Etwas Anders kirjoitti:Mitenkähän tuota ruiskutuspumppua saisi itse ruuvattua? Varmaan korjausoppaasta löytyy vinkkiä.Käytin Mersua pajalla,ei ne sielläkään löytäneet mitään pikakonstia syöttöjen lisäämiseen...ei nyt huvita teettää mitään maksullista remonttia tähän Mersuuni...on tähän jo satasia poltettu pitkin syksyä...niin ja tankkasin eilen tankin täyteen ja nollasin tripin...edellisen tankillisen keskikulutus seka-ajossa 9,7 litraa/100km....ei paljoa naurata...edellinen 200D vei täysin samanlaisessa ajossa ja olosuhteissa 6,5 litraa/100km...että huomaatte eron.
Pumpun ruuvaaminen ei ole lainkaan vaikeata. Ohjeita tuohon on palsta väärällään, mutta tuohon kulutukseen..
Omassa trippmittari alkoi vikailun siten, että välillä pyöri, välillä ei, joten tripillä katsottu kulutus näytti liki 10l/100km.
Tarkistus sitten matkamittarista kertoi asioiden oikean tilanteen.
Juu,kyllä tässä Mesessä toimii sekä trippi,että matkamittari kunnolla,tuli noikin asiat tarkkailtua,kun en meinannut tuota dieselin kulutusta uskoa ensi alkuun...
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Etwas Anders kirjoitti:..ettei tässä nyt sitten aleta koko autoa vaihtamaan...?
Ehdotus:
Hankit edullisen, ruosteettoman, ilmastoidun, kaikin puolin toimivan ja reilusti tuota 9,7 vähemmän kuluttavan bensa-auton, esim. vanhan Stratuksen...
Niin,siellähän se kotipaikan hallissa pressun alla seisoo tuo velipojalle siirtynyt Stratus...ei ole tarvinnut koko syksynä Kraisleriaan...ainoa miinus Mersuuni verrattuna,että meluisampi...mutta tosiaan paremmassa kunnossa ja syö litran-pari vähemmän.
Kaikenlaisia reality sarjoja tv:ssä jo pyöriikin, niin joku voisi tehdä sarjan "elämäni autot" ja siihe EA pilottijaksoon!
Olisko siinäkin sarjassa Jyrki Sukula, Hotellit kuntoon jälkeen alkaa uusi sarja missä Jyrki laittaa autot kuntoon
Niin..."Jyrki laittaa autot kuntoon"-sarjan Etwas Anders pilottijaksossa tuumailisi Jyrki kameralle:"Tää EA on vaihtanut autoja kuin sukkia,eikä ikinä ole tyytyväinen,syystä että ei ymmärrä autonvaihdosta MITÄÄN...nyt menemme paikalliseen TOYOTA-liikkeeseen ja laitamme Etwaksen autoasiat kuntoon hankkimalla hänelle toimivan käytetyn TOYOTAN..."
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Etwas Anders kirjoitti:..ettei tässä nyt sitten aleta koko autoa vaihtamaan...?
Ehdotus:
Hankit edullisen, ruosteettoman, ilmastoidun, kaikin puolin toimivan ja reilusti tuota 9,7 vähemmän kuluttavan bensa-auton, esim. vanhan Stratuksen...
Niin,siellähän se kotipaikan hallissa pressun alla seisoo tuo velipojalle siirtynyt Stratus...ei ole tarvinnut koko syksynä Kraisleriaan...ainoa miinus Mersuuni verrattuna,että meluisampi...mutta tosiaan paremmassa kunnossa ja syö litran-pari vähemmän.
Kaikenlaisia reality sarjoja tv:ssä jo pyöriikin, niin joku voisi tehdä sarjan "elämäni autot" ja siihe EA pilottijaksoon!
Olisko siinäkin sarjassa Jyrki Sukula, Hotellit kuntoon jälkeen alkaa uusi sarja missä Jyrki laittaa autot kuntoon
Juu, hyvä idea olisi myös sarja mersut kuntoon, jossa kuilun partaalla olevat mersunomistajat saatetaan takaisin nousu-uralle, pelastamalla heidän jo paaliin tuomittu mersunsa palauttamalla se entiseen loistoonsa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Etwas Anders kirjoitti:..ettei tässä nyt sitten aleta koko autoa vaihtamaan...?
Ehdotus:
Hankit edullisen, ruosteettoman, ilmastoidun, kaikin puolin toimivan ja reilusti tuota 9,7 vähemmän kuluttavan bensa-auton, esim. vanhan Stratuksen...
Niin,siellähän se kotipaikan hallissa pressun alla seisoo tuo velipojalle siirtynyt Stratus...ei ole tarvinnut koko syksynä Kraisleriaan...ainoa miinus Mersuuni verrattuna,että meluisampi...mutta tosiaan paremmassa kunnossa ja syö litran-pari vähemmän.
Kaikenlaisia reality sarjoja tv:ssä jo pyöriikin, niin joku voisi tehdä sarjan "elämäni autot" ja siihe EA pilottijaksoon!
Olisko siinäkin sarjassa Jyrki Sukula, Hotellit kuntoon jälkeen alkaa uusi sarja missä Jyrki laittaa autot kuntoon
Juu, hyvä idea olisi myös sarja mersut kuntoon, jossa kuilun partaalla olevat mersunomistajat saatetaan takaisin nousu-uralle, pelastamalla heidän jo paaliin tuomittu mersunsa palauttamalla se entiseen loistoonsa.
Niin,kuten meikäläinen,joka on "taloudellisesti ja taidollisesti" kykenemätön tekemään vaativampia remontteja Mersuuni....eli öljynvaihtohuollot,suodattimien ja polttimojen vaihdot,sekä renkaiden allelaitto onnistuvat...ja siihen se sitten jääkin.No fiksailin mä noita ruosteita itse ja maalailin,ja sen kyllä näkee...
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Karu,mutta hyvin luotettava auto...Postin jakeluautojen huolettomin malli,hyvänä kakkosena Yaris Verso...mutta noi mallithan alkaa olla jo historiaa postireiteillä.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
2000-luvun alun Corolla...Avensis..vaiko Yaris Verso..? Kyllä,joko tässä pelottelen teitä bensa-Toyotaan siirtymisellä... Mersustani tarjoavat tonnin hyvitystä Toyota-liikkeessä.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
No ei se Toyota aina ole oikotie onneen... Minä teetin omaan -98 Avensikseen 1700 euron jakopään remontin. Puoli vuotta tästä niin auton matka loppui lopullisesti, kansi halki. Uusi kansi ois maksanut 1300 euroa.
Se nyt oli muutenkin aika pommi mutta opettipa ettei pelkkä merkki auta
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Starglazer kirjoitti:No ei se Toyota aina ole oikotie onneen... Minä teetin omaan -98 Avensikseen 1700 euron jakopään remontin. Puoli vuotta tästä niin auton matka loppui lopullisesti, kansi halki. Uusi kansi ois maksanut 1300 euroa.
Se nyt oli muutenkin aika pommi mutta opettipa ettei pelkkä merkki auta
Ja milloin tapahtunu? Tolla rahalla saa jo koko vaihtomoottorin kahesti.
Niinpä.
Eräs vähän ajettu cdi ei edes pyörinyt ympäri asti kun kampiakselin päästä pyöritti, oli vähän ruostetta sylinterissä. Eräs toinen, mersun moottori sekin, oli purkajan jäljiltä kylvetty ruuveja vetolevyn taakse paikkaan mistä niitä ei voinut mitenkään nähdä. Koeajolla ruuvi ka-asentotunnistimen ja vetolevyn hammastuksen väliin ---> molemmat hajalle --- laatikko irti ja uutta vetolevyä.
Nämä oli hankittu todella suuren moottorien toimittajan kautta ja takuu joten kaikki meni hyvin, mutta käytetty moottori on aina tuntematon tapaus verrattuna alkuperäisen korjaukseen.
En tällä mitenkään yritä väittää että avensksen jakopääremontti olisi 1700 eurolla OK, mutta joskus ihmetyttää kun vaikkapa kannentiivisteen vaihdolla vaihtoehdoksi tarjotaan koko moottorin vaihtoa
Et nyt ihan oikeasti...
Noi on kyllä ihan kaameita laitteita. Luotettavuudesta en tiedä, mutta yhden tutun kanssa juur ol juttua, kun hän oli lopulta vaihtanut vanhan, kylläkin aika paljon ( kaikki on tietty suhteellista) corollansa samankäiseen volkkariin, jolla myös on jo ajettu aika lailla. Syynä se, että corolla oli jättänyt kahdesti tielle lyhyesä ajassa. Volsu kuulemma on toimnut paljon luotettavammin ja tuntuu enemmän autolta.
Taannoin muistaakseni tarjosin ideaa mahdollisimman hyvän lankun ostamiseksi jollain tavalla järkisummalla, joka nyt tieten on jotain muuta kun tonni tai kaksi... Ja nyt äijä on ostamassa 5 ja puolen hntaista vanhaa tojotaa...
Starglazer kirjoitti:No ei se Toyota aina ole oikotie onneen... Minä teetin omaan -98 Avensikseen 1700 euron jakopään remontin. Puoli vuotta tästä niin auton matka loppui lopullisesti, kansi halki. Uusi kansi ois maksanut 1300 euroa.
Se nyt oli muutenkin aika pommi mutta opettipa ettei pelkkä merkki auta
Ja milloin tapahtunu? Tolla rahalla saa jo koko vaihtomoottorin kahesti.
Jaa, on siitä joku vuosi aikaa. Pitäis kaivella kuitti että oliko se tuon 1700 vai 1200 euroa.. Kallis se kuitenki oli Eipä siinä vaihtomoottoria oikein voinut etsiä kun auto oli purettuna Toyotan huollossa ja pakkohan se oli kasaan laittaa.
Siihen tuli öljypumppu, öljypohja ja muuta vähän pienempää. Öljypumppu 300€, öljypohja 300€ ja paljon muuta sekä päivä töitä..
Kantta etsin ruotsista asti vaan ei kovin järkevään hintaan löytynyt. Hajottamoilla eivät alkaneet myymään pelkkää kantta.
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Kyllä pysyy Mersu pihassa,jotenkin oli mennyt tankkaukset,kilsat ja laskennat sekaisin...tein juuri tankkauksen täyteen ja ajetut kilometrit sitten edellisen varmasti totta...ja mitä tuli seka-ajon keskikulutukseksi nyt....6,5 litraa/100km...tuota vähempään ei kyllä 250D Automatikin tarvitse pystyä...kyllä helpotti.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Starglazer kirjoitti:No ei se Toyota aina ole oikotie onneen... Minä teetin omaan -98 Avensikseen 1700 euron jakopään remontin. Puoli vuotta tästä niin auton matka loppui lopullisesti, kansi halki. Uusi kansi ois maksanut 1300 euroa.
Se nyt oli muutenkin aika pommi mutta opettipa ettei pelkkä merkki auta
Ja milloin tapahtunu? Tolla rahalla saa jo koko vaihtomoottorin kahesti.
Jaa, on siitä joku vuosi aikaa. Pitäis kaivella kuitti että oliko se tuon 1700 vai 1200 euroa.. Kallis se kuitenki oli Eipä siinä vaihtomoottoria oikein voinut etsiä kun auto oli purettuna Toyotan huollossa ja pakkohan se oli kasaan laittaa.
Siihen tuli öljypumppu, öljypohja ja muuta vähän pienempää. Öljypumppu 300€, öljypohja 300€ ja paljon muuta sekä päivä töitä..
Kantta etsin ruotsista asti vaan ei kovin järkevään hintaan löytynyt. Hajottamoilla eivät alkaneet myymään pelkkää kantta.
Joo, se oli ihan kiva kun ajelin laina-Auriksella niin soittivat huoltoliikkeestä "Taitaa olla parempi kun pidät sen Auriksen". Tarkistin asian ja väärin muistin, remppa maksoi 1451 euroa.
Meinaa mennä ihan offtopiciksi mutta pointtina oli se että saattaa se Tojotakin syödä tilin tyhjäksi. Onneksi tässä ei olla vaihtamassa Toyotaan
Citroen C5 2.0HDi -03, oma kulkine
Chrysler Stratus -01, vaimon kulkine
Hyundai Pony 1994 automaatti, kummankin vara-auto
Niin,alkoi tosissaan epäilyttämään tuo edellinen kulutuslaskelmani,kun Mersun kone tuntui käyvän niin nätisti ja kulkukin ihan kohdallaan...että mihinkä se polttoaine oikein menee? Ja nyt näytti ihan hienoja lukemia,että ihan oma moka kun kaveriani kakkosnelosta mollasin.
No niin, ajoa 3000 kilometriä edellisestä öljynvaihdosta,eikä näy syövän öljyä tämä Mercedes yhtään...vähän ihmetyttää,aina ne on mun vanhat diesel-Mersuni joitakin desejä syöneet..mutta tämä nykyinen ei...onko tässä sitten vaan moottori niin tikissään...vai mitä?...no,en valita.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Pakkasnestettä hukkaa pikkuhiljaa jonnekin...voi tietysti liittyä näihin suuriin ulkolämpötilanvaihteluihin...kun välillä paisuntasäiliöstä vajuu..välillä ei...
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Yksi "hyvä" hukkapaikka on lasinpesunestesäiliön lämmityskierukka. Siellähän kiertää jäähytysneste. Moottori käyntiin ja pälyilemään sinne kusijussin säiliöön näkyykö virtausta.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Ilmaantuuko auton alle lätäköitä? Jos ei ni jokohan ei kannentiiviste valskaisi? Se säiliö (jos on) siellä apparin loksun sisässä Onko täynnä nestettä ja miten kovaksi vesiletku menee puolilämpimällä koneella?
Tuohon E300D:hen oon nestettä lisänny viimeksi viime keväänä eikä tuohon toiseenkaan kulkineeseen ole tarvinnu lisätä sen jälkeen kun alavesiletkusta löysin vuodon. Sehän jätti lätäköitä alleen.
Enpä ole vielä ihmeempiä lätäköitä Mersun alla huomannu...pitää seurata asiaa...pissapojan lämmityskierukka näyttää ainakin toimivan ilman vuotoja...yhtenä vaihtoehtona veikkaisin lohkolämmitintä,kun tämä jäähdytysnesteen katoaminen pikkuhiljaa alkoi näiden lohkolämmitinpakkasten myötä... tosin nestettä näyttäisi hupenevan hyvin hitaasti...mutta seurataan ny enste ja viikonloppuna aikaa tutkia enemmän päivänvalossa...ettäkö jos kannentiivisteestä fuskaisi? no sitten alettaisiin katella jotain Toyota No Waysis siis Avensis vaihdokkia tilalle...heh.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
kannattaa ostaa uus paisuntasäiliön korkki,siitä se kumitiiviste menee lyttyyn ajan saatossa ja päästää höyrynä nestettä ulos lämpimällä koneella. maksaa 3e. halpa kokeilu
Kylmässä noi letkuliitokset saattaa hiukka vuotaa. Omassa C:ssä jostain tiputtaa pakkasilla, sytyttää sitten merkkivalon ja vähän pitää talven aikana lisäillä, merkkaa tippoja alleen. Ei atomivoimalakatastrofi