Takajarru ongelmaa S210

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Takajarru ongelmaa S210

Viesti Kirjoittaja sv22 »

image.jpg
image.jpg
Kuskin puolelta takalevyn ulkosivu kulunut laineille, puolitoista vuotta sitten uusittu palat,levyt,satulat ja letkut. Alkukesästä nesteet vaihdettu kokonaisuudessaan ja satulat herkistelty. Tänään uudet levyt ja palat alle, tapit varsinki kuskin puolelta surkeassa kunnossa. Uudet tulossa mutta nykyiset hiottu kirkkaaksi eli ei pitäisi tahmata. Männät liikkui kevyesti. Ja sisäpinta vanhassa levyssä suora ja siisti.

Koeajon jälkeen kurkin vanteen rei'istä, ei ota tasaisesti pala levyyn vaan sekä sisä että ulkoreunassa kohta johon ei ota.

Navat hiomalla kiillotettu eli ei siitäkään johdu. Mikä tuon aiheuttaa?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Takajarru ongelmaa S210

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

sv22 kirjoitti:
Koeajon jälkeen kurkin vanteen rei'istä, ei ota tasaisesti pala levyyn vaan sekä sisä että ulkoreunassa kohta johon ei ota.

Navat hiomalla kiillotettu eli ei siitäkään johdu. Mikä tuon aiheuttaa?
Tulee mieleen lähinnä satulaan liittyvä mäntien virheasento jolloin puristus tapahtuu lähimpänä pyörän napaa.

Sinänsä tuo näyttää hyvin lievältä ja levyn puhdistuminen on vasta alkanut.
sv22
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: La 10.10.2009 14:39
Paikkakunta: Keski-Suomi/Etelä-Pohjanmaa

Re: Takajarru ongelmaa S210

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Tulihan heitettyä vanha levy apparin puolelta tuonne, uutta viittyny pilata ja oli tasasesti kulunu. Eipä menny kauaakaan kun oli alkanu samanlainen urautuminen. Mäntien päät on lovettu eikä niissä ole niitä mäntien päihin tulevia (?) pellejä, ainoastaan se lämpölevy. Ei sillä, ei ole toisellakaan puolella eikä siellä ole ongelmia. Missä asennossa mäntien pitäisi olla?

Voiskos millään ilveellä abs/esp höpöillä niin et jatkuvasti nypyttäis tuota nurkkaa? Ei ole sen enempää lämmenny kuin toinenkaan puoli, ilmaan nostaessa ei ahista pyörittäessä. Eilen uus levy (kolmas) olkavarren vaihdon jälkeen (toinen napa, kolmas laakeri) eikä mitään vaikutusta.
Vastaa Viestiin