E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Sopivasti jouluaattona päätti kiesi jättää tielle, 5km ennen anoppilaa. Lumipyryssä meni mukavasti 100km viittäkymppiä, kun keli selkeni ei auto ottanutkaan enää kierroksia. Tien sivuun, uudelleenkäynnistys ja johan sytytti moottorin vikavalon. No, onneksi Mobilo.
Ehdin lukaisemaan koodit, ja sanoi P1401, P1409, P1408, P0237 ja P0299.
EGR- ja turbo-ongelmaa näyttäisi olevan. Mitähän voisi olla vikana, ja miten arvokasta remppaa taas tulossa?
Ehdin lukaisemaan koodit, ja sanoi P1401, P1409, P1408, P0237 ja P0299.
EGR- ja turbo-ongelmaa näyttäisi olevan. Mitähän voisi olla vikana, ja miten arvokasta remppaa taas tulossa?
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Jospa toi lumi pyry teki tehtävänsä...onko autoa sulateltu tai ollut lämpimässä tallissa?
Kannattaa lähteä halvimmasta päästä noi vikojen etsimiset.
Kannattaa lähteä halvimmasta päästä noi vikojen etsimiset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Ei vielä, sinne se jäi korjaamon pihaan odottelemaan arkea...pakkanen ei ainakaan vähentynyt ole. Mielenkiintoista kyllä, jos ei autolla voi ajaa lumisateessa, nelivedolla sekin kun on muuten mukavaa. Tosiaan n. 2000rpm otti vaan, ja jos vähän koitti polkaista, ravisteli ja sammui siihen. Tyhjäkäyntiä kävi oikein nätisti.
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
.
Kesäpensalla lähdit etelästä tänne perukkaan ja kahden kympin pakkaseen.
Autot oikeasti jätetään Kuopioon ja loppu tullaan porokyytillä.
Kannataisko vaikka diesel satasella nyt kokeilla ihan ensin, jos näin on päässyt käymään.
Kesäpensalla lähdit etelästä tänne perukkaan ja kahden kympin pakkaseen.
Autot oikeasti jätetään Kuopioon ja loppu tullaan porokyytillä.
Kannataisko vaikka diesel satasella nyt kokeilla ihan ensin, jos näin on päässyt käymään.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?

Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
TA76 kirjoitti:no jos Shelliltä myydään talvi-dieselinä semmoista, joka ei kestä -7 astetta, niin sitten voi olla aineestakin kiinni.
Tuossa Tuikku mainitsi Diesel 100 lisäaineesta, joka ottaa haltuun vedestä johtuvat kosteudet ei parafiinikiteiden poistamiseen.
+358 18B8FE99
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Ilmanputsarit tukossa lumesta?
Tuohan on muutenkin melkoinen pölynimuri joka tukkii ilmansuotimiaan varsin nopeasti...
Tuohan on muutenkin melkoinen pölynimuri joka tukkii ilmansuotimiaan varsin nopeasti...
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Tulikos nuo koodit uudellen nolauksen jälkeenTA76 kirjoitti:Sopivasti jouluaattona päätti kiesi jättää tielle, 5km ennen anoppilaa. Lumipyryssä meni mukavasti 100km viittäkymppiä, kun keli selkeni ei auto ottanutkaan enää kierroksia. Tien sivuun, uudelleenkäynnistys ja johan sytytti moottorin vikavalon. No, onneksi Mobilo.
Ehdin lukaisemaan koodit, ja sanoi P1401, P1409, P1408, P0237 ja P0299.
EGR- ja turbo-ongelmaa näyttäisi olevan. Mitähän voisi olla vikana, ja miten arvokasta remppaa taas tulossa?
toden näköisesti vika on jo mainitu lumi/pakkanen päässyt väärän paikkan
ja sitten kun on sulanut sataa olla että ei koodit heti lähde pois
-131
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Ne koodit olivat tosiaan ihan tuoreeltaan, parin käynnistyksen jälkeen. Pajalta sanoivat, että DPF niin tukossa, ettei testerilläkään saa polteltua puhtaaksi..DPF:n vaihtoa pukkaa. Ei liene ihan halpaa sitten.
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
TA76 kirjoitti:Ne koodit olivat tosiaan ihan tuoreeltaan, parin käynnistyksen jälkeen. Pajalta sanoivat, että DPF niin tukossa, ettei testerilläkään saa polteltua puhtaaksi..DPF:n vaihtoa pukkaa. Ei liene ihan halpaa sitten.
Onko tiedossasi, onko moottoriin tehty ohjemamuutos ? DPF:n tukkoon meno vaan viittaa siihen.
+358 18B8FE99
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Sitä polttoa *:rin kanssa kanttaa koitaa parin kertaan ja parilla eritavallaTA76 kirjoitti:Ne koodit olivat tosiaan ihan tuoreeltaan, parin käynnistyksen jälkeen. Pajalta sanoivat, että DPF niin tukossa, ettei testerilläkään saa polteltua puhtaaksi..DPF:n vaihtoa pukkaa. Ei liene ihan halpaa sitten.
Niin yleensä ne aukenenevat vaikka auluksi näyttäisi että hommasta ei tule
Mitään ja ne mitkä ei aukene sillä tavalla niin pesemällä
Ja vaikka nuotion hiiloksella kuivatelemalla aukenevat,
Ihan heti ei uutta tarvitse osta... Tai ponikää poistaa
-124
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
samaa ongelmaa täällä ml 320cdi-06. ensimmäiset yli 10 asteen pakkaset kun tänne saapui niin vikatilaan meni muutaman kilsan ajon jälkeen. bosch testeri kertoi että dbf yläraja-arvo ylitetty jos nyt oikein muistan. hetkellinen vika eikä moottorivikavalo syttynyt. kuitattiin pois ja toimi pari päivää normisti mutta tänään -20 pakkasta ja sama homma. vikatilassa on. vielä en ole johdon päässä käynyt mutta sama homma varmasti. käydessä boschi näytti että suodattimen paine olisi 28mpa. kaveri piti sitä korkeana? mitä kuuluis olla? löydettiin myös valikko jonka mukaan viime poltosta olisi 78tkm. pakkopoltoksi luulemaamme valikkoa ei saatu auki. sanoi että ohjainlaitteeseen ei saada yhteyttä..? kertokaapa viisaammat miten jatketaan olis ihan jees pakkasillakin ajella... 

Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Heitetään vähän idioottimainen vinkki: hommaa W124 

Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
heitetäämpä takasin. löytyy moinen. mutta sekin liian uusi kun palaa airbag ja abs valot taulussa!?Behemoth kirjoitti:Heitetään vähän idioottimainen vinkki: hommaa W124

Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Uusi dpf pitäisi tilata Saksasta, ja maksaisi merkkiliikkeessä yli 2000eur. Vaihtoivat paine-eroanturin ja saivat sen verran paikkoja auki, että pääsin ajamaan auton takaisin Tampereelle, fortet tankissa. Otti paikallaan kierroksia sen mitä uskalsi antaa, ajaessa max 3000rpm.
Nyt on seuraavalla korjaamolla, jossa riittää vielä uskoa suodattimen aukeamiseen.
Softaa ei tietääkseni ole muutettu, auto oli junge sterne, kilometrejäkään ei ole kuin reilu 100000..jos nyt pitävät paikkansa sitten.
Nyt on seuraavalla korjaamolla, jossa riittää vielä uskoa suodattimen aukeamiseen.
Softaa ei tietääkseni ole muutettu, auto oli junge sterne, kilometrejäkään ei ole kuin reilu 100000..jos nyt pitävät paikkansa sitten.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Kuten sanottu niin yleensä aukeavat kun vaan oikealla tavalla yritääTA76 kirjoitti:Uusi dpf pitäisi tilata Saksasta, ja maksaisi merkkiliikkeessä yli 2000eur. Vaihtoivat paine-eroanturin ja saivat sen verran paikkoja auki, että pääsin ajamaan auton takaisin Tampereelle, fortet tankissa. Otti paikallaan kierroksia sen mitä uskalsi antaa, ajaessa max 3000rpm.
Nyt on seuraavalla korjaamolla, jossa riittää vielä uskoa suodattimen aukeamiseen.
Softaa ei tietääkseni ole muutettu, auto oli junge sterne, kilometrejäkään ei ole kuin reilu 100000..jos nyt pitävät paikkansa sitten.
jos jotain lisä mössöjä ilman pönikän irrotusta niin eropaine anturin reijästä liquit molyn dpf putsaria,
kilsat jos pitää paikansa niin kannatta alkaa selvitämään mekanista syytä mikä on tukkinut sen
sutin riiki, ahtimen pakopuoli vuotaa öljyä joku anturi rikki, liian kylmänä käyminen siinä jokunen yleinen
-122
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
terokoo kirjoitti:samaa ongelmaa täällä ml 320cdi-06. ensimmäiset yli 10 asteen pakkaset kun tänne saapui niin vikatilaan meni muutaman kilsan ajon jälkeen. bosch testeri kertoi että dbf yläraja-arvo ylitetty jos nyt oikein muistan. hetkellinen vika eikä moottorivikavalo syttynyt. kuitattiin pois ja toimi pari päivää normisti mutta tänään -20 pakkasta ja sama homma. vikatilassa on. vielä en ole johdon päässä käynyt mutta sama homma varmasti. käydessä boschi näytti että suodattimen paine olisi 28mpa. kaveri piti sitä korkeana? mitä kuuluis olla? löydettiin myös valikko jonka mukaan viime poltosta olisi 78tkm. pakkopoltoksi luulemaamme valikkoa ei saatu auki. sanoi että ohjainlaitteeseen ei saada yhteyttä..? kertokaapa viisaammat miten jatketaan olis ihan jees pakkasillakin ajella...
Aloitus on helpoo ensin alkuun vaihtaa työkalu autoon kuluvaksi eli *:rin ja sitten katsoa mitä sillä saa aikaan
eropaine anturin letkut kanatta tarkistella että ei ole jäätä
(vaikka onkin enemän vitoja vaivaava)
-121
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
.
Olettehan seuranneet moottorin lämpöjä.
Jos lämmöt ei nouse, ei tee hiukkassuodattimen puhdistus polttoakaan => suodatin tukkeentuu.
Eikä mahda tehdä sitä helposti pakotettunakaan, ensin pitäisi saada hiukkassuodattimen herjat poikkeen.
Suodattimen voi myös pesettää ja yrittää sitten sitä regenerointia.
Pakokaasun kierrätys poikkeen ja lisää vetoja myös auttaa, jos vaan jollain lailla edes elpyy vielä.
Tästä on itse asiassa ehjässä moottorissa erittäin hyviä kokemuksia.
Melkein sanoisin, että uusi suodatin on se aivan viimeinen vaihtoehto, sen jälkeen kun on ensin jo mallattu piippuja suuhun.
Tietty, jos rahaa on niin perstaskussa että istumaan on paha ruveta, niin sehän muuttaa tietty asian laidan, muttei ne täällä kyllä paljon kirjoittele, eikä viihdy.
Olettehan seuranneet moottorin lämpöjä.
Jos lämmöt ei nouse, ei tee hiukkassuodattimen puhdistus polttoakaan => suodatin tukkeentuu.
Eikä mahda tehdä sitä helposti pakotettunakaan, ensin pitäisi saada hiukkassuodattimen herjat poikkeen.
Suodattimen voi myös pesettää ja yrittää sitten sitä regenerointia.
Pakokaasun kierrätys poikkeen ja lisää vetoja myös auttaa, jos vaan jollain lailla edes elpyy vielä.
Tästä on itse asiassa ehjässä moottorissa erittäin hyviä kokemuksia.
Melkein sanoisin, että uusi suodatin on se aivan viimeinen vaihtoehto, sen jälkeen kun on ensin jo mallattu piippuja suuhun.
Tietty, jos rahaa on niin perstaskussa että istumaan on paha ruveta, niin sehän muuttaa tietty asian laidan, muttei ne täällä kyllä paljon kirjoittele, eikä viihdy.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
No se paine-eroanturi oli nyt rikki, kuulemma..aiemmin syksyllä oli dpf:n joku lämpöanturi, se sytytti vikavalon jonka pikahuolto nollasi testien jälkeen starilla. Oli kuulemma vielä kunnossa. Auto oli syyskuulla huollossa ja katsastuksessa, mobil 1 esp:t menivät koneeseen silloin.
Kuten sanottu niin yleensä aukeavat kun vaan oikealla tavalla yritää
jos jotain lisä mössöjä ilman pönikän irrotusta niin eropaine anturin reijästä liquit molyn dpf putsaria,
kilsat jos pitää paikansa niin kannatta alkaa selvitämään mekanista syytä mikä on tukkinut sen
sutin riiki, ahtimen pakopuoli vuotaa öljyä joku anturi rikki, liian kylmänä käyminen siinä jokunen yleinen
-122
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
No niin, uusintakierroksella Star herjasi taas, että paine-eroanturi olisi rikki. Mutta tällä kertaa ihan normaali regenerointiin pakotus sitten auttoi, ja nokiprosentit nollassa. Ehkä se Forté sitten auttoi jotain. Pelottavaa sinällään, että tarjotaan edes puoliksi tosissaan 2200EUR hintaista uutta DPF:ää jos ei heti tärppää regenerointi..
Jää nähtäväksi, pysyykö DPF auki, vai onko joku vika vielä mikä sitä nokeentumista aiheuttaa.
Jää nähtäväksi, pysyykö DPF auki, vai onko joku vika vielä mikä sitä nokeentumista aiheuttaa.
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
täällä ei vieläkään päästy staariin mutta autocom ilmoitti että samainen paine-eroanturi rikki. kuitattiin pois ja tehtiin kanssa polttoon pakotus. noin 30min. kestävä melkosesti käryävä kokemus oli. en tiedä sitten kuvittelenko vaan vai oliko vaikutusta mutta tuntuu kuin vetoja olisi tullut lisää. ennenkään huonosti ole vetänyt mutta nyt tuntuu herkemmältä kaasun tottelun suhteen.
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Eikös se ollut niin että dbf jos tulee tiensä päähän niin kokonaan ohjelmoi pois toiminnasta....uutta ei kannata ostaa...tai rahallahan sen saa.
Vesi pesu voi auttaa myös mutta vaatii irroittamisen.
Vesi pesu voi auttaa myös mutta vaatii irroittamisen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Niin, jos ei olisi tuo regenerointi nyt toiminut, niin seuraava askel varmaankin olisi juuri pesu+huuhdonta anturin reiästä paineella, Liqui Molyllä mitä joku jo mainostikin. Jos ei tuo tepsisi, niin sitten irti ja vielä järeämpää pesua. Varmaan katselisin tässä kohtaa käytetyn, vähemmän tukossaolevan DPF:n ennemmin kuin tuon uuden.
Re: E320CDI '08 jätti tielle jouluna, EGR?
Yksi hyvä paikka ostaa uusi DPF on http://www.uni-fit.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.