Nyt tarvitaan vinkkejä!
Auto alkoi nykiä normaali ajossa, meni vikatilaan ja kierrokset ei kelvannut. Auto vietiin pajalle, lukittiin imusarjojen läppämoottori pois pelistä ja nykiminen loppui mutta tehot ei palannut vaan antoi vikakoodin ahtopaineanturista joka vaihdettiin, ei apua. Seuraavaksi tuli vikakoodi paine-eroanturista hiukkassuodattimelta ja anturi vaihdettiin mutta nykiminen palasi. Päätettiin laittaa läppämoottori kiinni joka näytti auton ollessa kylmä, toimivan mutta kun moottori lämpiää ja antaa kierroksia niin alkaa pätkiminen. Ajossa ja moottorin lämmetessä nykiminen lisääntyy ja lopulta meno on niin rauhallista ettei voi ajaa. N. 5 min jäähdyttelyn jälkeen auto kiihtyy nykimättä noin 60kmh ja nykiminen alkaa ja meno hiipuu taas. Onkohan kellään hyviä veikkauksia asiasta. Mikä anturi sijaitsee moottorin etuosassa, öljynsuodattimen jalan vasemmalla puolella, se alempi, nimittäin kun sitä jäähdyttää lumella, auto kulkee hieman pidempään nykimättä. Ja nykiminen on todella voimakasta. Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
MB GL 320 cdi -07 nykii
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: MB GL 320 cdi -07 nykii
Keeällä kirjoitti:Nyt tarvitaan vinkkejä!
Auto alkoi nykiä normaali ajossa, meni vikatilaan ja kierrokset ei kelvannut. Auto vietiin pajalle, lukittiin imusarjojen läppämoottori pois pelistä ja nykiminen loppui mutta tehot ei palannut vaan antoi vikakoodin ahtopaineanturista joka vaihdettiin, ei apua. Seuraavaksi tuli vikakoodi paine-eroanturista hiukkassuodattimelta ja anturi vaihdettiin mutta nykiminen palasi. Päätettiin laittaa läppämoottori kiinni joka näytti auton ollessa kylmä, toimivan mutta kun moottori lämpiää ja antaa kierroksia niin alkaa pätkiminen. Ajossa ja moottorin lämmetessä nykiminen lisääntyy ja lopulta meno on niin rauhallista ettei voi ajaa. N. 5 min jäähdyttelyn jälkeen auto kiihtyy nykimättä noin 60kmh ja nykiminen alkaa ja meno hiipuu taas. Onkohan kellään hyviä veikkauksia asiasta. Mikä anturi sijaitsee moottorin etuosassa, öljynsuodattimen jalan vasemmalla puolella, se alempi, nimittäin kun sitä jäähdyttää lumella, auto kulkee hieman pidempään nykimättä. Ja nykiminen on todella voimakasta. Kiitos jo etukäteen vinkeistä.
Minkäs vika koodin *:ri nyt antaa ja tuleeko se vasta kun kone lämpenee
vai saako sitä ollenkaan kuitatua pois edes hetkeksi
-40
,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: MB GL 320 cdi -07 nykii
Ei ole vikakoodeja luettu starilla. On luettu ainoastaan jollain yleisohjelmalla (autocom tai vastaava) ja tällähetkellä olevista koodeista ei tietoa mutta kaikki koodit on saatu nollattua ja aiemmin vaihdetut anturivaihdot on korjannut ilmoitukset. Pitää varmaan huomenna taas ajaa johtoon katsomaan mitö koodeja nyt on tullut.
Re: MB GL 320 cdi -07 nykii
Onko *:ria käytössä kenelläkään Kittilän alueella?