W210 bensa vs. CDI
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 09.12.2014 15:14
W210 bensa vs. CDI
Tarkoitus olisi lähiaikoina vaihtaa hyvin varusteltu, tilava ja ajettavuudeltaan erinomainen dieselsyöppö renault mersuun. Tarkemmin sanoen w210 200 tai 220cdi tai sitten 240 bensa. 280 liian kallis. 200cdi mulla on joskus ollut, mutta haluaisin tietää kokemuksia bensan ja dieselin KÄYTÄNNÖN käyttökuluista. Kumpi kannattaa vs suorituskyky jne. Ajomäärä ehkä 15000/vuosi. Muiden kokemuksia on aina mukava lukea.
Entiset ja kilometrit ostohetkellä sekä myydessä:
Ford Sierra 2.0 DOHC -90 (200/210tkm)
Mercedes-Benz 200D W124 -86 (330/360tkm)
Seat Ibiza sdi -01 (uusi/50tkm)
Ford Mondeo 1.8td -98 (140/170km)
Mercedes-Benz SE 320 W140 -91(200/215km)
Peugeot 307 2.0Hdi -2003 (uusi/50tkm)
Mercedes-Benz 200CDI W210 -00 (215/250tkm)
Cadillac Coupe DeVille -64
Mercedes-Benz 250D W124 -90 (870/890tkm)
Mercedes-Benz 200D W124 -90 (470/505tkm)
Mercedes-Benz 200D W124 -93 (590/605tkm)
Ford Galaxy 1.9Tdi -01 (300/335tkm)
Volkswagen Transporter Carsport 2.5Tdi -02 (675/710tkm)
Nyt Renault Grand Espace 2.2Dci -05
Kohta taas Mercedes W210.
Ford Sierra 2.0 DOHC -90 (200/210tkm)
Mercedes-Benz 200D W124 -86 (330/360tkm)
Seat Ibiza sdi -01 (uusi/50tkm)
Ford Mondeo 1.8td -98 (140/170km)
Mercedes-Benz SE 320 W140 -91(200/215km)
Peugeot 307 2.0Hdi -2003 (uusi/50tkm)
Mercedes-Benz 200CDI W210 -00 (215/250tkm)
Cadillac Coupe DeVille -64
Mercedes-Benz 250D W124 -90 (870/890tkm)
Mercedes-Benz 200D W124 -90 (470/505tkm)
Mercedes-Benz 200D W124 -93 (590/605tkm)
Ford Galaxy 1.9Tdi -01 (300/335tkm)
Volkswagen Transporter Carsport 2.5Tdi -02 (675/710tkm)
Nyt Renault Grand Espace 2.2Dci -05
Kohta taas Mercedes W210.
Re: W210 bensa vs. CDI
cdi hakkaa ton bensan 100-0 kaikilla osa-alueilla paitsi moottorin käyntiäänessä. Minusta ei ole edes vertailukelpoisia lainkaan. Jotta bensa pärjäisi, pitäisi mallinumero alkaa kolmosella.
Huom. Minusta nää dieselit o silti kamalia! mutta kyllä CDI on erinomainen laitos. Niin ja halpakin se on ylläpitää.
Huom. Minusta nää dieselit o silti kamalia! mutta kyllä CDI on erinomainen laitos. Niin ja halpakin se on ylläpitää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: W210 bensa vs. CDI
Moro!
Mulla ollut itsellä käytössä w210 koppasia, 200cdi, 220cdi ja 270cdi sekä yksi 230 bensa. On kaikki olleet positiivisia kokemuksia.
käyttökulut on melkein identtisiä koska niin paljon samoja osia. Sanottava on et kyllä noi dieselit muuttuu moottorin optimoinnin jälkeen todella kivoiksi ajaa.
Ei tosta bensamesestäkään ole pahaa sanottavaa, hyvä ja varma peli sekin ja jää dieselvero pois. Se on mielestäni vähän makuasia kumman ottaa, oma mieltymys on noihin dieseleihin.
Ostatpa kumman tahansa niin ainut asia on katsele ettei ole ihan kamalan ruosteinen koska valinnan varaa on.
Mulla ollut itsellä käytössä w210 koppasia, 200cdi, 220cdi ja 270cdi sekä yksi 230 bensa. On kaikki olleet positiivisia kokemuksia.
käyttökulut on melkein identtisiä koska niin paljon samoja osia. Sanottava on et kyllä noi dieselit muuttuu moottorin optimoinnin jälkeen todella kivoiksi ajaa.
Ei tosta bensamesestäkään ole pahaa sanottavaa, hyvä ja varma peli sekin ja jää dieselvero pois. Se on mielestäni vähän makuasia kumman ottaa, oma mieltymys on noihin dieseleihin.
Ostatpa kumman tahansa niin ainut asia on katsele ettei ole ihan kamalan ruosteinen koska valinnan varaa on.
Re: W210 bensa vs. CDI
Minulla on ajossa E220cdi -00 ja E230 -97, molemmat automaattivaihteisia.
Bensakoneessa on tehoa 7 hv enemmän ja dieselissä vääntöä noin 100Nm enemmän (vakiokunnossa). Suoritusarvot ovat samoissa, käytännön suorituskyvyssä diesel hakkaa bensan 100-0.
Diesel kuluttaa 2-3 litraa vähemmän jolloin verot+polttoaineet laskien diesel tulee lähes aina edullisemmaksi. Vuotuisella 15000 km ajomäärällä saavutettava säästö ei tietenkään ole suuri, mutta diesel on paljon mukavampi ajella moottorin luonteen vuoksi.
Itse hankin toisen bensakoneisena koska tarve oli nimenomaan 7-paikkaiselle ja osoittautui haasteelliseksi löytää asiallisen kuntoinen diesel, suurin osa kun on takseja.
Ainakaan läheskään vastaavalla hinnalla mitä bensakoneisista pyydetään. Ei tämäkään ruosteeton ole, ei sinne päinkään, mutta se ei ollut olennaisin asia.
Bensakoneessa on tehoa 7 hv enemmän ja dieselissä vääntöä noin 100Nm enemmän (vakiokunnossa). Suoritusarvot ovat samoissa, käytännön suorituskyvyssä diesel hakkaa bensan 100-0.
Diesel kuluttaa 2-3 litraa vähemmän jolloin verot+polttoaineet laskien diesel tulee lähes aina edullisemmaksi. Vuotuisella 15000 km ajomäärällä saavutettava säästö ei tietenkään ole suuri, mutta diesel on paljon mukavampi ajella moottorin luonteen vuoksi.
Itse hankin toisen bensakoneisena koska tarve oli nimenomaan 7-paikkaiselle ja osoittautui haasteelliseksi löytää asiallisen kuntoinen diesel, suurin osa kun on takseja.
Ainakaan läheskään vastaavalla hinnalla mitä bensakoneisista pyydetään. Ei tämäkään ruosteeton ole, ei sinne päinkään, mutta se ei ollut olennaisin asia.
wiimax.fi
Re: W210 bensa vs. CDI
Itsellä ollut sekä E320cdi että E430. Bensakoneessa on myös se vajaa 100nm vähemmän vääntöä kun diisselissä, mutta silti riittävästidealer kirjoitti:Minulla on ajossa E220cdi -00 ja E230 -97, molemmat automaattivaihteisia.
Bensakoneessa on tehoa 7 hv enemmän ja dieselissä vääntöä noin 100Nm enemmän (vakiokunnossa). Suoritusarvot ovat samoissa, käytännön suorituskyvyssä diesel hakkaa bensan 100-0.
Diesel kuluttaa 2-3 litraa vähemmän jolloin verot+polttoaineet laskien diesel tulee lähes aina edullisemmaksi. Vuotuisella 15000 km ajomäärällä saavutettava säästö ei tietenkään ole suuri, mutta diesel on paljon mukavampi ajella moottorin luonteen vuoksi.
Itse hankin toisen bensakoneisena koska tarve oli nimenomaan 7-paikkaiselle ja osoittautui haasteelliseksi löytää asiallisen kuntoinen diesel, suurin osa kun on takseja.
Ainakaan läheskään vastaavalla hinnalla mitä bensakoneisista pyydetään. Ei tämäkään ruosteeton ole, ei sinne päinkään, mutta se ei ollut olennaisin asia.
