Kaverin korjaamolla (jossa kaikki autohuoltoni hoidan,poislukien yksinkertaisimmat "omatoimi"-huollot) pähkäiltiin tuota alipainepumpun uusimista....kaveri tsekkaili hintoja..ja halvimmillaan uusi pumppu maksaisi 250 euroa....ja siihen sitten työt päälle....joten antaapi olla toistaiseksi vaihtamatta...kun nuo uudet talvirenkaatkin piti just ostaa...niin ei talous kestä tällaisia useamman satasen kertajytkyjä...kerätäänpä rahaa ensteks...ja katsastaakin Mersu pitäisi viimeistään ensi kuussa...tiedä häntä mitä kaikkea uutta siellä paljastuu... Mutta aina voin todeta,että onhan mulla tuo täysin toimiva Chrysler Stratus edelleen "vara-autona"..jos Mese pettää luottamuksen.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Ette kurkannu sitä pumppua? Sehän ei o kiinni monella pultilla. Tiiviste siinä rytäkässä varmaan menee mutta hyvää tiivistemassaa ohut siivu niin sillä menee ainakin senaikaa kun uuden pumpun saa.
Sitä vaan meinasin että jos alipaineet ei o kunnossa ja jos sen pumpun laakeri on loppu niin huonolla tuurilla saattaapi olla tiedossa isompikin rahaeränmeno
Ja seuraavaks rassataan lankun käsijarrua...jarrukengät finaalissa...ja muuta mukavaa...tässähän toimiva Chrysler Stratus alkaa tuntumaan suorastaan autolta tähän rotteloon verrattuna ...ja rahaa palaa...taas...kuherruskuukausi Mersun kanssa ohi...tämähän tuntuu samanlaiselta kuin meikän edellisetkin Mersut...eli vanhalta ja vaivaiselta.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
En mitään...ajelen Kraissulla eli Chrysler Stratuksella... No,jos marraskuussa menee Mersu katsastuksesta läpi ilman uusia remontteja,niin sitten jatkan 250D:n ratissa..syksy ollut vaan vähän tikkuista,kun pakollisiin korjauksiin palanut satasia...no senhän arvasi,kun alle tonnin hintaisen Mersun ostin.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
RH kirjoitti:Jos craisu kerta toimii, on maksettu, eikä ole Volvon lailla janoinen ja siinä on se toimiva ilmastointikin, niin jäitä hattuun nyt oikein rutkasti.
Emme halua seurata topiccia "vaihdoin hätäpäissäni mersukuumeessa ehjän, katsastetun, ilmastoidun ameriikanbiilin loppukäytettyyn saksanseisojaan"
En anna periksi..124-sarjalaisessani pysyn..on tää sen verta huono peli...että kun saa vaan nää entisen omistajan laiminlyömät tekniset puutteet korjattua..niin eiköhän sieltä jo seuraavat korjauskohteet tupsahda esiin. Masentuneena lankun ratissa...
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Minä se olen varsinainen autonasentaja Luojan armosta...käsijarruäänten syyksi selvisi pikkaisen liian pitkät pyörän pultit...kun vaihdoin talvirenkaat alle...niin näihin vanteisiin olisikin tarvinnu lyhyemmät pultit...että tällainen tapaus.
Viimeksi muokannut Etwas Anders, Ke 29.10.2014 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
jonttu_ kirjoitti:onneksi kuitenki kerkesit haukkua mersun ja ryslerin kehua tuonki takia
Niin,kun tunteet kimmahtaa pintaan..niin silloin on "sana vapaa"...Nettiautosta sentään otin Mersun pois myynnistä...kun kaikenmaailman Opelin tarjoajat ja muut karvakorvat alkoi soitteleen ja ehdottivat mitä typerämpiä vaihtoja....ei jaksa vastailla.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
jonttu_ kirjoitti:onneksi kuitenki kerkesit haukkua mersun ja ryslerin kehua tuonki takia
Niin,kun tunteet kimmahtaa pintaan..niin silloin on "sana vapaa"...Nettiautosta sentään otin Mersun pois myynnistä...kun kaikenmaailman Opelin tarjoajat ja muut karvakorvat alkoi soitteleen ja ehdottivat mitä typerämpiä vaihtoja....ei jaksa vastailla.
Joo itse asiassa hehän ovat järkeviä kun haluavat vaihtaa kaikenmaailman opelit ja muut karvakorvakulkineet mersuun yrittänyttä ei laiteta
Ei kannata pienistä lannistua. Omassa ML:ssä oli orkkis-pallokantavanteet vedetty kiinni suorakartiopulteilla (kestäneet viisi vuotta paikoillaan), eli mitään ei kannata olettaa ellei tiedä . Ja siksi pitää selvittää jos ei tiedä
Niin,tämäkin pulttiprobleema oli millistä parista kiinni,kuten Samuli Edelmann loihe laulamaan: "se on pienestä kii.." Nyt vaan tietä näyttämään Mersulla,valtateitä tämä auto rakastaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
250D katsastuksesta kehujen kanssa läpi! Vain takajarrupaloille vaihtokehoitus,tästä on hyvä jatkaa. Muuten,sunnuntain kunnon loskakelissä tuli kokemusta Nankang SV1 kitkarenkaista,hyvin pelasivat tuollaisessa "kunnon kerros loskaa..." olosuhteissa,maantietä 150 km...Mese kulki kuin juna.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Jaaha,ei taida tämä 250D Automaatti mikään talousihme olla...ainakaan verrattuna meikän ex-200D Manuaaliin...no seuraavalla tankkauksella selviää tarkka kulutus,mutta nyt 90 litran tankillisesta alkaa olla puolet kulutettu..ja seka-ajoa trippimittarissa 500 kilometriä...eli noin 45 litraa/500 kilometrille...ex-200D Manuaali vei 6 litran pintaan seka-ajossa...mutta katsotaan seuraavalla täyteen tankkauksella....eli palkkapäivänä 28.marraskuuta.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Mitenkähän tuota ruiskutuspumppua saisi itse ruuvattua? Varmaan korjausoppaasta löytyy vinkkiä.Käytin Mersua pajalla,ei ne sielläkään löytäneet mitään pikakonstia syöttöjen lisäämiseen...ei nyt huvita teettää mitään maksullista remonttia tähän Mersuuni...on tähän jo satasia poltettu pitkin syksyä...niin ja tankkasin eilen tankin täyteen ja nollasin tripin...edellisen tankillisen keskikulutus seka-ajossa 9,7 litraa/100km....ei paljoa naurata...edellinen 200D vei täysin samanlaisessa ajossa ja olosuhteissa 6,5 litraa/100km...että huomaatte eron.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Suutin remontti, syöttöpumppu oikeeseen ajotuksee / uus nokkaketju ja jos haluaa vähä "tehoa" lissää ni kierros - 1,5 syöttöä lissää ni kulutus tippuu normaaliin.
Mulla ainaki makso suutinremppa/pumpun ajotus 5kk ittesä takas ja sen jälkee pelekkää säästöä. Toki tein itte ko on välineet ja makso 100€ luokkaa vain se.
Dixon kirjoitti:Suutin remontti, syöttöpumppu oikeeseen ajotuksee / uus nokkaketju ja jos haluaa vähä "tehoa" lissää ni kierros - 1,5 syöttöä lissää ni kulutus tippuu normaaliin.
Mulla ainaki makso suutinremppa/pumpun ajotus 5kk ittesä takas ja sen jälkee pelekkää säästöä. Toki tein itte ko on välineet ja makso 100€ luokkaa vain se.
Kiitokset kattavasta ja asiantuntevasta selvityksestä.Yritetään nyt saada jotakin aikaiseksi...ettei tässä nyt sitten aleta koko autoa vaihtamaan...?
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Etwas Anders kirjoitti:..ettei tässä nyt sitten aleta koko autoa vaihtamaan...?
Ehdotus:
Hankit edullisen, ruosteettoman, ilmastoidun, kaikin puolin toimivan ja reilusti tuota 9,7 vähemmän kuluttavan bensa-auton, esim. vanhan Stratuksen...
Etwas Anders kirjoitti:..ettei tässä nyt sitten aleta koko autoa vaihtamaan...?
Ehdotus:
Hankit edullisen, ruosteettoman, ilmastoidun, kaikin puolin toimivan ja reilusti tuota 9,7 vähemmän kuluttavan bensa-auton, esim. vanhan Stratuksen...
Niin,siellähän se kotipaikan hallissa pressun alla seisoo tuo velipojalle siirtynyt Stratus...ei ole tarvinnut koko syksynä Kraisleriaan...ainoa miinus Mersuuni verrattuna,että meluisampi...mutta tosiaan paremmassa kunnossa ja syö litran-pari vähemmän.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Etwas Anders kirjoitti:..ettei tässä nyt sitten aleta koko autoa vaihtamaan...?
Ehdotus:
Hankit edullisen, ruosteettoman, ilmastoidun, kaikin puolin toimivan ja reilusti tuota 9,7 vähemmän kuluttavan bensa-auton, esim. vanhan Stratuksen...
Niin,siellähän se kotipaikan hallissa pressun alla seisoo tuo velipojalle siirtynyt Stratus...ei ole tarvinnut koko syksynä Kraisleriaan...ainoa miinus Mersuuni verrattuna,että meluisampi...mutta tosiaan paremmassa kunnossa ja syö litran-pari vähemmän.
Kaikenlaisia reality sarjoja tv:ssä jo pyöriikin, niin joku voisi tehdä sarjan "elämäni autot" ja siihe EA pilottijaksoon!
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Etwas Anders kirjoitti:..ettei tässä nyt sitten aleta koko autoa vaihtamaan...?
Ehdotus:
Hankit edullisen, ruosteettoman, ilmastoidun, kaikin puolin toimivan ja reilusti tuota 9,7 vähemmän kuluttavan bensa-auton, esim. vanhan Stratuksen...
Niin,siellähän se kotipaikan hallissa pressun alla seisoo tuo velipojalle siirtynyt Stratus...ei ole tarvinnut koko syksynä Kraisleriaan...ainoa miinus Mersuuni verrattuna,että meluisampi...mutta tosiaan paremmassa kunnossa ja syö litran-pari vähemmän.
Kaikenlaisia reality sarjoja tv:ssä jo pyöriikin, niin joku voisi tehdä sarjan "elämäni autot" ja siihe EA pilottijaksoon!
Olisko siinäkin sarjassa Jyrki Sukula, Hotellit kuntoon jälkeen alkaa uusi sarja missä Jyrki laittaa autot kuntoon
Etwas Anders kirjoitti:Mitenkähän tuota ruiskutuspumppua saisi itse ruuvattua? Varmaan korjausoppaasta löytyy vinkkiä.Käytin Mersua pajalla,ei ne sielläkään löytäneet mitään pikakonstia syöttöjen lisäämiseen...ei nyt huvita teettää mitään maksullista remonttia tähän Mersuuni...on tähän jo satasia poltettu pitkin syksyä...niin ja tankkasin eilen tankin täyteen ja nollasin tripin...edellisen tankillisen keskikulutus seka-ajossa 9,7 litraa/100km....ei paljoa naurata...edellinen 200D vei täysin samanlaisessa ajossa ja olosuhteissa 6,5 litraa/100km...että huomaatte eron.
Pumpun ruuvaaminen ei ole lainkaan vaikeata. Ohjeita tuohon on palsta väärällään, mutta tuohon kulutukseen..
Omassa trippmittari alkoi vikailun siten, että välillä pyöri, välillä ei, joten tripillä katsottu kulutus näytti liki 10l/100km.
Tarkistus sitten matkamittarista kertoi asioiden oikean tilanteen.