Täytyi uusia takajarrupalat. Kiljahtelu alkoi samantien. Eteenpäin hiljaa ajaessa ja jarruttaessa. Peruuttaessa, jarruttaessa. Liukasta kun on, niin eteenpäin kiihdyttäessä, niin että kolmio alkaa vilkkua. Sutimisen estohan käyttää aavistuksen jarrua hyväkseen. Vielä liukkaaseen kurviin ajaessa kiljahtaa kun ajonvakautus tekee samoja temppuja.
Eli kiljahtelee nurkissa ajaessa vähän joka käänteessä. Ei ole omissa autoissa kiljunut koskaan ja niitä on ollut kymmeniä ja kymmeniä. Tana. Olen ajatellut että kiljuvat jarrupalat olis jääneet jo johonkin 70- luvulle.
Mutta autoissa näyttää lapsentaudit kiertävän ikuista kehää. Mätänetistä ne ostin. Merkkiä en juuri muista. Täytyy käydä siellä jupisemassa.
Väittäisin että olen 30 palat vähintään ostanut Motonetista, viikko sitten Audiin. Eikä yhdetkään ole vinkuneet tms.
Ne on väärin asennettu jos vikisee.....Reunat smirglaamatta, luikutapit hiomatta, uusista levyistä varastorasvat poistamatta jne.
.
Viimeksi muokannut LopenUupunut, Ma 29.12.2014 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joskus auttaa kun pyöräyttää mäntää, motonetti ei tietenkään ota noita takaisin vaan myy niihin semmoset värinänestokumit. Tosiaan rälläkkää voi tarvita asennuksessa.
Vinkumiset saa loppumaan kun ajaa ohuella laikalla jarrupalan melkein "poikki" pystysuunnassa. Joissakin tämä ura on valmiina mutta ei kaikissa. Iso pala resonoi jarruttaessa ja tällä kikalla sen saa pois. Yhdet palat oli joskus vähän ahtaat liukupinnoiltaan, nahkeasti liikku ja jäin laahaamaan välillä. Hioin liukupintaa vasten olevat pinnat pikkurälläkällä ja kun sopivasti ottaa niin ei kolise sitten turhia, muttei vingukkaan. Tuohon Motonetin osien laatuun en jaksa ottaa edes kantaa.
Tarvikepalat ovat kovia, ja ne eivät ole mersun laadunvalvonnan alaisia tuotteita. Alkuperäiset palat liki hauraita, pehmeitä, ja siksi ne pitävät ja eivät vingu. Niiden pinta ei lasitu ikinä. Se on sama jos käytetään W-luokan tai V-luokan rengasta ja sitten Q-luokan rengasta. Toinen näistä kuluu nopeammin, on myös pitoa enemmän, ja toinen taas on kova, jonka pinta kuluu vain vähäsen. Se sitten aikojen saatossa kovettuu. Hyvää on että rengas kestää, mutta sen pito-ominaisuudet ovat surkeat.
Ei liene viisasta mennä jarrupaloja halkomaan? Tällöin jarrupalat eivät ole enää sellaisia, joiden niiden pitäisi olla. Ne saattavat olla vaarallisia! Itse ostan Vehosta alkuperäiset jarrupalat aina. Niissä ei juurikaan ole hintaeroja piraattipaloihin. En tuomitse, etteikö ihmiset saisi tehdä niin kuin haluavat, mutta kun liikutaan liikenteessä, niin voisi olettaa että turvalaitteet olisivat ainakin sellaisia kuin auton valmistaja edellyttää.
Mulla oli kanssa väykässä sama ongelma. Tarvikepalat alkoivat viikon perästä vinkumaan. Huollossa vaihtoivat takuuseen niitä muutaman sarjan. Sitten kaverin vinkistä kävin ostamassa Pagidin valmistamat palat. Lopu vinkuminen ja vonkuminen. Erona noissa oli, että näissä jälkimmäisissä ainakin viistetyt reunat:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
LopenUupunut kirjoitti:Väittäisin että olen 30 palat vähintään ostanut Motonetista, viikko sitten Audiin. Eikä yhdetkään ole vinkuneet tms.
Ne on väärin asennettu jos vikisee.....Reunat smirglaamatta, luikutapit hiomatta, uusista levyistä varastorasvat poistamatta jne.
.
Ne jarrupalat on ihan asianmukaisesti asennettu. Ei siihen levyjä vaihdettu. Ei siellä mitään varastorasvaa ole.
Ei nuo tilatut ole vinkunu, vaikka nettitarvikekauppa olikin.
Motonetistäkin varmaan saa eri valmistajan paloja samaan autoon.
Kannattaa ottaa monesti se vähän kalliimpi tuote.
Tulee kuitenkin käytössä halvemmaksi ja on laadukkaampi.