270 CDI: Ei kierrä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18282
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja dealer »

CDI203 kirjoitti:ei kyllä muistu miellen yhtään cdi koneella olluta 210 missä sitä ei ole ollut(tosin juuri mitään juuri muista)
Kaikissa facelifteissä on, mutta prefacelifteissä ei edes lisävarusteena.
Oliko jotenkin niin että ensimmäisissä (-99 ?) faceliftissä on sekä sähköinen että polttoainekäyttöinen lisälämmitin, tai joka tapauksessa osassa on molemmat vakiovarusteena ?
wiimax.fi
Unique387
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 468
Liittynyt: To 06.06.2013 08:19
Paikkakunta: Hollolan Lahti

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja Unique387 »

MiHe kirjoitti:Se nappi on nähtävästi jokatapauksessa, jos webasto on niin ohjaa sitä, muuten ohjaa sähkövastusta (Mulla siis samainen nappi löytyy, eberi on jälkiasennettu ja sille on ihan omat nappinsa ja kellonsa muualla)
Oliskohan kellään varmuudella niin,että pelaa Webasto (ajonaikainen) sekä vastuslämmitin, yhtäaikaa ? Variaatioita näyttää olevan loputtomasti. Webastoa se nappi nyt ohjaa. En voi tietää onko ohjannut joskus sekä Webastoa, että vastuslämmitintä? Kaveri vaan sanoi että vastuslämppärille ei ole erillistä nappia.

Ajattelin sen elävän "omaa elämäänsä". Vai olisko jollain peräti pelkkä vastuslämmitin mutta ei ohjausnappia ?
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Unique387 kirjoitti:
MiHe kirjoitti: Kaveri vaan sanoi että vastuslämppärille ei ole erillistä nappia.
On ainakin faceliftissä.
+358 18B8FE99
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:ei kyllä muistu miellen yhtään cdi koneella olluta 210 missä sitä ei ole ollut(tosin juuri mitään juuri muista)
Kaikissa facelifteissä on, mutta prefacelifteissä ei edes lisävarusteena.
Oliko jotenkin niin että ensimmäisissä (-99 ?) faceliftissä on sekä sähköinen että polttoainekäyttöinen lisälämmitin, tai joka tapauksessa osassa on molemmat vakiovarusteena ?
Noin se varmaankin menee tarkemin kun yritää muistelaa niin joissain vanhemissa on siinä kohdin ollut tyhjä kohta(muualakin kuin muistissa...)
siihen ei niin paljoa ole huomiota joutunut kiinitämään (siitä kummalinen osa 210 kohdalla että useimiten on toiminut :) niissä mitä on tutkaillut)

mistä tuleekin mieleen että sen ylä osan saa sovitettuun niihin missä se on lohkon kyljessä

-276

E: eli vaikka 203 malliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja noroljan »

MiHe kirjoitti:Se nappi on nähtävästi jokatapauksessa, jos webasto on niin ohjaa sitä, muuten ohjaa sähkövastusta (Mulla siis samainen nappi löytyy, eberi on jälkiasennettu ja sille on ihan omat nappinsa ja kellonsa muualla)
Juuri tästä syystä rupesin alunperin miettimään onko sitä vastusta tuossa Unique387:n autossa ollenkaan. Tuntui hassulta, että sama nappi ohjaa sekä vastusta, että webastoa. Eli ne on sitten molemmat päällä tai pois samanaikaisesti. Siinä siis on vain yksi nappi ja alkuperäinen webasto, kuitenkin vikakoodia tuli vastuksesta, eli molemmat siellä sitten tietojen mukaan on.

Omassa taas on samalla lailla, kun MiHe:llä, eli vain vastus ja siinä samallainen nappi, mutta se ohjaa tietysti sitä vastusta vaan.
J.Kulmala kirjoitti:
Unique387 kirjoitti: Kaveri vaan sanoi että vastuslämppärille ei ole erillistä nappia.
On ainakin faceliftissä.
No missäs se nappi on, kun on myös webasto, siinä ei ole erillistä nappia tuolle vastukselle?

E: Myös ketjun aloittajan autossa on molemmat webasto ja vastus (jos webasto on alkuperäinen.)
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja noroljan »

dealer kirjoitti:
noroljan kirjoitti:Joku nyt osaa varmaan sanoa tuosta suoraan, että vika on siinä imm:ssä. Itse vaan en osia lähde ostamaan, ennenkuin olen tutkinut liittimet ym. Toisaalta, jos joutuu vieraalla käyttämässä luettavana, ehkä edulliset osat kannattaa suosiolla vaihtaa.
Ainahan on mahdollista että vika on johdotuksessa. Korjaamolla nämä menee tosi helposti ja nopeasti; uusi osa paikalleen :arrow: toimii :arrow: vika oli siinä. Ellei toimi tutkitaan lisää ja vaihdetaan vanha osa takaisin.
Itselle en muista sattuneen tutkittavaksi yhtään ilmamassamittarivikaa jossa kyse olisi johtoliittimen tai johtojen vaurioista, sitten jos on vikamuistissa muutakin pysyvää siitä näkee heti että virrat puuttuu.
Totta, noinhan sen ainakin pitäisi jokapaikassa mennä. (Uskon toki, että Teillä niin asia onkin). Tuo Mega-auto vaan saa karvat pystyyn, jossa autoa on käytetty, se tuntuu vaihtavan kaikki osat ja laskuttavan niistä vaikka vika olisikin ollut vain yhdessä osassa. (Mistäs sitä jälkeenpäin tiedät oliko joku niistä vaihdetuista osista oikeasti rikki, vai vaihtoivatko vaan, kun etsivät alkuperäistä vikaa).

Ja toisekseen mietin liian vaikeasti tuota ilmamassamittari asiaa, ajattelin heti, että siellä on kaksi vikaa päällä, jolloin ensimmäinen ajatus oli että johdoissa/liittimessä mahdollinen vika. Mutta eihän toi Imuilman lämpötilatunnistin olekkaan siinä samassa imm:n kanssa CDI-koneessa.

Eli siellä on sitten vikaa vielä erikseen Imuilman lämpötilatunnistimessa (B17). (Ja tarkemmin muisteltuna tämä taisi olla juuri se osa josta itsellä oli mennyt johtopoikki korjaamolla, kun vaihtoivat hehkut.)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

noroljan kirjoitti:
dealer kirjoitti:
noroljan kirjoitti:Joku nyt osaa varmaan sanoa tuosta suoraan, että vika on siinä imm:ssä. Itse vaan en osia lähde ostamaan, ennenkuin olen tutkinut liittimet ym. Toisaalta, jos joutuu vieraalla käyttämässä luettavana, ehkä edulliset osat kannattaa suosiolla vaihtaa.
Ainahan on mahdollista että vika on johdotuksessa. Korjaamolla nämä menee tosi helposti ja nopeasti; uusi osa paikalleen :arrow: toimii :arrow: vika oli siinä. Ellei toimi tutkitaan lisää ja vaihdetaan vanha osa takaisin.
Itselle en muista sattuneen tutkittavaksi yhtään ilmamassamittarivikaa jossa kyse olisi johtoliittimen tai johtojen vaurioista, sitten jos on vikamuistissa muutakin pysyvää siitä näkee heti että virrat puuttuu.
Totta, noinhan sen ainakin pitäisi jokapaikassa mennä. (Uskon toki, että Teillä niin asia onkin). Tuo Mega-auto vaan saa karvat pystyyn, jossa autoa on käytetty, se tuntuu vaihtavan kaikki osat ja laskuttavan niistä vaikka vika olisikin ollut vain yhdessä osassa. (Mistäs sitä jälkeenpäin tiedät oliko joku niistä vaihdetuista osista oikeasti rikki, vai vaihtoivatko vaan, kun etsivät alkuperäistä vikaa).

Ja toisekseen mietin liian vaikeasti tuota ilmamassamittari asiaa, ajattelin heti, että siellä on kaksi vikaa päällä, jolloin ensimmäinen ajatus oli että johdoissa/liittimessä mahdollinen vika. Mutta eihän toi Imuilman lämpötilatunnistin olekkaan siinä samassa imm:n kanssa CDI-koneessa.

Eli siellä on sitten vikaa vielä erikseen Imuilman lämpötilatunnistimessa (B17). (Ja tarkemmin muisteltuna tämä taisi olla juuri se osa josta itsellä oli mennyt johtopoikki korjaamolla, kun vaihtoivat hehkut.)
Ja molpien anturien kohdalla johdot on usein rikki juuri siitä liitmen juuresta
jos anturit ja johdot on ehjät niin ECU mutta jostain syystä se on yleisempi vaiva 320 cdi r6 koneissa varsinkin ilmamassamitarin kohdala
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
tolu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.12.2014 21:02

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja tolu »

Tännehän oli paljon tullut vastauksia.. eli tänään vaihtelin termarin ja lämmöt nousi noin 85 asteeseen. Samalla yritin putsata ilmamassamittaria kun porukoiola sattu olemaa joku crc:n aine kyseiseen hommaan. Ei auttanut eli maanantaina ostamaan kokonaan uus osa.

Jaa että lämpötunnistimessakin ois vikaa. No koitetaan eka toi toinen.

Itsellä alkuperäinen webasto jo löytyy nappi millä saa ajonaikaisen käytön pois...
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tuo imuilman lämpötila tunnistin ei saanut autoa ainakaan itsellä vikatilaan, se vaan näytti ECUlle kokoajan, että se olisi -40 astetta (kun piuha oli poikki), että vaikuttaa piilevästi toimintoihin. imm taas sai vikatilan aikaiseksi hajotessaan, että se tärkeämpi, vaikkakin molemmat kannattaa toki tutkia.

Tuosta katkaisijasta, sitä mietittiin, että sammuttaako sitten myös tuon vastuksen, kun sille ei erillistä katkaisijaa ole...
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Kannattaa katsoa onko se lämmitin yleensäkään kiinni, joku härmärä muistikuva että jossain olis puhuttu asiasta missä sanottiin sähkölämmittimen irroitettavan jos webasto asennetaan (saattoi olla ihan jäkiasennusohjeitakin mitä muistelen).
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Ainakin virran kulutus pienee huomattavasti jos vastuslämmitin on pois kytketty jos kerran on webasto
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja noroljan »

MiHe kirjoitti:Kannattaa katsoa onko se lämmitin yleensäkään kiinni, joku härmärä muistikuva että jossain olis puhuttu asiasta missä sanottiin sähkölämmittimen irroitettavan jos webasto asennetaan (saattoi olla ihan jäkiasennusohjeitakin mitä muistelen).
Saattaa olla jotain perää asiassa, ainakin ketjussa esiintyneistä kahdesta alkuperäisellä webastolla olevasta autosta molemmat antaa vikakoodia vastuksesta. Jotain johtopäätöstä jos yrittää itse tehdä asiasta se osottautuu yleensä kuitenkin vääräksi, joten olen hiljaa :)
arska10 kirjoitti:Ainakin virran kulutus pienee huomattavasti jos vastuslämmitin on pois kytketty jos kerran on webasto
Mietin myös hiljaa itsekseni, miksi siellä yleensä pitäisi olla molemmat käytössä :shifty:
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

noroljan kirjoitti: Mietin myös hiljaa itsekseni, miksi siellä yleensä pitäisi olla molemmat käytössä :shifty:
Sähkövastuksella lämmitys alkaa välittömästi, sensijaan polttoainelämmitin herää hitaammin. Automatiikkahan sen sitten hoitaa kumpaa haluaa käyttää sähkövastusta vai polttoainelämmitintä. Itse källistuisin sähkövastuksen puolelle, koska ja kun autossa on riittävä voimalähde omasta takaa.
+358 18B8FE99
tolu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.12.2014 21:02

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja tolu »

Tota tota mites noi sähkövastuksen piuhat oikein menee? Vois koittaa mittailla niitä... itellä toi sähköoppi ei ole mikään vahvin ala joten nopeuttaisi asiaa jos jollain olisi joku kytkentäkaavio tai jotain hyödyllistä kuvaa...

Maanantaina pitää käydä tilaamassa uutta osaa ja hyökätä välillä emännän audin stefojen kimppuun. Eipä oo vapaa-ajan vietto ongelmia :D
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 404
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

...

Viesti Kirjoittaja venit »

...
Viimeksi muokannut venit, Ke 01.08.2018 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tolu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.12.2014 21:02

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja tolu »

googlasin hieman tota sähkövastus hommaa. Tuntuu olevan aika yleinen vika ja korjaus tapahtuu ostamalla uusi osa... Mutta pitää selvitellä vielä lisää...
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2477
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja noroljan »

tolu kirjoitti:googlasin hieman tota sähkövastus hommaa. Tuntuu olevan aika yleinen vika ja korjaus tapahtuu ostamalla uusi osa... Mutta pitää selvitellä vielä lisää...
Voit huoletta jättää sen pois toiminnasta (jos se on yleensäkkään ollut toiminnassa), kun sulla on kaiken lisäksi vielä Webasto siellä.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tolu kirjoitti:googlasin hieman tota sähkövastus hommaa.
Tuntuu olevan aika yleinen vika ja korjaus tapahtuu ostamalla uusi osa...
Mutta pitää selvitellä vielä lisää...
Selvitelemällä lisää tai (googletelmalla)
selviä se ylisin korjaus siihen eli johtoirti tai poikki sitten sen pään suojausa



-267
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
270w210
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ti 14.08.2012 14:06

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Mulla on orkkis webasto kellolla ja nappi mistä saa sähkölämmittimen pois. Facelift kyseessä.
tolu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.12.2014 21:02

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja tolu »

Tuli vaihdeltua ilmamassamittari, ilmanputsari sekä imuilman lämpötila-anturi. Vikatila häipyi ja auto tuntui toimivan hyvin. Hieman lisävaivaa teetti kun joku vi''n idiootti oli katkaissut johdot aivan liittimen juuresta tosta lämöanturista... Ei voi kuin ihmetellä ihmisten tyhmyyttä...

Mutta kiitokset asiallisista vastauksista.
tolu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.12.2014 21:02

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja tolu »

Alkoi aika omituinen vika tuon remontin jälkeen. Radio ottaa aivan älyttömästi häiriötä noin 1800 kierroksen kohdalla pienellä kaasulla. Onko kellään käynyt mitään vastaavaa. Ei välttämättä liity noihin antureihin mutta alkoi siinä samoihin aikoihin...
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

tolu kirjoitti:Alkoi aika omituinen vika tuon remontin jälkeen. Radio ottaa aivan älyttömästi häiriötä noin 1800 kierroksen kohdalla pienellä kaasulla. Onko kellään käynyt mitään vastaavaa. Ei välttämättä liity noihin antureihin mutta alkoi siinä samoihin aikoihin...

xenonit jos on jälkiasennetut niin voi olla syypää tuohon...
tolu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 03.12.2014 21:02

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja tolu »

Ihan normi lyhdyt
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: 270 CDI: Ei kierrä

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Nyt menee mielenkiintoiseksi. Koska itelle tuli tähän autoon sama vika n. 1800kiekkaa ja radio ottaa häiriötä.. Itse en ole muuta tehnyt kuin vaihtanut imusarjan läppämoottorin jonka jälkeen ääni tuli...

Eli suosittelen jos yhtään kiinnostaa ottamaan johto pois läppämoottorista ja voipi olla, että ääni lakkaa siihen..

Viisaammat osaa sanoa liikkuuko läppämoottori juuri tuossa n.1800 paikkeilla...
Vastaa Viestiin