Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87 *video lisätty*
Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87 *video lisätty*
Tuollainen bensakulkine tuli hankittua, liikkeellelähdössä perä on ihan hiljainen. Vähän lämmettyään ja nopeuden kasvaessa ei mitään, mutta jos teet vaikka moottorijarrutuksen alkaa kuulua ääniä ujelluksesta rohinaan, pienikin hipaus kaasua niin ääni kaikkoaa. Veto päällä ja kiihdyttäessä perä ei pidä mitään elämää, mutta pienikin kaasun kevennys aiheuttaa mielenkiintoisia ääniä. Mistäpä voisi syntipukkia alkaa etsimään, uudet öljyt on vaihtumassa ja pari tukitankoa, joista katsastuksessa tuli hylsy, mutta tuskin nuo niin paljon perän asentoa muutaisivat, että aihetuttaisi jurinaa? Muuten on tosiaan äänetön kaikilla nopeusalueilla, kaasun kevennys on myrkkyä. Perä ei kuitenkaan lonksahtele kiihdytyksissä tai liikkeellelähdöissä.
Auto tosin ollut aiemmin vähän teinikäytössä, joten toki yksi vaihtoehto on että perä on poljettu hajalle, mutta tuo täysi äänettömyys tasaisella kaasulla ihmettyttää. Kaipa siellä jos jotain olisi särkeytynyt elämöisi se myös tuolloin.
Hyviä vinkkejä kuulostellaan.
Auto tosin ollut aiemmin vähän teinikäytössä, joten toki yksi vaihtoehto on että perä on poljettu hajalle, mutta tuo täysi äänettömyys tasaisella kaasulla ihmettyttää. Kaipa siellä jos jotain olisi särkeytynyt elämöisi se myös tuolloin.
Hyviä vinkkejä kuulostellaan.
Viimeksi muokannut R-N-X, La 17.01.2015 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: To 08.09.2011 18:35
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87
Justiin vaihtoin 200d mersuun perän ja siinä sillä vanhalla viallisella perällä loppu rohina/ujellus kun löysäs kaasun. Veto päällä piti mekkalaa. Onko kardaanin kannatinlaakeri ja kumi tarkastettu?
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87
Tosiaan vaihda ensin tukilaakeri..jos kumi ehjä laakeri maksaa noin 10e.
Perän puoleen kyllä kallistuisin silti mutta halvemmasta liikkeelle.
Jos manu 5-vaihteinen niin välitys on joku 3.4x ja automaatilla 3.27 noin...eli ota se huomioon ja katso perän kupeelta lukema.
Tossa myynti palstalla oli 60-70e muistaakseni manuun käypä äänetön perä myynnissä.
Vetarikin voi olla vaikka en ole kuullut moisesta mutta jos välystä paljon ja kuulat sopivasti siellä kuluneet ja soikeassa pesässä voi tulla pauketta ja rohinaa eli kokeile niiden kiertämäkllä välys..vähän saa olla.
Perän puoleen kyllä kallistuisin silti mutta halvemmasta liikkeelle.
Jos manu 5-vaihteinen niin välitys on joku 3.4x ja automaatilla 3.27 noin...eli ota se huomioon ja katso perän kupeelta lukema.
Tossa myynti palstalla oli 60-70e muistaakseni manuun käypä äänetön perä myynnissä.
Vetarikin voi olla vaikka en ole kuullut moisesta mutta jos välystä paljon ja kuulat sopivasti siellä kuluneet ja soikeassa pesässä voi tulla pauketta ja rohinaa eli kokeile niiden kiertämäkllä välys..vähän saa olla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87
Kannattaa ensin korjata tiedossa olevat viat ja vasta sitten keksiä uusia.R-N-X kirjoitti:Mistäpä voisi syntipukkia alkaa etsimään, uudet öljyt on vaihtumassa ja pari tukitankoa, joista katsastuksessa tuli hylsy, mutta tuskin nuo niin paljon perän asentoa muutaisivat, että aihetuttaisi jurinaa?...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87
Totta kyllä. Huomenissapa tuon näkee onko mitään vaikutusta noilla ollut asiaan. Auto tosiaan ollut omistuksessa kaksi päivää ja ensimmäisenä pitää nyt saada vikalista korjattua, että leima heltiää ja sitten ihmetellä lisää. "Aihio" on sen verran hyvä, että jokunen € kannattanee uhrata. Kiitokset vinkkejä antaneille, auton alle en ole ehtinyt vielä käymään, mutta olisi luullut katsastusmiehen huomaavan ainakin jos kardaanin suunnalla olisi jotain vialla. Tosin katsastuksen painoarvo on nyt vähän niin ja näintomant kirjoitti:Kannattaa ensin korjata tiedossa olevat viat ja vasta sitten keksiä uusia.R-N-X kirjoitti:Mistäpä voisi syntipukkia alkaa etsimään, uudet öljyt on vaihtumassa ja pari tukitankoa, joista katsastuksessa tuli hylsy, mutta tuskin nuo niin paljon perän asentoa muutaisivat, että aihetuttaisi jurinaa?...
tomant

W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87
Noniin 2 pitkittäistä tukivartta vaihdettu ja toisen puolen camber-tukivarsi + Castrolin SAF-XJ peräöljyt. Petraantumista tapahtui paljon, jonkunmoinen ujellus jäi moottorijarrutukseen, mutta sitäkään ei aina ilmene. Lisäksi kammottava välillä kuulunut rutina on poissa (koputtaa puuta, seurailtava nyt vaan).
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87
kardaanin tukilaakerin kun vielä vaihdat niin sitten alat vasta ...kuullostelemaan jos tämä tästä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87
Seuraavasta tilipussista sekin laitetaan, raudassa ei ole raha hukassaatlas kirjoitti:kardaanin tukilaakerin kun vielä vaihdat niin sitten alat vasta ...kuullostelemaan jos tämä tästä.

W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87
Jotenkin alkaisi vaikuttaa, että vänkärin puolen takalaakeri pitäisi elämää tai sitten vetonivel. Laakerin vaihdosta löytyykin hyvin tarinaa, suosiolla osaava korjaamo saa sen tehdä, jos laakeri paljastuu vikakohteeksi. Hajoaako noista w124:sta miten helpolla vetoniveliä, vai onko kestävää sorttia? (sen verran sain vilkaistua, että suojakumi on ehjä ja kaipa siellä rasvaakin on).
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87
Vetonivel kyllä kestää kun on pituus suuntainen eikä käänny niin paljoa kuin etuvetoisessa autossa vetari.
itsellä pieni välys veto suunnassa mutta ei äännä...eiköhän noi kestä auton iän..en ole kuullut että kukaan olisi niveltä vaihtanut.
itsellä pieni välys veto suunnassa mutta ei äännä...eiköhän noi kestä auton iän..en ole kuullut että kukaan olisi niveltä vaihtanut.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87 *video lisätty*
Noniin, kahina jatkui aina kaasua keventäessä (välillä myös rallatusta) mutta perä oli/on ihan hipihiljaa veto päällä. Ehdin viimein tallille ihmettelemään ja pukeilla ollessa perästä kuului videon mukaista ääntä (vasen rengas on maassa). (21 sek kohdalla on 3. vaihde ja kaasun nosto sen jälkeen nelonen ja ääni kuuluu jatkuvasti.). Mitähän tuolta on mennyt, äänen tullessa näytti äkkiseltään, että vetoakseli alkaa "liepottaa".
https://www.youtube.com/watch?v=7Do5vt3IcOU" onclick="window.open(this.href);return false;
Perästä löytyi numerot R124 35125 08 Eli kyseessä lienee siis isoperä? Välitys näytti olevan 3,27.
https://www.youtube.com/watch?v=7Do5vt3IcOU" onclick="window.open(this.href);return false;
Perästä löytyi numerot R124 35125 08 Eli kyseessä lienee siis isoperä? Välitys näytti olevan 3,27.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87 *video lisätty*
Tolleen ei kyllä saisi pyöritellä kun tasauspyörästö on tiukoilla ja ei saa öljyä.
Mutta jos laippa noin lieppaa on siellä väljää poskilaakereilla reilusti..heiluuko ne käsin paljonkin?
Tai itse nivelessä on jotain..tutkihan.
Mutta jos laippa noin lieppaa on siellä väljää poskilaakereilla reilusti..heiluuko ne käsin paljonkin?
Tai itse nivelessä on jotain..tutkihan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87 *video lisätty*
Käsin ei heilu nivel, eikä perän laippa yhtään ja tuo vipotuskin alkaa vasta, kun tuo rallatus alkaa. Lueskelin tuossa juttua perän keskitapista, voisiko se kuitenkin olla syypää 

W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87 *video lisätty*
Murikka jäi sitten korjaamon iloksi, joten vikakohde jäi hämäryyteen, mitä tuolta oli särkeytynyt (ei viitsinyt ottaa tallinnurkkaan 28kg romurautaa). Tilalle tuli 244tkm ajettu vaihtoperä, välyksetön ja hiljainen kuin huopatossu. Kelpaa taas vanhuksen niellä kilometrejä 

W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Perä? Kardaani? mekkaloi W124 230E -87 *video lisätty*
voi, kun olisin huomannut aikasemmin tämän.
siellä on selvästi perän keskitappi tehnyt itselleen tilaa ja pyrkii nyt pois paikoiltaan ottaen kiinni hammasrattaisiin. ainakin pari tollasta olen omista autoistani jo korjannut. ihan peruskauraa. perästä perälevy auki, niin jo näkyy vika selvästi. tuosta saa hyvän ja hiljaisen, kun hitsaa tapin takas paikoilleen. ja tuosta ei siis tule mitään kemppilukollista tolla menetelmällä, vaan alkuperäisen veronen.
tuolla on kuvakin. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=72408" onclick="window.open(this.href);return false;
siellä on selvästi perän keskitappi tehnyt itselleen tilaa ja pyrkii nyt pois paikoiltaan ottaen kiinni hammasrattaisiin. ainakin pari tollasta olen omista autoistani jo korjannut. ihan peruskauraa. perästä perälevy auki, niin jo näkyy vika selvästi. tuosta saa hyvän ja hiljaisen, kun hitsaa tapin takas paikoilleen. ja tuosta ei siis tule mitään kemppilukollista tolla menetelmällä, vaan alkuperäisen veronen.
tuolla on kuvakin. http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=72408" onclick="window.open(this.href);return false;
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E