!!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eli veho ja kl vaihtoehdot? Mikäli näin on niin kl:ltä tilaillaan. Tuolla on vain niin erikoisia nimiä tuolla termarilla, että sitä on turhaa etsiä mistään nimen perusteella. Joistain paikoista voi varaosanumerolla tärpätä. Mbspecialistiltä löytyisi w203 mallia käytettynä, mutta en uskalla käytetyn osan kestävyyttä kokeilla. Tänään taas nollan tuntumassa auton lämmöt nousi hyvin 80 pintaan. Kummallisia nuo termarit ja cdi koneet.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mese fi siellätä löytyy varaosa numerotjuu-zo kirjoitti:Eli veho ja kl vaihtoehdot? Mikäli näin on niin kl:ltä tilaillaan. Tuolla on vain niin erikoisia nimiä tuolla termarilla, että sitä on turhaa etsiä mistään nimen perusteella. Joistain paikoista voi varaosanumerolla tärpätä. Mbspecialistiltä löytyisi w203 mallia käytettynä, mutta en uskalla käytetyn osan kestävyyttä kokeilla. Tänään taas nollan tuntumassa auton lämmöt nousi hyvin 80 pintaan. Kummallisia nuo termarit ja cdi koneet.
-112
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eeti kirjoitti:Moro!
Onko ollu porukalla ongelmaa että mittari näyttää totisesti väärin lämpölukeman? Oon vaihtanu monesti termarin ja kokeillu eri lämpöanturoillaki mutta kosketushäikkää luultavimmin. Mittaristo pelaa oikein mutta johtosarjassa varmaan jossain kohtaa vikapaikka. Sillointällöin näyttää oikean lämpölukeman.
Meneeköhän lämpöanturan johdot mihin? Tai paljonkohan on anturin vastusarvo?
E: ja tosiaan kyse W210 220 CDI -98 biilistä.
Ootko Eetu kahtonu testerillä lämpöjä. Ei taida nuo mittarit aivan todellista lukemaa näyttää.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tänään vaihdoin allekirjoituksen 203:seen molemmat termarit. Kai tuo vähän parani, heitin vaan samalla pahvit pois nokalta niin antaa tasotusta vanhoille termareille. Ootellaan että pakkanen kiristyy taas, niin näkee tuliko todella eroa vanhoihin.
Semmosen huomasin että tää uus termari nostaa lämmöt vaan 85c, vanhalla oli vaan tosi hidas lämpeemään mutta nousi lopulta ainakin lähelle 90. Pitäiskö lämmetä yli 85 vai onko mittään merkitystä muutamalla asteella?
Semmosen huomasin että tää uus termari nostaa lämmöt vaan 85c, vanhalla oli vaan tosi hidas lämpeemään mutta nousi lopulta ainakin lähelle 90. Pitäiskö lämmetä yli 85 vai onko mittään merkitystä muutamalla asteella?
S205 C200 4matic ”AMG” -16
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Entiset:
S204 C220 cdi A avantgarde -14
S204 C220 cdi A avantgarde -08
W204 C220 cdi A avantgarde -07
W203 C270 cdi A elegance -02
W202 C180 esprit -93
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
En staarilla oo kattonu mutta nämä bluethoot mokkulat näyttää samaa astemäärää kuin mittarikin. Välillä kun seuraa niin hyppää 10 astettakin lämmöt ylöspäin, jossaki on jotaki jännitehäikkää vähäsen.jukkis. kirjoitti: Ootko Eetu kahtonu testerillä lämpöjä. Ei taida nuo mittarit aivan todellista lukemaa näyttää.
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
W124 OM603 Rohjekti
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
No on sielä sillon jotain hämminkiä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eeti kirjoitti:En staarilla oo kattonu mutta nämä bluethoot mokkulat näyttää samaa astemäärää kuin mittarikin. Välillä kun seuraa niin hyppää 10 astettakin lämmöt ylöspäin, jossaki on jotaki jännitehäikkää vähäsen.jukkis. kirjoitti: Ootko Eetu kahtonu testerillä lämpöjä. Ei taida nuo mittarit aivan todellista lukemaa näyttää.
Anturin johto hinkantunut puhki, ilmaa systeemissä
-103
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tässä joulun alla ostin W204 ja ihmettelin alhaista moottorinlämpötilaa, mersufoorumilta selvisi nopeasti että termari vaihtoon, nyt nousee lämmöt päälle 80. moottorin merkkivalo syttyi termarin vaihdon yhteydessä mutta ilmeisesti liitin huonosti kun saivat kuitattua saman tein kun ajoin takaisin halliin
Käytin paikallisella korjaajalla kun meni myyjän piikkiin, nyt sitten petti ulkolämpötilan anturi näyttää pelkkää viivaa
asian tuntijoiden kommentit tapahtuneesta ja mielellään myös mallista


asian tuntijoiden kommentit tapahtuneesta ja mielellään myös mallista

Ennen ajoin E36 Bemarilla nyt W204 Mersulla
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mulla 200cdi vm 98 72 Kw termari vaihdettu vuosi sitten 87 asteinen .. muuta kuulemma ei saa...Kulutus kaupunkiajoa 10.5 litraa sadalla..
Paska puhetta että 200 menee pienellä nasulla.. autolla konaisuudessa ajettu 385 tkm
Paska puhetta että 200 menee pienellä nasulla.. autolla konaisuudessa ajettu 385 tkm
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kuulostais kyllä siltä, että sulla on jotain hämminkiä siinä. Mulla on -99 vuoden 220 cdi ja kulutus täällä pk-seudulla ajellessa pyörii 7 litran tuntumassa. Pidempää matkaa kun ajelee niin 6.3 litran tuntumassa. Kaikenlisäks mun termarit on vialliset. Tänään saapui kl:n paketti jossa molemmat uudet termarit ja tiivisteet. Katsotaan putoaako kulutus kun ne saa vaihdettua.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
kylläpä se kuluttaa! mun 200CDI vie 6,6l/100km sekalaista, maantiellä jopa alle 5. (ei tosin minun tyylillä). Vanha loppuunajettu 690tkm mittaris. Kyllä siinä jotain vikaa on oltava jos saa kulutuksen kymppiin. Minun 313 sprinter samalla OM611 moottorilla ei kuluta noin paljoa sekalaisajossa. Puhtaassa kaupunkiajossa 11/100 (talvella 13) ja matka-ajossa alle 9.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Eiköhän tuo 10,5l ole ihan normaali kulutus kaupunkiajossa näillä pakkasilla. Jos menee kesää-talvea tuon verran, niin sitten on syytä huolestua.work-man kirjoitti:Mulla 200cdi vm 98 72 Kw termari vaihdettu vuosi sitten 87 asteinen .. muuta kuulemma ei saa...Kulutus kaupunkiajoa 10.5 litraa sadalla..
Paska puhetta että 200 menee pienellä nasulla.. autolla konaisuudessa ajettu 385 tkm
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Ostin perjantaina 2011 w212 220 cdi koneella. Olisiko ollut lauantaina pakkasta jotain -15. Kylmää kyytiä moottoritiellä, lämmöt jotain 65 astetta. Tänään vedin maskin umpeen teippaamalla kokeeksi. Ennen teippausta lämmöt välillä 65-68 ja teippauksen jälkeen lämpö nousi iloisesti n. 82 asteeseen. Pakkasta vain -5. Mitenköhän mahtaa käydä kun pakkaset kiristyy?
Kyseessä uunituore Saksantuliainen, joten termostaatti olisi varmaan syytä päivittää pohjoisin olosuhteisiin. Ihmettelen kyllä, koska onhan Saksassakin joskus kunnon pakkasia ja luulisi bratwurstipoikienkin arvostavan lämmintä autoa.
Tuli muuten jeesusteipillä aika komee. Köyhän miehen kromia, naapuri kävi ottamassa tyypit ja katseli muutenkin auton, eikä huomannut iltahämärässä mitään ennenkin näytin!
Kyseessä uunituore Saksantuliainen, joten termostaatti olisi varmaan syytä päivittää pohjoisin olosuhteisiin. Ihmettelen kyllä, koska onhan Saksassakin joskus kunnon pakkasia ja luulisi bratwurstipoikienkin arvostavan lämmintä autoa.
Tuli muuten jeesusteipillä aika komee. Köyhän miehen kromia, naapuri kävi ottamassa tyypit ja katseli muutenkin auton, eikä huomannut iltahämärässä mitään ennenkin näytin!

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Termostaati rikki,Anakonda kirjoitti:Ostin perjantaina 2011 w212 220 cdi koneella. Olisiko ollut lauantaina pakkasta jotain -15. Kylmää kyytiä moottoritiellä, lämmöt jotain 65 astetta. Tänään vedin maskin umpeen teippaamalla kokeeksi. Ennen teippausta lämmöt välillä 65-68 ja teippauksen jälkeen lämpö nousi iloisesti n. 82 asteeseen. Pakkasta vain -5. Mitenköhän mahtaa käydä kun pakkaset kiristyy?
Kyseessä uunituore Saksantuliainen, joten termostaatti olisi varmaan syytä päivittää pohjoisin olosuhteisiin. Ihmettelen kyllä, koska onhan Saksassakin joskus kunnon pakkasia ja luulisi bratwurstipoikienkin arvostavan lämmintä autoa.
Tuli muuten jeesusteipillä aika komee. Köyhän miehen kromia, naapuri kävi ottamassa tyypit ja katseli muutenkin auton, eikä huomannut iltahämärässä mitään ennenkin näytin!
Kyllä ne termostaati siellä etlämpänkin hajoavat
-32
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 389
- Liittynyt: Ti 07.08.2012 20:22
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mulla on ohjelmoitu OM648 (280CDI) Egr poistettu käytöstä. Lämpeää nopeasti +80c. Eikä löydy webastoa. Kyllä nämä "maamoottorit" lämpeää nopeasti.anamankeli kirjoitti:Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)
MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)
MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)
EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)
EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)
EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)
EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Kyllä se taitaa suunnilleen samoihin mennä mullakin. EGR pitäisi saada pois pelistä. Muistatko lämpenikö paremmin kun egr oli käytössä?anamankeli kirjoitti:Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
Mitä muuta olet mieltä egr käytöstä poistosta? Ei kai muuta kuin tämä lämpöhomma että onko käytännön merkitystä vai ei?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Tääl on rivi kutonen joka lämpiää hitaasti. Testasin tukkia keulan ja siitä oli apua vähän, mutta autto...anamankeli kirjoitti:Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
Lämmöt itellä n.80 webastolla ei isoa vaikutusta.
Edellisessä samanlaisessa oli 92 termostaatti joka minusta toimi paremmin eli nopeammin ja oli kuumempi..
ns. pienestä termostaatista en osa sanoa onko noita ollu kummassakaan...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Mulla on hämärä muistikuva että webasto automaattisesti tietyssä lämpötilassa pudottaa tehoa ja tietyssä viimein puottaa pois päältä kokonaan.YOUgo kirjoitti:Tääl on rivi kutonen joka lämpiää hitaasti. Testasin tukkia keulan ja siitä oli apua vähän, mutta autto...anamankeli kirjoitti:Kenelläkään lastutettu 320cdi? Itte saan ajaa n.30min -20pakkaseĺla että lämmöt on 80.. voiko pois kytketty egr vaikuttaa asiaan noin paljon?
Lämmöt itellä n.80 webastolla ei isoa vaikutusta.
Edellisessä samanlaisessa oli 92 termostaatti joka minusta toimi paremmin eli nopeammin ja oli kuumempi..
ns. pienestä termostaatista en osa sanoa onko noita ollu kummassakaan...
Mulla on jälkiasenteinen kamina ja tuntuu ainakin että 60:ssä pienenee teho tai sammuu kokonaan. Onko kellään parempaa käsitystä?
Kokemuksia tuosta egr:n vaikutuksesta lämpenemiseen?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
vaihdettiin viikonloppuna termari tommoseen w203 220CDI vm.2003. Ei lämpene edelleenkään kunnolla yli 80 asteen. Jossain täällä foorumilla näin että esilämmitin menisi pois päältä jos ilmastointi on poispäältä (rest/ac off) asennossa, päteekö sama yllämainittuun autoon?
E: pidemmällä ajolla lämpes yli 80asteeseen ja toimi hyvin.
E: pidemmällä ajolla lämpes yli 80asteeseen ja toimi hyvin.
Viimeksi muokannut edin, Pe 06.02.2015 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
En tiedä päteekö ko. autoon. (ainakin 211 korissa on tuo systeemi ja toimii kuvailemallasi tavalla) mutta auttaako se esilämmitin mitään nesteen lämpenemiseen?edin kirjoitti:vaihdettiin viikonloppuna termari tommoseen w203 220CDI vm.2003. Ei lämpene edelleenkään kunnolla yli 80 asteen. Jossain täällä foorumilla näin että esilämmitin menisi pois päältä jos ilmastointi on poispäältä (rest/ac off) asennossa, päteekö sama yllämainittuun autoon?
Mie olen ymmärtänyt että se lämmittää vain sisälle puhallettavaa ilmaa? Korjatkaa äkkiä jos meni vikaan!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Oma auto 2003, W211 200CDI keula peitetty lämpenee noin 8min ajossa 80c ja vähän enemmän kun ajaa niin tasan 100c viivalle ja pysyy siinä. tämä kun pakkasta alle -2 Kun kylmempää tulee, -15c -> niin silloin menee noin 13min ja noin 80c. kylmällä en ole vielä ajellut yli 20km joten en osaa sanoa nouseeko samoihin kun 0c kelillä. (nämä ajat yleensä kun auto ollut lohkolämmittimessä 30min-1h riippuen pakkasesta)
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
OK, kiitos vastauksista. Ei tosiaan ollut lohkossa tuo auto enne kun testattiin. Pidempi testi lenkki täytyy suorittaa ja testata.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Itellä hajosi termostaatista anturi.. Auto näytti noin 50 astetta aina ja lämpesi sinne 90 nurkille, samaa näytti myös ilmastoinin näyttö joka on dikitaallinen.... Noh uusi termostaatti ja loppu ongelmat... Mielenkiintoista että viisari nousee ny reilusti yli 80 asteen dikitaalinen pyörii jossain 84-86, eli vaihto kannatti... lämpiää enemmän kuin ennen... Eli jos se viisari jää 80 ja kiikun kaakun päälle niin suosittelen vaihtamaan... Lämpenemisen nopeudesta en nyt osaa sanoa vielä...
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Olen tuore W168 A170:n omistaja ja hiukan epäilin lämpöjen olevan alhaalla, naftaa tuntui menevän enemmän, kun voisi kuvitella.
Tässä keksinnössähän ei ole moottorinlämpömittaria ja OBD2 testeriä ei ollut saatavilla. No onneksi töissä sattui olemaan IR-kamera. Tulos oli mielenkiintoinen. 20km matkalla töistä kotiin (100km/h ja 60km/h aluetta) moottori oli lämmennyt 40 asteeseen (pakkasta oli n. 2 astetta)! Maanantaina uusi termari paikalleen ja katsotaan saadaanko lämpöjä ylös. Kumma muuten, että netistä ei löydy viimasuojaa tähän 168 malliin. Uudempaan löytyy.
Tässä keksinnössähän ei ole moottorinlämpömittaria ja OBD2 testeriä ei ollut saatavilla. No onneksi töissä sattui olemaan IR-kamera. Tulos oli mielenkiintoinen. 20km matkalla töistä kotiin (100km/h ja 60km/h aluetta) moottori oli lämmennyt 40 asteeseen (pakkasta oli n. 2 astetta)! Maanantaina uusi termari paikalleen ja katsotaan saadaanko lämpöjä ylös. Kumma muuten, että netistä ei löydy viimasuojaa tähän 168 malliin. Uudempaan löytyy.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Jos moottori ei lämpiä tuon enenpää niin tuskin siellä on termosttaatia ollenkaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Olin aika äimissäni minäkin, mutta maanantainahan tuo selviää!arska10 kirjoitti:Jos moottori ei lämpiä tuon enenpää niin tuskin siellä on termosttaatia ollenkaan.

Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Termari oli paikallaanarska10 kirjoitti:Jos moottori ei lämpiä tuon enenpää niin tuskin siellä on termosttaatia ollenkaan.

IR-kamera ei ole enää lainassa, mutta "käsituntumalla" lämmöt voisi pyöriä suunnilleen normaaleissa. Katsotaan alkaako moottorinlämpiäminen näkymään myös kulutuksessa.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Perhepiirissä kaksi w211 vm-04 cdi mersua.
270cdi ajettu 320tkm ja 200cdi ajettu 490tkm, 270 on automaatti erillisellä laatikon öljynjäähdyttimellä ja 200 manuaali.
270cdi keula peitetty, mutta 200cdi:stä ei ollenkaan.
Miksi 200cdi lämpenee nopeammin kuin 270cdi, molempiin on vaihdettu termostaatit ja letkumalliseen, ilman lämpotila n.0c.
200cdi lämpenee n.10km. matkalla normaaliin ja puhaltaa kuumaa mutta samalla matkalla 270cdi vain n.60c?
Normaaliin lämpötilaan 270 lämpenee n.17km. matkalla.
Onko näin että isompi moottori vain lämpiää hitaammin?
270 kokeiltu ajaa isommilla kierroksilla sama matka mutta ei vaikutusta, termostaatti on varmasti kunnossa.
270cdi ajettu 320tkm ja 200cdi ajettu 490tkm, 270 on automaatti erillisellä laatikon öljynjäähdyttimellä ja 200 manuaali.
270cdi keula peitetty, mutta 200cdi:stä ei ollenkaan.
Miksi 200cdi lämpenee nopeammin kuin 270cdi, molempiin on vaihdettu termostaatit ja letkumalliseen, ilman lämpotila n.0c.
200cdi lämpenee n.10km. matkalla normaaliin ja puhaltaa kuumaa mutta samalla matkalla 270cdi vain n.60c?
Normaaliin lämpötilaan 270 lämpenee n.17km. matkalla.
Onko näin että isompi moottori vain lämpiää hitaammin?
270 kokeiltu ajaa isommilla kierroksilla sama matka mutta ei vaikutusta, termostaatti on varmasti kunnossa.
Re: !!! HUOM !!! CDI:LLÄ AJAVAT, TARKISTAKAA TERMOSTAATTI !!
Alilämpöä havaittavissa myös täällä suunnalla tuoreen perheenjäsenen W211 koppasen 320CDIn (R6) kanssa. Elikkäs kaupunkiajossa lämmöt nousee 70-75 asteeseen, ja välillä (toki harvoin) jopa siihen normiin 90 asteen tietämille. Maantieajoa kyseisellä autolla pääsin koittamaan kunnolla vasta eilen, kun kävin Oulussa edestakaisin. Yhteensä 700km matkalla lämmöt kipusivat kiukkuisesti välillä pikkaisen yli 60asteen... Auto kyllä lämpenee todella nopeasti siihen 60 asteeseen, mutta siihen se meinaaa sitten jäädäkkin. Eiköhän termari ole vaihtokunnossa?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11