
om 605 tdt
om 605 tdt
Selvä, elikkä aamulla töihin mennessä teki tämmöisen tempun,,ajelin noin 60 kmh ja nostin kaasun kun ihmettelin että vauhti kiihtyy itekseen ja niin tekikin koska yht äkkiä olikin jo kierrokset tapissa,, hiukan vaikeeta oli ajella kaljamolla jarrut pohjassa kun auto rynnii vaan eteenpäin,,virratkin oli jo tovin ollu pois kun sammui ,tuli onneksi pitävämpi kohta ja kierrokset laski, mikähän helvetti tän teki, suuttimet jo äsken koe ponnistin kun oli suutin kaukalot täynnä naftaa? eilen ei ollut! kaikki ok , onkohan ahdin poikinut vai mitä,,olisiko kellään ideoita..auto rupesi käymään tuos hinatessa ihan hyvin tyhjäkäynnillä,,En tiiä ,,ehdotuksia otetaan vastaan ennen kuinpuran koko auton vikaa etsiessä 

Re: om 605 tdt
Ensimmäiseksi tulisi mieleen kaasupolkimen potikkavika. Ei mainitunlaista vikaa oikein muualtakaan voi tulla.malibu72 kirjoitti:Selvä, elikkä aamulla töihin mennessä teki tämmöisen tempun,,ajelin noin 60 kmh ja nostin kaasun kun ihmettelin että vauhti kiihtyy itekseen ja niin tekikin koska yht äkkiä olikin jo kierrokset tapissa,, hiukan vaikeeta oli ajella kaljamolla jarrut pohjassa kun auto rynnii vaan eteenpäin,,virratkin oli jo tovin ollu pois kun sammui ,tuli onneksi pitävämpi kohta ja kierrokset laski, mikähän helvetti tän teki, suuttimet jo äsken koe ponnistin kun oli suutin kaukalot täynnä naftaa? eilen ei ollut! kaikki ok , onkohan ahdin poikinut vai mitä,,olisiko kellään ideoita..auto rupesi käymään tuos hinatessa ihan hyvin tyhjäkäynnillä,,En tiiä ,,ehdotuksia otetaan vastaan ennen kuinpuran koko auton vikaa etsiessä
Katso kaasuvaijerin kunto ja onko sähköliitin potikassa paikallaan.
+358 18B8FE99
Re: om 605 tdt
onkos tää ihan orkkis, vai joku viritelty peli?
aina toisinaan kuulee, että jollain on ahdettu diiselikone alkany ryntäileen, kun on annettu riittävästi eka lenkkaria, öljyt tuhannen kuumana ja sitten se ei enää tottelekkaan kaasua, eikä virtalukkoa. kone huutaa jne. se alkaa käymään öljyllä. joko turbon välistä, tai mäntien välistä tai jostain pääsee luirua öljyä pyttyihin.
mulla jäi kans kerran kaasu jumiin. ei ihan pohjaan, mutta sillain, että oli selvästi veto päällä. totteli kyllä virtalukkoa. syynä oli kaasuvivustossa meinannut irronnut osa, joka kihnutti hehkun johtoon ja jumitti kaasun päälle.
aina toisinaan kuulee, että jollain on ahdettu diiselikone alkany ryntäileen, kun on annettu riittävästi eka lenkkaria, öljyt tuhannen kuumana ja sitten se ei enää tottelekkaan kaasua, eikä virtalukkoa. kone huutaa jne. se alkaa käymään öljyllä. joko turbon välistä, tai mäntien välistä tai jostain pääsee luirua öljyä pyttyihin.
mulla jäi kans kerran kaasu jumiin. ei ihan pohjaan, mutta sillain, että oli selvästi veto päällä. totteli kyllä virtalukkoa. syynä oli kaasuvivustossa meinannut irronnut osa, joka kihnutti hehkun johtoon ja jumitti kaasun päälle.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: om 605 tdt
joo hiukan viritelty, mutta mutta taisin löytää vian,5 pytyn suuttimen putkessa vuoto juuressa,siittä kaukalotäyteen naftaa kaukalosta hyvin murtuneeseen kannen huohotinputkeen naftaa ja turbon kautta paineella koneeseen,,tuli kunnon suihku turbiini toviksi,,katotaan kuin käy kun saan takas nippuun leviskö mitään isompaa kun kone kiersi varmaan 8000 kiekkaa, ny on ainakin imusarja puhdas 

Re: om 605 tdt
Vaparissa tuon ymmärtää et noin voi käydä. Ilmansuodin kun menee oikein tukkoon alkaa imemään ilmaa kampikammiosta ja saa sitäkautta öljyhuuruja ja sit kiekaisee mutta että turbollisessa?
Jos ahtimen puolelta valskaa tiiviste ja saa öljyä? Tuossa kamppeessa on vissiin jo cooleri? Jos se täyttyy pikkuhiljaa öljystä ni jossain vaiheessa saa sitte öljä kitusiin ja sit kun kierrokset nousee saa öljyä lisää kun ilmavirtaus kaasvaa ja kierre on valmis Mosa kiekuu täysiä öljyn voimalla.
Edit nyt vasta näin ton viimeisen postauksen Joo mutta tuo ylläolevakin on ihan mahdollista ja vaparissa nuin kävi setän dieselvaparille mutta se ei ollu mersu Niin yhdessä kaukalossa ei taida paljon sitä naftaa olla että kauankohan se sillä määrällä jaksaisi mennä?
Jos ahtimen puolelta valskaa tiiviste ja saa öljyä? Tuossa kamppeessa on vissiin jo cooleri? Jos se täyttyy pikkuhiljaa öljystä ni jossain vaiheessa saa sitte öljä kitusiin ja sit kun kierrokset nousee saa öljyä lisää kun ilmavirtaus kaasvaa ja kierre on valmis Mosa kiekuu täysiä öljyn voimalla.
Edit nyt vasta näin ton viimeisen postauksen Joo mutta tuo ylläolevakin on ihan mahdollista ja vaparissa nuin kävi setän dieselvaparille mutta se ei ollu mersu Niin yhdessä kaukalossa ei taida paljon sitä naftaa olla että kauankohan se sillä määrällä jaksaisi mennä?
Re: om 605 tdt
jep ,noin on mulla käynyt kerran vaparilla että käy moottoriöljyllä,,tuli laakista vainaa parikytävuotta sitten vanhasta ratsunista,niin mese ,sehän paino sieltä rikkinäisestä putkesta suoraan sinne halkinaiseen huohottimeen tavaraa ja kaukalossakin kaikki piripinnassa niin kyl siellä naftaa riittää,,putsasin painekotelosta nokista naftaa pari desiä ja kun se huohotin on siinä ahtimen imupuolen edessä 10sentin päässä niin kierre on valmis
Re: om 605 tdt
1,9 rellu turbotiisselissähän nuita öljyllä pyörimisiä on tapahtunut paljon. Jos öljyt kaataa liian nopeasti koneeseen, menee jotenkin huohottimeen ja kun laitetaan auto käyntiin niin alkaakin käymään öljyllä.
Re: om 605 tdt
Jep, taas mersu laulaa, öljyt oli vielä vaihdettava kun oli menny naftaa sen verran öljyn sekaan että oli tullut ohkaset aineet koneeseen ja ajo hiukan ahtimesta läpi tavaraa, olisko kellään om606 vakio ahdinta halvalla, vois talveksi laittaa ja leimalle semmoisen väliaikasesti 

Re: om 605 tdt
malibu72 kirjoitti:Jep, taas mersu laulaa, öljyt oli vielä vaihdettava kun oli menny naftaa sen verran öljyn sekaan että oli tullut ohkaset aineet koneeseen ja ajo hiukan ahtimesta läpi tavaraa, olisko kellään om606 vakio ahdinta halvalla, vois talveksi laittaa ja leimalle semmoisen väliaikasesti
Että tälläinen tapaus tällä kertaa.
Olisi hyvä kun kertoisi alkutietoina onko kysymyksessä sukellusveneestä, niin voisi arvailla paremmin moottorin ryntäyksen syitä.
+358 18B8FE99