Muuta ''ylimäärästä'' mielestäni ei kuulu, ääni katoaa noin 1000rpm ja sen jälkeen vain murahtelee
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
https://www.youtube.com/watch?v=cS5FjKW ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Jönsi kirjoitti:S124 E300TD om606 käyntiäänestä on niin monta juttua että onkohan tässä ihan normaali pumpun täktäktäk käyntiääni?
Muuta ''ylimäärästä'' mielestäni ei kuulu, ääni katoaa noin 1000rpm ja sen jälkeen vain murahtelee![]()
https://www.youtube.com/watch?v=cS5FjKW ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllä jakoketju vaihdetaan ainakin viimeistään silloin kun alkaa rapistelemaan. Suositukset muistaakseni noin 300000 km välein.Jönsi kirjoitti:Vihdetaanko jakopääkettinkiä tai alipainepumppua mersun huoltoohjelmassa olleskaan ? Vähän huono tuo saksankieli.. pumpulle ei minusta ole koskaan tehtty mitään että voiko tuplakettinki venyä niin paljon että menis niin myöhäselle tuo pumppu ? Vähän savuttaa tyhjäkäynnillä ja tuoksuu ei katoa nesteet eikä öljyä kuin 2-3l /10000 Ajettu 545tkm.
pera8x kirjoitti:en usko ennakkoon. jos olis ennakko pielessä oireilis muillakin kun vaan yhdellä pytyllä. tuo selvästi kalkattaa vaan yhdellä pytyllä, taikka kerran per työtahti. siltä se ainakin kuulostaa.
helpoin olis varmaan selvittää mistä pytystä se ääni tulee (edellä jo kerrottu kuinka) ja sitten vaihtaa vaikka suuttimia ja esikammiota päikseen jonkun toisen pytyn kanssa ja katsoa siirtyykö ääni.
vika voi olla myös kuten kulmala sano pumpun paineventtiileissä, taikka vaikka elementissä.
Jari Ke kirjoitti:Sanoisin et satavarmasti vika ei ole ennakoissa
Ei niinJ.Kulmala kirjoitti:Jari Ke kirjoitti:Sanoisin et satavarmasti vika ei ole ennakoissa
Ei kannattaisi olla niin varma....
Vaihda sen suutin jonku muun kanssa ristiin. Jos vikapaikka ei muutu ni sit esikammion vaihtoon. Kun otat eskammiota irti ni muista ottaa hehkutulppa ekax irti!Jönsi kirjoitti:Noniin taas on päivä räpläilty kolmea mersua ja ollaan viisaampia. Elikkäs keulasta päin katottuna 2. pytyn polttoaineputkea löysäämällä ylimääräinen läpytys lakkaa, elikkäs olisko vikaa suuttimessa ?
Jönsi kirjoitti:Ja homma tapahtuu pirun pitkällä 22 hylsyllä, eiku vääntää auki ja ylös eikä vielä lennä siinä vaiheessa mitään silmään, toinen auki vaihto ja kiinni ? Alusprikat uudet. Etten mitään vahinkoa amatöörinä saa aikaiseksi
Jonkin verran enemmän osien irrottelemista että 22 mm hylsyllä pääsee irrottamaan suuttimia. Ei niin helppo kuin kapeakantisessa.Jönsi kirjoitti:Jeba mullahan tämä monivena, mutta huomenna jos ei saa tarpeeks pitkää hylsyä niin sitten tehdään semmonen, vaihdetaan ja ollaan taas viisaampia. Kiitos kumarrus taas kerran neuvoista
Ja lisäksi täytyy ottaa se alumiininen "välikansi " pois, ennenkuin suutin pääsee nousemaan pois paikaltaan.Jönsi kirjoitti:Juu ei ole muoveja paikoillaan et eikös se sitten ole että poltto ja paluu putket irti ja piiitkällä hylsyllä.?
Jönsi kirjoitti:Juu eikait se ollut kuin ottaa pois ko tekas siihen sopivan avaimen. Elikkäs net osaavat tehdä jotain taikoja tuolla dieselhuollossa kun vie pelkän suuttimen? Tässä suuttimessa tai ainakin tässä pytyssä se häikkä mutta onko järkee käyttää siellä kaikki suuttimet jos net osaavat ne tsekata tai jtk ?
Edit: en kokeillut vaihtaa päikseen, eli liian laiska ?
Katsotaan sitten jos suuttimista löytyy vikaa, on käyntihäiriöön sitten vaikuttanut. Vieläkin on vaan kutina, ettei suuttimista löydy vikaa, vaan vika on muualla. Tuo mainitsemani ruiskutuksen ennakko olisi helppo tarkistaa, johon videon ja sanallisen kertomuksesi perusteella antaa viitteet. Muutenkin olisi ruiskutusennakko syytä tarkistaa, kun ei ole tietoa jakoketjun käyttöiästä ja onko koskaan ennakkoa tarkistettu.Jönsi kirjoitti:Jeps niin taidan tehdä. Tietävätpä sanoa sitten jos joutuu vaihtaa tuo kärje.
Ei tarvitse ottaa pois ruiskutusennakon tarkistuksen vuoksi.Jönsi kirjoitti:Jees se sitten seuraavaksi ja eikös siinä tuo alipainepumppu täydy käyttää pois niin tulee sekin tarkistettua ?
Ei tarvitse alipainepumppua ottaa pois säätämisenkään perusteella. Pumpussa on hienosäätö, jolla voidaan säätää usempi aste ennakossa.Jönsi kirjoitti:Perskele täytyy ettiä jostaki parempi ohje tohon
Edit: taas leikin tyhmää.. Joo tarkistus mutta sitten jos säätääpi niin alip.pumppu pois ja löyty ihan hyvä tyhmemmällekkin tehty ohje.