CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/5939931 Tuossahan tuo. Näköjään se toinen onkin mennyt jo kaupaksi, ylhäälläkin siitä oli jotain puintia käyty. Ainoat ongelmat tuossa kuulemma on juurikin ruosteenalut (ei kuulemma ole kuin pintaruosteita) sekä takaiskarit vähän löysähköt mutta alustasarjan tuossa saisi mukaansa. Öljynvaihtoväli 15-20tkm, kompuran öljyt joskus.
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Kohtuullisilla varusteilla näyttäs olevan tiptronic laatikkoa tuossa ei kyllä käsittääkseni ole koska ei ole facelift malli. Ruosteen kanssa saa varautua yllätyksiin jos pinta pellesäkin sitä on jo.
C207 250CDI - 10
W203 200CDI -04
Ex:W208 230K -99
W203 200CDI -04
Ex:W208 230K -99
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Tervehdys uudelta CLK-kuskilta!
Vastaus otsikon kysymykseen: tärkeintä on että kone ja laatikko pelaa moitteettomasti eikä ruosteongelma ole karannut käsistä (tässä oma ohjenuorani auton ostoon).
Hain tällä viikolla ensimmäisen Mersuni Saksasta. Olin pitkään haaveillut W208 CLK:sta V6-koneella. Toinen pihasta löytyvä auto on hydraulijousitettu ranskatar. CLK:sta tuli nelihenkisen perheemme kakkosauto jokapäiväiseen ajoon. Kiikaroin pitkään hienoa yksilöä eri puolilta, eikä Suomesta kerta kaikkiaan löytynyt sopivan hintaista hyväkuntoista yksilöä. Berliinistä sitten löytyi hienokuntoinen CLK 320 Elegance -00, joka kuvien ja myyjän kanssa käytyjen keskustelujen perusteella vaikutti joko todella hyvältä tai sitten liian hyvältä ollakseen totta. Paikan päällä ja koeajossa auto osoittautui myyntipuheiden veroiseksi.
Pikkuvikoja vanhassa autossa saa vähän jo olla. Omassakin on pientä (tosi pientä) laitettavaa: 1) sähköinen takaluukun avaus ei toimi - vain lukko aukeaa napeista 2) Comandissa on jotain kokonaan kytkemättä tai kytkennöissä vikaa, koska Comand ei reagoi virtalukkoon (ei mene päälle tai pois) eikä Navin tai Audiojärjestelmän tiedot tule ajotietokoneeseen. Lisäksi rattinappien volumesäädöt ei toimi 3) Pakoputken lämpösuoja oli huonosti kiinni ja rämisi mutta tämän ehdin jo korjata. 4) Kuskin ovesta tulee hieman suhinaa. Ero apukuskin oveen on selvä, koska se ei suhise ollenkaan.
Muuten auto vaikuttaa erittäin laadukkaalta. Harmi vain pohjamaalauksessa tai ruostesuojauksessa mokattiin 90-luvulla. Niinpä auton maalipinnasta pitää huolehtia vainoharhaisen hyvin.
Yllä mainittuihin ongelmiin on tarkoitus tässä talven mittaan paneutua. Ensikosketus Coupe-Mersuun on todella positiivinen ja tarkoitus on selviytyä kaikista korjauksista ja huolloista omin voimin kunhan aika vain riittää.
Vastaus otsikon kysymykseen: tärkeintä on että kone ja laatikko pelaa moitteettomasti eikä ruosteongelma ole karannut käsistä (tässä oma ohjenuorani auton ostoon).
Hain tällä viikolla ensimmäisen Mersuni Saksasta. Olin pitkään haaveillut W208 CLK:sta V6-koneella. Toinen pihasta löytyvä auto on hydraulijousitettu ranskatar. CLK:sta tuli nelihenkisen perheemme kakkosauto jokapäiväiseen ajoon. Kiikaroin pitkään hienoa yksilöä eri puolilta, eikä Suomesta kerta kaikkiaan löytynyt sopivan hintaista hyväkuntoista yksilöä. Berliinistä sitten löytyi hienokuntoinen CLK 320 Elegance -00, joka kuvien ja myyjän kanssa käytyjen keskustelujen perusteella vaikutti joko todella hyvältä tai sitten liian hyvältä ollakseen totta. Paikan päällä ja koeajossa auto osoittautui myyntipuheiden veroiseksi.
Pikkuvikoja vanhassa autossa saa vähän jo olla. Omassakin on pientä (tosi pientä) laitettavaa: 1) sähköinen takaluukun avaus ei toimi - vain lukko aukeaa napeista 2) Comandissa on jotain kokonaan kytkemättä tai kytkennöissä vikaa, koska Comand ei reagoi virtalukkoon (ei mene päälle tai pois) eikä Navin tai Audiojärjestelmän tiedot tule ajotietokoneeseen. Lisäksi rattinappien volumesäädöt ei toimi 3) Pakoputken lämpösuoja oli huonosti kiinni ja rämisi mutta tämän ehdin jo korjata. 4) Kuskin ovesta tulee hieman suhinaa. Ero apukuskin oveen on selvä, koska se ei suhise ollenkaan.
Muuten auto vaikuttaa erittäin laadukkaalta. Harmi vain pohjamaalauksessa tai ruostesuojauksessa mokattiin 90-luvulla. Niinpä auton maalipinnasta pitää huolehtia vainoharhaisen hyvin.
Yllä mainittuihin ongelmiin on tarkoitus tässä talven mittaan paneutua. Ensikosketus Coupe-Mersuun on todella positiivinen ja tarkoitus on selviytyä kaikista korjauksista ja huolloista omin voimin kunhan aika vain riittää.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Onnea uudelle.
Oliko auto ollut missäpäin Saksaa käytössä ennen sinua ? (mikä postinumero saksan rekisteriotteessa ).
Itsellä on kokemusta useasta clk:sta ja yleensä ovat olleet vähäruosteisia. Suomessa olisi hyvä muistaa pestä alusta pari kertaa kuussa talviaikaan .
Luovuin juuri 208 cabriosta ja ehkäpä ostan 209 cabrion vielä tämän vuoden puolella.
Noihin "vikoihin".
1. Peräkontti avataan sisällä olevasta napista tai kädellä takaluukun lukosta . Jossainkin on jousi , joka nostaa luukku hieman ylös avauksen jälkeen mutta ei kaikissa .
Minusta peräkontti ei avaudu kaukosäätimestä.
2-3. Command on kohtuullisen vanhanaikainen vekotin ja ollut todennäköisesti hyllyllä ennen myyntiä , joten heitetty vain paikoilleen . Liekö jäänyt väärät piuhat(toisen soittimen sovite) kiinni tai sitten ratilta tulevat piuhat eivät ole kiinni soittimessa .
Muista tehdä autoveropäätöksestä oikaisuvaatimus , sillä nykyinen verokäytäntö on sinulle syrjivä. Jos tulli ei tee paremapaa autoveropäätöstä oikaisuvaatimuksen jälkeen niin jatka tekemällä valitus KHO:n sillä odotellaan parhaillaan muutosta . Jos et tee mitään ,niin et tule saamaan muutosta autoveropäätökseen .
Nimen omaan autoveroprosentti on sinun kohdalla liian korkea .
Oliko auto ollut missäpäin Saksaa käytössä ennen sinua ? (mikä postinumero saksan rekisteriotteessa ).
Itsellä on kokemusta useasta clk:sta ja yleensä ovat olleet vähäruosteisia. Suomessa olisi hyvä muistaa pestä alusta pari kertaa kuussa talviaikaan .
Luovuin juuri 208 cabriosta ja ehkäpä ostan 209 cabrion vielä tämän vuoden puolella.
Noihin "vikoihin".
1. Peräkontti avataan sisällä olevasta napista tai kädellä takaluukun lukosta . Jossainkin on jousi , joka nostaa luukku hieman ylös avauksen jälkeen mutta ei kaikissa .
Minusta peräkontti ei avaudu kaukosäätimestä.
2-3. Command on kohtuullisen vanhanaikainen vekotin ja ollut todennäköisesti hyllyllä ennen myyntiä , joten heitetty vain paikoilleen . Liekö jäänyt väärät piuhat(toisen soittimen sovite) kiinni tai sitten ratilta tulevat piuhat eivät ole kiinni soittimessa .
Muista tehdä autoveropäätöksestä oikaisuvaatimus , sillä nykyinen verokäytäntö on sinulle syrjivä. Jos tulli ei tee paremapaa autoveropäätöstä oikaisuvaatimuksen jälkeen niin jatka tekemällä valitus KHO:n sillä odotellaan parhaillaan muutosta . Jos et tee mitään ,niin et tule saamaan muutosta autoveropäätökseen .
Nimen omaan autoveroprosentti on sinun kohdalla liian korkea .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Tuosta command asasta sen verran että mikäli command on jälkeenpäin asennettu se voi olla sellaisesta mallista jossa ei rattinappeja ole joten tällöin se ei tue lainkaan rattinappeja. Itselle commandia hankkiessa on tullut huomattua juurikin tuo että vaikka päällepäin samannäköinen niin ei välttämättä tue kaikki aina samoja toimintoja ja mikäli nuo navi ja audio jutut haluaa ajotietokoneesen ne täytyisi sinne starilla koodailla mikäli ei siellä valmiina ole.
C207 250CDI - 10
W203 200CDI -04
Ex:W208 230K -99
W203 200CDI -04
Ex:W208 230K -99
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Kiitoksia kommenteista! VIN-dekooderien mukaan autossani on ollut uudesta lähtien varuste 352 eli Comand. Löytyyköhän jostain tietoa Comandin kytkennöistä, ennen kuin käyn repimään Comandia paikoiltaan? Samalla täytyy asentaa AUX-kaapeli, jonka tilasin tänään eBaysta.
Rattinapeissa ei ole vikaa, koska myös oikean puolen napit reagoi, kun ajotietokoneen asetuksia (kieli ym.) muutetaan. Luulin, että takaluukku aukeaisi sähköllä, mutta tämä olikin harhaluulo. Pikaisen googlailun perusteella jousi nostaa luukun ylös - jos nostaa - ja jousta voi ilmeisesti säätää. (jotain höpötystä aiheesta http://www.mbclub.co.uk/forums/bodywork ... ickly.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Autoni on ollut uudesta vanhemmalla herralla Essenin lähellä, ja vuodesta -09 lähtien hänen tyttärellään Berliinissä, josta sitten auton löysin.
Veropäätöksestä joutunee valittamaan, vaikka vero onkin euromääräisesti aika pieni. Tämän ikäisen auton tuominen Saksasta ei tuo ihmeellisempää säästöä, mutta valikoimaa Saksassa riittää ja myös hyväkuntoisia yksilöitä mahtuu joukkoon.
Liikaa ei voi kehua V6-koneen ja automaattilaatikon yhteistyötä. Tämän sujuvampaa laatikkoa ei löydy. Uudemmatkin japsilootat nykii etenkin kylmänä. (vuosien kokemus Aisinin laatikoista 2 eri merkistä) Ja V6-kone on vapaastihengittäväksi yllättävän vääntävä. Kompurakonetta en harkinnut, koska tämän ikäisen auton omistaja elää huolettomampaa elämää, jos koneessa on vähemmän liikkuvia osia.
Rattinapeissa ei ole vikaa, koska myös oikean puolen napit reagoi, kun ajotietokoneen asetuksia (kieli ym.) muutetaan. Luulin, että takaluukku aukeaisi sähköllä, mutta tämä olikin harhaluulo. Pikaisen googlailun perusteella jousi nostaa luukun ylös - jos nostaa - ja jousta voi ilmeisesti säätää. (jotain höpötystä aiheesta http://www.mbclub.co.uk/forums/bodywork ... ickly.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Autoni on ollut uudesta vanhemmalla herralla Essenin lähellä, ja vuodesta -09 lähtien hänen tyttärellään Berliinissä, josta sitten auton löysin.
Veropäätöksestä joutunee valittamaan, vaikka vero onkin euromääräisesti aika pieni. Tämän ikäisen auton tuominen Saksasta ei tuo ihmeellisempää säästöä, mutta valikoimaa Saksassa riittää ja myös hyväkuntoisia yksilöitä mahtuu joukkoon.
Liikaa ei voi kehua V6-koneen ja automaattilaatikon yhteistyötä. Tämän sujuvampaa laatikkoa ei löydy. Uudemmatkin japsilootat nykii etenkin kylmänä. (vuosien kokemus Aisinin laatikoista 2 eri merkistä) Ja V6-kone on vapaastihengittäväksi yllättävän vääntävä. Kompurakonetta en harkinnut, koska tämän ikäisen auton omistaja elää huolettomampaa elämää, jos koneessa on vähemmän liikkuvia osia.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Tuolla olisi kaavio tuohon Commandiin & sen kytkentöihin AUX yms… ClK rules
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=110674" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=110674" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Hei vaan täältäkin. Itse toin Saksasta 55:sen tuossa reilu kk sitten. Henk.koht. en kyllä edes harkinnut 430:stä pienitehoisena.
Takasin päin ajellessa olis halunnut vieläkin enemmän. On kyllä kieltämättä mukava pikku-Mersu. Mitäköhän noista kannetaan veroa? Tullin sivuilta selannut noita pdf taulukoita ja hajontaa tuntuu olevan. Yhdestä AMG:stä kannettu 4750 ja jostain vähemmän ajetusta 430:stä melkein 6- tonnia. Sairasta. Keväällä olis tarkoitus kilvittää.

Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Parasta tuossa autoverossa yli 9 vuotta vanhan auton osalta on se , että siitä ei saa yhtään palautusta, vaikka tulli periikin autoveroa jos tuot yli 9-vuotiaan auton Suomeen .
Tullihan joutui ottamaan käyttöön eu:n vaatimukesta autoveronpalautusjärjestelmän . Jäljellä olevan autoveron saa takaisin jos vie auton vaikka Viroon .
Tullihan joutui ottamaan käyttöön eu:n vaatimukesta autoveronpalautusjärjestelmän . Jäljellä olevan autoveron saa takaisin jos vie auton vaikka Viroon .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: CLK W208 ostaessa mitä ottaa huomioon?
Tässä nyt useamman vuoden haaveillu ja kuolannut noita CLK mesejä. Nyt olis aika tullu tehdä kauppaa ja ehdottmasti kompuramalli haussa ja kaupat tehdään suomessa eli ulkomailta hauta unohdetaan heti. Aikasemminkin kysellyt ja silloin peloteltiin että kompurat kestää jos öljyt on vaihdettu. Nyt silmään pisti 260tkm ajettu 230 kompura. Osoittaako tuollainen masiina jotain merkkejä että onko kompura ihan kondiksessa? Eli mitä koeajolla pitää ottaa huomioon?
Some day, following the example of the United States of America, there will be a United States of Europe.
George Washington
MB W211, '05 200CDI
George Washington
MB W211, '05 200CDI