiin starin hommaamiseen
Jos tuommoisen on kuitenkin mennyt hankkimaan niin tuohon on mahdollista rakentaa semmoinen banaaniliitin "vaihtoboxi" jolla saa kaikki moduulit luettua. Tosin se ei multiplexaa vaan banaaniliittimen paikkaa joutuu vaihtamaan sen mukaan mitä moduulia haluaa lukea. Sen mitkä pinnit pitää kytkeä näkee helposti auton päässä olevasta 38 pinnisestä liittimestä, vain käytössä olevat pinnit on kytketty ja niissä näkyy "kultausta". Vaimon 97 väyrysessä oli auton päässä kytketty 13 pinniä, joista 12 oli sellaista joista on Carsoftin kanssa hyötyä. Pinni 1 on maa ja pinni 3 on +12v. Tuossa vaimon mersussa näiden lisäksi oli kytkettynä pinnit 4,6,10,11,13,15,16,20,30,36. Netistähän sitten löytyy hyvin pinoutteja joista näkee mikä moduuli minkäkin pinnin takana on, pinnit 1 ja 3 ovat kokoajan kytkettynä ja signaalipiuhaa vaihdetaan banaanilaatikosta suoritettavan testin mukaan oikealle moduulille.
Mihinkäs sitä "banani" latikoa siinä tarvitaan voihan sitä johdon paikka vaihdela suoraan siellä 38 liitmessä
-97
Ei toki välttämättä mihinkään, mutta minusta mukavampi on istua läppärin ja banaanilaatikon kanssa autossa ja vaihdella piuhan paikkaa siitä laatikolta... ei tarvitse kokoajan kurotella konehuoneeseen.
Mitenkä tossa E 290TD:ssä pääsee kiinni moottorinohjaukseen carsoftilla? Eikös moottorinohjauksen pinni ole numero 4? Mikä "ohjelma" pitää valita carsoftissa, luulin et DFI mut ei kyllä suostu toimimaan sit millään. Samalla setupilla kuitenkin saa luettua EGS:n pinnistä 10, eli ton adapteri pitäis olla ihan kunnossa... Ja nyt siis ongelmana on että epc motor elektronik huutaa mittaristossa. Tiedossa olleita ongelmia on se että yksi hehku on totaalisen pimeänä ja sit toi jäähdytysnesteen lämpötila? anturi joka on edestä katsottuna ykköspytyn hehkun vieressä oli irti, voiko nuo aiheuttaa ko. ilmoituksen? Tuosta anturista näkyi olevan herjaa instrument clusterinkin puolella mut nollasin instrument clusterin herjat ja EPC motor elektronik vaan tulee joka kerta pian käynnistyksen jälkeen.
Kohtaan 9 asti onnistuu kunnes pitäisi asentaa “Step2_ST2”, Pääsee MB V7.4 Stage II asennustilaan, painaa starttia niin tulee ilmoitus "Necessary files not found", missä mättää?
Softa ladattu http://www.uuctech.com/Download/MB-Carsoft-7.4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Helppiä kaivataan!
PS: Koneessa tuore XP-service pack 3 kanssa ja koneena Dell Latitude D620 sarjaportin kanssa. Tarvitseeko muuten tuon Multiplexerin olla kiinni koneessa asennuksen aikana tai mitään johtoja ylipäänsä kiinni siinä?
Edit. ONGELMA RATKESI, asennuslevy pitää olla C: muuten herjaa seuraavissa osioissa.
Nykyiset: S124 E300TDT.-95 aj.292t.
210 300 TDT.-97aj.262t.
Honda VF Magnav65.-96aj.18tml.
BMW K1100.-93 aj.130tkm
Exät:124 300TDT-93 aj 268t.,300D-85-aj.835t.,W124300TDT-93 aj 532t.,124 300TE-24v..90,124 300D -86 Belgia,124 300TD-93 ,124 300TE 4-MATIC-90 aj.160tml,124 200D-90, W124 300TDT-93 aj 268t. W123 300TDT -77/82 KV,Chevyvan 6.2D-88aj.220t.,Nissan Laurel 2.8D-91,Mazda 626 2.0D Comprex ,Toyota Corolla LBD-87,Volvo 740 2.4D AM,Honda Prelude 2.0EX-83AM.,Nissan Primera 1.6SD.99
,Nissan Primera 1.6 sedan -97 ,Legasy 4WD.-91, Hiace.-78B, Vanette 2.0D-87,Opel Ascona 2.0i LB.-88, Ascona 1.6S-82,Opel Record 2.1D-77, Corolla1.3.-75, Corolla1.1.-70
Fiat600-71,Honda Transalp600.-88 ,Suzuki465RM.-82,YamahaIT250.-81,Yamaha350R.-72
Potilaana CLK 200k ja 2000vm. Moottorin vikavalo syttyi.
Tein Carsoft 7.4:llä täydellisen digital testin ja herjasi että ME Diagnosis - Status:Error => read error memory. Ok,tämä tiedettiinkin jo.
Sitten yksittäinen testi ME osioon jotta saisi itse koodin auki. Yhteys ok ja ilmoittaa että yksittäinen testi tehty mutta stored errors pykälän alla ei ole minkäänlaista koodia. Koitin samalla uudestaan ja sama tulos.
No sitten koitin pyyhkiä vikakoodin pois ME-osiosta ja ohjelman mukaan se meni onnistuneesti mutta siltikin moottorin vikavalo möllöttää taulussa.
Tai eihän se tietenkään sammu/sytyttää sen uudestaan koska fyysisesti herjaa jostain.
Omaa kädettömyyttä vai mistä lähden ongelmaa selvittämään? Mitään eroa en moottorin käytöksessä ole huomannut.
Vie jollekin foorumilaiselle starin piuhan päähän. Tolla CarSoft laitteella kun ei pääse kiinni kaikiin ohjain laitteisiin. Ittellä oli joskus tollainen, niin viikossa vaihdoin staariin.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
itselle kansa tuli carsoft ihan suomalaiselta virmalta, kiinan kopiohan tuo on kun ei missään oo mitään tekstiä mut ekana avasin laatikon ja sieltähän löyty ihan kotelon kokonen piiri missä on kaiken laista komponenttia ja vaihdettavakin komponentti (tiiä oikiaa nimiä sille) mut juu ei siin ollut kuin vaan asentaa ja mennä kokeileen autoon onneansa ja niin vain kävi et kerta puuhalla asennus onnistu ja autoon pääs käsiksi kaikkiin moduleihin, mitkä siittä löytyykin, jos joku päätyy ostamaan carsoftin voin antaa suomen kielisen asennus ohjeen siihen, toki vastuuta en ota ulkomaan ostoksista.
ittelle toi toimii paremmin kuin hyvin, eli talli/katos harrastelijalle, olis vaan pitänyt ostaa jo monta vuotta sitten.
ja tutkimuksen kohdehan oli oma 01- cti väykky
olisiko joltain jäänyt toimivaa tai uutta Carsoft purkkia piuhoineen ja softineen hyllyyn/talliin lojumaan tarpeettomana???
Väyrysen -98 tutkimiseen taitaa olla ihan pätevä edelleen??
YV:nä tai tähän perään voi laittaa tarjouksia ja vinkkejä.
Esim. toimiva softanlataus linkki olisi hyvä.
-T
--------------
Edit: kyllä muisti on lyhyt... Tuolta omasta kaapista löytyi toi E-villeltä 5 vuotta sitten edelliseen meseen tilattu Carsoft purkki!!! Piti vielä tullikonttorilta hakea.
Toimiva softanlatailu linkki/torrent enää hakusessa...