W210 722.6 keppivikako?
W210 722.6 keppivikako?
Ongelmankuvaus: Kylmänä liikkeelle lähtiessä ei vaihda isompaan ennen kuin pitkän matkan jälkeen (S-asento). W-asennossa sama juttu ja silloin tekee sen "Rytkäyttämällä" niin että hattu on silmillä. Kuitenkin S-asennossa jos liikkeelle lähdön jälkeen kepin käyttää 4-asennossa (ns.lovikeppi) niin vaihtaa ihan normaalisti. Lämpimänä tätä vaivaa ei ole. Vikakoodeja laatikko ei anna (katsottu *:lla). Onko vian aiheuttaja kepissä, boxissa vai laatikossa?
Ja autohan on S210 320 4-Matic 98/99.
Öljyt, suodatin ja pistoke vaihdettu sekä boxi puhdistettu jarrucleanerilla ja annettu kuivua rauhassa. Nämä tehty viimekeväänä kun oireili jo viimetalvena samoin. Kesällä ei ongelmia ollut kun oli lämpimät kelit.
Laatikon tyyppi 722.664
Ja autohan on S210 320 4-Matic 98/99.
Öljyt, suodatin ja pistoke vaihdettu sekä boxi puhdistettu jarrucleanerilla ja annettu kuivua rauhassa. Nämä tehty viimekeväänä kun oireili jo viimetalvena samoin. Kesällä ei ongelmia ollut kun oli lämpimät kelit.
Laatikon tyyppi 722.664
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W210 722.6 keppivikako?
Eikös kellään ole moista oiretta ollu?
Joutuuko tässä lähtemään arpomislinjalle, eli uusimaan kepin, boxsin ja laatikon? Kalliiksi käy sekin polku! Vois olla parasta vaihtaa koko auto luotettavampaan merkkiin.
Joutuuko tässä lähtemään arpomislinjalle, eli uusimaan kepin, boxsin ja laatikon? Kalliiksi käy sekin polku! Vois olla parasta vaihtaa koko auto luotettavampaan merkkiin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 722.6 keppivikako?
Kannattaa *:rila tutkailla mutta kin kuin vika kooditsompio kirjoitti:Eikös kellään ole moista oiretta ollu?
Joutuuko tässä lähtemään arpomislinjalle, eli uusimaan kepin, boxsin ja laatikon? Kalliiksi käy sekin polku! Vois olla parasta vaihtaa koko auto luotettavampaan merkkiin.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 722.6 keppivikako?
Mulla tuossa -96 väyrysessä laatikko piti aina pientä vaihdetta hieman pidempään kylmällä koneella päällä mutta huoltoliike ainakin vakuutteli että kyseessä on suunniteltu ominaisuus jotta katalysaattori lämpenee nopeammin. CLK:ssa on ole havainnut vastaavaa tosin vaikka siinäkin on 722.6. Mitään potkaisuja laatikko ei muistaakseni kyllä tehnyt kummallakaan asennolla. Ainut kerta kun laatikko potkaisi oli 120 vauhdissa kickdown ja vaihto neloselta vitoselle kaasu pohjassa.sompio kirjoitti:Eikös kellään ole moista oiretta ollu?
Joutuuko tässä lähtemään arpomislinjalle, eli uusimaan kepin, boxsin ja laatikon? Kalliiksi käy sekin polku! Vois olla parasta vaihtaa koko auto luotettavampaan merkkiin.
722.6:n tyyppiongelma on sähköliittimen tiivisteen vuoto ja öljyn kapillaarinen hiipiminen elektroniikkaan johtonippua myöten. Tämä oireilee vaihtamisongelmina. Oletko tarkastanut ettei ohjausboksista löydy öljyä?
https://www.youtube.com/watch?v=bdt4g5j ... Wsyk4XLLZY" onclick="window.open(this.href);return false;
Daimler konsernin nykyiset tai menneet menopelit:
CLK 500 Elegance -03
Ex W204 C320 CDI 4Matic Avantgarde -07
Ex Jeep Commander CRD -06
Ex E320 CDI Elegance -01
Ex E320 Elegance (*sniff* M104) -96
CLK 500 Elegance -03
Ex W204 C320 CDI 4Matic Avantgarde -07
Ex Jeep Commander CRD -06
Ex E320 CDI Elegance -01
Ex E320 Elegance (*sniff* M104) -96
Re: W210 722.6 keppivikako?
Jep!
Niin kuin alussa jo mainitsin boxissa oli öljyä ja putsasin sen viimekeväänä jolloin myös pistokeholkki vaihdettiin laatikkoon.
Ei kai auta muu kuin avata laatikon pohja jälleen ja vaihtaa johdinlevy, suodatin ja kyb-venttiili. Jos niillä ei tokene menee seuraavaksi boxi uusiks.
Niin kuin alussa jo mainitsin boxissa oli öljyä ja putsasin sen viimekeväänä jolloin myös pistokeholkki vaihdettiin laatikkoon.
Ei kai auta muu kuin avata laatikon pohja jälleen ja vaihtaa johdinlevy, suodatin ja kyb-venttiili. Jos niillä ei tokene menee seuraavaksi boxi uusiks.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W210 722.6 keppivikako?
Itsellä 2010 C220 CDI missä ilmeisesti mainittu sama laatikko. Ongelmakin samanlainen, alkoi viime talvena. Yleensä niin että kun lähden liikkeelle niin pääsen hyvin peruuttamaan ja myös eteenpäin mutta ensimmäisessä liikennevalossa kun pysähdyn hetkeksi niin ei meinaa millään lähteä. 10 000 km sitten vaihdettiin öljyt laatikkoon, ei auttanut mitään, tosin siitä unohdettiin laskutusta joten ei maksanut minulle yhtään. Pari viikkoa sitten vaihdettiin "Conductor plate" eli tuo levy missä nuo ohjausyksiköt on kiinni ja samalla vaihdettiin tietenkin öljyt ja suodattimet sekä kontakti. Yhteensä 620,- työneen... mutta ei auttanut yhtään sekään. Tänään kun lähdin liikkeelle liikennevaloista niin luisti vaan hiljaa eteenpäin kunnes yhtäkkiä lähtikin normaalisti ja sen jälkeen meni ihan oikein. Olin yhteyksissä yhdelle "ruuvarille" joka puhui jostain venttiilipöydistä tms mitä niissä voisi olla, sekä myös että on joku "vapaa kytkin" mitä käytetään niin kauan kun laatikko on D tilassa ja seisot paikalla. Mutta mitään lopullista tietoa en ole vielä saanut siihen että mitä tuossa voisi olla syy ongelmaan. Niin, nuo koodit ei saakaan ODB2 mittarilla vaan pitää lukea ne suoraan laatikosta. Taitaa olla ainut tapa saada tiedot viasta kun mitataan paineet ym samalla kun tuo ongelma ilmenee. 

C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: W210 722.6 keppivikako?
Kyllä ne OBD-liittimestä luetaan starilla ja sillä' voi mitata muutenkin laatikon toimintaa...Digifan kirjoitti:Niin, nuo koodit ei saakaan ODB2 mittarilla vaan pitää lukea ne suoraan laatikosta. Taitaa olla ainut tapa saada tiedot viasta kun mitataan paineet ym samalla kun tuo ongelma ilmenee.
Voihan se olla, että sompion TCU on ottanut öljystä itseensä, antaako stari sieltä mitään vikakoodia?
Re: W210 722.6 keppivikako?
Teimpähän tuossa piruuttani testin jossa annoin boksin olla yön yli sisällä lämpimässä ja auto ulkona kylmässä. Sitten boksi uuniin jossa lämmintä 50 astetta ja samalla lämmitin boksikotelon kuumailmapistoolilla. Boksi oli reilun kädenlämpöinen kun paiskasin sen paikoilleen, kansi kiinni ja menoksi. Ja kuinka ollakkaan laatikko vaihteli ihan normaalisti niin kuin se kesällä tekee. Elikkäs taitaapi olla boksi vialla.
Jos nyt hankin e-bay:sta tilalle boksin samalla varaosanumerolla
A020 545 93 32 EGS51 k03
SIEMENS 5WK33893 97W42
496935 GS0008
Niin käykö suoraan heittämällä vai pitääkö ohjelmoida ja jos pitää niin kuka suomessa moista tekee?
Autohan on tuo S210 E320 4-MATIC -98
Jos nyt hankin e-bay:sta tilalle boksin samalla varaosanumerolla
A020 545 93 32 EGS51 k03
SIEMENS 5WK33893 97W42
496935 GS0008
Niin käykö suoraan heittämällä vai pitääkö ohjelmoida ja jos pitää niin kuka suomessa moista tekee?
Autohan on tuo S210 E320 4-MATIC -98
Viimeksi muokannut sompio, La 20.12.2014 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W210 722.6 keppivikako?
Itse ostin juuri poxin ja sinänsä jännää että numerot oli ihan erit ja auto täysin identtinen ja se toimii.. Mutta mutta toiset taas ohjasi minua täällä ostamaan identtisillä numeroilla olevan poxin ja kai sekin toimisi? itsellä ei ole jälkinmäisestä kokemusta, mutta kai jollakin toisella on.... Myyjä keltä ostin poxin lupasi,että saa palauttaa jos ei toimi.. Myyjä ite otti vielä selvää, että poxit käy ristiin (tiesi sanoa kolme numero sarjaa jotka käy ristiin ja epäilen että tieto tuli kl-varaosista kun tiesi mitä poxi uutena siellä maksaa)...... Toivottavasti tämä valasi jotain!!!
Re: W210 722.6 keppivikako?
Auttaisikohan tuohon vaihteiston resetointi ja onko toimenpide samanlainen jokaisessa mallissa (virta päälle mutta ei käynnistettä, pidetään kaasupohjassa 15 sekuntia, virta pois päältä mutta avain vielä lukossa, ei kosketa mihinkään kolmeen minuuttiin jonka jälkeen otetaan avain pois ja laitetaan takaisin ja käynnistetään ja ajetaan)? Eli, jos ko toimenpiteellä saisi resetoitua tuota muistia laatikossa niin parantaisikohan se samalla tuota oiretta?
C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: W210 722.6 keppivikako?
En tiedä parantaako tuo virtalukko konsti mitään staarilla kannataisi tehdä tu adaptaation nollaus, niin saavutetaan paras loppu tulos.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 722.6 keppivikako?
Staarilla on adaptiot nollattu eikä ongelmaan muutosta tapahtunut. Eli vikahan on sellainen, että lämpimänä pelaa niin kuin pitääkin mutta kylmänä ei. Eli talvella jos on ajettu jonkin aikaa niin toimii mutta heti lähdössä venyttää vaihtamisajankohtaa älyttömän kauan (kilometritolkulla) ennen kuin vaihtaa isommalle. Kesällä tätä ongelmaa ei esiinny. Siksi tein tuon edellämainitun boksin lämmityskokeen.
Olisko boksissa joku komponentti joka ei kylmänä toimi.
Olisko boksissa joku komponentti joka ei kylmänä toimi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 722.6 keppivikako?
On, laita kuva boxsin sisältä molemilta puoliltasompio kirjoitti:Staarilla on adaptiot nollattu eikä ongelmaan muutosta tapahtunut. Eli vikahan on sellainen, että lämpimänä pelaa niin kuin pitääkin mutta kylmänä ei. Eli talvella jos on ajettu jonkin aikaa niin toimii mutta heti lähdössä venyttää vaihtamisajankohtaa älyttömän kauan (kilometritolkulla) ennen kuin vaihtaa isommalle. Kesällä tätä ongelmaa ei esiinny. Siksi tein tuon edellämainitun boksin lämmityskokeen.
Olisko boksissa joku komponentti joka ei kylmänä toimi.
-237
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 722.6 keppivikako?
[img][img]http://i10.aijaa.com/t/00707/13632793.t.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i11.aijaa.com/t/00254/13632794.t.jpg[/img][/img]
Tässäpä nämä kuvatukset. Josko näistä sais jotakin tolkkua.
[img][img]http://i11.aijaa.com/t/00254/13632794.t.jpg[/img][/img]
Tässäpä nämä kuvatukset. Josko näistä sais jotakin tolkkua.
Viimeksi muokannut sompio, Su 21.12.2014 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 722.6 keppivikako?
Eipä noista juuri selvä saa muuta kuin että joo TCU mallia egs51 on kuvassasompio kirjoitti:Tässäpä nämä kuvatukset. Toivottavasti näkyvät ja niistä sää selvää. Ovat niin onnettoman pieniä kun ei ole tietoa mikä on kuvan maksimi
bittikoko jonka voi liittää.
-298
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 722.6 keppivikako?
Nyt on vähän isommat kuvat. Harjoittelin tuota pilvipalvelua.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W210 722.6 keppivikako?
Tuo vasemmassa yläreunassa oleva sininen konkka on ollut irti/pullahtanut ainakin kahdesta TCU:sta joita olen tutkinut. Muuta en osaa sanoa.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 722.6 keppivikako?
Tarkistellasompio kirjoitti:[ [img]http://i10.aijaa.com/t/00707/13632793.t.jpg]%20][/url][/img]
[ [img]http://i11.aijaa.com/t/00254/13632794.t.jpg]%20][/url][/img]
Tässäpä nämä kuvatukset. Josko näistä sais jotakin tolkkua.
Jo mainittu konkka"sininen tötterö" vas ykulmassa
(tosin valitettavasti näytää kuvassa molemin puolin ehjältä)
sen alapuolella oleva musta neliskanti hiukan vinossa oleva,
tarkistella että on kunnolla kiinni myös selästään
oik akulmassa olevat kaksi harmaata pötkylää tarkistella,
valkoinen nelskantine kikara oik yläähllä,
keskellä oleva kromin värinen soikulan muotoinen"hiukan vinossa oleva" niin sen jalat varsinkin
paikoja mitkä usein pettävät
tosin aika usein on osien "ladonta tms sijoitelu" ollut mitäsattu jo tehtaalta...
-211
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 722.6 keppivikako?
No niin. Nyt on korttia tutkailtu luupilla ja ei löytynyt havaittavia juotosvikoja. Ainut mikä vähän epäilyttää on tuo konkka siinä vasemmassa ylänurkassa. Sen pää on ehkä ihan inan verran pullistunut van kun ei ole uutena nähnyt niin ei ole varmaa tietoa kuuluuko sen olla hieman sisäänpäin kuprulla. Näkyy olevan ihan yleinen 100 mikroa 35V 85 Celsiusta oleva elko.
Ei oikein arvaa mennä turailemaan jos vaikka lopettaa toimintansa kokonaan.
Ei oikein arvaa mennä turailemaan jos vaikka lopettaa toimintansa kokonaan.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W210 722.6 keppivikako?
Jos elko on kunnossa niin se on vähän kupera sisään päin jos rikki niin pullistuu ulospäin
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 722.6 keppivikako?
Ei se siitä hajoa jos vaihtaa uuteen ehjään samanlaiseen ja on helpo vaihtaasompio kirjoitti:No niin. Nyt on korttia tutkailtu luupilla ja ei löytynyt havaittavia juotosvikoja. Ainut mikä vähän epäilyttää on tuo konkka siinä vasemmassa ylänurkassa. Sen pää on ehkä ihan inan verran pullistunut van kun ei ole uutena nähnyt niin ei ole varmaa tietoa kuuluuko sen olla hieman sisäänpäin kuprulla. Näkyy olevan ihan yleinen 100 mikroa 35V 85 Celsiusta oleva elko.
Ei oikein arvaa mennä turailemaan jos vaikka lopettaa toimintansa kokonaan.
-207
E: sen alapuolella oleva musta neliskanti kikare oli siis vain asemointi virheen takia vinossa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 722.6 keppivikako?
Juu, näin oli. Täytyypi etsiskellä uusi konkka ja juotella se kiinni. Voihan se olla ettei entinenkään ole vialla, mutta varmuuden vuoksi.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W210 722.6 keppivikako?
Ihan mielenkiinnolla kysyn, missä tämä TCU sijaitsee ja kuinka pääsee siihen käsiksi?
C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: W210 722.6 keppivikako?
Jos puhutaan otsikonmukaisesti väykystä niin konehuoneesta apparinpuolen 'sulakeboksista', http://www.peachparts.com/shopforum/att ... cation.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 722.6 keppivikako?
Ilmeisesti Digifanilla on 2010 C220 CDI. En kyllä osaa ulkoa sano mistä se tuosta löytyy.MiHe kirjoitti:Jos puhutaan otsikonmukaisesti väykystä niin konehuoneesta apparinpuolen 'sulakeboksista', http://www.peachparts.com/shopforum/att ... cation.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W210 722.6 keppivikako?
TAAS nähdään mihin se johtaa kun ei sen vertaa jaksa että laittais siguun autonsa tyypin... sitten tietysti jos kysyy muuhun malliin liittyvää eikä taaskaan 'muista' mainita sitä niin saakin vastauksia sigun mukaiseen autoon...noroljan kirjoitti: Ilmeisesti Digifanilla on 2010 C220 CDI. En kyllä osaa ulkoa sano mistä se tuosta löytyy.

(no en mäkään W204n bokseista tiedä, jotenka autamatta jäi...)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 722.6 keppivikako?
Tässä juttusa käsitellyssä mallisa se löytyy konehuoneesta hantin puolelta mustan laatikon sisältä etureunastaDigifan kirjoitti:Ihan mielenkiinnolla kysyn, missä tämä TCU sijaitsee ja kuinka pääsee siihen käsiksi?
mutta jos on kyse autosta minkä noroljan jostain ihmeen kristali pallosta arvaa

niin hantin jalkatilasta matoneturanan kääntämällä tulee näkyviin alumiin levy minkä takan
jos taas vaikka kyseesä on sprinter niin paikka vaihtuu...
ja joisakin sen löytää vaihteiston sisältä
eli jos kysymys ei koske jutussa käsiteltyä autoa mallia niin
varsinkin silloin kanatta laittaa auton tiedot tai kysy jutussa missä on ko malli

-200
E:
mainituist syistä ei tule edes luettua mitä autoja on mainittu alla, jos jotain kysyy niin ei liene liian vaikeaa laitta auton tietoja kysymykseenMiHe kirjoitti:TAAS nähdään mihin se johtaa kun ei sen vertaa jaksa että laittais siguun autonsa tyypin... sitten tietysti jos kysyy muuhun malliin liittyvää eikä taaskaan 'muista' mainita sitä niin saakin vastauksia sigun mukaiseen autoon...noroljan kirjoitti: Ilmeisesti Digifanilla on 2010 C220 CDI. En kyllä osaa ulkoa sano mistä se tuosta löytyy.
(no en mäkään W204n bokseista tiedä, jotenka autamatta jäi...)
helpotamaan mahdolisia autajia,
tai no näytää yllensä kyllä olevan...
ylensähän pari ensimäistä viestiä ja niihin käytetty autajan
aika menne siihen että saa puristeltua onko kyse mistä mallista ja millä konella/laatikolla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 722.6 keppivikako?
Sen verran harvoin olen kysynyt mitään täältä ja tablettikoneella niin hankala löytää kaikki asetukset, allekirjoitukset ym. että tuo allekirjoitus on kertakaikkisesti jäänyt tekemättä. Yritin nyt semmoista sinne värkätä vaikka asia jo oli käsitelty. Toisaalta, tämä on kyllä ensimmäinen foorum sivu missä haukutaan kyselijää siitä kun ei ole allekirjoitusta vaikka samassa viestiketjussa on kirjoitettu nuo samat tiedot. No ei se minua haittaa, kuten tuossa myös sanoin niin ihan mielenkiinnosta vaan kysyin että missä TCU on kun joku minulle kerran sanoi että olisi vaihekepin tuntumassa jossain....
C220 CDI BlueEfficiency, automaatti, 2010
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
C200 CDI Classic, manuaali, 2003 (myyty)
A140, manuaali, 1999 (myyty)
Re: W210 722.6 keppivikako?
No näkyi se ensimmäinen kysymys siellä olevan kolmen viikon takaa, mutta kun lueskelee tätä foorumia aktiivisesti ja on teoriassa jokaisen threadin lukenut, niin en todellakaan kahlaa koko ketjua läpi joka kerta kun joku vastaa tai jopa kaappaa ketjun, ja näitä threadeja on satoja niin ei voi muistaa että tämä samainen hemmo jo tässä jotain aiemmin kysyi. No nyt homma on sinun osaltasi esimerkillisesti hoidettu, kitokset siitä.
Siksi tähän yritetään puuttua kun näissä mersuissa niinkuin varmaan muissakin merkeissä asiat muuttuvat melko rajusti kun mallit ja moottorit muuttuvat. Tulee tahattomasti täyttä disinformaatiota mitkä sekoittavat kysyjää entisestään.
Editti: Ja hyvät Joulut, ei tää nyt niin vakavaa saa olla

Siksi tähän yritetään puuttua kun näissä mersuissa niinkuin varmaan muissakin merkeissä asiat muuttuvat melko rajusti kun mallit ja moottorit muuttuvat. Tulee tahattomasti täyttä disinformaatiota mitkä sekoittavat kysyjää entisestään.
Editti: Ja hyvät Joulut, ei tää nyt niin vakavaa saa olla


W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W210 722.6 keppivikako?
Ja vaikka tuolta vanhasta viestistä löytyikin auto johon Digifan oli kysynyt aikaisemmin apua, ei kukaan voi tietää tarkoitetaanko sitä tässä uudessa viestissä. Toisilla on useita autoja ja apua voi myös kysyä tutun autoon. Eli onhan se nyt huomattavasti helpompaa, kun laitetaan sen auton tiedot suosiolla viestiin, johon apua kaipaa. Ja tosiaan etenkin kun otsikossa puhuitaan ihan eri korisarjasta. Eikös?