W204 levoton tien päällä
W204 levoton tien päällä
Ensimmäinen viesti foorumille. Olen omistanut syksystä asti 2011 mallisen W204 ja huomannut että auto on aika levoton ja tuuliherkkä +90 km/h nopeuksissa. Kesä ja talvirenkailla käyttäytyminen on samaa. Moottoritiellä auto on erittäin herkkä sivutuulelle, välillä ei tahdo pysyä omalla kaistalla jos oikein kova tuuli on. Nyt talvella olen huomannut liukkaalla ajellessa että kahdella kädelllä saa ratista kiinni pitää, tuntuu muuten kuin auto lähtisi käsistä. Talvirenkaat ovat uudet. Nelipyöräsuuntaus tehty syksyllä kun huomasin oireet ensimmäisen kerran, mutta tämä ei auttanut.
Onko tämä ihan normaalia?
Onko tämä ihan normaalia?
Re: W204 levoton tien päällä
Minkä korkuset renkaat sulla on alla ? Nimittäin 60 sarjalaisilla tekee tuon, kun kaverin autoa ajoin ja vertasin omaan 225/40-18" vs 205/60-16" varsinkin mutkiin tultaessa kumi taipuu alle.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W204 levoton tien päällä
Kannattaisi vilkaista takakallistuksenvaimentimen kumit minkälaisessa kunnossa ovat.
+358 18B8FE99
Re: W204 levoton tien päällä
205/55 R16 näyttäisi olevan kesä ja talvirenkaissa.tony kirjoitti:Minkä korkuset renkaat sulla on alla ? Nimittäin 60 sarjalaisilla tekee tuon, kun kaverin autoa ajoin ja vertasin omaan 225/40-18" vs 205/60-16" varsinkin mutkiin tultaessa kumi taipuu alle.
Re: W204 levoton tien päällä
Mulla tekee vähän samaa w203 200K sedan, eli heittelee tuulessa ja tuntuu juurikin siltä että renkaat taittuu alta. Taakse vaihdoin kallistuksenvakaajan kumit ja eteen kumit sekä koiraluut. Ne autto pikkasen mutta edelleen vähän huojuvaa on. Vertailuna voin käyttää samanlaista farkku w203 220cdi:tä, mutta siinä on mersun alkuperäis tukivarret edessä ja kaikissa nurkissa mesen alkuperäis iskarit, näillä osilla menee todella suoraan ja vakaasti.
Omassa autossani on siis edessä tarvike tukivarret ja kaikissa nurkissa tarvike iskarit, tiiä sitten onko sillä merkitystä. Molemmissa autoissa 205/55 R16 rengastuksena.
Mullakin esiintyy tuota sekä kesä että talvirenkailla.
Omassa autossani on siis edessä tarvike tukivarret ja kaikissa nurkissa tarvike iskarit, tiiä sitten onko sillä merkitystä. Molemmissa autoissa 205/55 R16 rengastuksena.
Mullakin esiintyy tuota sekä kesä että talvirenkailla.
Viimeksi muokannut edin, La 03.01.2015 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Re: W204 levoton tien päällä
Eikä tee. Tarkennetaan sen verran että ainakaan oma autoni ei 205/60-16 renkailla noin käyttäydy. Jossain muussa taitaa olla häikkää kuin rengaskoossa.tony kirjoitti:Minkä korkuset renkaat sulla on alla ? Nimittäin 60 sarjalaisilla tekee tuon, kun kaverin autoa ajoin ja vertasin omaan 225/40-18" vs 205/60-16" varsinkin mutkiin tultaessa kumi taipuu alle.
C220d T 4-Matic
Re: W204 levoton tien päällä
Jaa, et ole tainnut muussa koossa ajella mihin vertaisit ? 3 eri autoon on perheessä vaihtunut ns, vakiorengastus 55:sta 40.siin, 55:sta 45:siin ja 55:sta 40:siin jokain auto parani ajossa selkeästi. Ethän oikeasti väitä ettei 60:nen taivu mutkissa alle ?mol kirjoitti:Eikä tee. Tarkennetaan sen verran että ainakaan oma autoni ei 205/60-16 renkailla noin käyttäydy. Jossain muussa taitaa olla häikkää kuin rengaskoossa.tony kirjoitti:Minkä korkuset renkaat sulla on alla ? Nimittäin 60 sarjalaisilla tekee tuon, kun kaverin autoa ajoin ja vertasin omaan 225/40-18" vs 205/60-16" varsinkin mutkiin tultaessa kumi taipuu alle.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W204 levoton tien päällä
Eihän nyt ollut kyse mistään mutka-ajosta, vaan sivutuuliherkkyydestä suoralla tiellätony kirjoitti:...Ethän oikeasti väitä ettei 60:nen taivu mutkissa alle ?
tomantVerhis kirjoitti:...Olen omistanut syksystä asti 2011 mallisen W204 ja huomannut että auto on aika levoton ja tuuliherkkä +90 km/h nopeuksissa...
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: W204 levoton tien päällä
Varmaankin taittuu enemmän matalampiin verrattuna mutta kommentoinkin tuota: "Moottoritiellä auto on erittäin herkkä sivutuulelle, välillä ei tahdo pysyä omalla kaistalla jos oikein kova tuuli on. Nyt talvella olen huomannut liukkaalla ajellessa että kahdella kädelllä saa ratista kiinni pitää, tuntuu muuten kuin auto lähtisi käsistä."tony kirjoitti:Ethän oikeasti väitä ettei 60:nen taivu mutkissa alle ?
Tuollaista vaivaa ei omassani todellakaan ole vaikka onkin 205/60-16 talvirenkaat...
Edit: Nyt olisi muuten ylimääräisenä 3 kpl em. kokoisia Michelinejä kun yksi meni rikki ja sitä ei saanut paikattua joten ostin kaikki uudet. X-ICE on malli, nastarenkaat joilla olisin vielä varmasti ainakin ensi talven ajellut eli ei mitenkään huonokuntoiset edes.
C220d T 4-Matic
Re: W204 levoton tien päällä
Tuo 204 tuntuu olevan tosi tarkka ohjauskulmistaan, itsellä jo toinen "ongelmayksilö" (nyt 250 CDI aiempi 180 CDI ) kesärenkailla meni ok mutta talven tullen ongelmat tuli selkeämmin esille. koitettiin eri renkaita joista Nokian seiskat vakio 16" oli suorastaan hirveät vetelyydessään. Jokatapauksessa pilkun tarkka ohjauskulmien säätö toi sittemmin avun kumpaiseenkin. PS tuosta löytyy juttua laittamalla hakuun: C mersun auraus.
Re: W204 levoton tien päällä
Löysin mittaustuloksen syksyllä tehdystä nelipyöräsuuntauksesta.JuKoS kirjoitti:Tuo 204 tuntuu olevan tosi tarkka ohjauskulmistaan, itsellä jo toinen "ongelmayksilö" (nyt 250 CDI aiempi 180 CDI ) kesärenkailla meni ok mutta talven tullen ongelmat tuli selkeämmin esille. koitettiin eri renkaita joista Nokian seiskat vakio 16" oli suorastaan hirveät vetelyydessään. Jokatapauksessa pilkun tarkka ohjauskulmien säätö toi sittemmin avun kumpaiseenkin. PS tuosta löytyy juttua laittamalla hakuun: C mersun auraus.
Taka-akselin auraus näytti: Erillisauraus vasen: +0,10 ja oikea +0,12, ohjearvon ollessa 0,12
Yhteisauraus: +0,21 ohjearvo +0,24
Etuakseli: Erillisauraus vasen: +0,08 ja oikea +0,03 ohjearvon ollessa +0,05
Yhteisauraus +0,11 ohjearvo +0,10
Pieniä eroja tossa on ohjearvoon nähden mutta tiedä sitten vaikuttaako niin paljon.
Re: W204 levoton tien päällä
En usko. Aloita nyt sillä et tarkista ilmanpaineet. Saa olla se 2,6-2,8bar. Kun teki samaa jo kesäpyörillä niin minkä korkuiset ne ovat ? 55 sarjalainen lienee vakio koko, ellei ole AMG paketilla jossa on vakio 225/45-17". 60 ja + on maastureihin.Verhis kirjoitti:Löysin mittaustuloksen syksyllä tehdystä nelipyöräsuuntauksesta.JuKoS kirjoitti:Tuo 204 tuntuu olevan tosi tarkka ohjauskulmistaan, itsellä jo toinen "ongelmayksilö" (nyt 250 CDI aiempi 180 CDI ) kesärenkailla meni ok mutta talven tullen ongelmat tuli selkeämmin esille. koitettiin eri renkaita joista Nokian seiskat vakio 16" oli suorastaan hirveät vetelyydessään. Jokatapauksessa pilkun tarkka ohjauskulmien säätö toi sittemmin avun kumpaiseenkin. PS tuosta löytyy juttua laittamalla hakuun: C mersun auraus.
Taka-akselin auraus näytti: Erillisauraus vasen: +0,10 ja oikea +0,12, ohjearvon ollessa 0,12
Yhteisauraus: +0,21 ohjearvo +0,24
Etuakseli: Erillisauraus vasen: +0,08 ja oikea +0,03 ohjearvon ollessa +0,05
Yhteisauraus +0,11 ohjearvo +0,10
Pieniä eroja tossa on ohjearvoon nähden mutta tiedä sitten vaikuttaako niin paljon.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: W204 levoton tien päällä
Miten kulkukulma, onko 0.Verhis kirjoitti:Löysin mittaustuloksen syksyllä tehdystä nelipyöräsuuntauksesta.JuKoS kirjoitti:Tuo 204 tuntuu olevan tosi tarkka ohjauskulmistaan, itsellä jo toinen "ongelmayksilö" (nyt 250 CDI aiempi 180 CDI ) kesärenkailla meni ok mutta talven tullen ongelmat tuli selkeämmin esille. koitettiin eri renkaita joista Nokian seiskat vakio 16" oli suorastaan hirveät vetelyydessään. Jokatapauksessa pilkun tarkka ohjauskulmien säätö toi sittemmin avun kumpaiseenkin. PS tuosta löytyy juttua laittamalla hakuun: C mersun auraus.
Taka-akselin auraus näytti: Erillisauraus vasen: +0,10 ja oikea +0,12, ohjearvon ollessa 0,12
Yhteisauraus: +0,21 ohjearvo +0,24
Etuakseli: Erillisauraus vasen: +0,08 ja oikea +0,03 ohjearvon ollessa +0,05
Yhteisauraus +0,11 ohjearvo +0,10
Pieniä eroja tossa on ohjearvoon nähden mutta tiedä sitten vaikuttaako niin paljon.
Re: W204 levoton tien päällä
Itse käytän contin 205/55/16 talvipyörissä samanlaisessa ceessä edessä 3 ja takana 3,3bar paineita, ja menee ku juna.
Re: W204 levoton tien päällä
212 on kanssa levoton. Kuulin että tehtaan ohjearvo aurauskulmalle olisi liian pieni, että vähän enemmän aurausta niin olis parempi. Tiedä sitten. Renkaat on 205/60r16, no näillä nyt mennään talvi. Täytyy viedä nelipyöräsuuntaukseen jossain vaiheessa.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W204 levoton tien päällä
Testataan tätä ensin, kesärenkaat ovat myös 205/55 R16, muistan että nostin kesärenkaissa paineen sinne 2,5 bar:iin. Auttoi kyllä vähän mutta edelleen oli hieman vetelä kesärenkailla. Olisi pitänyt kokeilla vielä kovemmilla paineilla. Talvirenkaissa parhaillaan muistaakseni 2,4 bar.tony kirjoitti:En usko. Aloita nyt sillä et tarkista ilmanpaineet. Saa olla se 2,6-2,8bar. Kun teki samaa jo kesäpyörillä niin minkä korkuiset ne ovat ? 55 sarjalainen lienee vakio koko, ellei ole AMG paketilla jossa on vakio 225/45-17". 60 ja + on maastureihin.Verhis kirjoitti:Löysin mittaustuloksen syksyllä tehdystä nelipyöräsuuntauksesta.JuKoS kirjoitti:Tuo 204 tuntuu olevan tosi tarkka ohjauskulmistaan, itsellä jo toinen "ongelmayksilö" (nyt 250 CDI aiempi 180 CDI ) kesärenkailla meni ok mutta talven tullen ongelmat tuli selkeämmin esille. koitettiin eri renkaita joista Nokian seiskat vakio 16" oli suorastaan hirveät vetelyydessään. Jokatapauksessa pilkun tarkka ohjauskulmien säätö toi sittemmin avun kumpaiseenkin. PS tuosta löytyy juttua laittamalla hakuun: C mersun auraus.
Taka-akselin auraus näytti: Erillisauraus vasen: +0,10 ja oikea +0,12, ohjearvon ollessa 0,12
Yhteisauraus: +0,21 ohjearvo +0,24
Etuakseli: Erillisauraus vasen: +0,08 ja oikea +0,03 ohjearvon ollessa +0,05
Yhteisauraus +0,11 ohjearvo +0,10
Pieniä eroja tossa on ohjearvoon nähden mutta tiedä sitten vaikuttaako niin paljon.
Re: W204 levoton tien päällä
Kulkukulmaa ei tossa lapussa suoraan mainita, mahtaako olla toi geometrinen kulkusuunta -0,04.Maucca kirjoitti:Miten kulkukulma, onko 0.Verhis kirjoitti:Löysin mittaustuloksen syksyllä tehdystä nelipyöräsuuntauksesta.JuKoS kirjoitti:Tuo 204 tuntuu olevan tosi tarkka ohjauskulmistaan, itsellä jo toinen "ongelmayksilö" (nyt 250 CDI aiempi 180 CDI ) kesärenkailla meni ok mutta talven tullen ongelmat tuli selkeämmin esille. koitettiin eri renkaita joista Nokian seiskat vakio 16" oli suorastaan hirveät vetelyydessään. Jokatapauksessa pilkun tarkka ohjauskulmien säätö toi sittemmin avun kumpaiseenkin. PS tuosta löytyy juttua laittamalla hakuun: C mersun auraus.
Taka-akselin auraus näytti: Erillisauraus vasen: +0,10 ja oikea +0,12, ohjearvon ollessa 0,12
Yhteisauraus: +0,21 ohjearvo +0,24
Etuakseli: Erillisauraus vasen: +0,08 ja oikea +0,03 ohjearvon ollessa +0,05
Yhteisauraus +0,11 ohjearvo +0,10
Pieniä eroja tossa on ohjearvoon nähden mutta tiedä sitten vaikuttaako niin paljon.
Re: W204 levoton tien päällä
Pelkkä aurauksen kohdillaan olo ei välttämättä riitä, minulla parani vasta kun tarkastettiin ja myös säädettiin camber ja caster kulmat niin edestä kuin takaakin, vakavimmat poikkeamat oli muistaakseni etupäässä sivukallistuman eroissa, ja nämä autot oli siis silloin melko uusia ja olemattomin kilometrein, eli lähes tehtaan jäljiltäkin vikaa löytyi.
Nyt alla pyörii Contin nastat koossa 235/45-17 MB omilla aluilla 2.4 painetta edessä ja takana eikä ongelmia ole pidon tai ajettavuuden suhteen, pitää toki muistaa ettei nämä mitään huippuhyviä ajettavia todellakaan ole, varsinkin jos on tottunut hyvään etuvetoiseen, nelivedosta puhumattakaan.
Nyt alla pyörii Contin nastat koossa 235/45-17 MB omilla aluilla 2.4 painetta edessä ja takana eikä ongelmia ole pidon tai ajettavuuden suhteen, pitää toki muistaa ettei nämä mitään huippuhyviä ajettavia todellakaan ole, varsinkin jos on tottunut hyvään etuvetoiseen, nelivedosta puhumattakaan.
Re: W204 levoton tien päällä
Takapään narinahelat (uloin alatukivarren hela)kannattaa tarkistaa, kuluneet aiheuttaa levottomuutta. Jos nivelissä väljää niin kulmien säätö on turhaa.
BMW E31 850i V12
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
- Petri.Kemppainen
- Mersumies
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: W204 levoton tien päällä
Mikä sulla Verhis oli ennen tätä C mersua ? Ja millaisia renkaita käytit siinä edellisessä autossasi ?
Voisiko sieltä löytyä syy erilaiseen tuntumaan .
Voisiko sieltä löytyä syy erilaiseen tuntumaan .
Re: W204 levoton tien päällä
Anteeksi, mitäköhän minä juuri äskön luin?JuKoS kirjoitti:... pitää toki muistaa ettei nämä mitään huippuhyviä ajettavia todellakaan ole, varsinkin jos on tottunut hyvään etuvetoiseen....

Juu, ymmärretään, ajettavuus on suhteellinen käsite, ja jokainen meistä tykkää vähän erilaisesta ajettavuudesta. Ja on totta, että (kompromissi)etuvedotkin alkaa olla jo monella merkillä aivan suhteellisen ajettavia kamppeita, ainakin pitävällä alustalla.

MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W204 levoton tien päällä
Pitävällä alustalla C on kyllä parhaimmillaan, mutkatiellä suorastaan mainio mutta ajettavuus uraisilla ja varsinkin talvisilla ns pääteillä on kaukana rentouttavasta, hyvinä verrokkeina vaikkapa neliveto C tai etuvedoista A sarja. Ja tämä on minun mielipiteeni, silti en vielä yhdestä ko mallin mersusta opplnut vaan ostin toisenkin, on se kokonaisuutena niin mainio auto varsinkin hieman tehokkaammalla koneella.mazza kirjoitti:Anteeksi, mitäköhän minä juuri äskön luin?JuKoS kirjoitti:... pitää toki muistaa ettei nämä mitään huippuhyviä ajettavia todellakaan ole, varsinkin jos on tottunut hyvään etuvetoiseen....![]()
Juu, ymmärretään, ajettavuus on suhteellinen käsite, ja jokainen meistä tykkää vähän erilaisesta ajettavuudesta. Ja on totta, että (kompromissi)etuvedotkin alkaa olla jo monella merkillä aivan suhteellisen ajettavia kamppeita, ainakin pitävällä alustalla.
Re: W204 levoton tien päällä
Niinpä niin, pitkälti mielipideasioita nämä on. Omat kokemukset kun on juurikin päinvastaiset, eli takaveto-Mersu paljastaa kyntensä juurikin urissa, liukkaalla ja erityisesti paksussa lumessa ja loskassa, missä etuveto on minusta kaikkein huonoimmillaan - B-Mersukin on minusta aivan hirveä ajettava talvikelissä, vaikka tähdellinen onkin. Kuivalla kelillä taas Alfa 156 on ollut hienoimpia autoja mutkapätkäkurvailuun, vaikka kardaani onkin unohtunut tehtaalle.
Mersut on alustan suhteen varsin tarkkoja ja vaikeita säädettäviä, mutta vastapainona saa kelissä kuin kelissä täysin eleettömän junamaisesti kulkevan kärryn, jonka tuntuma on kuitenkin hyvä, joskin tottumattomalle totuttelua vaativa. (etuvetoon taasen ei voi tottua, kun loskassa kiihdyttäessä ei tiedä, mihin suuntaan se keula lähtee.
)
Edit: Yksi typerä ominaisuus W204:ssa on tullut vastaan. Kun erittäin liukkailla keleillä pysäyttää autoa, etujarrut vetää kävelyvauhdissa renkaat lukkoon, mutta takarenkaat vetää edelleen, eikä auto tuumaa pysähtyä, vaan jarrua pitää survaista reippaasti lisää. Muistaakseni jollain muullakin on olllut samaa ongelmaa tällä foorumilla.
Mersut on alustan suhteen varsin tarkkoja ja vaikeita säädettäviä, mutta vastapainona saa kelissä kuin kelissä täysin eleettömän junamaisesti kulkevan kärryn, jonka tuntuma on kuitenkin hyvä, joskin tottumattomalle totuttelua vaativa. (etuvetoon taasen ei voi tottua, kun loskassa kiihdyttäessä ei tiedä, mihin suuntaan se keula lähtee.

Edit: Yksi typerä ominaisuus W204:ssa on tullut vastaan. Kun erittäin liukkailla keleillä pysäyttää autoa, etujarrut vetää kävelyvauhdissa renkaat lukkoon, mutta takarenkaat vetää edelleen, eikä auto tuumaa pysähtyä, vaan jarrua pitää survaista reippaasti lisää. Muistaakseni jollain muullakin on olllut samaa ongelmaa tällä foorumilla.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: W204 levoton tien päällä
En malta olla vielä lisäämättä että omalle kohdalleni levottomia ajoltaan on olleet juurikin W204 mersut ei muut takavetoiset joista kokemuksia W123 lähtien omalla 124 ajoin aikanaan paljonkin kuitenkin minusta juuri W204 on sitten henkilömersuista nautinnollisin ajaa hyväpitoisella mutkatiellä.mazza kirjoitti:Niinpä niin, pitkälti mielipideasioita nämä on. Omat kokemukset kun on juurikin päinvastaiset, eli takaveto-Mersu paljastaa kyntensä juurikin urissa, liukkaalla ja erityisesti paksussa lumessa ja loskassa, missä etuveto on minusta kaikkein huonoimmillaan
Mersut on alustan suhteen varsin tarkkoja ja vaikeita säädettäviä, mutta vastapainona saa kelissä kuin kelissä täysin eleettömän junamaisesti kulkevan kärryn, jonka tuntuma on kuitenkin hyvä, joskin tottumattomalle totuttelua vaativa. (etuvetoon taasen ei voi tottua, kun loskassa kiihdyttäessä ei tiedä, mihin suuntaan se keula lähtee.)
Re: W204 levoton tien päällä
Edeliinen auto oli Mitsun avolava ja sitä edellinen Mitsu Evo 9 johon sitten ehkä lähinnä vertailen tota ajettavuutta. Oli meinaan täysin eri maailmasta ajettavuus jos vertaillaan mersuun. Mutta tosiaan onhan evo ihan eri käyttötarkoitukseenkin tehty kun mitä tämä c mersu.Petri.Kemppainen kirjoitti:Mikä sulla Verhis oli ennen tätä C mersua ? Ja millaisia renkaita käytit siinä edellisessä autossasi ?
Voisiko sieltä löytyä syy erilaiseen tuntumaan .
Nyt laitoin 2,7 baria painetta eteen ja taakse ja parani kyllä ajettavuus. Tie oli kyllä sula ja mitään tuulista ilma ei ollut kun tossa ajelin mutta tuntui kyllä tukevemmalta. Katsotaan nyt tässä kun liukkaat kelit taas tulevat.
Re: W204 levoton tien päällä
Pakko tässä vaiheessa kysyä kun itsellänikin tuntuu s204:n niinkuin liejun päällä ajaisi, jotenkin todella levoton ja outo tunne aiemman w203:n jälkeen, että miten oikeat nuo Verhiksen aurauskulmalukemat on? Kaivoin nimittäin omat PointS:llä teetetyt aurauskulmapaperit esiin ja niissä seisoo seuraavaa:Maucca kirjoitti:Miten kulkukulma, onko 0.Verhis kirjoitti:Löysin mittaustuloksen syksyllä tehdystä nelipyöräsuuntauksesta.JuKoS kirjoitti:Tuo 204 tuntuu olevan tosi tarkka ohjauskulmistaan, itsellä jo toinen "ongelmayksilö" (nyt 250 CDI aiempi 180 CDI ) kesärenkailla meni ok mutta talven tullen ongelmat tuli selkeämmin esille. koitettiin eri renkaita joista Nokian seiskat vakio 16" oli suorastaan hirveät vetelyydessään. Jokatapauksessa pilkun tarkka ohjauskulmien säätö toi sittemmin avun kumpaiseenkin. PS tuosta löytyy juttua laittamalla hakuun: C mersun auraus.
Taka-akselin auraus näytti: Erillisauraus vasen: +0,10 ja oikea +0,12, ohjearvon ollessa 0,12
Yhteisauraus: +0,21 ohjearvo +0,24
Etuakseli: Erillisauraus vasen: +0,08 ja oikea +0,03 ohjearvon ollessa +0,05
Yhteisauraus +0,11 ohjearvo +0,10
Pieniä eroja tossa on ohjearvoon nähden mutta tiedä sitten vaikuttaako niin paljon.
Etu:
- Caster:
Vasen 10º36'
Oikea 10º42'
-Camber:
Vasen -0º18'
Oikea -1º06'
-Auraus:
Vasen 1.2mm
Oikea 1.2mm
Yhteensä 2.5mm
Taka
Camber:
Vasen -1º12'
Oikea -1º30'
Auraus
Vasen 2.5mm
Oikea 2.5mm
Yhteensä 5.0mm
Kulkukulma
0º00'
Eli nuohan ei ole samalla seinälläkään mitä Verhiksen arvot? Tosin nuo meikäläisenkin arvot on kyllä ohjearvojen sisällä lapun mukaan eli lieköhän tässä on kyse siitä että kyseessä on eri yksiköt noissa luvuissa?
Renkaina on GoodYear efficientGrip performancet 205/55/16 ja rengaspaineet edessä 2.5 ja takana 2.8. ketuttaa ajella kun tuntuu niiinkuin ois kumit tyhjänä ja kuitenkin periaatteessa pitäis olla ihan hyvä auto. Aiempi w203 meni niinkuin kiskoilla eikä ollut lähellekään näin vetelän tuntoinen joten kontrasti on melko suuri.
Re: W204 levoton tien päällä
Etupään camberissa on niin paljon eroa että jollakummalla puolella on jotain häikkää ( joku antanut periksi?) Tai sitten auto ei ollut kunnolla ajoasennossa mittauksen aikana. Tai sitten väljää?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: W204 levoton tien päällä
Olisiko tarkempaa tietoa / heittää arvausta että mitä osaa lähden nykimään ja nitkuttelemaan periksiantamisen tai väljyyden selvittelemiseksi?Jolle kirjoitti:Etupään camberissa on niin paljon eroa että jollakummalla puolella on jotain häikkää ( joku antanut periksi?) Tai sitten auto ei ollut kunnolla ajoasennossa mittauksen aikana. Tai sitten väljää?
Re: W204 levoton tien päällä
Kävinpä nitkuttamassa renkaita ja kuskinpuolen renkaasta kuuluu lonksuntaa kun sitä nitkuttaa voimalla renkaasta ja vanteesta kiinni pitäen. Ryömin sitten vähän lattialla ja koitin testailla löytyykö mistään väljyyksiä ja ainoat vähänkin heiluvat osat näkyy videolla: https://youtu.be/2fY-AG1YBdk
Onko tuo ihan normaalia että tuo koiranluu(?) on noin löysä että sitä saa sormenpäillä kierrettyä edestakaisin niin että siellä ottaa metalli metallia vasten? Ja samoin onko tuo isomman tukivarren lonksunta ihan normaalia? Sen verran testasin että myös vänkärin puolella nuo molemmat on samanlaisessa kuosissa eli pyöriteltävissä ja toinen lonksuu. Perästä en äkkiseltään löytänyt mitään lonksuvia osia mutta silti tuo auto on tällä hetkellä melko paska ajettava.
Paljonkohan maksaa jos sokkona vaihdattaa kaikki nivelet ja helat ja takajouset yms mitä tuohon huojuntaan nyt voi ylipäätään vaikuttaa?
Onko tuo ihan normaalia että tuo koiranluu(?) on noin löysä että sitä saa sormenpäillä kierrettyä edestakaisin niin että siellä ottaa metalli metallia vasten? Ja samoin onko tuo isomman tukivarren lonksunta ihan normaalia? Sen verran testasin että myös vänkärin puolella nuo molemmat on samanlaisessa kuosissa eli pyöriteltävissä ja toinen lonksuu. Perästä en äkkiseltään löytänyt mitään lonksuvia osia mutta silti tuo auto on tällä hetkellä melko paska ajettava.
Paljonkohan maksaa jos sokkona vaihdattaa kaikki nivelet ja helat ja takajouset yms mitä tuohon huojuntaan nyt voi ylipäätään vaikuttaa?
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti 20.02.2018 07:16
Re: W204 levoton tien päällä
Tuo koiranluu on juurikin sormilla liikuteltavaa sorttia, mutta välystä siinä ei saa olla. Alempi tukivarsi ei saa lonksua, mutta liikkuu kyllä voimaa käyttämällä hieman. Oma w204 ei ole uraherkkä. Tai oli, mutta parani kun taakse vaihdettiin takatuennan helat eli ns. "narinahelat". Ne ei maksa juuri mitään, mutta asennus on *ittumaisempi homma.
Uraherkkyys voi johtua juurikin väljistä tukivarsista tai heloista. Kannattaa ne tarkastuttaa ensin ja vasta sitten nelipyöräsuuntaus.
Ps. Katsastuksessa tai korjaamollakaan eivät yleensä löydä löysiä takapään heloja ja sitten tulee helposti kuviteltua, että vika on auton "ominaisuuksissa".
W204 on kunnossa olevalla alustalla hemmetin hyvä ajettava, eikä ollenkaan uraherkkä.
Uraherkkyys voi johtua juurikin väljistä tukivarsista tai heloista. Kannattaa ne tarkastuttaa ensin ja vasta sitten nelipyöräsuuntaus.
Ps. Katsastuksessa tai korjaamollakaan eivät yleensä löydä löysiä takapään heloja ja sitten tulee helposti kuviteltua, että vika on auton "ominaisuuksissa".
W204 on kunnossa olevalla alustalla hemmetin hyvä ajettava, eikä ollenkaan uraherkkä.