PS. Nii mitähä se nokka-akseli mahtaa Hebeli sit oikei tehä?

Sinkuu, eli sinkoaa? Mihinhä päin se sieltä lähtee?
V*ttu se sieltä mihinkää lähe. Se sinkuu tai siis "kiertyy" kaiChoke kirjoitti:joo poijjaat älkää vaa koskeko niihi pumppuihinne! Siin pia joku jotai oppii ku ei turvaudu pumppu-asioissa mynämäenmestariin. Se sellainen oppiminen ei ole suotavaa.
Sinkuu, eli sinkoaa? Mihinhä päin se sieltä lähtee?
Jännä homma, Kun itse Ensikertalaisena pumppua säädin, Osaaminen ja tietämys rajoittui netistä luettuihin ohjeisiin. Auto toimii hienosti, ja pientä tehon lisäystäkin on havaittavissa.Hebe124 kirjoitti:V*ttu se sieltä mihinkää lähe. Se sinkuu tai siis "kiertyy" kaiChoke kirjoitti:joo poijjaat älkää vaa koskeko niihi pumppuihinne! Siin pia joku jotai oppii ku ei turvaudu pumppu-asioissa mynämäenmestariin. Se sellainen oppiminen ei ole suotavaa.
Sinkuu, eli sinkoaa? Mihinhä päin se sieltä lähtee?Ku se pumppu alkaa pyöriin jotenki niin raskaasti, ainaki mun kaveri vielä vahvisti tän asian ja se on ajoneuvoasentaja (tai siis valmistuu ens vuona) joten tietää mistä puhuu ja moni muukin kaveri on sanonu samaa...
Ja Perddulle semmoset terveiset että ei kannata koskea siihen pumppuun ku ei tiiä mitä tekkee. Oiskoha sitä sinkumista sullaki
Tyhjäkäynti säädetty hienosaatöruuvista/kellosta liian alas.Eetyzk kirjoitti:Mitäköhän pitääs säätää kun itellä on om602:en. Entinen omistaja reffasteli, että pumppu ruuvattu.
Mutta tyhjäkäyntikierroksen menee kuormituksen mukaan. Valot päällä ja D tupaan niin kierrokset tippuu tosi alas ja alkaa täriseen koko auto.
Site taas ku on valot pois päältä ja vapaalla, niin on taas turhan korkeet kierrokset.
Vad ska vi göra?
Tuleeko muuten akseliin lisää nokkia sitämukaan kun sinkuu?Hebe124 kirjoitti:Ei missään nimessä kannata edes koskeakaan pumppuun jos et tiiä mitä teet. Olen kuullut paljon paikallisilta harrastajilta että nokka-akseli sinkuu virheellisestä säädöstä. Joten itse jättäisin nämä hommat asiantuntijalle.
Jube kirjoitti:Tuleeko muuten akseliin lisää nokkia sitämukaan kun sinkuu?
Meinaan että voiko esim. neloskoneen nokasta saada kutoskoneeseen käypäsen jos oikein kovasti ruuvaa?
Hienosäädöstä tiputettu tyhjäkäynti liian alas?vi[[e kirjoitti:Osaakos pumppumiehet kertoa vinkkejä mistä ärsyttävä, pienivika autooni ilmestyi syöttöjen isommalle säädön jälkeen.
Eli aivan kaasupoljinta kevyesti painamalla auto meinaa ruveta sammumaan, tyhjäkäynti laskee siis niin reilusti että hädin tuskin pysyy käynnissä. Mutta sitten poljinta kun vähän enemmän painaa niin nousee kierrokset aivan normaalisti.
Ja taas kaasuvipua väärään suuntaan painaessa kierrokset vähän nousee. Vivusta irti laskettaessa taas käy tyhjäkäyntä normaalisti.
Syöttöjä nostettiin reilusti, niin paljon kuin sain jotta ei apulaitteiden täysrasituksella tyhjäkäynnillä sammu. Syöttöruuvia ja oikeassa yläkulmassa olevaa ruuvia säädin. Ja kierrokset tappiin. Niin ja tyhjäkäynti kohdilleen sitten hienosäädöstä.
Vika ollut niin pieni että ainakin vuoden päivät ajellut tyytyväisenä.
Auto on 190d 2.0
Hebe124 kirjoitti:Ei missään nimessä kannata edes koskeakaan pumppuun jos et tiiä mitä teet. Olen kuullut paljon paikallisilta harrastajilta että nokka-akseli sinkuu virheellisestä säädöstä. Joten itse jättäisin nämä hommat asiantuntijalle.
Tämä foorumi on pidetty onnistuneesti puhtaana trollauksesta yli kymmenvuotta ja juuri sen takia tätä on niin mukava lueskella. Sama pidetään seuraavat 10 vuotta ja tähänkin tapaukseen tullaan kyllä puuttumaan mikäli jatkossa tarve vaatii. Ensimmäinen vaihe on päästä ns. tarkkailulistalle jolloin viestien sisältö luetaan tarkasti. Tämä on jo tapahtunut.tahtoomersun kirjoitti:Lienee sellaista kieli poskessa tehtyä provosointia, kuten se jarrujen hitsaaminenkin, eli ei kannata käämejä käräyttää. Kaverilla lentää kuivat aina, kun joku innostuu kirjoituksista.Hebe124 kirjoitti:joku vois ny valasta että onko tässä hehkutulpassa mitää eroo esim pensakoneen tulppaan verrattuna eikös noil ole sama toiminta periaate eli sytyttää pensan/dieselin?
Joo kyllä. Säätövara oli tapissaan mutta nyt pumppua pyöräytetty boorillaan uuteen kohtaan niin taas on varaa.Pitää koittaa tämmätä tuohon 20:neen ja katsoa mitä tapahtuu.veskola kirjoitti:Joutsenkaulamenetelmällä katsottaessa ? Kokeile 20 astetta, taitaa hienosäätövara riittää siihen tuurilla ellei ole jo ihan laidassa. Kampiakselin merkki nyt ei tietenkään mikään absoluuttinen totuus ole aina, joten kannattaa kuulostella, ettei mene liian aikaiselle.
20 ollut ainakin kaikissa mitä meille on tullut.Aroniitti kirjoitti:Joo kyllä. Säätövara oli tapissaan mutta nyt pumppua pyöräytetty boorillaan uuteen kohtaan niin taas on varaa.Pitää koittaa tämmätä tuohon 20:neen ja katsoa mitä tapahtuu.veskola kirjoitti:Joutsenkaulamenetelmällä katsottaessa ? Kokeile 20 astetta, taitaa hienosäätövara riittää siihen tuurilla ellei ole jo ihan laidassa. Kampiakselin merkki nyt ei tietenkään mikään absoluuttinen totuus ole aina, joten kannattaa kuulostella, ettei mene liian aikaiselle.
ei. tuohan on sama, kun jättäis rahansa ammattilaiselle. ja noita ammattilaisiakin on montaa sorttia. yhden pumpun olen "ammattialisella" käyttänyt säädössä ja maksanut siitä paljon rahaa. vaan eipä toiminut koko pumppu tuon hoidon jälkeen. itse se on kaikki tehtyävä. tollasella elämänasenteella synytyy nörttejä, mitkä ei osaa edes puukiuasta laittaa lämpiään. nappeja osataan painella, siihen se sitten jääkin.Late Lapista. kirjoitti:Eiköhän poijjaat ole viisainta jättää ne pumppujen säädöt ammattimiehille, joilla on taito ja vehkeet siihen! Sillä keinolla tulee vähemmän suukopua katsastuskonttorilla ! Toinen keino on ostaa Mersu niin isolla dieselillä jotta sitä ei tarvitse viritellä!
Näin meillä!
Late Lapista.
+1pera8x kirjoitti:ei. tuohan on sama, kun jättäis rahansa ammattilaiselle. ja noita ammattilaisiakin on montaa sorttia. yhden pumpun olen "ammattialisella" käyttänyt säädössä ja maksanut siitä paljon rahaa. vaan eipä toiminut koko pumppu tuon hoidon jälkeen. itse se on kaikki tehtyävä. tollasella elämänasenteella synytyy nörttejä, mitkä ei osaa edes puukiuasta laittaa lämpiään. nappeja osataan painella, siihen se sitten jääkin.Late Lapista. kirjoitti:Eiköhän poijjaat ole viisainta jättää ne pumppujen säädöt ammattimiehille, joilla on taito ja vehkeet siihen! Sillä keinolla tulee vähemmän suukopua katsastuskonttorilla ! Toinen keino on ostaa Mersu niin isolla dieselillä jotta sitä ei tarvitse viritellä!
Näin meillä!
Late Lapista.
itse ainakin tykkään harrastella ja touhuta kaikenlaista paljon mielummin, kun istua konttorissa räpläämässä tietokonetta ja teettää kaikki hommat ulkopuolisilla. se on vähän, kun että miksi insinööri ei voi syödä suolakurkkua? pää ei mahdu purkkiin ja käsillään ei osaa tehdä mitään.
pera8x kirjoitti:. itse se on kaikki tehtyävä. tollasella elämänasenteella synytyy nörttejä, mitkä ei osaa edes puukiuasta laittaa lämpiään. nappeja osataan painella, siihen se sitten jääkin.
itse ainakin tykkään harrastella ja touhuta kaikenlaista paljon mielummin, kun istua konttorissa räpläämässä tietokonetta ja teettää kaikki hommat ulkopuolisilla. se on vähän, kun että miksi insinööri ei voi syödä suolakurkkua? pää ei mahdu purkkiin ja käsillään ei osaa tehdä mitään.
Hyvin sanottupera8x kirjoitti:ei. tuohan on sama, kun jättäis rahansa ammattilaiselle. ja noita ammattilaisiakin on montaa sorttia. yhden pumpun olen "ammattialisella" käyttänyt säädössä ja maksanut siitä paljon rahaa. vaan eipä toiminut koko pumppu tuon hoidon jälkeen. itse se on kaikki tehtyävä. tollasella elämänasenteella synytyy nörttejä, mitkä ei osaa edes puukiuasta laittaa lämpiään. nappeja osataan painella, siihen se sitten jääkin.Late Lapista. kirjoitti:Eiköhän poijjaat ole viisainta jättää ne pumppujen säädöt ammattimiehille, joilla on taito ja vehkeet siihen! Sillä keinolla tulee vähemmän suukopua katsastuskonttorilla ! Toinen keino on ostaa Mersu niin isolla dieselillä jotta sitä ei tarvitse viritellä!
Näin meillä!
Late Lapista.