124 300TDT:lle ahdin +250hp tehoille (Nyt penkitetty)
124 300TDT:lle ahdin +250hp tehoille (Nyt penkitetty)
Laitetaas tälle osastolle mitä raati suosittelee kokemuksien perusteella. Eli noin 250hp riittää ja mix ei pikkasen enemmänkin. Kuitenkaan yli 300 ei tarte mennä. Tavoite ei ole tehdä kiihdytysautoa vaan vaununvetoon soveltuva ja "sujuvaan liikkumiseen" rakennettu kampe.
Down Pipe oli aikomus laittaa uusiksi kun sen kuitenkin joutuu laittamaan jos ahtimen laittaa mutta muuta putkistoa ei ollu aie muuttaa vai ahdistaako tuo orkkisputki liikaa?
Coolerille paikkaa joutuu myös hakemaan kun ilmastointia ei ollu aie poistaa. Tässä saattaapi ollakkin pähkinää kerrakseen. Näkyville en ihanäkkiä sitä laita.
Pumppu ja suutinpuoli on jo suuniteltu niin että siltäpuolen homma ei jää kantamaan. Kampe on isopäästöinen joten EGR:riä ei ole eikä katteja.
Down Pipe oli aikomus laittaa uusiksi kun sen kuitenkin joutuu laittamaan jos ahtimen laittaa mutta muuta putkistoa ei ollu aie muuttaa vai ahdistaako tuo orkkisputki liikaa?
Coolerille paikkaa joutuu myös hakemaan kun ilmastointia ei ollu aie poistaa. Tässä saattaapi ollakkin pähkinää kerrakseen. Näkyville en ihanäkkiä sitä laita.
Pumppu ja suutinpuoli on jo suuniteltu niin että siltäpuolen homma ei jää kantamaan. Kampe on isopäästöinen joten EGR:riä ei ole eikä katteja.
Viimeksi muokannut Jari Ke, Pe 29.05.2015 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
holsetin he 221 vois olla toimiva ratkaisu.
C124 24v DT
C124 ?
C123 230
S210 24v
C124 ?
C123 230
S210 24v
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Osta vanhan liiton AMG-puskuri, niin mahtuu cooleri keulille piiloon.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Mahtaakohan tuosta miten muotopuoli tulla ulkonäöllisesti AMG:n puskurilla? Täytyy googlata meinaan kyllä joku on sellaisen istuttanu. Mitäs ikäluokkaa tuo ehdotettu holosetti on?
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Mielipidekysymyksiä, mutta mun mielestä tuo AMG:n prefacelifti-puskuri sopii 124:n keulaan parhaiten. Itse olen parhaillaan työstämässä lasikuitukopiota paikalleen pienillä omilla muutoksilla facelifti keulaan. Ei ole näyttää valmista kuvaa, mutta tässä on jotain juttua mun projektista.Jari Ke kirjoitti:Mahtaakohan tuosta miten muotopuoli tulla ulkonäöllisesti AMG:n puskurilla? Täytyy googlata meinaan kyllä joku on sellaisen istuttanu. Mitäs ikäluokkaa tuo ehdotettu holosetti on?
Alkuperäisestä ei ole varmuutta, mutta ainakin lasikuitukopiossa jää hyvin tilaa välijäähylle. Kaveri osti kanssa kopion omaan tiisseliin ja meinasi laittaa välijäähyn juurikin tuohon keskireiän kohdalle puskurin taakse.
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74
Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Ääni muotopuolelle ...siis älä laita
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Ite kans etsiskelin viime syksynä tuota he221 holsettia. Käytetyt aika harvassa.
Sitten toisaalta mietin tuota hy35 #8.n pakopesällä.
Jos tulee viripumppu niin aika perus ratkaisu max 300hv.lle mahtaa olla tuo hx35 #12 pakosella. Siihen jos haluaa räätälöidä pienempää pesää ni vois olla aika passeli käyttikseen..?
Sitten toisaalta mietin tuota hy35 #8.n pakopesällä.
Jos tulee viripumppu niin aika perus ratkaisu max 300hv.lle mahtaa olla tuo hx35 #12 pakosella. Siihen jos haluaa räätälöidä pienempää pesää ni vois olla aika passeli käyttikseen..?
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
kaverit on muistaakseni laittanu noihi 300td koneisii 2kpl kkk k03 turpoja +syöttöä reilusti lisää ja on tullu kivasti potkuja N. +/-300HP mut kai se yhdelläki turpolla menee
W124 4ever
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Mynämäeltä kysyin joskus samaa niin sieltä ehdotettiin hx35 pienellä pesällä ,7mm pumppu ja joku cuuleri keulille.Näillä eväillä pitäis tulla sellanen joka herää hyvin ja tehoa joku 250-300.Keulaan saa aika hyvän cuulerin ihan vakionakin.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Hy35 #8 pesällä herää ihan kivasti 603 kyljessä 7mm pumpulla, kun tehot on jossain 250-280hv haminoilla, muuten alkaa oleen varmaan melko tukossa
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Mihin kohtaa niitä on pultattu? Puskurin poikkirautaa olen nähny et viipaloidaan mutta sitä temppua ei välttämättä hyväksytä eikä se oikein itteäkään houkuta. Toisaalta ei o koskaan tullu mittailtua ilmastoinninflektin eteenjäävää tilaa?hegeli kirjoitti:Mynämäeltä kysyin joskus samaa niin sieltä ehdotettiin hx35 pienellä pesällä ,7mm pumppu ja joku cuuleri keulille.Näillä eväillä pitäis tulla sellanen joka herää hyvin ja tehoa joku 250-300.Keulaan saa aika hyvän cuulerin ihan vakionakin.
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Haulla löytyy juttua ja kuvia.Siihen syylärien eteen mahtuu tai sitten pitkulainen sinne puskurin alaosaan.
W124 300d-90 ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
W124 300d-89 ex
W123 300d ex
W123 300d ex
W123 240d ex
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
hegeli kirjoitti:Haulla löytyy juttua ja kuvia.Siihen syylärien eteen mahtuu tai sitten pitkulainen sinne puskurin alaosaan.
Mistä mieleen että 202DT/TDT:ssä ettei siinä sattuisi olemaan yksi pitkämallinen ehdokas?
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Noille tehoille se on kyllä liian pieni. Hyvä jos vakioon tois jotain parannusta.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Garretin gt32 voisi olla passeli. Eikös tuossa hy:ssä ole turhan isot siivet suhteessa pakopesään?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Minkäslaisia tapauksia ovat nämä kiinakopio turbot? Ainaki ahtoja.com:sta saa melko halvalla hx35 kopioo 12 pesällä.. Kannattaako moinen hankkia vai suosiolla aito holset? Kokemuksia?
250-300hp täälläkin hakusessa om603 motista..
250-300hp täälläkin hakusessa om603 motista..
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
No eipä nuo aidotkaan turbon kovin kallita ole, jos ei uutta raaski ostaa niin käytettykkin aito päihittää nuo kiinan kopiot mennen tullen.. Tuolla jotain kokemuksia kiinan turbosta:Henkkka_ kirjoitti:Minkäslaisia tapauksia ovat nämä kiinakopio turbot? Ainaki ahtoja.com:sta saa melko halvalla hx35 kopioo 12 pesällä.. Kannattaako moinen hankkia vai suosiolla aito holset? Kokemuksia?
250-300hp täälläkin hakusessa om603 motista..
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=120213" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Joo ei kiinan p_askaa tule nuiten peltien alle. Mene ja tiedä kuinka olisi toimivia mutta silti ei. FinnTurbon kampe on tuossa yhdessä 300DT:ssä mutta luulen että vajaassa 10 vuodessa tekniikka on edenny huimasti. Tuossa on Holoset Garret yhdistelmä. Ihan toimiva mutta tosissaan käskettäessä nukkuu liian kauan. Jos meinaa lähteä niinä aikoina valoista ni pitää kiusata. Liikaa massaa?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Nyt ois tiedossa holsetin hx35w, kompressori 52mm super profiililla ja 60mm turbiini, 12:lla pakopesällä. Eikös tuon pitäisi olla aika hyvä tuohon 250hp tavoitteeseen?
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=7216" onclick="window.open(this.href);return false;
Oiskohan tuo -4 portillinen versio minkälainen tuollaisille tehoille?
Oiskohan tuo -4 portillinen versio minkälainen tuollaisille tehoille?
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
No jos 250 on toivottu teho niin aivan liian isohan tuo sillon on.amgtoys kirjoitti:http://www.hevosvoima.com/shop/index.ph ... ts_id=7216
Oiskohan tuo -4 portillinen versio minkälainen tuollaisille tehoille?
Toisaalta hos vetoalueella ei oo mitään väliä niin sillohan tollasen voi sinne iskeä, tai vaikka sen Holsetin 35sen.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Ajelin 250DT:llä monta vuotta 320 cdi:n ahtimella. Näitä saa ebay:sta halvalla, herää alhaalta ja ilmamäärä riittää 250 - 270 hp tehoille.
Johdinsiipien ohjauksen voi toteuttaa painerasialla "hukkaporttimaisesti". Hieman enemmän joutuu askarteleen, jos haluaa pienentää ahtopaineita kevyellä kuormalla...
Johdinsiipien ohjauksen voi toteuttaa painerasialla "hukkaporttimaisesti". Hieman enemmän joutuu askarteleen, jos haluaa pienentää ahtopaineita kevyellä kuormalla...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
-yleensä isommalla turpolla oleva uudempi auto on helpompi vaihtoehto ku alkaa tekohengittään ja rääkkäämään loppuun ajettua vanhusta
W124 4ever
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Hebe124 kirjoitti:-yleensä isommalla turpolla oleva uudempi auto on helpompi vaihtoehto ku alkaa tekohengittään ja rääkkäämään loppuun ajettua vanhusta
Star
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Minusta asia ei välttämättä ole ihan noin suoraviivainen. Ole seurannu tuon 4matikin ahtopaineita ihan normiajossa ja kun vauhti nousee yli 50 niin ahtoa on aina. Kun mennään sitä 80 niin ylämäissä menee jo reilusti yli puolen baarin vakkarilla kun ajelee
Mullon toinenkin vastaavalla mosalla mutta setapi pikkasen eri. On ahtolukemat 80 vauhdissa lähellä nollaa eikä 100 vauhdissakaan tasaisella mene yli 0.2 Pitää olla jyrkkä ylämäki jos 0.5bar nousee ahdot.
Mosa pikemminkin pääsee paljon helpommalla ja kestää paremmin kun pakopaineet ja samalla lämmöt pysyy alhaalla. Sitä samaa kertoo myös kulutuslukemat.
Sehän menee kutakuinkin niin että jokainen 0.1bar ahdoissa lisää ahtoilman lämpötilaa 10 astetta.
Pikkuhiljaa alettu selvittelemään sopivaa ahdinsetappia ja pitää ottaa jokunen puhelu tälläviikkoa
Mullon toinenkin vastaavalla mosalla mutta setapi pikkasen eri. On ahtolukemat 80 vauhdissa lähellä nollaa eikä 100 vauhdissakaan tasaisella mene yli 0.2 Pitää olla jyrkkä ylämäki jos 0.5bar nousee ahdot.
Mosa pikemminkin pääsee paljon helpommalla ja kestää paremmin kun pakopaineet ja samalla lämmöt pysyy alhaalla. Sitä samaa kertoo myös kulutuslukemat.
Sehän menee kutakuinkin niin että jokainen 0.1bar ahdoissa lisää ahtoilman lämpötilaa 10 astetta.
Pikkuhiljaa alettu selvittelemään sopivaa ahdinsetappia ja pitää ottaa jokunen puhelu tälläviikkoa
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Puheluja otettu ja pellinalla ihmetelty. Päädytty HX35W + sitte muut sopivat hilppeet tilaukseen. Jatkuu sitte jossain vaiheessa tuolla "Muuta Mersuasiaa" -osastolla kun on jotain edistytty tän suhteen.
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Portillisella 12 pesällä. Ahtimen valinta helpottui huomattavasti, kun päätettiin nostaa tehotavoite 300Hp tuntumaan.
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Näin tehtiin. Päätin olla itte olla räpeltämättä mutta muttereita toki voi pyöritellä Pistetään tosiaan sitte kuvia tuonne toiseen topikkiin jahka sellaisia on mitä esittää.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: 124 300TDT:lle ahdin +250hp:n tehoille
Laittaisin kyl 10" portillisen, vaik tehotavoite olis 400
Hullu jätkä tykkää pyörivästä. www.lds-turbo.fi