0141219_191217.jpg
Kyllä ammattilainen on aina ammattilainen..Sähkö G (ent. om606 moottorin piristys)
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kyllä ammattilainen on aina ammattilainen..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tuo kuva ei voi olla kenenkään muun tallista kun Pyryn!
Tämä on kyllä toinen mielenkiintosista topiceista mitä täällä on.

Tämä on kyllä toinen mielenkiintosista topiceista mitä täällä on.

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..

Oikeen arvattu! Pyry, eli PTracing tuota pakosarjaa taiteilee..JuhoL kirjoitti:Tuo kuva ei voi olla kenenkään muun tallista kun Pyryn!![]()
Tämä on kyllä toinen mielenkiintosista topiceista mitä täällä on.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Joulu tuli muutaman päivän etukäteen:
Kiitokset vielä Pyry Takkunen Tmi:lle!
Kiitokset vielä Pyry Takkunen Tmi:lle!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kylläpä on kaunista, itsellekkin tuli samalta herralta pakosarja viime kesänä ja ei voi kun olla tyytyväinen jälkeen ja hyvin on kestänyt!
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
On upean näköinen. Mielenkiinnolla odotetaan uutta mittadataa tuolla pakosarjalla..
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Nyt näyttää sarja sellaselle jolla saadaan tehojaki 

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Et ole ainoamuuris kirjoitti:On upean näköinen. Mielenkiinnolla odotetaan uutta mittadataa tuolla pakosarjalla..

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Nyt oli kyllä niin komia sarja että huhu
voikun pääsis omien kädentaitojen kanssa samalle leveleille joskus. Taitaa tulla penkissäkin pikkasen eri lukemaa kun tuolla aikasemmin 


värit väreihin ja loput maihin.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Lomat lusittu ja paljoa ei tullut tallissa kerettyä rappamaan ja siitäkin mitä kerkesi olemaan meni käyttistä korjatessa.. Ekaksi piti vaihtaa eteen jarrupalat kun oli yksi kulunut metallille. Seuraavana päivänä oli perä kentässä, mutta se korjaantuu onneksi pelkällä kompuran liittimen korjauksella. Yksi päivä taisi olla välissä ja sammui keskelle risteystä no Starin päähän ja määränsäädin näytti olevan ehtoopuolella samalla vielä huomasin että yksi suutin vuotaa..
No kerkesin jotain kuitenkin tähänkin projektiin kötöstämään:
Tuohon pitäisi vielä toisen hukkaportin laippa hitsata ja sitten kokeillaan heittää keraami päällyste niskaan samoin kuin pakosarjaan.
No kerkesin jotain kuitenkin tähänkin projektiin kötöstämään:
Tuohon pitäisi vielä toisen hukkaportin laippa hitsata ja sitten kokeillaan heittää keraami päällyste niskaan samoin kuin pakosarjaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Lisää käppyröitä hitsailtu. Toisen hukkiksen paikkaa mallailtu (kurkistelee tuolla välihässäkän alapuolella) ja muokattu downpipe.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kuuman puolen palikat valmiina:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Keraamit ruiskutettu:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Marteliuksen pinnoitteet vai?
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Juu martelius black satin pinnoite.Choke kirjoitti:Marteliuksen pinnoitteet vai?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
100ml riitti nuihin, vai? 

-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Asiallisen näköstä toimintaa!
Tuo black satinko ei tarvinnu uunitusta?

Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Choke kirjoitti:100ml riitti nuihin, vai?
250ml ja just riitti.
Juu ei tarvi uunia, kovettuu kun osat lyödään paikoilleen ja ajetaan "keskiraskaalla" kaasulla tunteroinenJukki kirjoitti:Asiallisen näköstä toimintaa!Tuo black satinko ei tarvinnu uunitusta?

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Loputkin palikat valmiina jospa sitä huomenna pääsisi kasaamaan:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ensi startti:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tlaGcInmF8c[/youtube]
Huomiselle jäi porttien ohjauksien sekä mittareiden putkien vedot. Ja tietty koeajo
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tlaGcInmF8c[/youtube]
Huomiselle jäi porttien ohjauksien sekä mittareiden putkien vedot. Ja tietty koeajo

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Tätä ketjua on ollut hienoa seurata. Upeaa työnjälkeä.
Täytyy ihailla sitä asennetta jolla viet projektia eteenpäin - et tyydy helpoimpaan ratkaisuun vaan haet sitä toimivinta kokoonpanoa.
Upeaa myös se että kerrot selvästi kuinka homma etenee ja jaat tietoasi muille.
Kiitos.
Jatka samaan malliin!
Täytyy ihailla sitä asennetta jolla viet projektia eteenpäin - et tyydy helpoimpaan ratkaisuun vaan haet sitä toimivinta kokoonpanoa.
Upeaa myös se että kerrot selvästi kuinka homma etenee ja jaat tietoasi muille.
Kiitos.
Jatka samaan malliin!
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Kiitosta! Juu kaikki onnistumisen ja epäonnistumiset kerrotaan ettei muiden tarvitse tehdä samoja virheitä. Tänään koe ajolla mutta ei saa hyvää mittaus dataa kun ei saa ahtoja nousemaan yli 1.5bar. Sama mikä vaihde silmässä ja neliveto päällä niin 1.5 kun tulee mittariin katoaa pito täysin.. Ei auta kuin odotella että joku tie sulaa tai sitten pitää lyödä piikit alle ja traktori perään lisäpainoksiHurja kirjoitti:Tätä ketjua on ollut hienoa seurata. Upeaa työnjälkeä.
Täytyy ihailla sitä asennetta jolla viet projektia eteenpäin - et tyydy helpoimpaan ratkaisuun vaan haet sitä toimivinta kokoonpanoa.
Upeaa myös se että kerrot selvästi kuinka homma etenee ja jaat tietoasi muille.
Kiitos.
Jatka samaan malliin!

Mittaus ja säätö järjestelmääkin tuli päivitettyä niin ei tarvitse aina läppäriä kantaa autoon:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Jep, tässä on kyllä esimerkillistä puuhastelua kaikin puolin. Huonot kelit pitää hullut edelleen jännityksessä, mielenkiinnolla ootettu jo päiviä uutta raporttia koneen käytöksestä. Omassakin yleensä pito loppuu talvella enne tehoa, ei se nelivetokaan mahdottomiin pysty. G 6x6 seuraavaks aihioks? 
Millä pohjalla tuo kontrolleri/loggeri on toteutettu?

Millä pohjalla tuo kontrolleri/loggeri on toteutettu?
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Jos lotosta 30Me voitan niin 6x6 G tulee varmastimuuris kirjoitti:Jep, tässä on kyllä esimerkillistä puuhastelua kaikin puolin. Huonot kelit pitää hullut edelleen jännityksessä, mielenkiinnolla ootettu jo päiviä uutta raporttia koneen käytöksestä. Omassakin yleensä pito loppuu talvella enne tehoa, ei se nelivetokaan mahdottomiin pysty. G 6x6 seuraavaks aihioks?
Millä pohjalla tuo kontrolleri/loggeri on toteutettu?

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ei pitäisi selailla ebaytä.. sattu silmään tommonen 100Tkm ajettu W216 CL S65 AMG automaatti eli mallia w5a900 hintakin oli sopeva joten loova vaihtuu vielä ennen seuraavaa dynoreissua.
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Pakko kysyä mutta laitatko tuosta ylläolevasta laatikon sun G mersuun? Eikö gee ole nelivetoneJSJ kirjoitti:Ei pitäisi selailla ebaytä.. sattu silmään tommonen 100Tkm ajettu W216 CL S65 AMG automaatti eli mallia w5a900 hintakin oli sopeva joten loova vaihtuu vielä ennen seuraavaa dynoreissua.

Mikä laatikko sulla nyt on siellä ja onko se nelivetolaatikko? Kiinnostaa tietää jos sopeis vaikka mussoon joskus

Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Milläs lootan ohjaus on hoidettu tähän asti ja meneekö uus samalla? Tämähän ei ollut alkup 606-G..
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Nyt on samanlainen mutta heikompi kestoinen G mersussa on jakolaatikko erikseen eli voimalinja menee moottori laatikko välikardaani jakolaatikko josta kardaanit eteen ja taakse.MarkusJVainio kirjoitti:Pakko kysyä mutta laitatko tuosta ylläolevasta laatikon sun G mersuun? Eikö gee ole nelivetoneJSJ kirjoitti:Ei pitäisi selailla ebaytä.. sattu silmään tommonen 100Tkm ajettu W216 CL S65 AMG automaatti eli mallia w5a900 hintakin oli sopeva joten loova vaihtuu vielä ennen seuraavaa dynoreissua.![]()
Mikä laatikko sulla nyt on siellä ja onko se nelivetolaatikko? Kiinnostaa tietää jos sopeis vaikka mussoon joskus
Re: om606 moottorin piristys, tuplan rakentelua..
Ohjaus on itse kötöstelty ja uusi laatikko toimii samalla ohjauksella. Juttua ohjauksesta löytyy tästä ketjusta tuolta alkupäästä.muuris kirjoitti:Milläs lootan ohjaus on hoidettu tähän asti ja meneekö uus samalla? Tämähän ei ollut alkup 606-G..