
w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Elikäs otsikon mukaisessa laitteessa mietityttänyt jo pidempään erikoiset äänet, vai onko tuo om606 normaalistikin karkeaääninen..? Eli tyhjäkäynnillä käy "siististi" tai lähinnä tasaisilla kierroksilla mutta aika "raksuttava/helisevä" ääninen!? Sit ajaessa veto päällä menee siististi, mut kun päästää kaasun alkaa rullaan niin kierrokset putoo portaittain sillai "böböttämällä" ja kuulostaa et konehuoneessa olis helvetin iso "kalkkarokäärme"..!? Sit ku rullaa ja lyö taas polkimesta vedon päälle ni "rapsahtaa" ensin ja sit taas normaali ääni..!? Eli onkos nyt sitte mahdollisesti venyny ketju, tai ketjunkiristin kaput ja jakoketju on siellä "kalkkaron" roolissa.. Ketjussa on pieniä kirkkaita kulumajälkiä kyllä mut eipä tuosta osaa sanoa, paits et kai siin nyt jotain saakin näkyä ku 368000km. ajettu.. Kiitos vastauksista jo etukäteen.. 

Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Ei mainitunlaisia ääniä saa kuulua OM 606 mootorista, kun moottori apulaitteineen on kunnossa. Jakoketju ei pidä mainitunlaista ääntelyä, rapisee kuitenkin, jos ketju venynyt.DonVito kirjoitti:Elikäs otsikon mukaisessa laitteessa mietityttänyt jo pidempään erikoiset äänet, vai onko tuo om606 normaalistikin karkeaääninen..? Eli tyhjäkäynnillä käy "siististi" tai lähinnä tasaisilla kierroksilla mutta aika "raksuttava/helisevä" ääninen!? Sit ajaessa veto päällä menee siististi, mut kun päästää kaasun alkaa rullaan niin kierrokset putoo portaittain sillai "böböttämällä" ja kuulostaa et konehuoneessa olis helvetin iso "kalkkarokäärme"..!? Sit ku rullaa ja lyö taas polkimesta vedon päälle ni "rapsahtaa" ensin ja sit taas normaali ääni..!? Eli onkos nyt sitte mahdollisesti venyny ketju, tai ketjunkiristin kaput ja jakoketju on siellä "kalkkaron" roolissa.. Ketjussa on pieniä kirkkaita kulumajälkiä kyllä mut eipä tuosta osaa sanoa, paits et kai siin nyt jotain saakin näkyä ku 368000km. ajettu.. Kiitos vastauksista jo etukäteen..
Kannattaisi ottaa moniurahihna senverran löysälle ja kokeilet käynnistää moottorin ilman apulaitteita.
+358 18B8FE99
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Ok tuon koitan seuraavaksi.. Olisko laturi sit vai!?
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Toi hihna pois on jees kokeilu joka pois pudottaa sieltä tulevat kiristimen,ja apurullien äänet.
Jos ei auta niin voit venkoppa pois katsoa ykk merkillä kampurasta paljonka heittää asteilla nokka akseli verrattuna kampuraan niin tietää venymän ja sekin kertoo vaihdon tarpeen.
Jos ei auta niin voit venkoppa pois katsoa ykk merkillä kampurasta paljonka heittää asteilla nokka akseli verrattuna kampuraan niin tietää venymän ja sekin kertoo vaihdon tarpeen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Juu toi on kans sellanen mikä pitää sit ziikaa, mut luulis et olis pajalla ilmotettu että merkit ei nazaa kun oli kansi vaihdettavana vanhan porsittua.. Luulisin että nokkaketju osastolla olis kaikki ok, mut kun tällä kertaa en tehny hommaa itte.. Anna muitten tehdä ja tee sit ite perässä!
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Tietty sitä en ymmärrä miten apulaitteet voi vaikuttaa kierrosten laskemisen "röhkimällä" alas ku päästää kaasubedaalin ja antaa rullaa.. Eikö kierrosten pitäs pudota portaattomasti suoraa tyhjäkäynnille?
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Siellähän on vapakytkimellä oleva laturi, joten hihnan vapautuksella selviää vapaakytkinvika.DonVito kirjoitti:Ok tuon koitan seuraavaksi.. Olisko laturi sit vai!?
Jos em. toimenpiteillä ääntelyt lähde, niin seuraavaksi ruiskutusennakon tarkistus ja jako tietenkin. Mitä kansiremontissa on tehty ei selvinnyt, voisi olla esikammioissakin vikaa, suuttimissa, ruiskutuspumpun paineventtiileissä jne. Alipainepumppu on yksi mahdollinen äänilähde.
+358 18B8FE99
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Vanhasta kannesta lensi hehku täydestä soitosta! Kierteet oli pilattu ja en halunnu korjauskierteillä duunattua.. Hommasin hyvän käytetyn ja käytin Kansiset oy:n kautta täydessä remontissa.. Itellä ei just sillon ollu mestoja missä duunaa nii tuttu järkkäs työt edullisesti Mekonomenissä.. Kaikki muu tuli edellisestä kokoonpanosta, eli on siis vanhaa paitsi tiivisteet ja kansi venttiileineen.. Sanoin vielä että ziikaa jos on jotai hullusti niin uusitaan sit tarvittaes, mut ei kukaa puhunnu mitää.. Yx suutin ainoastaa jumitteli rempan jälkee, mut lähti sillä et laitto öljyä naftan joukkoo..
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Sieltähän se "kalkkarokäärme" löytyiDonVito kirjoitti:Yx suutin ainoastaa jumitteli rempan jälkee, mut lähti sillä et laitto öljyä naftan joukkoo..
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Ei oikein sovi äänihavaintoihin.koyama kirjoitti:Sieltähän se "kalkkarokäärme" löytyiDonVito kirjoitti:Yx suutin ainoastaa jumitteli rempan jälkee, mut lähti sillä et laitto öljyä naftan joukkoo..

+358 18B8FE99
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Juu se suuttimen kolistelu on aika erilainen ääni ja se se ei nyt ainakaan oo.. Suuttimet kunnossa nyt..
Re: w210 300DT Autom. asiantuntijat APUA!!!
Ei ollut vikaa apulaitteissa, nyt hihna käytetty löysällä.. Ite veikkaan sitä jakoketjua/kiristintä ja sitämyöten pumpun ajotus pielessä.. Toikin viittaa siihen että kylmänä räjähtää hyvin käyntiin, mut kuumana taas joutuu virittää vieteriä pidempää ja konetta pyörittää pitkään..?