W123 - sisusta-asiaa

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Aku P kirjoitti:
raul kirjoitti: "kg/cm2" teksti öljynpainemittarille, erilaiset lukkonupit jne...
Koskas siitä mittarista se "oel"-teksti vaihtui tippakannusymboliin? Samassa rytinässä, vai?
Just, eli unohtu tosta välistä että myöhemmissä 1-sarjalaisisten mittaristoissa lukee OEL, vaihtui ilmeisesti juurikin 2-sarjaan, eli syyskuussa 1979.

Kohta tulee mittarikuvia :twisted:

Kalev kirjoitti:Onko niin, että kun on kantilliset etuvalot, niin kuuluu olla kromit takavalojen alla???

Autossani on kantilliset etuvalot & kumiset listat takavalojen alla.

Vm on -82. Tuntuisi 2. sarjalaiselta, kun ei ole sähköpeiliä, mittariston keskinapat on alumiiniset, mutta kuitenkin on jo symboolit tekstien sijasta ja nuoli-vilkkuvalot. Penkitkin nahka-kangas.
2.sarjan autoissa kuuluu kanttivalojen kanssa olla kromilistat (paitsi luonnollisesti 300TDT :wink: ) Mitä mallia se sinun autosi olikaan?
Kertauksena, kromilistat kuuluvat 280-malleihin, coupeihin sekä jenkkivienteihin. Kanttivalot puolestaan 9/82 jälkeen valmistettuihin (ts. 3.-sarja) sekä sitä ennen 280-malleihin, coupeihin sekä 300TDT:hen.

2.-sarjalaisten kangaspenkkien sivut olivat edelleen keinonahkaa, sisustusvaihtoehtoihin on mukava tutustua osoitteessa www.astralsilber.de.
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

raul kirjoitti:[Mitä mallia se sinun autosi olikaan?
300D -82 WDB12313012277002
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

kalev kirjoitti:
raul kirjoitti:[Mitä mallia se sinun autosi olikaan?
300D -82 WDB12313012277002
Heh, ilmastoinnilla varustettu Mangogrün :D
Kakkossarjan väri, jonka tuotanto ilmeisesti loppui 31.12.1981...
Jep, eli kakkossarjan auto jonka valmistuspvm tod.näk. on vielä 1981 vuoden puolella.

Kuvia?
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

raul kirjoitti:Kohta tulee mittarikuvia :twisted:
Kuten lupasin:

11/83 tehty 3.sarjan 230E:n mittaristo:
kuva 1

10/83 tehty 3.sarjan 240D:n mittaristo:
kuva 1
kuva 2

79 tehty 1.sarjan 220D:n mittaristo:
kuva 1
kuva 2

kaikki edelliset:
kuva 1

1.sarjan 300D:n mittaristo:
kuva 1
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

raul kirjoitti:
Kalev kirjoitti:Onko niin, että kun on kantilliset etuvalot, niin kuuluu olla kromit takavalojen alla???

Autossani on kantilliset etuvalot & kumiset listat takavalojen alla.

Vm on -82. Tuntuisi 2. sarjalaiselta, kun ei ole sähköpeiliä, mittariston keskinapat on alumiiniset, mutta kuitenkin on jo symboolit tekstien sijasta ja nuoli-vilkkuvalot. Penkitkin nahka-kangas.
2.sarjan autoissa kuuluu kanttivalojen kanssa olla kromilistat (paitsi luonnollisesti 300TDT :wink: ) Mitä mallia se sinun autosi olikaan?
Kertauksena, kromilistat kuuluvat 280-malleihin, coupeihin sekä jenkkivienteihin. Kanttivalot puolestaan 9/82 jälkeen valmistettuihin (ts. 3.-sarja) sekä sitä ennen 280-malleihin, coupeihin sekä 300TDT:hen.
Noh, taas Raulille kysymys jolla saadaan juupaseipäskeskustelua viriteltyä.

Oliko takavalojen kromilistat muka jokaisessa kanttivalollisessa yksilössä jotka kuuluivat 2 sukupolven kastiin, ja loppuiko kromisten takavalonlistojen asentaminen 3. sukupolvessa kanttivalojen yhteydessä?

:shock:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Mesedesi kirjoitti:Oliko takavalojen kromilistat muka jokaisessa kanttivalollisessa yksilössä jotka kuuluivat 2 sukupolven kastiin, ja loppuiko kromisten takavalonlistojen asentaminen 3. sukupolvessa kanttivalojen yhteydessä?

:shock:
Mistäs taas semmoisen käsityksen sait?

Ja savossa 220D:hen asennettut kanttivalot unohdin tyystin, jos sitä tarkoitat.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Takavalojen kromilista-asia on käsitelty kymmeniä kertoja. Viimeksi kuusi viestiä tästä ylöspäin. Ei ole kovin vaikea asia ymmärtää.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

raul kirjoitti: Ja savossa 220D:hen asennettut kanttivalot unohdin tyystin, jos sitä tarkoitat.
Ahah...keskustelun taso menee siis tähän...onpa hienoa huomata.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

raul kirjoitti:
kalev kirjoitti:
raul kirjoitti:[Mitä mallia se sinun autosi olikaan?
300D -82 WDB12313012277002
Kuvia?
...täällä
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

kalev kirjoitti:Onko niin, että kun on kantilliset etuvalot, niin kuuluu olla kromit takavalojen alla???
.
Ei ainaskaan miun tietääkseni. Ei -83 200d:ssä eikä tossa alla mainitussakaan.

Niin. tulipahan vastattua vaikka vastaushan oi näemmä ylempää jo löytynytkin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

W111 kirjoitti:Oottekos pannu merkille sen että sinisissä kojelaudoissa on yleensä enemmän halkeamia,kun mustassa. Ehjää sinistä yleensä aika vaikee löytää.
-83, 496 000 ajettu, musta: ehjä
-84, ml 320 000, sininen: halkeillut:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W111 kirjoitti:Oottekos pannu merkille sen että sinisissä kojelaudoissa on yleensä enemmän halkeamia,kun mustassa. Ehjää sinistä yleensä aika vaikee löytää.
Probleemi on näköjään myös W124:ssä; tosin isän 250 D:ssä sininen kojelauta on vielä täysin ehjä.

MB124-archiv kirjoitti: · reißende Armaturenbretter bei blauer Innenausstattung
Probleme zeigen sich bei blauer Innenausstattung an den Armaturenbrettern. Im Laufe der Jahre verflüchtigt sich der Weichmacher dieser Kunststoffteile und daher platzen die Armaturenbretter ab und an regelrecht auf und zeigen dann hässliche Risse. Diese Risse zu reparieren ist leider nicht möglich. Hier hilft nur ein neues Armaturenbrett. Dieser Effekt ist bei anderen Farben als blau kaum bekannt und stellt dort kein nennenswertes Problem dar.
Elikäs jonkun sortin "pehmennysaine" haihtuu ajan myötä sinisestä muovista pois, ja pinta halkeilee.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Minun W116 vm -78 on myös sininen kojelauta täysin ehjä. Täytyy vaan käsitella näitä kojelautoja aineilla, niin pysyy ns kosteana. Itse käytän STPn "Son Of A Gun" nimista ainetta - näytää toimivan. Täytyy vaan muistaa käsitella projektiautojen kojelaudat aina jonkun ajan välein...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kalev kirjoitti:Minun W116 vm -78 on myös sininen kojelauta täysin ehjä. Täytyy vaan käsitella näitä kojelautoja aineilla, niin pysyy ns kosteana. Itse käytän STPn "Son Of A Gun" nimista ainetta - näytää toimivan. Täytyy vaan muistaa käsitella projektiautojen kojelaudat aina jonkun ajan välein...
Tuo aine on kyllä todella hyvää. Käytin sitä aikoinaan isän W124:ssä joskus 1996-1997, mutta sen jälkeen en ole löytänyt sitä kaupoista. Nähtävästi sitä kuitenkin vielä saa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Tuossa meikän "uudessa" -82(3.sarja) w123:ssa näkyy olevan sininen kojelauta keskeltä "poikki" :(
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Timo L. kirjoitti:
kalev kirjoitti:Minun W116 vm -78 on myös sininen kojelauta täysin ehjä. Täytyy vaan käsitella näitä kojelautoja aineilla, niin pysyy ns kosteana. Itse käytän STPn "Son Of A Gun" nimista ainetta - näytää toimivan. Täytyy vaan muistaa käsitella projektiautojen kojelaudat aina jonkun ajan välein...
Tuo aine on kyllä todella hyvää. Käytin sitä aikoinaan isän W124:ssä joskus 1996-1997, mutta sen jälkeen en ole löytänyt sitä kaupoista. Nähtävästi sitä kuitenkin vielä saa.

Täältäpäin suomenlahtea ainakin...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kalev kirjoitti:Täältäpäin suomenlahtea ainakin...
Höh, eipä tullut mieleen viikko sitten, kun kävin Parlamentissa bailaamassa :lol: . Täytynee kysellä vielä täältäkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Miksi joissakin 123:sissa on matala koelauta keskellä jossa on lämmön puhallus aukot http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... h147-3.jpg

niinku tuommonen. Itselläni taas on tuossa keskellä semmonen korennus johon saisi esimerkiksi näytön vaikka hyvin kiinni.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

johtaja300 kirjoitti:Miksi joissakin 123:sissa on matala koelauta keskellä jossa on lämmön puhallus aukot http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... h147-3.jpg

niinku tuommonen. Itselläni taas on tuossa keskellä semmonen korennus johon saisi esimerkiksi näytön vaikka hyvin kiinni.
Kuvassa on W123:n normaali "matkamallin" kojelauta. Kuvailemasi on taksimallin kojelauta ja keskikonsoli, jossa on paikka taksamittarille ja mahd. taksiradiolle (sis. lisävarustekoodi SA 450). Taksimalleissa ei myöskään ole lämpötilansäätöä molemmille puolille.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
johtaja300
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 488
Liittynyt: Su 12.03.2006 17:17
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja johtaja300 »

Ja ilmeisesti nuo siniset keinonahka penkitkin on taksimalleissa kaikissa, kysytään nyt täälläkin, onko noilla mitään markkina-arvoa kun omassani täysin virheettömät penkit (sitä se teettää 20vuotta päällisten alla) otin ne nyt kuitenkin poissa ja mietiskelin tässä, että onkohan nuo mitenkä kestävät penkit kulumista, ajattelin ne hoitaa kuitenkin nahanhoitoaineella niin pysyisivät parempana.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

johtaja300 kirjoitti:Ja ilmeisesti nuo siniset keinonahka penkitkin on taksimalleissa kaikissa, kysytään nyt täälläkin, onko noilla mitään markkina-arvoa kun omassani täysin virheettömät penkit (sitä se teettää 20vuotta päällisten alla) otin ne nyt kuitenkin poissa ja mietiskelin tässä, että onkohan nuo mitenkä kestävät penkit kulumista, ajattelin ne hoitaa kuitenkin nahanhoitoaineella niin pysyisivät parempana.
ainakin vanhemmissa w123.ssa oli keinonahkapenkit takseissa.. paremmin ne tuntuvat kestävän ku peruskangas, varsinkin jos viitsii niitä hoitaa etteivät repeile..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Ei ole. MB-Tex keinonahkasisustus on ollut samalla lailla taxi-malleihin lisähintaan siinä missä matkamalleihinkin.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Leka kirjoitti:Ei ole. MB-Tex keinonahkasisustus on ollut samalla lailla taxi-malleihin lisähintaan siinä missä matkamalleihinkin.
ilmeisesti ovat sitte olleet suosiossa helppohoitosuutensa ansiosta vanhemmissa taxeissa ainakin..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Vastaa Viestiin