S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Mittakellolla sen näkee. Ensin lähelle yläkuolon kohtaa sitte kellon neula männän lakeen ja kierrät kampurasta kunnes kello alkaa plussan sijaan menemään minuukselle. eli siinä kohtaa kun kellon viisari alkaa menemään myötäpäivän sijaan vastapäivään niin on yläkuolon kohta
S203 C240 -01
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
S124 E220 -94
Ex: W202 C180 -99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Juu elikkäs nyt sitä ennakkoa säädin tuonne 13JYKK ja juuri juuri riitti hienosäätövara, särmempi käyntiääni kyllä, mutta kun antaa rauhassa käydä tyhjistä niin eikös siellä ole jälkihehkutus pari minsaa startin jälkeen ? Sen jälkeen alkaa tämä läpytys/kalkatus, ensin harvakseltaan sitten ihan jatkuvasti, tutkinta keskeytyi pikku kämmiin
Niitä pumpun löysäys ruuveja oli 4 eikä 3, noh löysäsin 3 ja sitten kiersin niin tuosta nuolenosoittamasta välistä alapuolelta alko pukkaa oljyä kun pumppu oli takapäästä vielä lukittuna
Näin sitä oppii !!.
Aika rumannäkönen jos tuosta erottaa nuo osat toisistaan ja taitaa vaatia pumpun irroituksen. Perskeles.


Aika rumannäkönen jos tuosta erottaa nuo osat toisistaan ja taitaa vaatia pumpun irroituksen. Perskeles.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
-
- Mersumies
- Viestit: 2586
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Onkohan siellä koneessa öljynpainetta riittävästi?Jönsi kirjoitti:Juu elikkäs nyt sitä ennakkoa säädin tuonne 13JYKK ja juuri juuri riitti hienosäätövara, särmempi käyntiääni kyllä, mutta kun antaa rauhassa käydä tyhjistä niin eikös siellä ole jälkihehkutus pari minsaa startin jälkeen ? Sen jälkeen alkaa tämä läpytys/kalkatus, ensin harvakseltaan sitten ihan jatkuvasti, tutkinta keskeytyi pikku kämmiinNiitä pumpun löysäys ruuveja oli 4 eikä 3, noh löysäsin 3 ja sitten kiersin niin tuosta nuolenosoittamasta välistä alapuolelta alko pukkaa oljyä kun pumppu oli takapäästä vielä lukittuna
Näin sitä oppii !!.
Aika rumannäkönen jos tuosta erottaa nuo osat toisistaan ja taitaa vaatia pumpun irroituksen. Perskeles.
Ettei klonkotus tule öljynpuutteesta...?
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Just tossa 15kilometriä sitten öljyt vaihdettu ja heti nousee 3 ja kesäkuumalla tyhjäkäynnillä painuu karvan verran alle 2.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Heeeetkonen Sammutinkellon välistäkö? Ei kyllä pitäisi? Vaiko runko-osien välistä???
Joko selvitit/varmistit uudelleen mistä pytystä ääni kuuluu? Kun ei o ahdettu ni mikä olis kangen kieroksi laittanu? Nestevuoto syliteriin? Se kyllä sopisi äänen aiheuttajaksi niikun Kulmala sitä meinasikin.
Sen jälkihehkun saat aikaiseksi manuaalisestikkin vaikka hehkurele sen lopettaakkiin jos sillä saat selville mikä pytty äänen aiheuttaa. Vaatii tosin askaretta mutta onnistuu kyllä.
Edit: Manuaaliko sulla tämä oli vai putket ei o kytkettynä? Tyhjäkäynninsäätö ei ainakaan ole käytössä. Vakkari on a ei vissiin sitä nykimisenestoa?
Missäs samutinkalvon alipaineputki on kun ei näy missään?
Vai olenko nyt ihan hakoteillä ????
Joko selvitit/varmistit uudelleen mistä pytystä ääni kuuluu? Kun ei o ahdettu ni mikä olis kangen kieroksi laittanu? Nestevuoto syliteriin? Se kyllä sopisi äänen aiheuttajaksi niikun Kulmala sitä meinasikin.
Sen jälkihehkun saat aikaiseksi manuaalisestikkin vaikka hehkurele sen lopettaakkiin jos sillä saat selville mikä pytty äänen aiheuttaa. Vaatii tosin askaretta mutta onnistuu kyllä.
Edit: Manuaaliko sulla tämä oli vai putket ei o kytkettynä? Tyhjäkäynninsäätö ei ainakaan ole käytössä. Vakkari on a ei vissiin sitä nykimisenestoa?
Missäs samutinkalvon alipaineputki on kun ei näy missään?
Vai olenko nyt ihan hakoteillä ????
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jari Ke kirjoitti:Heeeetkonen Sammutinkellon välistäkö? Ei kyllä pitäisi? Vaiko runko-osien välistä???
Joko selvitit/varmistit uudelleen mistä pytystä ääni kuuluu? Kun ei o ahdettu ni mikä olis kangen kieroksi laittanu? Nestevuoto syliteriin? Se kyllä sopisi äänen aiheuttajaksi niikun Kulmala sitä meinasikin.
Sen jälkihehkun saat aikaiseksi manuaalisestikkin vaikka hehkurele sen lopettaakkiin jos sillä saat selville mikä pytty äänen aiheuttaa. Vaatii tosin askaretta mutta onnistuu kyllä.
Edit: Manuaaliko sulla tämä oli vai putket ei o kytkettynä? Tyhjäkäynninsäätö ei ainakaan ole käytössä. Vakkari on a ei vissiin sitä nykimisenestoa?
Missäs samutinkalvon alipaineputki on kun ei näy missään?
Vai olenko nyt ihan hakoteillä ????
Runko-osia välistä kun käänsin pumppua ja takalukitus oli toisessa osassa vielä kiinni niin runko-osat niiku vääntyvät ja alko tippuu öljyy

8tkm olen ajanut enkä ole lisännyt nestettä !!!
Alipainesysteemit toimii ja ne olivat kytkettynä olen vain ottanut pois tieltä

En ole vielä 101% varma tuleeko ainoastaa yhdestä pytystä se on listalla toisena tuon pumpun kirimisen jälkeen.
Olisin erittäin kiitollinen jos pystyisit neuvomaan miten jälkihehkun saa toimimaan manuaalisesti niin auttaisi diagnoosissa.
Edit: Onko tietoa jos en saa kiristämällä pitämään että onko kuin mahoton itse tuo pumppu laittaa kahtia ja vaihtaa tiiviste ? Yhestä kuvasta katoin että pirusti nippeliä ja nappelia siellä

100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Sanoisin että ruiskutuspumpun jutut ei o kotona pajanpöydällä tehtäviä huoltoja ellei ole niitä koskaan purkanu. Jokohan ei tullu hiusmurtuma siihen pumpun kuoriin jos jäi vuotamaan? Jos näin ni sitte uudet kuoret (käytännössä uus pumppu) tai liima joka tarttuu ja pitää?
Niin tuo nestejuttu on varmaan tapahtunu joskus aiemmin (jos se ylipäätään on tapahtunu koskaan) kun se sinulla on äännelly kokoajan. Eli on mahdollista että joskus joku pytty on täyttyny nesteestä senverta että kun on startattu ni on tullu kova vastaan ja siitä kanki kieroksi?
Muutta sitä ei saa selville ihan helpolla kotikonstein. Itte en osaa eikä ole laitteitakaan sen toteamiseen.
Jos läpätystä ei kuulu jälkihehkun aikana niin tälleen voi koittaa todeta mistä pytystä se kuuluu:
Tätä seuraavaa sitte OMALLA VASTUULLA niikun aina näissä foorumijutuissa
Tuo hehkun päällelaittoon on varmaan useampikin konsti mutta joko tulpanpäähän suoraan pistät auton käydessä akulta sähköä tai sitte hehkureleeltä otat tökkelin irti ja sieltä etsit pinnit jotka menee hehkuille. En muista oliko merkattu mikä pinni mihinkin hehkutulppaan menee mutta mittaamallahan se selviää.
Eli käytät autoa silleen et lähtee käyntiin hehkuttamatta sit kun se läpättää ni yhteen hehkutulppaan kerrallaan pistät akulta virtaa. Virtaa ei kannata antaa silleen et tulppa palaa. Voisi kuvitella et 10 - 15 sekkaa riittää?
Varaa poikkipinta-alaltaan 4 tai 6 neliön johtoa ja hyvä tai oikeastaan välttämätöntä olisi jos siihen saisi sulakkeen het lähelle akun napaa että jos vahingossa johdon päällä hipaisee runkoon ni sulake palaa eikä se johto ala savuta! Siitä on leikki kaukana. Oikosulkutilanteessa ilman sulaketta johto on hehkuvan kuuma välittömästi ja polttaa kätensä ja huonolla tuurilla autonsakkin!
606:sessa menee johdot hehkutulppaan pistokkeella eli siinä mielessä jos pistokkeiden suojat on vielä ehjät ni helpottaa hommelia jos suoraan tulpanpäähän virtaa laittaa. Jos hehkutulpan pistokkeet ei o ehjät ni releeltä tökkeli irti et ei polta relettä jos käy niin että autonkäynnistystilanteessa hehku kuitenkin lähtee päälle. (jos hehkutulpalta irtiotettu johto ottaa runkoon kiinni ja vääntää virrat päälle ni rele menee rikki!)
Vaatii siis askaretta kun hommaa sopivat liittimet et ei pelkällä johdonpäällä ala sohimaan minnekkään ja sulakerasiat ja sulakkeet.
Kytkentäjärjestys voisi olla järkevä tehdä niin että johto on akulta irti. Sit kytkee tulpalle menevän pään kiinni. Sit auto käyntiin ja vasta sit johto kiinni akkun noin 10 - 15 sekunniksi ja kuuntelee loppuko läpätys.
Edit 30A sulake pitäisi kait kestää mainiosti ja 20A varmaan riittää ja 4mm poikkipintaalan johto?
Niin tuo nestejuttu on varmaan tapahtunu joskus aiemmin (jos se ylipäätään on tapahtunu koskaan) kun se sinulla on äännelly kokoajan. Eli on mahdollista että joskus joku pytty on täyttyny nesteestä senverta että kun on startattu ni on tullu kova vastaan ja siitä kanki kieroksi?
Muutta sitä ei saa selville ihan helpolla kotikonstein. Itte en osaa eikä ole laitteitakaan sen toteamiseen.
Jos läpätystä ei kuulu jälkihehkun aikana niin tälleen voi koittaa todeta mistä pytystä se kuuluu:
Tätä seuraavaa sitte OMALLA VASTUULLA niikun aina näissä foorumijutuissa
Tuo hehkun päällelaittoon on varmaan useampikin konsti mutta joko tulpanpäähän suoraan pistät auton käydessä akulta sähköä tai sitte hehkureleeltä otat tökkelin irti ja sieltä etsit pinnit jotka menee hehkuille. En muista oliko merkattu mikä pinni mihinkin hehkutulppaan menee mutta mittaamallahan se selviää.
Eli käytät autoa silleen et lähtee käyntiin hehkuttamatta sit kun se läpättää ni yhteen hehkutulppaan kerrallaan pistät akulta virtaa. Virtaa ei kannata antaa silleen et tulppa palaa. Voisi kuvitella et 10 - 15 sekkaa riittää?
Varaa poikkipinta-alaltaan 4 tai 6 neliön johtoa ja hyvä tai oikeastaan välttämätöntä olisi jos siihen saisi sulakkeen het lähelle akun napaa että jos vahingossa johdon päällä hipaisee runkoon ni sulake palaa eikä se johto ala savuta! Siitä on leikki kaukana. Oikosulkutilanteessa ilman sulaketta johto on hehkuvan kuuma välittömästi ja polttaa kätensä ja huonolla tuurilla autonsakkin!
606:sessa menee johdot hehkutulppaan pistokkeella eli siinä mielessä jos pistokkeiden suojat on vielä ehjät ni helpottaa hommelia jos suoraan tulpanpäähän virtaa laittaa. Jos hehkutulpan pistokkeet ei o ehjät ni releeltä tökkeli irti et ei polta relettä jos käy niin että autonkäynnistystilanteessa hehku kuitenkin lähtee päälle. (jos hehkutulpalta irtiotettu johto ottaa runkoon kiinni ja vääntää virrat päälle ni rele menee rikki!)
Vaatii siis askaretta kun hommaa sopivat liittimet et ei pelkällä johdonpäällä ala sohimaan minnekkään ja sulakerasiat ja sulakkeet.
Kytkentäjärjestys voisi olla järkevä tehdä niin että johto on akulta irti. Sit kytkee tulpalle menevän pään kiinni. Sit auto käyntiin ja vasta sit johto kiinni akkun noin 10 - 15 sekunniksi ja kuuntelee loppuko läpätys.
Edit 30A sulake pitäisi kait kestää mainiosti ja 20A varmaan riittää ja 4mm poikkipintaalan johto?
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
olisko puristuspainemittari hyvä tuohon vian selvittämiseen? jostain biiltemasta tai motonetistä käyt hakeen laitteen ja testaan onko koneessa ruttuja. ei pitäis olla mikään tekemätön paikka kotisepälle, jos vaan setissä tulee mukana oikeanlainen pää. sillä saat aina nopeesti selville, jos jossain pytyssä on vähemmän ruttuja
kanki luultavasti kiero, tai venttiili valskaa tms. tai käyt jostain pajalta kysäseen hintaa työlle.
hehkuille voi aika huoletta antaa pidempäänkin virtaa. ei ne heti sula sököks. ei sitä varmaan kauheesti järkeä ole jättää tuntitolkulla hehkuttaan vaikkei heti menekkään rikki.. järjen kanssa.

hehkuille voi aika huoletta antaa pidempäänkin virtaa. ei ne heti sula sököks. ei sitä varmaan kauheesti järkeä ole jättää tuntitolkulla hehkuttaan vaikkei heti menekkään rikki.. järjen kanssa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Omassa 605 turbossa on liki tismalleen samanlaista vikaa! Eli jonkun yksittäisen(?) sylinterin paloääni klonkottaa. Varsinkin tuo jälkimmäinen youtube-video ja kuvaus sopii aika hyvin.
Omassani:
- Ääni alkaa voimistuen heti jälkihehkutuksen loputtua.
- Ääni ei kuulu lainkaan jälkihehkutuksen aikana.
- Ääni katoaa kierroksia nostettaessa (joskus riittää hyvin pieni kierrosten nosto, joskus vaatii jotain 1300 rpm ennenkuin lakkaa. Riippunee moottorin sen hetkisestä käyntilämpötilasta)
- MUTTA POIKKEUKSENA ääni katoaa, kun moottori on saavutanut täysin nomaalin käyntilämpötilansa!
Omaani on kaikki suuttimet vaihdettu uusilla kärjillä varustettuihin ja avautumispaineiltaan testattuihin. Sillä ei ollut vaikutusta klonkottavaan ääneen. Pumpun ennakko tarkastettu ja on ok. Ajossa toimii normaalisti ja käyntiin lähtee aina sanoisinko erinomaisesti.
Mielenkiinnolla seurailen mitenkä vianselitys etenee...
Omassani:
- Ääni alkaa voimistuen heti jälkihehkutuksen loputtua.
- Ääni ei kuulu lainkaan jälkihehkutuksen aikana.
- Ääni katoaa kierroksia nostettaessa (joskus riittää hyvin pieni kierrosten nosto, joskus vaatii jotain 1300 rpm ennenkuin lakkaa. Riippunee moottorin sen hetkisestä käyntilämpötilasta)
- MUTTA POIKKEUKSENA ääni katoaa, kun moottori on saavutanut täysin nomaalin käyntilämpötilansa!
Omaani on kaikki suuttimet vaihdettu uusilla kärjillä varustettuihin ja avautumispaineiltaan testattuihin. Sillä ei ollut vaikutusta klonkottavaan ääneen. Pumpun ennakko tarkastettu ja on ok. Ajossa toimii normaalisti ja käyntiin lähtee aina sanoisinko erinomaisesti.
Mielenkiinnolla seurailen mitenkä vianselitys etenee...
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Juu eli sulla kun joku siellä lämpenee niin alkaa pitämään? Itselläni läpyttää/kolisee/klonkottaa myös lämpimänä .. -> pajalle 

100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Kuorma-autossa alkoi kolkottamaan tyhjäkäynnillä ja mäntä/putki vika...eikun uutta paikalleen ..auton MAN
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Pumpun runko-osat alko pitämään ainakin tyhjäkäynnillä ja pikkukierroksilla, jos huomenna loput romut kasaan ja testiajolle motti kuumaksi ettei vaan tiputtais..
Yhen suuttimen paluuletkua en saa pitämään
Joku tolvana pilanut sen natsan siittä rungosta mihin letku painetaan ja se on ihan naarmuilla. Kehyesti yrittäny sitä ohuesti hioa mutta ei vain pidä perkele, häätyypi alkaa hommaan uusi suutin, eihän ne niin hirveen kalliita.
Yhen suuttimen paluuletkua en saa pitämään

100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Nämä männän viathan selviää kun saa ajokuntoon ja mittautan tai mittaan puristuspaineet.atlas kirjoitti:Kuorma-autossa alkoi kolkottamaan tyhjäkäynnillä ja mäntä/putki vika...eikun uutta paikalleen ..auton MAN
Neuvoja puristuspaineiden mittaukseen ?
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Paras olisi jos suolistaisi vanhan suuttimen että olisi suora reikä yläpään jenkaan joka käy sitten mittari nippaan suoraan....se sitten vaikka vanhalla pohja prikalla paikalleen ja mittailemaan...mittari sitten että asteikko riittää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jeba mutta mikäs sitten se ohivuotomittaus ?? Siinä vissiin sitten pitää tietää mitä tekee ?atlas kirjoitti:Paras olisi jos suolistaisi vanhan suuttimen että olisi suora reikä yläpään jenkaan joka käy sitten mittari nippaan suoraan....se sitten vaikka vanhalla pohja prikalla paikalleen ja mittailemaan...mittari sitten että asteikko riittää.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Ohivuoto laitteet on kyllä jo kalleempia ja tällöin pitää kääntyä korjaamon puoleen...toki toi puristus paine mittaus kertoo jo aikapitkälle mitä siellä tapahtuu.
Voi kai sen mitata jotenkin paineilmalla ja mittarilla tietyssä ajassa .
ohivuoto...huohotukseen käsikädessä oleva ilmiö..tekeekö se sitä paljon jos ottaa venakopasta letkun irti ja tarkkailee kuumalla koneella sitä vuotoa?
Voi kai sen mitata jotenkin paineilmalla ja mittarilla tietyssä ajassa .
ohivuoto...huohotukseen käsikädessä oleva ilmiö..tekeekö se sitä paljon jos ottaa venakopasta letkun irti ja tarkkailee kuumalla koneella sitä vuotoa?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Sen verran huomaa vähän harmaan valkoista sieltä tulevan. Käytin tuota ilman imusarjaa ja ei pöhissyt sieltä.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Saattaapi olla vain yksinkertainen vika eli yhdessä sylinterissä esikammion kuula huonommassa kunnossa. Asia kuitenkin selvinnee kun tehdään noita testejä mitä edellä on ehdotettu. Aloittaisin siitä hehkujen pakko-ohjauksesta, jolla voisi yrittää varmistaa mistä sylinteristä on kyse.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ma 12.01.2015 17:24
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Omassa 300d mesessä oli venttiilin hydrauli kiristin rikki ja piti tyhjäkäynnillä kilinää/kolkotusta pysty testaa kun otti ilmanputsarin irti ja tukki imukurkut yksi kerrallaan moottorin käydessä tyhjäkäyntiä jolloinka oikean sylinterin ollessa ilman imu ilmaa kuului selkeä kilaus jokatoisella moottori kierroksella. En muista oliko itellä rikki imu vai pako kiristin.
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Noniiiin taas pelaa niinkuin pitää
. Se kakkospytyn suihkun jota oli törvelty ja oli eri av.paineet niin vaihdoin koko roskan kun ei alkanut paluuputket pitään niin loppui kimeä kalkattelu ja moottorin ravistelu pieneni pieneen tärinään, :thumbup https://www.youtube.com/watch?v=gHQK-zs ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; : varmaankin vanhat moottorityynyt ..
Aika huonoiksi menneet nuo johdotuksien eristeet
vähän uutta pihaa ja kutiste sukkaa tuohon päälle niin taas mennään.

Aika huonoiksi menneet nuo johdotuksien eristeet

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Tälläinen tapaus tällä kertaa.Jönsi kirjoitti:Noniiiin taas pelaa niinkuin pitää. Se kakkospytyn suihkun jota oli törvelty ja oli eri av.paineet niin vaihdoin koko roskan kun ei alkanut paluuputket pitään niin loppui kimeä kalkattelu ja moottorin ravistelu pieneni pieneen tärinään, :thumbup https://www.youtube.com/watch?v=gHQK-zs ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; : varmaankin vanhat moottorityynyt ..
Aika huonoiksi menneet nuo johdotuksien eristeetvähän uutta pihaa ja kutiste sukkaa tuohon päälle niin taas mennään.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Suosiolla vaihtelis nuo loputkin suuttimet kun talos antaa periksi.. Eikös niilläkin ollut jokin 200-300tkm vaihtoväli ?
Kiitos kaikista neuvoista
Kiitos kaikista neuvoista

100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jönsi kirjoitti:Noniiiin taas pelaa niinkuin pitää. Se kakkospytyn suihkun jota oli törvelty ja oli eri av.paineet niin vaihdoin koko roskan kun ei alkanut paluuputket pitään niin loppui kimeä kalkattelu ja moottorin ravistelu pieneni pieneen tärinään,
Niin... Jotain epäilyjä heitin jo aikaisemmin siitä kakkosen ruutasta


Elä ainakaan samalle pajalle vie uudelleen ruuttia meinaan noin selkeä muutos pitäisi kyllä näkyä kun ruuttaa koeponnistetaan sanoisin
No pääasia et tuli kuntoon
Jotain muutakin hyvää tästä seurasi. Kaljat jäi mulle joita hiukan Kulmalalle jo jäähdyttelin ja mene ja tiedä jos vaikka jossain pullonpohjassa olis konjakkiakin



Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Juu
Ei mikään mersuspesialisti ollut tuo kyseinen paja. Kärki vaihdettiin uuteen ja avautumispaine säädettiin ja ohivirtaus näppituntuntumallaok. En tiedä sitten kun ei millään alkanut pitämään tuo paluuletku että olisiko vuotanut sen paluunipan alapäästä siitä rungosta ? Kyllä kai sekin olisi pajalla pitänyt huomata. Prkl.

100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Tämä juttu on edelleenkin vielä auki. Moottorille ei olla tehty kaikkia mitä olisi pitänyt tehdä. Mielenkiinto nyt lopahti totaalisesti.Jari Ke kirjoitti:
No pääasia et tuli kuntoon
Jotain muutakin hyvää tästä seurasi. Kaljat jäi mulle joita hiukan Kulmalalle jo jäähdyttelin ja mene ja tiedä jos vaikka jossain pullonpohjassa olis konjakkiakin![]()
![]()
Tuo moottori ei ole vieläkään kunnossa. Käyntiääni kertoo korutunta kieltä. Toimenpiteet on kerrottu aikaisemmissa viesteissä.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Minä en erota enää mitään poikkeavaa tuosta käyntiäänestä ja oma mielestäni käy hyvin samalla tapaa. Puhelimen mikrofoonin dynamiikka ei ole kovinkaan hyvä joten jotkin äänet korostuu ja jotkin vaimenee. Tämä seikka vaikeuttaa analyysintekoa varsinkin silloin kun rajataan ns. selvät tapaukset pois.
Sanoisin että nyt voit ajaa huoletta enkä ainakaan itte ruuttia vie huoltoon tai kärkien vaihtoon ellei sille ilmaannu selkeää impulssia eli alkaa käymään poikkeavalla äänellä tms sama sitte mitä niillä oli ajettu.
Ennakko on ainut jonka vois vielä hienosäätää just kohdilleen mutta sähän olitkin sen vissiin jo laittanu? Tarkistaa sen vielä ehkä voisi mutta kaukana se ei tavoitearvosta ole jos ollenkaan meinaan tuo käynti on minusta normaali?
Kun annat pedaalia eli kun lähdet ajamaan ja kiihdytät reippaasti ni kuuluuko kalinaa / rapinaa? Jos kuuluu jollain kierrosalueella rapinaa ni sitte ennakoita vähemmälle! Jotain 1500 - 2500r/m välillä sitä kait yleisimmin kuuluu jos kuuluu?
Tarkennetaan vielä että jos rapinaa kuuluu ni polttoaineen syöttöajankohtaa pitää myöhäistää.
Edittiä: Syöttöpumppua kun kääntää moottorinpyörimissuuntaan ni sillon myöhäistyy vaikka varmaan sen tiesitkin
Sanoisin että nyt voit ajaa huoletta enkä ainakaan itte ruuttia vie huoltoon tai kärkien vaihtoon ellei sille ilmaannu selkeää impulssia eli alkaa käymään poikkeavalla äänellä tms sama sitte mitä niillä oli ajettu.
Ennakko on ainut jonka vois vielä hienosäätää just kohdilleen mutta sähän olitkin sen vissiin jo laittanu? Tarkistaa sen vielä ehkä voisi mutta kaukana se ei tavoitearvosta ole jos ollenkaan meinaan tuo käynti on minusta normaali?
Kun annat pedaalia eli kun lähdet ajamaan ja kiihdytät reippaasti ni kuuluuko kalinaa / rapinaa? Jos kuuluu jollain kierrosalueella rapinaa ni sitte ennakoita vähemmälle! Jotain 1500 - 2500r/m välillä sitä kait yleisimmin kuuluu jos kuuluu?
Tarkennetaan vielä että jos rapinaa kuuluu ni polttoaineen syöttöajankohtaa pitää myöhäistää.
Edittiä: Syöttöpumppua kun kääntää moottorinpyörimissuuntaan ni sillon myöhäistyy vaikka varmaan sen tiesitkin
Nyt myynnissä kohtuuhinnalla tämä https://www.nettimoto.com/polaris/ranger/3156661
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Jep tuo ennakonsäätö on nyt ihan selevä homma ja on nyt 13-14 jykk ja käy vähän ''kireämmin'', kaliseva ääni on pois. Mielestäni käy niin hyvin kuin 550tkm ajettu aukasematon kone voi käydä..

Sori nyt Kulmallalle kun ei päästy kurkkimaan pintaa syvämmälle, vielä. Työt alkaa parin kolmen kk päästä ja kunhan saa oman tallin omaan pihaan vakituisilla tuloilla niin sitten voi alkaa tekemään taikojaTämä juttu on edelleenkin vielä auki. Moottorille ei olla tehty kaikkia mitä olisi pitänyt tehdä. Mielenkiinto nyt lopahti totaalisesti.
Tuo moottori ei ole vieläkään kunnossa. Käyntiääni kertoo korutunta kieltä. Toimenpiteet on kerrottu aikaisemmissa viesteissä.

100 D Cityliner -89
S124 E300TD -93
S124 E300TD -93
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
kyllä se nyt on ihan kunnossa. ainakin tarpeeks kunnossa. siis äänestä päätellen. eipä kalkata enää. turha sitä on ehjää alkaa korjaan. eli kovaa ajoa vaan! hyvä, että tuli kuntoon.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Näitä OM 606 moottorieta on satoja, joita olen analysoinut tavalla tai toisella, niin voin kertoa että kyseinen moottori käy todella hienosti kun moottori on kunnossa. Moottorin käyntiin ei juurikaan vaikuta ajokilometrit, vaan onko moottori muuten huollettu ja kunnossa.
Mitään taikatemppuja ei tarvitse tehdä, riittää kun tietää moottoritekniikasta senverran mitä balanssissa oleva moottori pitää sisällään.
Nämä tiedot on minulla, joillakin voi olla omat tuntemuksensa.
Mitään taikatemppuja ei tarvitse tehdä, riittää kun tietää moottoritekniikasta senverran mitä balanssissa oleva moottori pitää sisällään.
Nämä tiedot on minulla, joillakin voi olla omat tuntemuksensa.
+358 18B8FE99
Re: S124 E300TD -93 om606 käyntiääni (video) normaali ?
Se on ' tohtori ' taas vauhdissaan 

TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER