Hei!
Elikkäs ongelman nimi on se, että allekirjoituksen auto oireilee seuraavasti:
Kylmänä auto toimii normaalisti, mutta ns puolilämpöisenä parin km ajelun jälkeen pudottaa kierroksen melkein tyhjäkäynnille ja kun kaasua painaa ei ensin tapahdu mitään ja sitten yhtäkkiä ryntää. Muutaman kerran tekee ja sitten alkaa pelittää ihan moitteettomasti.
Vika alkoi eilen ihan yllättäen, keli oli kostea ja juuri pakkasen puolella.
Eilis illalla opiskeltiin foorumilta jo mahdollista ongelman aiheuttajaa ja parhaiten vian aiheuttajaksi täsmäsi ilmamassamääräanturi. Tänään purettiin ilmansuodatin koppa pois ja huomattiin ettei autossani olekaan irroitettavaa mallia olevaa anturi, kun ei pultteja näkynyt. Näyttäisi olevan prässätty tai jotain sen suuntaista.
Kuva löytyy: " onclick="window.open(this.href);return false;
Avattiin ko. anturin töpseli ja kaasuläppähärdellin töpseli, sekä maapiste ja putsattiin pieniä hapettumia niistä pois.
En ole nyt ajellut autolla, mutta mikäli oireilu jatkuu, onko hyviä ehdotuksia, miten sen korjaisi?
260E ei ota kierroksia puolilämpöisenä
260E ei ota kierroksia puolilämpöisenä
MB 260E Sportline vm. 1991
Auto ja kuski samaa vuosimallia.
Auto ja kuski samaa vuosimallia.
Re: 260E ei ota kierroksia puolilämpöisenä
Se on potentiometri ja siinä ruuvien päällä on kaarevat sinetit...haulla voit lukea ja nähdä kuvua esim.kryptonite potentiometri.
toi voisi viitata ihan kosteuteen virranjakajan kannessa eli aloittaisin sieltä.
toi voisi viitata ihan kosteuteen virranjakajan kannessa eli aloittaisin sieltä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 260E ei ota kierroksia puolilämpöisenä
OK, kiitos vastauksesta. Vj-kansi ja pyörijä vaihdettu kesällä, joten kosteus tuskin kiusana.
MB 260E Sportline vm. 1991
Auto ja kuski samaa vuosimallia.
Auto ja kuski samaa vuosimallia.
Re: 260E ei ota kierroksia puolilämpöisenä
itellä oli samanlaista 260E:ssä aikoinaan syksyllä/alkutalvesta parinakin vuonna suojakelillä tai pikkupakkasella, tosin saattoi vaikka sammua risteykseen ja lähti vasta hetken päästä käyntiin. tämä loppui kumpanakin vuonna sillä, että vaihdoin uuden polttoainesuodattimen. en tiiä oliko suodattimeen kertynyt kosteutta ja se alko jäätämään sen takia. en ainakaa muuta selitystä keksinyt
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
Re: 260E ei ota kierroksia puolilämpöisenä
ja ongelma ei juurikaan ollut heti lähtiessä vaan tuli yhtäkkiä kesken ajon
Nykyiset:
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
W115 220D -68
S203 270CDI Avantgarde -02
Sprinter 312D -97
W124 300E -89 "USA"
W124 300D -89
W210 300DT Avantgarde -97
Ex:
s210 320CDI avantgarde -01
w124 260E -91
Re: 260E ei ota kierroksia puolilämpöisenä
Entisessä 2-litraisessa tenavassa aiheutti viallinen lambda-anturi tälläistä: Kylmänä pelitti hyvin mutta kun lambdan piti lämmettyä tulla mukaan kuvioihin alkoi tehonpuute vaivata,. Myös lämpimänä käynnistys oli takkuista.
Re: 260E ei ota kierroksia puolilämpöisenä
Polttoainesuodatin on kyllä vaihdettu 20 000 km sitten, tosin saattaa olla mätänet laatua. Käymään lähtee kyllä kuumana tai kylmänä kuin palmun alta, ennen kesäistä vj-kannen, tulppien ja pyörijän vaihtoa oli kosteassa kelissä aika sahaamista, että sai käymään. Täytyy ihmetellä sitä potentiometriä, kunhan kelit vähän lämpenee.
MB 260E Sportline vm. 1991
Auto ja kuski samaa vuosimallia.
Auto ja kuski samaa vuosimallia.