vakionopeudensäädin
vakionopeudensäädin
moi,
onko kenelläkään tietoa, mistä voisi johtua w124 E300 D -95 cruiserin "sääriippuvuus"? Kun lämpötila menee lähelle nollaa, auto alkaa cruiserin olessa päällä kulkea katkonaisesti, samalla tavalla, kuin alamäessä estäessään vauhdin kiihtymisen. Joskus katkoo niin pahasti, että vakionopeudensäädin hyppää pois päältä. Välillä (noin 50%) toimii ihan normaalisti. Kesäisin ei ongelmia. Kaasulla ajaessa ei minkäänlaisia ongelmia. Toin auton Kaliforniasta, liekö tottunut liian lämpimiin keleihin. Toisaalta joku kumiosa tai neste saattaa olla kuivunut kuumuuden johdosta...
onko kenelläkään tietoa, mistä voisi johtua w124 E300 D -95 cruiserin "sääriippuvuus"? Kun lämpötila menee lähelle nollaa, auto alkaa cruiserin olessa päällä kulkea katkonaisesti, samalla tavalla, kuin alamäessä estäessään vauhdin kiihtymisen. Joskus katkoo niin pahasti, että vakionopeudensäädin hyppää pois päältä. Välillä (noin 50%) toimii ihan normaalisti. Kesäisin ei ongelmia. Kaasulla ajaessa ei minkäänlaisia ongelmia. Toin auton Kaliforniasta, liekö tottunut liian lämpimiin keleihin. Toisaalta joku kumiosa tai neste saattaa olla kuivunut kuumuuden johdosta...
Re: vakionopeudensäädin
Korjausta vaatii se boksi. Jos tuntuu ettet itte halua korjata tai ei ole kunnon kolvia jne niin voisin koittaa
Pistä yv:tä

Pistä yv:tä
Kiitos vastauksesta. Tarkoitatko sitä VDO-boxia, joka on alhaalla moottorissa (tarvinnee purkaa pakosarjaa saadakseen irti). Onko siellä joku tartuntasysteemi vai mitä siellä pitää kolvata?
Veikkaisin, että Jari tarkoitti ohjainboksia. Se sijaitsee kojelaudan sisällä, jotakuinkin mittariston alapuolella (rattiakselin vasemmalla puolella tarkemmin ottaen). Sen juotos- ja kondensaattorien kuivumisongelmat aiheuttavat juuri kuvatunlaisia ongelmia, eivätkä ole ollenkaan harvinaisia näissä vehkeissä. Tosin, itse en muista äkkiä kuulleeni niinkään säärippuvuudesta, mutta lämpölaajeneminen (tai tässä tapauksessa -kutistuminen) varmasti voi ratkenneita juotoksia avata ja sulkea ja sillä aiheuttaa katkoksia sähkön kulussa.Möösu kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Tarkoitatko sitä VDO-boxia, joka on alhaalla moottorissa (tarvinnee purkaa pakosarjaa saadakseen irti). Onko siellä joku tartuntasysteemi vai mitä siellä pitää kolvata?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
asiaa vähän sivuten: onko minkälainen homma pistää alkuperäinen vakkari vm'87 200d:hin? sen verran paljo tuloo ajettua jotta olis aivan mukava lisävaruste kun edellises autos siihen tottui.
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
V*tunVito 110cdi
Itsellä 270cdi-00. Kiusaillut kohta 5v. Kun kelit laskee pakkasen puolelle niin ei välillä ota vakkaria päälle. Satunnaista kyllä, siis ei välttämättä jatkuvasti. Yleensä kun auto/moottori lämpeää ja vielä käyttää virrat pois niin alkaa taas otta päälle. En ole sen kummemmin tutkiskellut.Möösu kirjoitti:moi,
Saahan niitä tarvikkeinakin vakkareita ja luulen että on helpompi asentaa....tosin mullakin löytyy hyllystä orkkis ..pitää tässä talvella asennella..on kyllä aikamoinen johto nippu kuitenkin ja menee moneen paikkaan johtoja.cgv kirjoitti:asiaa vähän sivuten: onko minkälainen homma pistää alkuperäinen vakkari vm'87 200d:hin? sen verran paljo tuloo ajettua jotta olis aivan mukava lisävaruste kun edellises autos siihen tottui.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Ne on ne kaksi konkkaa siinä ohjainboxissa joiden kapasitanssi on laskenut. kylmänä enempi ja lämpimänä ei niin paljon jolloin saattaa toimia normaalisti. Ne 2 pystymallista ruskeaa kodensaattoria joidenka päässä lukee ERO niin eroon niistä. Tämä on se yleisin vika mutta saattaa tietysti muutakin olla. Viittaa vaan vahvasti niihin kun lämpimänä toimii.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Onko se ohjainboxi vaikea irrottaa? Sanot, että niistä kahdesta pitää päästä eroon, tyhmä kysymys autotumpelolta, mutta pitääkö uudet laittaa tilalle ja onko helppo löytää?jsmaa kirjoitti:Ne on ne kaksi konkkaa siinä ohjainboxissa joiden kapasitanssi on laskenut. kylmänä enempi ja lämpimänä ei niin paljon jolloin saattaa toimia normaalisti. Ne 2 pystymallista ruskeaa kodensaattoria joidenka päässä lukee ERO niin eroon niistä. Tämä on se yleisin vika mutta saattaa tietysti muutakin olla. Viittaa vaan vahvasti niihin kun lämpimänä toimii.
Korjataan senverta ettei juttu ihan aina justiin näin olejsmaa kirjoitti:Ne on ne kaksi konkkaa siinä ohjainboxissa joiden kapasitanssi on laskenut. kylmänä enempi ja lämpimänä ei niin paljon jolloin saattaa toimia normaalisti. Ne 2 pystymallista ruskeaa kodensaattoria joidenka päässä lukee ERO niin eroon niistä. Tämä on se yleisin vika mutta saattaa tietysti muutakin olla. Viittaa vaan vahvasti niihin kun lämpimänä toimii.

Edit:
Kysymys 1 Osaatko varmasti juottaa?
Kysymys2 Onko sulla käytettävissä jokin muu kuin makettikolvi? Weller tms?
Jos molempiin vastasit kyllä ni sitten neuvotaan lisää

Jari Ke kirjoitti:Korjataan senverta ettei juttu ihan aina justiin näin olejsmaa kirjoitti:Ne on ne kaksi konkkaa siinä ohjainboxissa joiden kapasitanssi on laskenut. kylmänä enempi ja lämpimänä ei niin paljon jolloin saattaa toimia normaalisti. Ne 2 pystymallista ruskeaa kodensaattoria joidenka päässä lukee ERO niin eroon niistä. Tämä on se yleisin vika mutta saattaa tietysti muutakin olla. Viittaa vaan vahvasti niihin kun lämpimänä toimii.
Edit:
Kysymys 1: Olen juottanut kolveilla 60-luvulta lähtien.
Kysymys 2: 60- luvun lopulta AINOASTAAN Wellereillä. Minulla on tällähetkellä 4 Welleriä.
En tiedä osaanko juottaa Sinun kriteeriesi mukaisesti mutta olen tässä elämäni varrella juottanut muutaman kymmenentuhatta
televisiota,radiota ja muuta elektroniikkaa. Ja minun kokemukseni mukaan AINA kun tulee ROE:n ruskea konkka vastaan niin sitä on syytä epäillä,mieluummin vaihtaa (Anteeksi meni edellisessä viestissä kirjaimet sekaisin,konkka on siis ROE,ei ERO).
Näitä vaihtamalla on vakkarit kuntoutuneet. ENKÄ väittänyt että asia AINA on näin,minä vain en ole tällä vähäisellä kokemuksella törmännyt muuhun.
Neuvoppas nyt sitten lisää!
600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Möösu kirjoitti:Onko se ohjainboxi vaikea irrottaa? Sanot, että niistä kahdesta pitää päästä eroon, tyhmä kysymys autotumpelolta, mutta pitääkö uudet laittaa tilalle ja onko helppo löytää?jsmaa kirjoitti:Ne on ne kaksi konkkaa siinä ohjainboxissa joiden kapasitanssi on laskenut. kylmänä enempi ja lämpimänä ei niin paljon jolloin saattaa toimia normaalisti. Ne 2 pystymallista ruskeaa kodensaattoria joidenka päässä lukee ERO niin eroon niistä. Tämä on se yleisin vika mutta saattaa tietysti muutakin olla. Viittaa vaan vahvasti niihin kun lämpimänä toimii.
Pitää laittaa uudet,vakiotavaraa. Siis helppo löytää. Muista laittaa oikeinpäin,siis niinkuin vanhat. Miinus miinukseen, piirilevylle se on merkitty. Eikä tarvii olla pystymallin konkka,aksiaali,siis sellainen jossa on johtimet päissä kelpaa samallatavoin.
600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
jsmaa kirjoitti:Jari Ke kirjoitti:Korjataan senverta ettei juttu ihan aina justiin näin olejsmaa kirjoitti:Ne on ne kaksi konkkaa siinä ohjainboxissa joiden kapasitanssi on laskenut. kylmänä enempi ja lämpimänä ei niin paljon jolloin saattaa toimia normaalisti. Ne 2 pystymallista ruskeaa kodensaattoria joidenka päässä lukee ERO niin eroon niistä. Tämä on se yleisin vika mutta saattaa tietysti muutakin olla. Viittaa vaan vahvasti niihin kun lämpimänä toimii.
Edit:
Kysymys 1: Olen juottanut kolveilla 60-luvulta lähtien.
Kysymys 2: 60- luvun lopulta AINOASTAAN Wellereillä. Minulla on tällähetkellä 4 Welleriä.
En tiedä osaanko juottaa Sinun kriteeriesi mukaisesti mutta olen tässä elämäni varrella juottanut muutaman kymmenentuhatta
televisiota,radiota ja muuta elektroniikkaa. Ja minun kokemukseni mukaan AINA kun tulee ROE:n ruskea konkka vastaan niin sitä on syytä epäillä,mieluummin vaihtaa (Anteeksi meni edellisessä viestissä kirjaimet sekaisin,konkka on siis ROE,ei ERO).
Näitä vaihtamalla on vakkarit kuntoutuneet. ENKÄ väittänyt että asia AINA on näin,minä vain en ole tällä vähäisellä kokemuksella törmännyt muuhun.
Neuvoppas nyt sitten lisää!
Nuo kysymykset editin alla oli tarkoitettu topiikin aloittajalle ja myönnetään ettei tullu ajateltua sitä että väärinymmärryksen mahdollisuus on ilmeinen tai oikeasaan ihan todennäköinen. Vilpittömät pahoitelut

Konkat kannattaa jokatapauksessa vaihtaa mutta aina vika tosiaan ei ole niissä.
Topikin aloittaja EI varmuudella osaa juottaa. Luulenpa, että itse boxin irroituskin voi olla minulle vaikeaa. Osaamiseni suuntautuu muualle ja siksi annan mielelläni sen jonkun muun tehtäväksi.
Hienoa, että olen saanut kommentteja kysymyksiini. Nyt vielä, kun joku hoitaisi homman kotiin
Hienoa, että olen saanut kommentteja kysymyksiini. Nyt vielä, kun joku hoitaisi homman kotiin

Katotaan josko huomenna saisin jonkinlaiset ohjeet että boksiin pääsee käsiksi. Jatkohan sulla jo onkin tiedosa